Monday 26 April 2010

Σαρδέλες μαρινάτες

Και αφού μου έφεραν δώρο 1 κιλό σαρδέλες που δεν μπορούσα να τις ψήσω, αλλά ούτε και να τις καταναλώσω άμεσα, έστυψα το μυαλό μου τι άλλο να τις κάνω εκτός από παστές που δεν μου αρέσουν.
Όπως έχω ξαναπεί στα χρόνια της αθωότητάς μου δούλευα σε ουζερί και εκεί έκαναν το γαύρο μαρινάτο, οπότε σκέφτηκα ότι δεν έχω να χάσω και τίποτα να τις δοκιμάσω έτσι.
Βέβαια έπρεπε να γυρίσω σχεδόν 10 χρόνια πίσω για να θυμηθώ πως τον έκαναν... Μετά από ιντερνετικές διαβουλεύσεις με την Έλενα, ξεκίνησα να τις καθαρίζω στις 1 τα ξημερώματα και κατέληξα να πέσω για ύπνο στις 3!!
Το αποτέλεσμα??? Όσοι τις δοκίμασαν ξετρελάθηκαν!!!
Η τύχη του πρωτάρη;;; Τα συμπεράσματα δικά σας…

Χρειαζόμαστε:
1 κιλό σαρδέλες
Αλάτι
Ξύδι
Ηλιέλαιο
3 σκελίδες σκόρδο
Μαϊντανό
Ρίγανη
1 λεμόνι
Πιπέρι
Βασιλικό
Τις φτιάχνουμε:
Καθαρίζουμε τις σαρδέλες και τις φιλετάρουμε αφαιρώντας το μεσαίο κόκαλο.
Βάζουμε τις καθαρισμένες σαρδέλες σε ένα μπολ, κατά προτίμηση γυάλινο (όλα τα υπόλοιπα μετά μυρίζουν) και τις πασπαλίζουμε με αλάτι, πιπέρι, ρίγανη και λεμόνι. Αφήνουμε περίπου ένα πεντάλεπτο και στο μεσοδιάστημα ψιλοκόβουμε το μαϊντανό, το σκόρδο και το βασιλικό.
Ρίχνουμε όλα τα υλικά μέσα στο μπολ με τα ψάρια.
Στη συνέχεια, ρίχνουμε το ξύδι ώστε να τα καλύπτει έως και 1 πόντο κάτω από τα ψάρια, το υπόλοιπο το συμπληρώνουμε με ηλιέλαιο.
Αφήνουμε ένα εικοσιτετράωρο στο ψυγείο, και όταν είναι έτοιμες παίρνουμε το τσίπουρο, φροντίζουμε να έχουμε τελειώσει με όλες τις υποχρεώσεις μας, παίρνουμε στο ένα χέρι το πιρούνι και στο άλλο το ποτήρι και….
……. καλή μας όρεξη και καλή βδομάδα να έχουμε!!
Αμαλία

25 comments:

evelina said...

Άντε στην υγειά μας βρέ...Πωί πρωί θα κάνουμε κεφάλι με το τσίπουρο...Καλημέρα και καλή βδομάδα

Athina(Sugar Buzz) said...

Τις λατρεύω τις σαρδέλες και είναι πάρα πολύ υγιεινές!!!!

Matziris Kostas - δάσκαλος said...

Πολύ καλή η ιδέα σου , Αμαλία. Α!! και προσοχή στις φρίσες!!!

Asteri (Maria) said...

Θα φτιαχτούν στο κοντινό μέλλον γιατί αρέσουν του συζύγου :)))

Καλή εβδομάδα

eleni said...

Aμαλίτσα,αν γίνονται σαν το γαύρο,θα είναι τέλειες στη γεύση!
Να τις φτιάξω δεν το βλέπω,δύσκολη διαδικασία,ευτυχώς πάντα έχω γαύρο από μια κυρία που μου στέλνει.Τα τυχερά μου χαχα..
Φιλιά!

Πότε θα σε δούμε;

Σταλαγματιά said...

Εγώ την αντιπάθεια μου για τις σαρδέλες θα την πω : )))
Γενικά τα μικρά ψάρια δεν είναι και το καλύτερο μου.

Θα περιμένω συνταγή για κάτι πιο μεγάλο : ))

Φιλιά πολλά !!

Ξανθή said...

Βάζω τσικουδιά βάζεις τις σαρδέλες;;;

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ said...

είδα μεζεδάκι για ουζάκι κι έτρεξα, αγαπημένος μεζές, γειά μας

mia maria said...

Πάρα πολύ ωραίες τις έφτιαξες, πρέπει να τις φτιάξω οπωσδήποτε! Αχ, όλα αυτά, σαρδελίτσες, ουζάκι, μου θυμίζουν ότι το καλοκαιράκι έρχεται!!!

ΙΟΥΛΙΑ said...

Αμαλία αν γινονται τόσο νόστιμες όπως ο μαρινάτος γαύρος, θα αξίζει πολλά αυτό το μεζεδάκι!!
Εγω δεν κατάλαβα πόσο ξύδι βάζεις.
Να καλύπτονται οι σαρδέλες δηλαδή;;
Βάζεις κάποιο ειδικό ή κοινό ξύδι;;
Καλή βδομάδα σε όλες σας!

Z. said...

Σπουδαίος μεζές!
Ωραία Αμαλί, επειδή είμαι σούπερ τεμπέλα και δεν πρόκειται να ασχοληθώ με αυτό το εργόχειρο, πότε θα το ξαναφτιάξεις να στείλω το ταπεράκι μου;:)

Amali said...

καλημέρα και καλή εβδομάδα σε όλους...
Σήμερα τα σχόλια λειτουργούν μετ'εμποδίων...

Εβελίνα, Αθηνα και Κώστα στην υγεία σας... με το μαλακό εε

Amali said...

αστέρι εννοείται, πρέπει να τους περιποιούμαστε
καλή εβδομάδα

Amali said...

Έλενη μου δεν ξέρω πως γίνονται!!!!!!
Και ξέρεις γιατί;;; γιατί δεν δοκίμασα, το χάρισα όλο όσο έφτιαξα σε γνωστούς και φίλους!!!!!! Γιατί είμαι σκασμένο!!!!!

Την προηγούμενη εβδομάδα ήρθα επάνω αλλά δεν σε πήρα τηλ, θεώρησα ότι θα είσαι ακόμα Αθήνα, Να σας ζήσουν κιόλας και να τα καμαρώνετε!!!!

πολλά πολλά φιλιά

Amali said...

Σταλαγματια βέβαια,
από όλα διαθέτουμε, στα μεγάλα θα σε θυμηθούμε...

Ξανθή έλα έλα, μας άκουσε και η γαστερόπληξ και η big mama και κατέφθασαν για κέρασμα...κοπιάστε κορίτσια

πολλά φιλιά

Amali said...

Ιουλία μου, ξύδι βάζω ανάλογα με το πόσες είναι οι σαρδέλλες, δηλαδή να μην τις σκεπάζει έως πάνω τελείως, 1 δάχτυλο πιο κάτω από το σημείο που θα τις σκέπαζε, και συνεχίζω με το λάδι που τις σκεπάζει πλέον τελείως...

Ελπίζω να σε κατατόπισα, όσο για το ξύδι το κοινό χρησιμοποίησα, αλλά και κάποιο άλλο να πειραματιστείς να βάλεις νομίζω θα γίνει εξίσου ωραίο

πολλά φιλιά

Amali said...

Ζ. το εργόχειρο αυτό όπως και κάθε τι χειροποίητο, αξίζει πολλά!!!!! άρα ξεκίνα να μαζεύεις λεφτά γιατί η σαρδέλλα όπου να 'ναι θα κάνει την εμφάνισή της!!!!!!!
Αααα και όπου να 'ναι επίσης τελειώνουν και οι εξετάσεις και έρχεται το ας μπέτα Νο2!!οπότε...

πολλά φιλιά

Z. said...

Το ταμείο είναι μείον!
Ούτε σαρδέλλα αλλά ούτε και κάτι άλλο, καμιά σαλάτα, κανένα αυγό κι ό,τι μας φιλέψουν οι φίλοι.
Εσύ καλή ώρα...
Όσο για το ας μπέτα: "Δεν ελπίζω τίποτε, δεν φοβάμαι τίποτε είμαι ελεύθερος".
Τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται...:)

ΑΧΤΙΔΑ said...

Αχ! μου αρέσουνννννν!Σήμερα ήθελα τόσο ψαράκι!Ο άνδρας μου έκανε φρικασέ.

marian said...

Οι σαρδέλες είναι ψαράκι τέλειο, νοστιμότατο και γενικά αρκετά οικονομικό, ότι πρέπει για την ... κακή μας κρίση!!!!
Εχει και φώσφορο είναι και νόστιμο και γενικά ότι εχει σχέση με ψάρι, το τρελαινόμαστε οικογενειακώς!!!
ενα παράξενο πράγμα, στα κορίτσια μου δεν τους αρέσουν τα μεγάλα ψάρια, τρελλάινονται για ψιλόψαρα!!!!(προνοητικά τα παιδιά σήμερα!!!)
Πίνεις και κανένα τσιπουράκι και ξεχνάς τα βάσανα τούτης της ζωής!!!!!
και αν πιεις και κανενα ακόμη παραπάνω τα βλεπεις όλα ονειρεμένα!!!
Μπράβο λοιπόν Αμαλίτσα μου, καλά μας προετοίμασες για τα ... μελλούμενα!!!!

Αντε και καλά .... τσίπουρα!!!(όπως λέμε και καλα΄κρασιά!!!)
Καλά ε;αρχίσαμε κι όλας να παραμιλάμε!!!!(ότι θέλω λέω σήμερα!!!)

φιλάκια κοριτσάρες
να μαστε καλά !!!!!!:))

Υ.Γ και κάτι που σκέφτηκα πριν στείλω το σχόλιο, θα τρώμε τις σαρδέλες!Από τα ξύδια και τα αλατια θα πίνουμε και μπόλικο νερό και θα χορταίνουμε την .... πείνα μας!!!!( οικονομολόγο θα σε κάνω Αμαλίτσα!!!Μπράβο σου!!!)

SpIrToKoYto said...

προς στιγμήν μπερδεύτηκα..νόμισα οτι έβαζες τσίπουρο στη μαρινάδα..μετά διάβασα τη παράγραφο και έτρεξα να τσεκάρω τη κάβα..όλα εντάξει..
Τις σαρδελίτσες φτιάχνω και έτοιμη να συνοδέψω το τσιπουράκι μου..-:)

Irini said...

Νοστιμότατο φαίνεται.Αύριο θα πάω για ψώνια και θα πάρω σαρδέλες να τις φτιάξω και εγώ.
Φιλιά!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ούτε ξέρω τι έγινε το πρωινό μου σχόλιο (όταν λέω πρωινό μην φανταστείς και από τα άγρια χαράματα, ετσι??)
Κάτι γίνεται σήμερα με τα σχόλια πάντως!
Λοιπόν Αμαλίτσα, γαύρο μαρινάτο φτιάχνω κι εγώ η προκομμένη, πως δεν είχα σκεφτεί ότι ωραιότατο θα γίνεται και με σαρδελίτσα??
Αψογη η ιδέα σου, είδες τι κάνουν τα χρόνια της αθωότητας??
Φιλάκια, καλή βδομάδα!!

Vasia b. said...

Αμαλίτσα μου δεν μπορώ να πω ότι τρελαίνομαι για την σαρδέλα.
Στην καλύτερη περίπτωση να την δοκιμάσω στα κάρβουνα μόνο για να κάνει παρέα στο ουζάκι!!!
Πολλά φιλιά και καλή εβδομάδα!!

Maria B. said...

καλησπέρα Αμαλί, εγώ όσο και αν θα σου φανει περιέργο θα τις τιμήσω τις σαρδελίτσες σου !!! μου αρέσουν πολύ και τηγανιτές και ψητές και παστές !! γεια στα χεράκια σου !!!!!

καλό βραδυ και φιλια πολλά

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...