Friday 19 October 2012

Μελιτζάνες με δροσερή σάλτσα γιαουρτιού

Όσο εξακολουθώ να βρίσκω μελιτζάνες, συνεχίζω ακάθεκτη τα μελιτζανομαγειρέματά μου!
Κάθε φορά που θα μαγειρέψω κάποιο φαγάκι με μελιτζάνες, θα φυλάξω 2-3 για να φτιάξω αυτό το μεζεδάκι που μας αρέσει πολύ.
Τηγανητές μελιτζάνες, τραγανές τηγανητές πατατούλες, μια νόστιμη σάλτσα την οποία κάνω πάντα με φρέσκια ντομάτα και μια δροσερή σάλτσα γιαουρτιού, η οποία στην ουσία είναι ένα τζατζίκι χωρίς όμως σκορδάκι, μιας και η σάλτσα μας έχει αρκετό.
Μερικές φορές προσθέτω και πράσινες τηγανητές πιπεριές (κέρατα), για πιο πλούσιο αποτέλεσμα.
Τα λαχανικά τα τηγανίζω, μπορούμε όμως να τα ψήσουμε για πιο ελαφρύ αποτέλεσμα, αν και – ας μην τα ξαναλέμε – άλλη νοστιμιά έχει το τηγάνι.
Πάμε λοιπόν να το φτιάξουμε!
Θα χρειαστούμε:
2-3 μεγαλούτσικες τσακώνικες μελιτζάνες
500-600 γρ, πατάτες (προτιμείστε όχι πολύ μεγάλες)
Για την σάλτσα ντομάτας
2 μεγάλες ντομάτες
1 κρεμμύδι
2-3 σκελίδες σκόρδο
1 κουταλιά μαϊντανό ψιλοκομμένο
λίγα φυλλαράκια βασιλικού
3 κουταλιές πουμαρό
3 κουταλιές ελαιόλαδο
μισό κουταλάκι ζάχαρη
1 κοφτό κουταλάκι ρίγανη
αλάτι-πιπέρι
Για την σάλτσα γιαουρτιού
4-5 γεμάτες κουταλιές γιαούρτι
μισό αγγούρι
1 κουταλιά ελαιόλαδο
1 κουταλιά ξύδι
λίγο αλάτι
Στην πράξη:
Κόβουμε τις μελιτζάνες σε ροδέλες και αν χρειάζονται ξεπίκρισμα, τις ξεπικρίζουμε σε μπόλικο νερό, το οποίο αλλάζουμε 2-3 φορές.
Σκουπίζουμε τις μελιτζάνες με απορροφητικό χαρτί κουζίνας και τις τηγανίζουμε σε ελαιόλαδο.
Κόβουμε και τις πατάτες σε ροδέλες και τις τηγανίζουμε.
Ετοιμάζουμε την σάλτσα ντομάτας.
Χτυπάμε στο μούλτι το κρεμμύδι, το σκόρδο και τις ντομάτες ξεφλουδισμένες.
Αδειάζουμε το μείγμα σε μια κατσαρολίτσα, προσθέτουμε και τα υπόλοιπα υλικά της σάλτσας και σιγοβράζουμε για 10-15 λεπτά, να δέσει η σάλτσα μας.
Ετοιμάζουμε την σάλτσα γιαουρτιού.
Τρίβουμε το αγγούρι στο χοντρό του τρίφτη και το στύβουμε καλά, να αφαιρέσουμε όσο περισσότερα υγρά μπορούμε.
Το αναμειγνύουμε με το γιαούρτι και τα υπόλοιπα υλικά.
Όταν πρόκειται να σερβίρουμε, στρώνουμε σε μια πιατέλα τις πατάτες.
Από πάνω αραδιάζουμε τις μελιτζάνες και τις τηγανητές πιπεριές (αν βάλουμε κι από αυτές).
Τα περιχύνουμε όλα με την σάλτσα ντομάτας, η οποία πρέπει να έχει κρυώσει λίγο.
Στην επιφάνεια απλώνουμε την σάλτσα γιαουρτιού κι αν μας αρέσει πασπαλίζουμε με λίγη πάπρικα.
Παίρνουμε και μια παγωμένη μπυρίτσα, και απολαμβάνουμε!
Καλή επιτυχία, καλή μας όρεξη!

52 comments:

Irene said...

τελειο!!!!
προσωπικα προτιμω να φαω μια φορα τον μηνα αλλα αυτο που θελω να ειναι τηγανιτο. τωρα εαν θελω να αποφυγω το τηγανιτο φιαχνω κατι αλλο. σπαγγεττι με ντοματα ας πουμε!!! :)
καλη σου μερα

manousina said...

Καλημέρα, λατρεύω την μελιτζάνα!!!! Θα το προτιμήσω με ψητές τις μελιτζάνες. Φιλάκια

Stella's Κουζινομπερδέματα said...

Καλά κάνεις και συνεχίζεις Έλενα μου τα μελιτζανομαγειρέματά σου!!
Αυτό το πιάτο το θέλω όλο για μένα, ευχαριστώ!!
Φιλάκια.

gwgw said...

Σιγα που θα εμεινε να φαμε κι εμεις...εεε...εεε Ελενακι???
Οπου υπαρχει μελιτζανα τρελαινομαι...
Μου τρεχουν τα σαλια..εγω βγαζω ακομα μελιτζανες οποτε καταλαβαινεις τι θα γινουν...
Ευχομαι μια υπεροχη μερα,και ενα υπεροχο Σ/Κ Ελενακι,πολλα φιλακια!!!

Ειρήνη Ε. said...

Έλενα, είμαστε μελιτζανοφάγοι και δεν το κρύβουμε!! Την τσακίζουμε την μελιτζάνα, όταν την βρούμε καλομεγειρεμένη και νόστιμη, όπως σε τούτη εδώ την συνταγή. Το ίδιο θα συμβεί και με το σημερινό σου φαγάκι, να είσαι σίγουρη γι' αυτό!!
Καλή ημέρα να έχουμε.

Chrisi said...

Ωραίο πιάτο!!!!!!! έχει νόστιμες γεύσεις μέσα,και Καλοκαιρινό πολύ,μιας και δε λεει νάρθει ο Χειμώνας είναι ότι πρέπει,φιλιά πολλά.

Giorgos Varvakis said...

Ποίημα!!!!!!!
Πιάνω θέση πρωί πρωί :)
Υπέροχο γευστικό αρωματικό πιάτο!!
Γεια στα χέρια σου Λενάκι
Φιλιά
καλημέρα
καλό Σαββατοκύριακο

Helen Gr said...

Μα τι ωραία σερβιρισμένο πιάτο είναι αυτό, Ελενάκι; Σαν λουλουδάκι! Μου αρέσει πολύ ο συνδυασμός υλικών και υα το δοκιμάσω.
Φιλάκια, καλή σου μέρα.

Unknown said...

Τέλειος ο συνδυασμός με το γιαούρτι..
Θα το δοκιμάσω με τη πρώτη ευκαιρία.

Μαριλένα said...

νοστιμότατο! και άκρως καλοκαιρινό, ε;
αυτό με το γιαούρτι άνευ σκόρδου, το κάνω συχνότατα στο Ραφάκι. ή βάζω σκόρδο σε σκόνη (το "ζωντανό" δεν το αντέχω διόλου.. το ωμό εννοώ, με πειράζει πολύ).
μπράβο Ελενα!
καλό μελιτζανοσαββατοκύριακο να έχουμε! :D

Γιώτα said...

Αχ όντως το τηγάνι έχει άλλη νοστιμιά. Τρελαίνομαι για μελιτζάνες.

Φιλιά πολλά

Unknown said...

Μόλις βγήκε μοσχομυριστή από τον φούρνο μία παρμιτζιάνα μελιτζάνας με φέτα!!!Απίθανο λαχανικό η μελιτζάνα,πεντανόστιμο με δυνατότητες πολλών μαγειρικών εκπλήξεων για το καθημερινό μας τραπέζι.
Η δική σου πρόταση Έλενα είναι από τις πιο γευστικές,αφού η διπλή σάλτσα πάνω από τις πατάτες και τις μελιτζάνες,δίνει έξτρα γεύση!!Ένα ευπαρουσίαστο πιάτο με δυνατή,καλοκαιρινή γεύση που μαγεύει με την νοστιμιά του.Φιλιά πολλά,πολλά.

Unknown said...

Μόλις βγήκε μοσχομυριστή από τον φούρνο μία παρμιτζιάνα μελιτζάνας με φέτα!!!Απίθανο λαχανικό η μελιτζάνα,πεντανόστιμο με δυνατότητες πολλών μαγειρικών εκπλήξεων για το καθημερινό μας τραπέζι.
Η δική σου πρόταση Έλενα είναι από τις πιο γευστικές,αφού η διπλή σάλτσα πάνω από τις πατάτες και τις μελιτζάνες,δίνει έξτρα γεύση!!Ένα ευπαρουσίαστο πιάτο με δυνατή,καλοκαιρινή γεύση που μαγεύει με την νοστιμιά του.Φιλιά πολλά,πολλά.

Martha said...

Ξέμεινα από λόγια!

Eleni said...

Ελενάκι εκτός απο την υπέροχη γεύση που σίγουρα έχει αυτό το πιάτο, έχει και φανταστική παρουσίαση!Μπράβο, τέλειο!!!
Φιλάκια πολλά, καλό Σαββατοκύριακο!

Ερμιόνη said...

Ελενάκι μου, απλότητα και νοστιμιά σε όλο τους το μεγαλείο!
Και λίγο τηγανητό χρειάζεται που και που!
Άλλωστε η δροσερή σάλτσα με το γιαουρτάκι εξισορροπεί πλήρως την κατάσταση!
Φιλιά πολλά και καλό ΣΚ!

DIMI said...

Πολύ όμορφη συνταγή Ελένη!Καί η σάλτσα γιαουρτιού τό απογειώνη!!Μπαινη καί αυτή στήν λίστα μου!Θά τήν φτιάξω,αρέσουν στόν άντρα μου οι μελιτζάνες πολύ!!Καλό Σ/Κ!!Φιλιά!

Beauty Follower said...

Οτι πρεπει για τσιμπολογημα!

Kamikaze said...

Για επιδόρπιο Ελένη το έτρωγα ευχαρίστως ,για τον ουρανίσκο μου !Ξέρεις εσύ!

Selcouth said...

Εγώ και οι μελιτζάνες, αγαπιόμαστε πολύ! Πολύ ωραία συνταγή Έλενά μου! Τελικά εκεί που δεν έτρωγα το γιαούρτι, τώρα που το βάζω στα φαγητά το τσακίζω!
Πριν λίγο σχόλασα κι έχω λυσσάξει στην πείνα! Να πάρω λίγο;
Καλό βράδυ! Φιλάκια!

Δημιουργία said...

Ωραίο φαγητό έφτιαξες σήμερα Έλενα και όμορφα σερβιρισμένο σαν τούρτα μοιάζει.Καλό Σαββατοκύριακο να έχεις.

Tante Kiki said...

Νοστιμότατο πιάτο Ελενάκι μου!!! Τέλειο το έφτιαξες και το λιμπίστικα
Λατρεύω το συνδυασμό των υλικών που έκανες!!! Μπράβο σου!
Φιλιά και καλό Σ/Κ!

ΕΛΕΝΑ said...

Eιρήνη μου συμφωνώ μαζί σου!
Κάποια φαγάκια το θέλουν το τηγάνι τους, μην τρελαθούμε και τελείως!
Δεν λέω να τρώμε κάθε μέρα τηγανιτά, αλλά μια στο τόσο δεν παθαίνουμε και τίποτα!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μανουσίνα μου μια χαρά και με ψητές μελιτζάνες θα σου γίνει!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Στελίτσα μου μεγάλη αδυναμία η μελιτζάνα, τι να κάνω?? χα χα χαα!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Αχ Γωγούλα μου, τι τυχερή είσαι που ακόμα βγάζεις μελιτζάνες??
Τα τυχερά του κήπου σου!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ειρήνη μου όπου την βρούμε, δεν λες τίποτα!!!!
Κι αν δεν την μαγείρεψα φέτος με ένα σωρό τρόπους!!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Νέλλη μου φέτος χειμώνα δεν βλέπω με τίποτα, οπότε συνεχίζω ακάθεκτη να μελιτζανομαγειρεύω!!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλό Σαββατοκύριακο και σε σένα Γιώργο μου, σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
Σε φιλώ!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου, αχ πως μου άρεσε αυτό το "σαν λουλουδάκι"!!
Σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλάκια!

Maria B. said...

Καλησπέρα Λενάκι μου ! καλά κάνεις και συνεχίζεις τα μελιτζανομαγειρέματα και απολαμβάνουμε και εμείς τις πεντανόστιμες δημιουργίες σου !!!! στο είπα και στο φ/μ το πιάτο είναι σαν πίνακας !!!!!!!!

φιλια πολλά πολλά και καλό σ/κ σε όλους !!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Θεανούλααααααααα!!!!
Πόσο χαίρομαι που σε βλέπω και από εδώ μικρό μου!
Σε ευχαριστώ πολύ πολύ!!!
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριλενάκι μου χα χα χαα!
Σε ευχαριστώ πολύ!
Λοιπόν, το τζατζίκι άνευ σκόρδου το συνηθίζει πολύ μια φίλη μου που σαν κι εσένα δεν αντέχει το ωμό σκόρδο
Την πρώτη φορά που το δοκίμασα, δεν κατάλαβα καθόλου ότι δεν είχε σκόρδο, είναι το αγγουράκι που σε ξεγελάει!
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Γιώτα μου συμφωνώ μαζί σου!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Φωτεινούλα μου φαντάζομαι την νοστιμιά και του δικού σου πιάτου!
Λτρεμένη η μελιτζάνα, μας δίνει ένα σωρό νόστιμα φαγάκια και μεζεδάκια!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Μάρθα μου, σε ευχαριστώ!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Αχ Ελενάκι μου σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ερμιονάκι μου κι εγώ λέω ότι καμιά φορά χρειάζεται!
Εχεις δίκιο, η σάλτσα γιαουρτιού δίνει την απαραίτητη ισορροπία και απογειώνει το μεζεδάκι μας!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Dimi μου αν αρέσουν στον αντρούλη σου, να του τις φτιάξεις να τις ευχαριστηθεί!
Φιλιά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Beuaty μου, σωστή!!
Φιλιά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Kamikaze ξέρω, ξέρω χα χα χαα!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Sel μου εσύ που γύρισες κουρασμένη, επιβάλεται να σου κάνω το τραπέζι, και το κάνω με μεγάλη χαρά!!
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλό Σαββατοκύριακο και σε σένα Κατερίνα μου, σε ευχαριστώ πολύ!!
Φιλιά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Σε ευχαριστώ Κικίτσα μου, να σαι καλά!
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου ξέρω ότι κι εσύ αγαπάς τις μελιτζάνες!!
Χαίρομαι που σου άρεσε το φαγάκι μας!!
Πολλά πολλά φιλιά!!

margarita said...

Λατρευω μελιτζάνα το έχω ξαναπει... η ημερησια ποσότητα μαγνησιου που πρέπει να πέρνει ο οργανισμός μας καλύπτετε απο 4 κ.σουπας μελιτζάνας .. Εντελως πληροφοριακα αυτο..
Φιλια!!!

Fotini Kouzoumi said...

Καλώς σε βρήκα Ελενα!!! Φαίνεται τέλειο!!! Προστίθεται στο μενού, θα το φτιάξω σίγουρα...

ΚΑΤΕΡΙΝΑΚΙ said...

Φαίνεται νοστιμότατο....πρέπει να το δοκιμάσω όπωσδήποτε.Καλό Σαββατοκύριακο να ευχηθώ.

ΕΛΕΝΑ said...

Μαργαρίτα μου εγώ με τόσες μελιτζάνες δηλαδή που καταναλώνω, είμαι κομπλέ από μαγνήσιο;-)
Φιλάκια, καλό Σαββατοκύριακο!!

ΕΛΕΝΑ said...

Φωτεινή καλώς μας όρισες!
Να μας έρχεσαι να σε κερνάμε από καρδιάς!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλό Σαββατοκύριακο και σε σένα Κατερινάκι μου, σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλάκια!

Anonymous said...

Καλησπέρα Έλενα! Λατρεύω τη σάλτσα γιαουρτιού (πεθαίνω για "γιαουρτλού" και τα συναφή), οπότε θα τη δοκιμάσω τη συνταγή σου οπωσδήποτε, φαίνεται πολύ νόστιμη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...