Wednesday 17 October 2012

Συκώτι με κρεμμυδάκια στον φούρνο

Σήμερα έχουμε μια εύκολη και γρήγορη συνταγή για μοσχαρίσιο συκώτι.
Το μοσχαρίσιο συκώτι είναι τροφή πλούσια σε σίδηρο, απαραίτητη σε όσους τον έχουν ανάγκη.
Έχει επίσης μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α, η οποία είναι απαραίτητη για την καλή υγεία και την λειτουργία των ματιών μας.
Εκτός αυτού όμως είναι και ένα νόστιμο κύριο πιάτο, ή ακόμα μπορεί να προσφερθεί και σαν μεζές.
Συνοδέψτε το συκώτι με πατάτες τηγανητές, με πουρέ, με ρύζι ή ότι άλλο σας αρέσει.
Μαζί με μια πλούσια σαλάτα, θα αποτελέσουν ένα θαυμάσιο γεύμα.
Ας δούμε πως θα το φτιάξουμε.

Θα χρειαστούμε:
800 γρ. μοσχαρίσιο συκώτι
3 σκελίδες σκόρδου ολόκληρες
10-12 κρεμμυδάκια στιφάδου ή και παραπάνω
1 κουταλιά μουστάρδα
χυμό μισού λεμονιού
4-5 κουταλιές ελαιόλαδο
ρίγανη - μαντζουράνα
1 μέτριο ποτήρι νερό
Στην πράξη:
Όταν αγοράσουμε το συκώτι από τον χασάπη μας, ζητάμε να μας το κόψει σε φέτες ενάμισι εκατοστού περίπου.
Λαδώνουμε το ταψάκι που θα ψήσουμε το φαγητό μας και βάζουμε μέσα τις φέτες του συκωτιού.
Καθαρίζουμε τα κρεμμυδάκια και τα απλώνουμε γύρω και ενδιάμεσα από τις φέτες του συκωτιού.
Καθαρίζουμε τις σκελίδες του σκόρδου και τις σκορπίζουμε μέσα στο ταψί. Αν είναι πολύ μεγάλες, τις κόβουμε στα δύο.
Ανακατεύουμε την μουστάρδα με τον χυμό λεμονιού. Τα ρίχνουμε επάνω από το συκώτι και τα κρεμμύδια.
Αλατίζουμε το φαγητό μας και προσθέτουμε φρεσκοτριμμένο πιπέρι.
Ραντίζουμε με το ελαιόλαδο.
Πασπαλίζουμε με την ρίγανη και την μαντζουράνα.
Τέλος προσθέτουμε και το νερό.
Σκεπάζουμε με αλουμινόχαρτο και ψήνουμε το φαγητό στους 200 βαθ. Κελσίου, ως ότου να μαλακώσουν τα κρεμμυδάκια.
Δέκα λεπτά πριν το τέλος του ψησίματος, ξεσκεπάζουμε το ταψάκι και αφήνουμε το φαγητό να πάρει λίγο χρώμα.
Σερβίρουμε με πατάτες τηγανητές ή ότι άλλο επιθυμούμε.
Δεν παραψήνουμε το συκώτι. Θα γίνει σκληρό και άγευστο.
Παρακολουθούμε το φαγητό κατά την διάρκεια του ψησίματος. Ίσως χρειαστεί επιπλέον νερό.
Καλή μας όρεξη!
Ειρήνη Ε.

40 comments:

Γιαγιά Αντιγόνη said...

ΚΑΛΗΜΈΡΑ!!!
Το συκώτι μπορεί να μην το αντέχω με τίποτα αλλά μάνα είμαι και μαγειρεύω!
Η μαντζουράνα και τα κρεμμυδάκια τα βρίσκω σαν κάτι νέο!

Κορίτσια μου φιλιά!!!

Eleni said...

Καλημέρα Ειρήνη μου!Πάρα πολύ ωραίος τρόπος για να μαγειρέψουμε λίγο διαφορετικά το συκώτι. Τα κρεμμύδια αλλά και τα αρωματικά που χρησιμοποίησες δίνουν υπέροχη γεύση και άρωμα!
Φιλιά πολλά!

Ειρήνη Ε. said...

Γιαγιά Αντιγόνη, σαν μανάδες που είμαστε, πρέπει να τα μαγειρεύουμε όλα, για να μαθαίνουν τα παιδιά μας να τρώνε τις απαραίτητες τροφές. Με τον τρόπο μαγειρέματος που προτείνουμε σήμερα, το συκώτι γίνεται νόστιμο και δελεαστικό!!
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Ελένη, πράγματι τα κρεμμυδάκια και τα αρωματικά, κάνουν την διαφορά στη συνταγή αυτή. Η μουστάρδα προσθέτει και αυτή την νοστιμιά της. Είτε σαν κύριο γεύμα, είτε σαν μεζές, το συκώτάκι είναι ωραιότατο!!
Καλή σου ημέρα.

Irene said...

κατι σαν το συκωτι αλλα βενετσιανα, που και αυτο φιαχνεται με κρεμμυδια αλλα οχι στον φουρνο.
πολυ νοστιμο μου φαινεται και αυτο με τα κρεμμυδακια στιφαδου.
καλη σου μερα

Ειρήνη Ε. said...

Ειρήνη, προτιμώ να φτιάχνω το συκώτι στο φούρνο, για να αποφύγω το τηγάνισμα. Τα κρεμμυδάκια του στιφάδου, του δίνουν πολύ ωραία γεύση. Καθώς και η μουστάρδα και τα μυρωδικά.
Καλή σου ημέρα.

Unknown said...

Σ΄ευχαριστώ,γιατί σήμερα μου έδωσες λύση για το τι θα φάει η οικογένεια το βράδυ μιας και ήθελα κάτι διαφορετικό.Επειδή αγαπώ πολύ το κρεμμύδι στο φαγητό, πιστεύω ότι θα είναι τέλειο!Καλή σου μέρα και...τυπώνω!

Lila Xagorari said...

Αύριο θα φάμε συκώτι, θα το δοκιμάσουμε σίγουρα!!!

Ειρήνη Ε. said...

Αρμονία, θα δεις πόσο του πάει το κρεμμύδι, όταν το φτιάξεις το συκωτάκι. Μαζί με την μουστάρδα, "σπάνε" την μυρωδιά του συκωτιού, που είναι μια από τις αιτίες που το αποφεύγουν τα παιδιά αλλά και οι μεγάλοι.
Καλό μεσημέρι.

Ειρήνη Ε. said...

Λίλα, να το δοκιμάσετε. Είναι ιδιαίτερα νόστιμο!!
Καλό μεσημέρι.

Giorgos Varvakis said...

Από τα πολύ αγαπημένα μου φαγητά, σε μια υπέροχη εκδοχή!!!!!
Καλημέρα Ειρήνη

Unknown said...

Πολύ ωραίο πιάτο!!! Καλημέρα!:)

mm_skg said...

Πολυ νοστιμο φαινεται Ειρηνη μου! Θα το δοκιμασω, καιρο εχω να μαγειρεψω συκωτι...
Καλο μεσημερι!

Vasia b. said...

Ένας πολύ όμορφος τρόπος να φάνε συκώτι και τα δύσκολα μέλη της οικογένειας, που λόγω της μυρουδιάς του το αποφεύγουν!!!
Ευχαριστούμε Ειρήνη για την διαφορετική πρόταση!!!
Φιλιά!!!

Εφη said...

Ιδιαίτερος ο τρόπος που μας προτείνεις και σίγουρα νόστιμος! Δεν το πολυφτιάχνουμε αν και εγώ το τσάκιζα παλιά. Θα κάνω μέσα στη βδομάδα με τον τρόπο σου. Καλό μεσημέρι!

Ερμιόνη said...

Μ' αρέσει ούτως ή άλλως το συκώτι, αλλά μου αρέσει ακόμα περισσότερο ο τρόπος με τον οποίο το μαγείρεψες!
Φιλιά Ειρήνη μου!

ΕΛΕΝΑ said...

Μ' αρτέσει πολύ ο διαφορετικός τρόπος που μαγείρεψες το συκώτι Ειρήνη μου, και τα μικρούλικα κρεμμυδάκια θα δίνουν υπέροχη γλύκα στο φαγάκι σου!
Γεια στα χερτάκια σου!
Φιλιά πολλά!

margarita said...

Ο μπαμπας μου τρελαινετε για συκωτι, θα την δτειλω στην μαμα μου να την κανει, γιατι εχουμε εξαντλησει σχεδον ολες τις κλασσικες συνταγες...
Φιλάκια

Taste Advisor said...

Πολύ μου αρέσει η ιδέα σου!
τρελαίνομαι για συκώτι

Selcouth said...

Λατρεύω το συκώτι και χαίρομαι που βρίσκω συνταγή που δεν χρειάζεται τηγάνισμα! Την επόμενη φορά έτσι θα το φτιάξω!
Καλό βράδυ Ειρήνη!

Chrisi said...

Μου αρέσει πολύ το συκώτι,ωραία συνταγή αυτή φαίνεται πολύ νόστιμη,φιλάκια πολλά.

eleni said...

Αγαπώ συκώτι!!!!!!!!!!!!!!!!!

ElenaG said...

Xμ!!! στο φούρνο ε; μπράβο Ειρήνη μου ωραία ιδέα...μακριά από τηγάνια!!!!!

DIMI said...

Moύ αρέση πολύ τό συκώτι Ελενα!Καί η συνταγή πού μάς προτείνης πολύ ωραία καί νόστιμη!Τήν βάζω στήν λίστα μου!Καλό βράδυ!Φιλιά!

Maria B. said...

ειρηνακι μου καλησπέρα !!
μου αρεσει πολύ το συκώτι και μαλιστα στο φούρνο. Δεν το έχω δοκιμάσει έτσι οπως προτείνεις αλλά εχω εμπιστοσύνη στη μαγειρικη σου και ετσι ξέρω ότι θα είναι πεντανόστιμο !!!!

Παίρνω το πιατάκι μου και παω να το απολαύσω !!!

καλό βραδυ

Ειρήνη Ε. said...

Gravaki, θα το αγαπήσεις και σε αυτή την εκδοχή.
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Μάριον, είναι ένα πιάτο και για τους δύσκολους της οικογένειας.
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Μαρίνα, είναι μια ευκαιρία να ξαναμαγειρέψεις το νόστιμο και ωφέλιμο συκωτάκι!
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Βάσια, επειδή και εγώ, όπως και κάθε οικογένεια συνήθως, έχω κάποιους δύσκολους που δεν πείθονται εύκολα να δοκιμάσουν έστω, καταφεύγω σε αυτήν και άλλες παρόμοιες λύσεις. Προσπαθώ να καλύψω την μυρωδιά του συκωτιού, αλλά να είναι νόστιμο και τρυφερό συγχρόνως. Με αυτόν τον τρόπο, τα έχω όλα σε ένα!
Καλη σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Έφη, με εμάς συμβαίνει το αντίθετο. Δεν το πολυτρώγαμε παλαιότερα. Τώρα το φτιάχνω πιο συχνά. Εκτός από το όφελος που έχουμε από αυτό σαν τροφή, μας αρέσει και σαν μεζές. Το συνδυάζω με μια πράσινη σαλάτα, και είναι απίθανο.
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Έρμιόνη, αυτήν την εποχή το έχεις περισσότερο ανάγκη, για την μπεμπούλα που είναι στον δρόμο και μας έρχεται!! Αφού σου αρέσει κιόλας, ακόμα καλύτερα!!
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Έλενα, είναι από τις συνταγές που προτιμώ για το συκώτι. Τα κρεμμυδάκια δίνουν την γλύκα και την νοστιμιά τους στο φαγητό και συμβάλουν στο να μειωθεί η μυρωδιά του συκωτιού. Στο σερβίρισμα του φαγητού, κάνουν το πιάτο μας πιο όμορφο.
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Μαργαρίτα, να άλλη μια ωραία συνταγή, που θα προστεθεί στις αγαπημένες του μπαμπά σου!! Να την στείλεις αμέσως στην μανούλα, να του μαγειρέψει ένα ιδιαίτερο και νόστιμο συκωτάκι!!
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Πόπη, είναι μια ωραία ιδέα, για να έχουμε κάπως αλλιώς το συκωτάκι στο τραπέζι μας.
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Sel, ακριβώς σε αυτήν την συνταγή, το τηγάνι δεν παίρνει καθόλου μέρος!! Όλη την δουλειά την κάνει ο φούρνος.
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Νέλη, θα σου αρέσει ακόμα πιο πολύ, μαγειρεμένο με κρεμμυδάκια στιφάδου. Είναι ωραιότατο.
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Ελένη και εμείς το αγαπάμε!! Γι' αυτό το τιμάμε με κάθε ευκαιρία.
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Έλενα, αποφεύγουμε τα τηγανητά όπου μπορούμε και όπου δεν χάνουμε σε γεύση. Ο φούρνος είναι μια καλή λύση.
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

DIMI, βάλε την συνταγή στην λίστα σου και δοκίμασέ την με την πρώτη ευκαιρία! Θα σε ενθουσιάσει.
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Μαράκι, το πιάτο σου σε περίμενε ούτως ή άλλως!! Αφού το φτιάχνεις το συκωτάκι στο φούρνο, δοκίμασέ το και έτσι. Γίνεται και μια σαλτσούλα στο ταψί...υπέροχη.
Καλή σου ημέρα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...