Wednesday 10 October 2012

Μουσταλευριά

Θυμόσαστε τον σπιτικό μούστο που φτιάξαμε με τα σταφυλάκια μας ?
Η σημερινή μας συνταγή είναι συνέχεια εκείνης της ανάρτησης.
Ο μούστος που χρησιμοποιήθηκε δεν ήταν κομμένος δηλαδή τον κάναμε μουσταλευριά μια ώρα αφότου πατήσαμε τα σταφύλια.
Εάν χρησιμοποιήσετε κομμένο (βρασμένο) μούστο, δείτε τις οδηγίες μας παρακάτω.
Πάμε να δούμε τι κάναμε?

Υλικά για 7 πιατάκια του φρούτου
6 ποτήρια μούστο (σε μερικές περιοχές συνηθίζουν να βάζουν 7 ποτήρια μούστο)
1 ποτήρι αλεύρι για όλες τις χρήσεις
3 κουταλιές της σούπας ζάχαρη (προαιρετικά)
λίγη κανέλλα σε σκόνη
λίγα καρύδια χοντροτριμμένα ή λίγο καβουρδισμένο σουσάμι
(για το μέτρημα δεν είναι απαραίτητο να μετρήσουμε τα υλικά με ποτήρι αρκεί να χρησιμοποιήσουμε το ίδιο σκεύος με αναλογία 1:6 , δηλαδή ένα μέρος αλεύρι και έξι μέρη μούστου)
Εκτέλεση:
Παίρνουμε από το μούστο 4 ποτήρια και τα βάζουμε σε μια κατσαρολίτσα για να ζεσταθούν, ανάβοντας το μάτι της κουζίνας στο 4 όταν το maximum της θερμοκρασίας είναι το 6.
Κοσκινίζουμε σε μια λεκανίτσα το αλεύρι και το ανακατεύουμε με τα υπόλοιπα 2 ποτήρια του μούστου.
Το διαλύουμε όσο μπορούμε καλύτερα και μόλις ζεσταθεί ο μούστος που βάλαμε στην κατσαρόλα ρίχνουμε προσεκτικά και το μείγμα του αλευριού.
Διατηρούμε την ίδια θερμοκρασία στην εστία και ανακατεύουμε συνεχώς με μια κουτάλα για να μην σβολιάσει.
Προαιρετικά ρίχνουμε την ζάχαρη που αναφέρεται στα υλικά.
Ο συγκεκριμένος μούστος ήταν άβραστος που σημαίνει ότι ήταν τελείως άγλυκος.
Στην περίπτωση που ο μούστος είναι ήδη βρασμένος ίσως να μην χρειαστεί καθόλου ζάχαρη ή ίσως ελάχιστη, σύμφωνα πάντα με τα γούστα μας.
Όταν η μουσταλευριά αρχίσει να πήζει είναι έτοιμη.
Σε μας αυτό συνέβη σε περίπου ¾ της ώρας.
Την επόμενη ημέρα που ξανα-έφτιαξα μουσταλευριά με ήδη βρασμένο μούστο χρειάστηκε πολύ λιγότερη ώρα για να πήξει.
Σερβίρουμε στα πιατάκια και πασπαλίζουμε με κανέλλα, καρύδια ή σουσάμι.
Διατηρούνται εκτός ψυγείου ή στο ψυγείο που τα βάζουμε αφού κρυώσουν.
ΤΙΡS:
1/ Στην περίπτωση που βλέπετε ότι πήζει αρκετά και δεν είναι κρεμώδης η υφή της, ρίξτε λίγο μούστο, ανακατέψτε να πάρει μια βράση και όλα θα διορθωθούν.
2/ Εάν σας σβολιάσει μην πανικοβληθείτε, περάστε την από ένα σουρωτό και ... ούτε γάτα, ούτε ζημιά !!!!
Και όπως είπαμε μην νομίζετε ότι γλυτώσατε, ακολουθεί συνέχεια, μάλλον για τριλογία πηγαίνουμε !!!!!!!!!!!!!
Και του χρόνου να είμαστε καλά !!!

27 comments:

ΚΑΤΕΡΙΝΑΚΙ said...

Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ να κάνω αφού πάντα το έκανε η μαμά.Όταν ήμουν μικρή δεν μου άρεσε καθόλου....τώρα τρελαίνομαι!

Helen Gr said...

Ένα από τα επτά πιατάκια να το φυλάξεις για μένα, Μαρία μου! Εδώ στα ξένα τέτοιο γλυκάκι πού να το βρω, νόστιμο και καλοφτιαγμένο!

Φιλάκια, καλή σου μέρα.

Irene said...

να σου πω εχω χρονια να φαω μουσταλευρια. θα περασω να κεραστω μου φαινεται!!!!
καλη σου μερα
ειρηνη

Σοφία Ζ. said...

Μόνο επτά πιατάκια; Ποιος θα πρωτοπρολάβει;;;;;;;;;;;;;;
Την καλημέρα μου και φιλιά!

Tante Kiki said...

Μαράκι μου τέλεια η μουσταλευριά σου... γεια στα χέρια σου. Κερνάς;;
Καλή σου μέρα!

Unknown said...

Η αλήθεια είναι ότι έψαχνα να βρω μια τέτοια συνταγή!Τη φτιάχνουν και η μαμά μου και η πεθερά μου, αλλά ήθελα να δοκιμάσω μόνη μου και απλά να τουε κάνω έκπληξη!Σ΄ευχαριστώ πολύ λοιπόν!Καλή σου μέρα!

Giorgos Varvakis said...

Αν δε λάβω έστω 1 κεσεδάκι θα το κάνω "θέμα"!!!!!!!!!!
Γεια στα χέρια σου Μαράκι
να είσαι καλά
Πολλά φιλιά
καλημέρα :)

KANTHAR0S said...

Από τα αγαπημένα μου!

Unknown said...

Πάρα πολύ χαίρομαι που τέτοιου είδους συνταγές γνωρίζουν την αξία που τους πρέπει και τιμούνται από όλους!Υπέροχη ανάρτηση με άρωμα από το παρελθόν!!Συγχαρητήρια Μαρία!Φιλιά πολλά,πολλά.

Taste Advisor said...

πιατάκι, μπολάκι κουταλάκι και έφτασα, τρελαίνομαι

Ερμιόνη said...

Λατρεύω τις παραδοσιακές συνταγές και η μουσταλευριά σου φαίνεται εξαιρετική Μαρία μου!
Μας αρέσει οικογενειακώς, αν και ποτέ δεν έχω φτιάξει!
Φιλιά πολλά

mia said...

Την ζήλεψα...ψέματα να πω...
Καλημέρα

Eleni said...

Αχ!Μαρία μου και έχω να φάω πολύ καιρό!Στείλε μου ένα πιατάκι!
Φιλιά!

Eri said...

Γιαμ γιαμ, να το είχα τώρα το πιατάκι!

Ροδανθη said...

Μαρία μου πολύ καλή η μουσταλευριά σου,αν και μου αρέσει πολύ δεν την φτιάχνω γιατί δεν αρέσει του άντρα μου, περίσσεψε κανένα; Αν και δεν το βλέπω χαχαχα!!!!
Φιλιά!!!!

DIMI said...

Καλησπέρα!Ειμαι μέλος από παλιά,φίλη Ελένη,καιρός νά σού κάνω επίσκεψη!Πολύ όμορφες όλες οι συνταγές σου,μού αρέση η μαγειρική,καί αυτή τής μουσταλευριάς είναι η ίδια πού κάνω καί εγώ!Θά ήθελα νά τά λέμε!Καλό βράδυ!

Βάσω - Οι ιστορίες της μαμάς! said...

Αρέσει πολύ στον άντρα μου αλλά δεν έχω φτιάξει εγώ ποτέ γιατί δεν μου αρέσει. Φαίνεται όμως νόστιμη!

ΕΛΕΝΑ said...

Φιλενάδα η μουσταλευριά σου έκανε θραύση ως γβωστόν και είχε μεγάλη ζήτηση.
Τ να περιμένω πιατάκι σήμερα, είναι μάταιο πιστεύω!
Αρχισε να ετοιμάζεις κι άλλη δόση!
Φιλιά πολλά πολλά!

Ειρήνη Ε. said...

Μαρία, το καλύτερο κέρασμα μας κάνεις σήμερα. Μουσταλευριά με αλεύρι, φτιαγμένη με τα χεράκια σου, από τα δικά σου σταφύλια!! Και του χρόνου!!
Περιμένουμε με αγωνία την συνέχεια της τριλογίας!!
Καλό βράδυ.

Villy @ For the love of Feeding said...

Μου έρχεται να κλαίω.. Εγώ δεν βρίσκω εδώ τέτοιες νοστιμιές.. Και ψοφάω για μουσταλευριά! Σχεδόν ένιωσα τη γεύση μόλις την είδα! Αχ!

Σοφία said...

Φαίνεται υπέροχη,
μπράβο !

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Δεν είναι δυνατό να μην πάρω μια κουταλίτσα! Το αγαπώ αυτό το γλυκό!

Effie's Sweet Home Designs said...

Μαρία μου, μου αρέσει και θα την φτιάξω όπως μας λες!!!!!!!!!!
Φιλάκια!!!!!!!!!

Chrisi said...

Τρελαίνομα για μουσταλευριά ,αλλά μια φορα που επιχείρησα να κάνω δεν τρογώταν,θα κάνω τη δική σου συνταγή εύκολη μου φάνηκε ,φιλιά καλό βράδυ.

Maria B. said...

τι κι αν βρε παιδιά δεν την τρώνε οι ... συγκάτοικοι του σπιτιου την μουσταλευριά ?? παρτε λίγα σταφυλάκια στιψτε τα και με τον μούστο που θα βγάλουν φτιάχτε 2 ωραία πιατακια για να τα απολαύσετε !!!!

Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια ! φιλια πολλά πολλά και καλό βράδυ !!

Ozlemaki said...

kathe wra, kathe epoxi den mporw na pw "oxi" gia moustaleyria. oxi oxi den yparxei periptosi!

Anonymous said...

Γιατί στο ψυγειο μετά από 10 μέρες έπιασε νερο!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...