Tuesday 9 October 2012

Αρακάς με κολοκυθάκια στον φούρνο

Προ ημερών σκεφτόμουν να μαγειρέψω αρακά με κολοκυθάκια και σάλτσα ντομάτας.
Είναι ένα φαγητό που μαγειρεύω αρκετές φορές.
Ήθελα όμως να δώσω ένα λίγο διαφορετικό ύφος και γεύση στη συνταγή αυτή.
Κυρίως για να το κάνω πιο ενδιαφέρον για τους δύσκολους της οικογένειας, μήπως τους πείσω να φάνε και αυτοί και γλιτώσω τα διπλά μαγειρέματα.
Προσπαθώ να μαγειρεύω όλων των ειδών τα φαγητά, με σκοπό την ποικιλία στην διατροφή μας και για την λήψη όλων των απαραίτητων θρεπτικών στοιχείων.
Γι' αυτό και καταφεύγω σε διάφορες λύσεις που τα κάνουν πιο ελκυστικά στην γεύση και στο μάτι.
Αυτή την φορά ο αρακάς με τα κολοκυθάκια κατέληξαν στον φούρνο για να ολοκληρώσουν το ψήσιμό τους, ενισχυμένα με λουκανικάκι χωριάτικο και σκεπασμένα με φετούλα και λίγη γλυκιά πάπρικα.
Δεν έμεινε τίποτα στο ταψί. Ούτε καν λίγη σαλτσούλα!!
Σας προτείνω λοιπόν ένα φαγάκι με λαχανικά κυρίως, με την νοστιμιά των πρόσθετων υλικών, που θα πείσει και τους δύσκολους να το δοκιμάσουν.
Ας δούμε πως θα το μαγειρέψουμε.
Χρειαζόμαστε:
500 γρ. αρακά φρέσκο ή κατεψυγμένο
3 μέτρια κολοκυθάκια
2 μεγάλες πατάτες
1 κιλό ντομάτες
μισό φλιτζάνι πουμαρό ή 1 κουταλιά πελτέ
1 μεγάλο ξερό κρεμμύδι
1 μεγάλη σκελίδα σκόρδο
μαϊντανό ψιλοκομμένο
ρίγανη, δυόσμο
αλάτι πιπέρι
ελάχιστη ζάχαρη
τυρί φέτα
πάπρικα γλυκιά
ελαιόλαδο
χωριάτικο λουκάνικο (προαιρετικά)
Πάμε να το φτιάξουμε:
Κόβουμε τα κολοκυθάκια σε μεγάλα κομμάτια.
Καθαρίζουμε τις ντομάτες από τις φλούδες και τους σπόρους. Τις βάζουμε στο μπλέντερ και τις πολτοποιούμε.
Καθαρίζουμε το κρεμμύδι και το σκόρδο. Τα κόβουμε σε φέτες.
Καθαρίζουμε τις πατάτες και τις κόβουμε σε κομμάτια.
Σε κατσαρόλα βάζουμε ελαιόλαδο και σωτάρουμε το κρεμμύδι και το σκόρδο.
Προσθέτουμε τα κολοκύθια και τις πατάτες και τα σωτάρουμε κι αυτά λίγο.
Ρίχνουμε στην κατσαρόλα τον αρακά, την πολτοποιημένη ντομάτα, το πουμαρό ή τον πελτέ, τον μαϊντανό, τον δυόσμο, την ρίγανη, το πιπέρι και την ζάχαρη.
Προσθέτουμε τόσο ζεστό νερό, όσο χρειάζεται για να καλυφθούν τα λαχανικά.
Αφού πάρει μια πρώτη βράση, χαμηλώνουμε την θερμοκρασία και το αφήνουμε να σιγοβράσει, μέχρι να κοντεύει να δέσει η σάλτσα του.
Αλατίζουμε στο σημείο αυτό το φαγητό και το δοκιμάζουμε αν είναι εντάξει.
Δεν προσθέτουμε νωρίτερα το αλάτι, γιατί ο αρακάς μας μπορεί να γίνει σκληρός.
Ανάβουμε το φούρνο στους 230 βαθμούς.
Βάζουμε την σχάρα στη μέση του φούρνου.
Κόβουμε την φέτα σε λεπτούτσικες φέτες.
Αν πρόκειται να προσθέσουμε το λουκάνικο, που σημειωτέον δίνει ιδιαίτερη νοστιμιά, το σωτάρουμε σε τηγάνι να ροδίσει.
Σε ταψί που να το χωρά, αδειάζουμε το φαγητό.
Δεν πρέπει να είναι τελείως στεγνό. Χρειάζεται να έχει σάλτσα, για να μην στεγνώσει ο αρακάς.
Βάζουμε τα κομμάτια του σωταρισμένου λουκάνικου εδώ και εκεί μέσα στο ταψί, βυθίζοντάς τα μέσα στο φαγητό.
Καλύπτουμε την επιφάνεια με την φέτα (βάζουμε όση φέτα μας αρέσει) και πασπαλίζουμε με την γλυκιά πάπρικα.
Βάζουμε το ταψί στο φούρνο και ψήνουμε μέχρι να ροδίσει η φέτα και να μισολιώσει.
Το φαγάκι σερβίρεται ζεστό.
Καλή μας όρεξη!!
Ειρήνη Ε.

50 comments:

Sophie said...

Δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ αλλά φαίνεται πολύ νόστιμο και σίγουρα θα το δοκιμάσω γιατί μου αρέσουν πολύ τα λαχανικά!!!Φιλάκια και καλημέρα!!!

Eleni said...

Καλημέρα Ειρήνη μου!Μα πως να μείνει τέτοιο φαγητό, εννοείται πως θα άδειαζε το ταψί!Τα λαχανικά μας αρέσουν πάρα πολύ, ωραίος ο τρόπος που μαγείρεψες το σημερινό φαγάκι, θα το τιμησουμε!
Φιλιά πολλά!

Giorgos Varvakis said...

Καλημέρα Ειρήνη!!!
Εξαιρετική, σούπερ ενισχυμένη έκδοση :)
Γεια στα χέρια σου

mia maria said...

Από τα πιο αγαπημένα μας φαγητά έφτιαξες σήμερα! Στο φούρνο δεν το έχω κάνει ποτέ, πολύ ωραία η ιδέα σου!

Lila Xagorari said...

Με το τυράκι από πάνω μούρλια σου έγινε Ειρήνη μου!

Unknown said...

Το φαγητό αυτό Ειρήνη μου είναι του απολύτου γούστου μου!Προσωπικά το προτιμώ λαδερό με τη φέτα να αργολιώνει επάνω στα λαχανικά,αλλά οι υπόλοιποι της οικογένειας θα προτιμήσουν την εκδοχή με το χωριάτικο λουκάνικο!Γειά στα χεράκια σου!!Φιλιά πολλά,πολλά.

Ερμιόνη said...

Μα πώς θα μπορούσε να μείνει έστω και ελάχιστη ποσότητα από αυτό το υπέροχο φαγάκι Ειρήνη μου;
Η λιωμένη φέτα και η σπιρτάδα του λουκάνικου του δίνουν έναν πολύ φρέσκο αέρα!
Φιλιά πολλά!

Conna said...

Σιγά μην έμενε τίποτα.

Πολύ ωραίος ο συνδυασμός σου Ειρήνη.

Φιλιά

Γιαγιά Αντιγόνη said...

Ειρήνη μου θα αφαιρέσω το λουκάνικο...μεγάλη γυναίκα είμαι!
Αλλά το αποτέλεσμα μου φαίνεται υπέροχο!

Στα κορίτσια μου όλα φιλιά!

Μαριλένα said...

εμ έτσι ..καμουφλαρισμένο, θα το φάει το Ραφάκι, σίγουρα!! :D

eleni said...

Ειρήνη,αυτό το συνδυασμό γεύσεων δεν τον είχα σκεφτεί ποτέ-εσείς οι καλλιτέχνιδες της κουζίνας είστε οι ειδικές σ΄αυτό!
Πολύ νόστιμο!
Λιγουλάκι μόνο θα το αλλάξω,αφαιρώντας τα λουκάνικα,αν και ο άντρας μου πολύ θα τα ήθελε.
Φιλιά!

Ροδανθη said...

Αντε με έπεισες να το φτιάξω(οχι ότι έχω και ιδιαίτερο πρόβλημα στο να με πείσει κανείς χαχαχα!!!)Τέλειο Ειρήνη μου να είσαι καλά φιλιά!!!

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Γεμάτο έκπληξη το σημερινό μενού!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ειρηνάκι μου μπορώ να φανταστώ την νοστιμιά του σημερινού σου πιάτου, με την λιωμένη φετούλα και το λουκανικάκι!
Μ' αρέσει πολύ η ιδέα σου!
Φιλιά, καλό απόγευμα!

Kamikaze said...

Νοστιμότατο,ειδικά όταν διάβασα για την προαιρετική προσθήκη λουκάνικου .... μου άνοιξε περισσότερο η όρεξη.... τι να κάνω ?Λατρεύω το καλό φαγητό και εδώ θα το βλέπω πάντα.Καλό απόγευμα.

Tante Kiki said...

Καλησπέρα Ειρήνη μου! Πολύ ωραίο πρέπει να σου έγινε το φαγάκι! Μου αρέσει πολύ ο συνδυασμός που έκανες και φαντάζομαι...εξαφανίστηκε αμέσως!
Φιλιά και καλό σου βράδυ!

Anonymous said...

Κι εγώ το κάνω συχνά..αρέσει πολύ στον μικρό μου και είναι υγιεινό!

Eri said...

Πωπω Ειρήνη μου κορυφαίο το φαγάκι σου, ο άντρας μου αν δεν έχει κάποια πρωτείνη μέσα το φαγητό (κρέας ή ψάρι) δεν το θεωρεί φαγητό, τώρα μόλις σκέφτηκα ότι έχω όλα τα υλικά, θα το φτιάξω αύριο!
Φιλάκια πολλά!

Ειρήνη Ε. said...

Sophie, να το δοκιμάσεις. Θα σου αρέσει, είναι νόστιμο και ξεφεύγει από τα συνήθη λαδερά.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Ελένη, δεν έμεινε τίποτα. Έφαγαν και οι δύσκολοι της οικογένειας, που δεν πολυτρώνε τα λαδερά.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Gvarvaki, ενίσχυσα το λαδερό φαγάκι, με λουκανικάκι, που το νοστίμησε. Το έκανα λαδερό και για τους... κρεατοφάγους!!
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

mia maria, δοκίμασέ το και στο φούρνο, του προσθέτει νοστιμιά. Θα σου αρέσει ακόμα περισσότερο.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Λίλα, το τυράκι, έκανε το φαγητό σούπερ!!
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Φωτεινή, λιώνοντας το τυράκι, δίνει την νοστιμιά του στο φαγάκι μας. Το λουκάνικο του προσθέτει έξτρα γεύση. Απίθανο φαγάκι.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Ερμιόνη, είναι ένα λαδερό, διαφορετικό και νόστιμο. Να ξεφεύγουμε από τα ίδια και τα ίδια!!
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Conna, γλύψαμε και τα πιάτα μας!! Ωραιότατος ο συνδυασμός λαχανικών, φέτας, λουκάνικου!
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Γιαγιά Αντιγόνη, το λουκάνικο κάνει το φαγητό πιο νόστιμο. Παρ' όλα αυτά, μπορείς να το αφαιρέσεις, αν θέλεις. Πάλι νόστιμο θα γίνει το φαγάκι.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Μαριλένα και εγώ για παρόμοιο λόγο το....καμουφλάρισα!! Ελπίζω να το φάει και το Ραφάκι!!
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Ελένη, το φαγητό θα είναι εξίσου νόστιμο αν αφαιρέσεις το λουκάνικο. Θα χαλάσεις το χατήρι του άνδρα σου, βέβαια! Φτιάξε του μερικά ξεχωριστά. Να μην μείνει παραπονεμένος!!
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Ροδάνθη, τι καλά που σε έπεισα!! Είναι τόσο νόστιμο το φαγάκι! θα το ευχαριστηθείς πολύ.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Ευγενία, μας αρέσουν οι νόστιμες εκπλήξεις!! Σπάζουν την μονοτονία της καθημερινότητας!!
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Έλενα, άλλο να το βλέπεις και άλλο να το τρως!! Η λιωμένη φέτα και το λουκάνικο, άλλαξαν εντελώς ένα συνηθισμένο λαδερό, δίνοντάς του έναν άλλο γευστικό τόνο.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Kamikaze, το θέλουμε το καλό φαγητό, του έχουμε αδυναμία. Μας ανοίγει την όρεξη, με το που το βλέπουμε!
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Κική, ίσα που πρόλαβε το φαγητό, να μπει στα πιάτα. Μας είχε "σπάσει" την μύτη, όσο ψηνόταν και αδημονούσαμε να το δοκιμάσουμε. Η αναμονή άξιζε.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Χρυσούλα, είναι φαγητό που θα φάνε εύκολα και τα παιδιά, που συνήθως δεν θέλουν τα φαγητά με λαχανικά.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Έρη, πρέπει να τον γνωρίσω με τον δικό μου σύζυγο. Έχουν τις ίδιες απόψεις επ' αυτού. Παρ' όλα αυτά, εσύ μαγείρεψέ του αύριο το φαγάκι μας. Να δεις που θα του αρέσει.
Καλό βράδυ.

Δημιουργία said...

Φαίνεται νόστιμο.Θα δοκιμάσω τον αρακά και έτσι,εγώ τον φτιάχνω συνήθως λεμονάτο.

Chrisi said...

Πολυ ωραίο πρέπει να έγινε,καταπληκτικός συνδιασμός ,δε θα έμεινε ουτε μπουκια φαντάζομαι,θα το φτιάξω κι εγω,φιλιά.

mari beika said...

Πολύ δελεαστικό και νόστιμο φαγητό!! οι αλλαγές χρειάζονται για να σπάνε την ρουτίνα!!

Martha said...

Ε, βέβαια πού να μείνει κομμάτι; Θέλει και ρώτημα γιατί;

Maria B. said...

Καλημέρα Ειρηνάκι μου,
τελικά όλο εκπλήξεις μου είσαι στα φαγητά ! και υγιεινή διατροφή και πεντανόστιμα !!!! γεια στα χεράκια σου.!!!!!

σε φιλω πολύ πολύ

Ειρήνη Ε. said...

Δημιουργία, τον αρακά τον φτιάχνω με διάφορους τρόπους και συνδυασμούς. Είναι από τα ωφέλιμα λαχανικά. Δυστυχώς όμως δεν είναι από τα αγαπημένα λαχανικά των παιδιών. Δεν τον τρώνε και τόσο εύκολα. Γι' αυτό, προσπαθώ να κάνω συνδυασμούς που μπορεί να τα δελεάσουν να δοκιμάσουν.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Νέλη, έδεσαν τα υλικά μεταξύ τους. Με αποτέλεσμα να ευχαριστηθούμε το φαγάκι μας και να μην αφήσουμε τίποτα στα πιάτα μας!!
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Μαρί, οι αλλαγές στην ζωή μας, όταν είναι για καλό βεβαίως, είναι απαραίτητες!! Ακόμα και στο φαγητό μας!!
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Μάρθα, δεν θέλει ρώτημα. Ένα νόστιμο φαγητό, δεν μένει για πολύ στα πιάτα!!
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Μαράκι, υγιεινά και νόστιμα. Εντάξει, το λουκανικάκι το βάλαμε για να νοστιμήσει το φαγάκι μας πιο πολύ. Δεν κοιτάξαμε τις θερμίδες. Το φάγαμε μια χαρά!!
Καλό βράδυ.

ΔΕΛΦΙΝΑΚΙ said...

αυτό το φαγητό μου αρέσει πολύ, αλλά ποτέ δεν το κάναμε στο φούρνο. στη κατσαρόλα πάντα το κάνουμε
και ούτε βάζουμε την φέτα μέσα στο φαγητό
αλλά μου αρέσει πολυ το μπιζέλι :)

Selcouth said...

Τελευταία και καταϊδρωμένη! Μ' αρέσει πολύ αυτή η συνταγή! Σιγά και μην έμενε κάτι στο ταψί!!! Γιατί νομίζεις ότι εγώ θ' αφήσω; Χε,χε,χε!
Καλό βράδυ Ειρήνη μου!

Ειρήνη Ε. said...

Δελφινάκι, είναι από τα αγαπημένα λαδερά, που συνήθως φτιάχνουμε στην κατσαρόλα. Με τον τρόπο που δείχνουμε σήμερα, εκτός του ότι παρουσιάζουμε το πιάτο λίγο διαφορετικά, σαν φαγητό, γίνεται ακόμη νοστιμότερο.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Sel, είμαι σίγουρη ότι, δεν πρόκειται να αφήσεις τίποτα στο πιάτο σου!! Αν και τελευταία, κάτι έχει μείνει και για σένα. Έτσι θα σε αφήναμε;;
Καλό βράδυ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...