Thursday 13 June 2013

Κολοκυθοανθοί γεμιστοί στο πήλινο


Αν με ρωτήσετε αν μου αρέσουν τα κολοκυθάκια, θα σας πω ότι είναι από τα λαχανικά που προτιμώ.
Αν όμως με ρωτήσετε αν μου αρέσουν οι κολοκυθοανθοί, θα σας πω: ΤΟΥΣ ΛΑΤΡΕΥΩ!!!!
Στην πραγματικότητα τους λάτρεψα, από την πρώτη φορά που τους δοκίμασα μικρό παιδάκι, από τα χεράκια της μανούλας μου! Δεν υπάρχουν καλύτεροι γεμιστοί ανθοί κολοκυθιού, από αυτούς που φτιάχνει εκείνη.
Πως και πως περίμενα κάθε χρόνο να εμφανιστούν στην λαϊκή τότε, να τους αγοράσουμε και να τους μαγειρέψουμε γεμιστούς. Και πάντα χωρίς κιμά.
Και όπως συνήθως τα λαδερά γεμιστά, το θέλουν το...λαδάκι τους!!!
Τους έψηνε στην κατσαρόλα και στην κυριολεξία γινόταν πανικός στο τραπέζι ποιος θα τους πρωτοφάει.
Σήμερα θα σας τους μαγειρέψουμε σε πήλινη γάστρα, μαζί με γεμισμένα με την ίδια γέμιση, στρογγυλά κολοκυθάκια και ντοματούλες.
Τα λαχανικά αυτά τοποθετούνται περιμετρικά στο εσωτερικό της γάστρας και βοηθούν τους ανθούς να παραμείνουν στην θέση τους κατά το ψήσιμο. Εννοείται ότι και αυτά είναι για φάγωμα!!
Και θυμηθείτε: Ίσως χρειαστεί να αγοράσετε περισσότερους από όσους σας προτείνω στην συνταγή.
Γιατί τι να μας κάνουν δυο τρεις;; Δεν φθάνουν!!!!!
Για να προλάβετε τον πανικό στο τραπέζι σας το λέω!!

Θα χρειαστούμε:
20 τεμάχια κολοκυθοανθών
μισό κιλό ρύζι νυχάκι ή Καρολίνα
4 πράσινα, στρογγυλά κολοκυθάκια
4 μέτριες ντομάτες
1 φλιτζάνι ντομάτα πουμαρό
2 κρεμμύδια μέτρια, τριμμένα στον τρίφτη
5 κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
10 κλωνάρια μαϊντανό τα φύλλα, ψιλοκομμένα
10 κλωνάρια άνηθο τα φύλλα, ψιλοκομμένα
1 κουταλάκι γεμάτο, ξερό δυόσμο
μισό κουταλάκι ρίγανη
μισό κουταλάκι μαντζουράνα ξερή
1 μέτριο καρότο, τριμμένο στον ψιλό τρίφτη
ψίχα από το ένα κολοκυθάκι, τριμμένη στον χονδρό τρίφτη
1 κύβο λαχανικών, ψυγείου
ελαιόλαδο
αλάτι και πιπέρι
Προαιρετικά
φέτες πατάτας
φρυγανιά τριμμένη
Πάμε να μαγειρέψουμε:
Πλένουμε καλά τις ντομάτες και τα κολοκυθάκια. Τα αδειάζουμε από την σάρκα τους, όπως συνήθως κάνουμε με τα γεμιστά. Αλατίζουμε ελαφρά το εσωτερικό τους και τα βάζουμε ανάποδα στο πήλινο σκεύος που θα ψήσουμε το φαγητό μας.
Κρατάμε την σάρκα της ντομάτας ξεχωριστά σε μπολάκι.
Κρατάμε χωριστά την ψίχα από το ένα κολοκυθάκι και το τρίβουμε στον χονδρό τρίφτη.
Αν θα χρησιμοποιήσουμε το επάνω μέρος των λαχανικών για σκεπάσματα, δεν τα πετάμε. Εναλλακτικά, χρησιμοποιούμε φέτες πατάτας, που γίνονται πολύ νόστιμες.
Αν θέλουμε, αφαιρούμε από τους κολοκυθοανθούς τον ύπερο στο εσωτερικό τους.
Τους πλένουμε πολύ καλά, γιατί αρκετές φορές, κρύβονται μέσα τους μικρά έντομα.
Τους βάζουμε με το κενό προς τα κάτω, σε πιάτο με χαρτί κουζίνας, για να στραγγίξει το νερό.
Πολτοποιούμε την ψίχα της ντομάτας μαζί με τον κύβο λαχανικών ψυγείου. Προσθέτουμε το ένα φλιτζάνι πουμαρό. Αλατοπιπερώνουμε, προσθέτουμε ένα μέρος από τα ξερά μυρωδικά και δυο κουταλιές ελαιόλαδο.
Αν χρησιμοποιήσουμε φέτες πατάτας για σκεπάσματα, όπως προείπαμε, τις βάζουμε μέσα στο μείγμα αυτό για να καρυκευθούν και να νοστιμίσουν.
Αφήνουμε το μπολ στην άκρη.
Σοτάρουμε με ελαιόλαδο σε μέτρια φωτιά, τα δύο είδη κρεμμυδιού. Αφού μαλακώσουν, προσθέτουμε τον άνηθο, τον μαϊντανό, την τριμμένη ψίχα κολοκυθιού, το καρότο επίσης τριμμένο.
Αφού σοταριστούν και αυτά, ρίχνουμε και το ρύζι. Ανακατεύουμε για δύο τρία λεπτά ακόμα και κατεβάζουμε από την φωτιά.
Προσθέτουμε την υπόλοιπη ποσότητα των ξηρών μυρωδικών.
Προσθέτουμε από το μείγμα της ντομάτας τόση ποσότητα όση θεωρούμε απαραίτητη ότι χρειάζεται το μείγμα του ρυζιού για μαλακώσει σωστά κατά το ψήσιμο. Πρέπει όμως να φροντίσουμε να κρατήσουμε ένα μέρος του μείγματος της ντομάτας. Με αυτό θα περιχύσουμε το φαγητό μας, πριν το βάλουμε στο φούρνο για να ψηθεί.
Αν δούμε ότι χρειαζόμαστε μεγαλύτερη ποσότητα υγρού, προσθέτουμε λίγο νερό.
Προσθέτουμε 1/3 φλιτζανιού ελαιόλαδο.
Δοκιμάζουμε την γέμιση στο αλάτι και προσθέτουμε το πιπέρι.
Γεμίζουμε τους ανθούς των κολοκυθιών, όχι όμως εντελώς, γιατί θα ανοίξουν στο ψήσιμο όταν θα διογκωθεί το ρύζι. Κλείνουμε προσεκτικά τις άκρες και τους τοποθετούμε στο κέντρο του πήλινου σκεύους.
Γεμίζουμε επίσης τις ντομάτες και τα κολοκυθάκια, αφήνοντας ενάμισι περίπου δάκτυλο κενό στην κορυφή.

Στην περίπτωση που μας περισσέψει γέμιση, την σκορπίζουμε ανάμεσα στα γεμισμένα λαχανικά.
Συνηθίζω να περιχύνω από μια κουταλιά από το μείγμα πολτοποιημένης ντομάτας τα κολοκυθάκια και τις ντομάτες, πριν τοποθετήσω τα καπάκια τους επάνω. Βοηθά το ρύζι να νοστιμίσει πιο πολύ και να ψηθεί καλύτερα.
Τοποθετούμε και τα καπάκια τους ή τις φέτες πατάτας.
Περιχύνουμε το φαγητό με όσο πολτό ντομάτας απέμεινε. Ραντίζουμε με ελαιόλαδο. Αν θέλουμε, πασπαλίζουμε με λίγη τριμμένη φρυγανιά.
Βάζουμε το φαγητό μας σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμούς Κελσίου. Το σκεπάζουμε με αλουμινόχαρτο, το οποίο θα αφαιρέσουμε ένα τέταρτο πριν βγάλουμε το φαγητό μας από το φούρνο, ώστε να πάρει χρώμα.
Κατά την διάρκεια του ψησίματος, ελέγχουμε το φαγητό μας αν χρειάζεται να προσθέσουμε νερό.
Η διάρκεια του ψησίματος εξαρτάται και από τον φούρνο μας. Το φαγητό μας είναι έτοιμο, όταν η γέμιση είναι καλοψημένη, το ρύζι μαλακό και έχει μείνει μια ωραία δεμένη σάλτσα.
Σερβίρουμε αμέσως και καλή μας όρεξη.
TIP:
Όταν αγοράζουμε ανθούς κολοκυθιάς, αλλά δεν σκοπεύουμε να τους γεμίσουμε την ίδια ημέρα, για να μην κλείσουν και μας δυσκολέψουν στο γέμισμα, κάνουμε το εξής:
Βάζουμε προσεκτικά το ένα άνθος μέσα στο άλλο, ανά 6-7 άνθη και τα τοποθετούμε σε πιατέλα με χαρτί κουζίνας.
Τα σκεπάζουμε με πλαστική μεμβράνη, για να μην μαραθούν.
Δεν τα πλένουμε όμως, γιατί "γλιτσιάζουν". Πλένουμε τους ανθούς, όταν πρόκειται να μαγειρευτούν.
Καλή επιτυχία!
Ειρήνη Ε.

20 comments:

Unknown said...

Πολύ ωραίο και γευστικό πιάτο!:)

Μαίρη (Ginger) said...

Κι εγώ τους λατρεύω. Αλλά δεν έχω υπομονή να περιμένω να μαγειρευτουν γεμιστοι. Τους βαζω μεσα ενα κομματακι σκληρή φέτα, τους κανω φακελακι, τους αλευρωνω και τους τηγανιζω προσεκτικα!!!

Tante Kiki said...

Αααααααχχχχχχχχχχ Ειρήνη μου... σε μας οι κολοκυθοανθοί δεν ...προκόβουν!!! Μόλις μαγειρευτούν και πριν ακόμα καταλάβουν καλά καλά ότι βγήκαν από το ταψί ...εξαφανίζονται! Η σημερινή σου συνταγή είναι υπέροχηηηηη!!!!!!
Καλημέρα!

mm_skg said...

Ωραιοτατο καλοκαιρινο φαγητο! Κολοκυθοανθους δεν βρισκω πολυ ευκολα, καποτε ειχαμε δικιες μας κολοκυθιες και τα πργματα ηταν διαφορετικα...
Πολλα φιλια!

SpIrToKoYto said...

Και κολοκυθοανθοί και γεμιστοί ΚΑΙ στο πήλινο...???
Πόσος σαδισμός Θεούλη μου εδώ μέσα...πα πα πα πα που λέει και μια ψυχή...

Τους λατρεύουμε Ειρηνάκι,τέλειοι είναι...!!!

Καλημέρες και φιλιά πολλά πολλά σε όλες σας...-:)))

DIMI said...

Η συνταγή σου Ειρήνη μου,δέν υπάρχει!!!!Θαυμάσιο τό φαγητό σου!!!!Τούς κάνω στήν κατσαρόλα,αυγ/νο,αλλά στό φούρνο θά είναι καταπληκτικοί!!!!!Θά δοκιμαστεί στόν ξυλοφουρνο πολύ σύντομα!!!!Καλό μεσημέρι!!!Φιλάκια!!!

Vasia b. said...

Ειρήνη μου, τους λατρεύω τους γεμιστούς κολοκυθοανθούς !!!!!
Μου αρέσουν πολύ να σερβίρονται με γιαουρτάκι όπως κάνουν την Κρήτη!!!
Φιλιά!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Τι να πω γι αυτό το θεσπέσιο φαγάκι Είρήνη μου??
Λατρεμένο!!!!
Και σερβιρισμένοι με γιαουρτάκι όπως λέει η Βάσια μας ..... κόλαση!!!!!
Φιλάκια, καλό απόγευμα!

Ερμιόνη said...

Με μια παρόμοια γέμιση φτιάχνει γεμιστά και γεμιστούς ανθούς και η δική μου μαμά Ειρήνη μου!
Οπότε ταυτίζομαι με την άποψη σου και επιβεβαιώνω ότι είναι ένα θεσπέσιο φαγητό, ίσως το υπέρτατο καλοκαιρινό πιάτο, φουλ στα αρώματα!
Φιλιά πολλά!

Martha said...

Δεν τους έχω κάνει ποτέ, αλλά τους λιμπίζομαι τόσο πολύ! Οι δικοί σου επίσης λιμπιστικοί! Μου φαίνεται είναι ώρα να πιάσω τις δοκιμές!

κυκλάμινο said...

τους λατρεύω Φιλάκια

Taelia88 said...

Πολύ πολύ ωραίο αυτό το φαγητό!! Εμείς δεν τους φτιάχνουμε ξεχωριστό φαγητό αλλά όποτε φτιάχνουμε γεμιστά, πάντα υπάρχουν μερικοί ανάμεσα στα άλλα λαχανικά! Μιαμ!

Eleni said...

Ειρήνη μου φανταστκό φαγάκι, υπέροχο και καλομαγειρεμένο!Μου αρέσει πάρα πολύ, γεια στα χεράκια σου!!!
Φιλάκια!

Helen Gr said...

Αυτό το φαγάκι μου έχει λείψει πολλά χρόνια! Έτσι λέω να σερβιριστώ από το καλομαγειρεμένο δικό σου! Ευχαριστώ!
Φιλιά

Maria B. said...

Eιρηνάκι μου ο αντρας μου τους λατρεύει !!!όταν του φτιάχνω γεμιστά οι ανθοι έχουν την τιμητική τους !!! Προχθές μάζεψε απο το ''περιβολάκι'' μας τους πρώτους 5 και τους απολαυσε λες και ήταν πιάτο 10 αστέρων !!!!

το ίδιο κάνω και εγω οπως την πρόταση σου για να μην κλεινουν οι ανθοι, στονδε τελευταίο κάνω με λίγη χαρτοπετσέτα μια μπαλιτσα και το βάζω μέσα και έτσι μένει και ο τελευταίος ανοικτός.

Υπέροχη η παρουσία σου !!!! σε φιλώ πολύ πολύ πολύ !!!!

Elliniko Xreos sti Gastronomia said...

Και εγώ τους λατρεύω τους κολοκυθοανθούς! Αν και θυμάμαι την πρώτη φορά που η μαμά μου τους είχε μαγειρέψει αρνήθηκα πεισματικά να φάω λουλούδια! Θα ήθελα να δοκιμάσω τη συνταγή σου αλλά δυσκολεύομαι να βρω κολοκυθοανθούς...Θα την έχω πάντως στα υπόψιν!

Εφη Αδαμιδου Πασοπούλου said...

Αυτό το υπέροχο έδεσμα το λαχταρώ αλλά ποτέ δεν το δοκίμασα στης μαμάς μου την κουζίνα δεν υπήρχε και οταν παντρεύτηκα παρακολουθούσα μια ηλικιωμένη κυρία που καθε πρωί έκοβε από τον κήπο της τα άνθη από τις κολοκυθιές και αμέσως επέστρεφε στην κουζίνα της για πολλά χρόνια έμεινα με την απορία γιατί δεν τα άφηνε να γίνουν κολοκυθάκια!!! λύθηκε η απορία μου αφού πέρασαν πάρα πολλά χρόνια !!!Ανθη δεν βρίσκω στο εμπόριο και έτσι μένω πάντα με την λαχταριστή όρεξη!!!Μου είπαν πως τα γεμίζουν και με διάφορα τυριά!!!Φιλάκια πολλά!!

ΤΟ ΠΛΕΧΤΟ ΜΠΙΣΚΟΤΟ said...

με ταξιδεψες κι εμενα ποσα χρονια πισω!!!!στο χωριο που τους γεμιζε η γιαγιουλα μου και τους τσακιζαμε σε χρονο dt!χωρις κιμα και στην κατσαρολα αραδιασμενους τον ενα διπλα στον αλλο, σαν τα ντολμαδακια, μ'ενα πιατο απο πανω!!!
πολυ ωραια η συνταγη σου-μυριζει καλοκαιρακι!!!!

Mary said...

Από χθες βλέπω την εικόνα και ζηλεύω!
Υπέροχο φαγάκι, μπράβο Ειρηνάκι μου!
Μια φορά μόνο κατάφερα να βρω κολοκυθάκια με τους ανθούς τους και τα γέμισα χωρίς κιμά. Μου άρεσαν πολύ!

Πολλά φιλάκια, καλημέρα!

ΔΕΛΦΙΝΑΚΙ said...

Καλησπέρα Ειρήνη και Ελενα..Γεμιστά κάνουμε συχνά μου αρέσουν..ανθοί γεμιστοί δε μου αρέσουν, όμως εμείς τους κάνουμε σκέτους (χωρίς τη γέμιση) τηγανητούς βουτηγμενους σε αλεύρι και είναι πολύ ωραίοι , έτσι μου αρέσουν πολυ, έρχονται τραγανιστοί
Καλό σ/κ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...