Tuesday 25 June 2013

Παγωτό βερίκοκο


Ιούνιος μήνας. Το καλοκαιράκι μπήκε για τα καλά!!
Ο καιρός ολοένα θα γίνεται και πιο ζεστός. Κι εμείς που θα καταφύγουμε για δροσιά;
Ένα ποτηράκι κρύο νερό, σίγουρα κάνει πολύ καλή δουλειά.
Όμως και ένα ωραίο, φρουτένιο παγωτάκι, εκτός από δροσιά, μας ικανοποιεί και γευστικά.
Ο μήνας Ιούνιος είναι ο μήνας του βερίκοκου, ενός φρούτου πολύ γευστικού και αρωματικού, αλλά και πολύ ωφέλιμου διατροφικά.
Σε αυτήν την συνταγή, η γεύση του βερίκοκου είναι στο φουλ, καθώς έχω προσθέσει φρέσκα βερίκοκα, μαρμελάδα βερίκοκο, αλλά και εσάνς βερίκοκου.
Καλό θα είναι να χρησιμοποιήσετε ώριμα βερίκοκα. Αυτά ούτως ή άλλως έχουν μια σχετικά όξινη γεύση, ακόμα και αν είναι ώριμα.
Θα σας θυμίσει ελαφρώς, γιαουρτοπαγωτό. Δεν περιέχει όμως γιαούρτι.
Αν αγαπάτε τα βερίκοκα αλλά και τα παγωτά, σίγουρα θα αγαπήσετε και αυτό που σας προτείνω σήμερα. Αρκεί να το δοκιμάσετε έστω μια φορά.....!!!

Τα υλικά μας:
1 κουτί γάλα εβαπορέ πλήρες
1 μεταλλικό κουτί φυτική σαντιγί
1 κουτί γάλα ζαχαρούχο
6 μέτρια, φρέσκα βερίκοκα
3 κουταλιές μαρμελάδα βερίκοκο
2 κουταλιές λικέρ βερίκοκο ή κονιάκ
1/4 ως 1/2 κουταλάκι εσάνς βερίκοκου
Τι κάνουμε:
Καθαρίζουμε τα βερίκοκα από τα κουκούτσια και την φλούδα τους και τα κόβουμε σε μικρά κομμάτια.
Σε μπολάκι, ανακατεύουμε την μαρμελάδα βερίκοκο με το λικέρ ή το κονιάκ. Προσθέτουμε στο μπολάκι και τα κομματάκια από τα φρέσκα βερίκοκα. Ανακατεύουμε και σκεπάζουμε με πλαστική μεμβράνη. Τα αφήνουμε στην άκρη για μία ώρα.
Σε μεγάλο μπολ βάζουμε την φυτική σαντιγί. Την χτυπάμε ένα δύο λεπτά με το μίξερ, να αφρατέψει λίγο.
Ενόσω χτυπάμε το μείγμα, προσθέτουμε σταδιακά το ζαχαρούχο γάλα.
Προσθέτουμε λίγο λίγο και το εβαπορέ.
Συνεχίζουμε το χτύπημα στην δυνατή ταχύτητα του μίξερ για δέκα λεπτά. Το μείγμα θα αφρατέψει και θα διπλασιαστεί σε όγκο.
Σκεπάζουμε με αλουμινόχαρτο το μπολ και το βάζουμε στην κατάψυξη.
Μετά από δύο ώρες, βγάζουμε το μπολ και χτυπάμε με το μίξερ το μείγμα στην χαμηλή ταχύτητα, να σπάσουν οι κρύσταλλοι και να ομογενοποιηθεί.
Ξαναβάζουμε στην κατάψυξη για δύο ώρες.
Χτυπάμε ακόμα μια φορά το μείγμα, το οποίο τώρα έχει πάρει την μορφή μαλακού παγωτού.
Σταματάμε το μίξερ. Προσθέτουμε την εσάνς βερίκοκου και το μείγμα κομμένων βερίκοκων, μαρμελάδας βερίκοκου και λικέρ. Ανακατεύουμε με σπάτουλα ή κουτάλι, να κατανεμηθούν ισομερώς μέσα σε όλο το παγωτό.
Τοποθετούμε το παγωτό μας στο σκεύος που θα το φυλάξουμε και το βάζουμε στην κατάψυξη, ως να παγώσει εντελώς.
Όταν θέλουμε να σερβίρουμε το παγωτό, το βγάζουμε από την κατάψυξη και το αφήνουμε να μαλακώσει λίγο.
Σερβίρουμε σε μπολάκια, γαρνίροντάς το όπως μας αρέσει.
Εγώ το σερβίρισα περιχυμένο με σπιτική σος βερίκοκο.
Καλή επιτυχία!
Ειρήνη Ε.

22 comments:

Mary said...

Καλημέρα Ειρηνάκι!
Εύκολο στην παρασκευή και σίγουρα πολύ ωραίο! Τα βερίκοκα είναι από τα αγαπημένα μου φρούτα!

Φιλάκια πρωινά!

mia maria said...

Πολύ ωραίο Ειρήνη μου! Εύκολο και με τα αγαπημένα βερύκοκα, ότι καλύτερο!

ΕΛΕΝΑ said...

Μπράβο βρε Ειρηνάκι που μας δρόσισες με ένα τόσο γευστικό παγωτάκι!!
Και η σάλτσα δείχνει υπέροχη, περιμένουμε την συνταγή της!
Φιλιά πολλά!

ΔΕΛΦΙΝΑΚΙ said...

Καλημέρα Ειρήνη και Ελενα,καλωσορίσατε στο σπιτάκι σας και στη γειτονιά μας..Περάσατε όμορφα; Μου αρέσουν τα παγωτά,ειδικά αυτά που περιέχουν την αγαπημένη μου σοκολάτα :)
υγ-έτσι για την ιστορία,στη Κύπρο το βερύκοκο το λέμε χρυσόμηλο :)

paraxeno pirouni said...

Πολύ ωραία συνταγή και η ενίσχυση με τη μαρμελάδα και το λικέρ είμαι σίγουρη πως θα κάνουν το παγωτό ακόμα πιο αρωματικό! Πρέπει να είναι σαν παρφέ βερίκοκου, το βλέπω αφράτο και κρεμώδες, τέλειο!
Καλή βδομάδα και καλή συνέχεια :)

Unknown said...

Καλημέρα,

Πολύ πρωτότυπη και καλοκαιρινή η ιδέα για παγωτό βερύκοκο. Πρέπει να έχει φοβερή γεύση. Ευχαριστούμε.

Anonymous said...

καλημέρα ενα παγωτάκι βερύκοκο ότι έπρεπε....βάλτε μου 8 μπάλες ....πα πα πα..ωραίοοο να σαι καλα

SPYRIDOULA said...

Φαίνεται τέλειο!!!Θα το δοκιμάσω σίγουρα!!!Φιλιά!!!

Unknown said...

Καλημέρα...καλημέρα...ωραιότατο το παγωτό βερύκοκο...Αρωματικό και πάνω απ΄όλα γευστικό...και κατάλληλο της εποχής...πολλά φιλιά Ειρήνη με τις ωραίες συνταγές σου...

Summertime Blues said...

καλή ιδέα για να ξεφύγω από τη μόκα.
όλο μόκα και μόκα καταντά βαρετό -ίσως και όχι αλλά αυτό δε σημαίνει άρνηση σε άλλες πιο φρουτένιες γευσούλες.
καλήμέρα!

SpIrToKoYto said...

ααααχχχχ...τη δροσιά του να'χεις Ειρηνάκι μου...
Αγαπημένη γεύση και ότι πρέπει για τις ζέστες που έχουμε...!!!

Καλημέρες και φιλιά σε όλες σας...-:)))

DIMI said...

Ωραία συνταγή Ειρήνη μου!!
Ωραιότατο τό παγωτό βερύκοκκο!!!
Καί πρωτότυπο σάν γεύση!!!Καλό μεσημέρι!!!Φιλάκια!!!

Ερμιόνη said...

Χε χε! Αρκεί να περιμένω λίγο να φέρει η μαμά τα καθιερωμένα βερίκοκα από το εξοχικό και το θείο μου να φτιάξει μαρμελαδίτσα όπως κάθε χρόνο!
Εύκολο παγωτό και ασυνήθιστο!
Φιλιά πολλά!

Roula Tofea said...

Με τετοια κάψα, αυτό χρειάζομαι Ειρηνάκι!!
Υπέροχο το παγωτό σου.
Φιλιά.

mari beika said...

Με αυτή την ζέστη ευχαρίστως θα ΄τρωγα 2 μπάλες απ'αυτό το λαχταριστό και δροσερό παγωτό!!
Φιλιάαα

censurasigloXXI said...

Μμμμ, παω στο σουπερμαρκετ να πάρω το γάλα εβαπορέ και θα δείς... χαχα.

Φιλιά και καφεδάκι... Είδες, δεν σε ξέχασα!!!

Tante Kiki said...

Νοστιμότατο και πολύ αρωματικό πρέπει να έγινε Ειρήνη μου!!! Καταπληκτικό και εύκολο!!!!
Το λάτρεψα!!

κορδονέτο said...

Τέλειο θα'ναι με τα νοστιμότατα βερίκοκα! Φιλάκια!

Elliniko Xreos sti Gastronomia said...

Τέλειο! Θα ήθελα και μερικά μπισκοτάκια παρακαλώ!

ΑΧΤΙΔΑ said...

Σου έχω μία συνταγή για κουλουράκια που την πήρα από μια γιαγιά προχθές σε ένα χωριό όταν τα δικίμασα.Φανταστικά! Τα έκανα κι όλας για να δοκιμάσω αν μου είπε..ψέμματα!Το παγωτό εύκολο και νόστιμο απλά..δεν τρώω παγωτό(ανάποδη παιδάκι μου)

Maria B. said...

Ειρηνιώ μου, τι ωραία χρώματα εχει το παγωτάκι σου !!!! η σως φαίνεται απαιχτη ! οσο για τα αρωματα του θα πρέπει να σου σπάνε την μύτη. Είμαι βλέπεις λάτρης του βερυκοκκου αλλά και του παγωτού!! οπότε παίρνω ΤΙΣ μεριδούλες μου και φεύγω !!!!χιχιχιχιχι!!!!

σε φιλώ πολύ πολύ πολύ !!!

Eleni said...

Ειρήνη μου τέλειο!!!Δροσερό και με αυτή την υπέροχη σάλτσα καταπληκτικό!!!!Μπράβο!
Φιλάκια!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...