Friday 21 June 2013

Ντολμαδάκια γιαλαντζί στον φούρνο


Αυτά τα πεντανόστιμα ντολμαδάκια, τα δοκίμασα από τα χεράκια της φίλης μας της Ντόρας και δεν τα αλλάζω με τίποτα!!
Μια πολύ ιδιαίτερη και ξεχωριστή συνταγή, κάτι το διαφορετικό από όσα ντολμαδάκια έχετε δοκιμάσει μέχρι τώρα!
Απ’ τα καλύτερα ντολμαδάκια γιαλαντζί που έχω δοκιμάσει ομολογώ!!
Πάμε να σας πω πως τα φτιάχνουμε!!

Τα υλικά μας:
50-60 αμπελόφυλλα
μισό κιλό ρύζι γλασσέ
2 μέτρια ξερά κρεμμύδια
2 κολοκυθάκια
2 ώριμες ντομάτες
μαϊντανό αρκετό
δυόσμο, κατά προτίμηση φρέσκο
5-6 κουταλιές ελαιόλαδο
χυμό από 3 λεμόνια
λίγες πατάτες
αλάτι – πιπέρι
Τι κάνουμε:
Εάν έχουμε αμπελόφυλλα κατεψυγμένα ή σε βάζο, τα βάζουμε πρώτα σε μία λεκάνη με μπόλικο νερό, για να ξεκολλάνε εύκολα.
Εάν τα φύλλα μας είναι φρέσκα, τα ξεπλένουμε καλά, τα ζεματάμε 10 λεπτά σε καυτό νερό, τα στραγγίζουμε και προχωράμε στο επόμενο στάδιο.
Τρίβουμε στον τρίφτη τα κρεμμύδια, τα κολοκυθάκια και τις ντομάτες, ψιλοκόβουμε το μαϊντανό και τον δυόσμο και τα ρίχνουμε όλα μαζί σε μια λεκανίτσα
Προσθέτουμε το ρύζι – χωρίς να το πλύνουμε – και ρίχνουμε αλάτι, πιπέρι και το λάδι.
Ανακατεύουμε καλά μέχρι να ενωθούν όλα τα υλικά μεταξύ τους.
Παίρνουμε ένα ένα τα αμπελόφυλλα, και αφού βάλουμε λίγη γέμιση τα τυλίγουμε σε ντολμαδάκια (λεπτομέρειες για το τύλιγμα μπορείτε να δείτε εδώ)
Τα τοποθετούμε σε ένα ταψί σε σειρές.
Ρίχνουμε από πάνω λίγο λάδι, τον χυμό του λεμονιού, και νερό μέχρι να σκεπαστούν τα ντολμαδάκια.

Καθαρίζουμε και κόβουμε τις πατάτες σε λεπτές φέτες. Τις τοποθετούμε σε μία στρώση πάνω από τα ντολμαδάκια σε όλο το ταψί.

Βάζουμε το ταψί στην μέση του φούρνου μας και ψήνουμε σε πάνω κάτω φωτιά, στους 200 βαθμούς Κελσίου.
Όταν δούμε ότι το φαγητό έχει πιει την σάλτσα του, τότε τα ντολμαδάκια μας είναι έτοιμα (περίπου στην μία ώρα και 10 λεπτά).
Καλή σας απόλαυση !!!

21 comments:

Ειρήνη Ε. said...

Τι ντολμαδάκια είναι αυτά, Μαρία μου; Γεια στα χέρια της Ντόρας!!! Παίρνω το πυρέξ και φεύγωωωωωω!!
Φιλιά!!
Καλή μας ημέρα.

SpIrToKoYto said...

Ειρήνη άσε κάτω το τάψί θα σου κόψω τα χέρια...!!!

Καλημέρα σας...καλημέρα σας....
Μαράκι μου αγαπημένο,τί ωραία ιδέα είναι αυτή...???
Πρώτη φορά βλέπω τα ντολμαδάκια έτσι και επειδή έχω φύλλα κρατημένα θα τα φτιάξω οπωσδήποτε...Είμαι πολύ περίεργη πώς θα είναι τα γιαλατζί στο φούρνο...
Δώσε φιλιά και ευχαριστίες για τη συνταγή στο Ντοράκι μας...

Καλημέρες,φιλιά και καλό ΠΣΚ σε όλες σας...-:))))

Ξανθή said...

Καλημέρα Μαρία!!!
Ιδιαίτερη γέμιση και ψήσιμο!!

Lila Xagorari said...

Γίνονται όντως πολύ ωραία και στο φούρνο τα ντολμαδάκια, εγώ τα βάζω στη γάστρα και μελώνουν αλλά ζήλεψα τις πατατούλες που ως γνωστόν δεν τους αντιστέκομαι!!!

Tante Kiki said...

Πολύ ωραία γεύση Μαρία μου... νοστιμότατα και λατρεμένα τα ντολμαδάκια σου κι έτσι δεν τα έχω κάνει ποτέ...καταγράφονται!
Καλό ΣΚ!

Irene said...

πρωι πρωι!!!! υπεροχα ντολμαδακια και οι πατατουλες ειναι μια πολυ καλη ιδεα.
καλο σαββατοκυριακο κοριτσια.

ειρηνη

Nena said...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ!
ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΟ ΑΚΟΥΩ ΝΑ ΓΊΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΦΟΥΡΝΟ.
ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΝΑ ΚΑΝΩ!

mia maria said...

Γίνονται στο φούρνο; Τι ωραία ιδέα! Γεια στα χέρια σου Μαράκι:)

ΕΛΕΝΑ said...

Αχ αυτή η χρυσοχέρα η Ντόρα μας, τι νοστιμιές φτιάχνει!!!!
Τι φοβερή ιδέα να κάνουμε τα ντολμαδάκια στον φούρνο, και μάλιστα με πατατούλες, για ένα ολοκληρωμενο φαγάκι!
Πολλά πολλά φιλιά και στις δυο σας!!

Beauty Follower said...

Πως θα γινοταν να μπορω να παραγγειλω το μεσημεριανο μου απο το blog σου!!!
Αυτο θα ηταν τελεια μπίζνα :)

Παω να φάω στης μαμας χα χα!

Vasia b. said...

Καλέ τι υπέροχα ντολμαδάκια είναι αυτά!!!!Όλο εκπλήξεις είναι το Ντοράκι μας!!!!
Άντε χαλάλι της που πήρε τα καλύτερα αμπελόφυλλα από το αμπέλι μου!!!χαχαχα!!!
Φιλάκια πολλά πολλά Μαράκι μου!!!!

Taelia88 said...

Πόσο μου αρέσει το φαγητό αυτό!! Δεν νομίζω να το έχουμε φτιάξει ποτέ εμείς στο σπίτι! Όποτε το φτιάχνουν συγγενείς, παίρνω το πιατάκι μου από αυτούς! χαχα!
Καιρός είναι να το δοκιμάσω κι εγώ!!
Φιλιά!

Ερμιόνη said...

Ένα αγαπημένο πιάτο όμορφα παραλλαγμένο με ωραία γέμιση!
Και το σερβίρισμα με πατατούλες πολύ καλή ιδέα και χορταστική φυσικά!
Φιλιά!

DIMI said...

Αυτή η συνταγή Μαρία μου,δέν υπάρχει!!!
Τέλεια!!Καί η ιδέα νά προσθέσης από πάνω πατατούλες,φανταστική!!!!Τώρα πού είναι η εποχή τών αμπελόφυλλων,θά τήν δοκιμάσω σίγουρα!!Καλό Σ/Κ!!!

Unknown said...

ta sarmadakia einai to agapimeno mou fagitoooooooo!
mporw na faw apeira apo ayta!!! kai fainetai na ta ekanes teleia!!!
xairomai pou brika to blog sou!teleio!
tha xarw na se dw kai sto fiko mou!
filakiaa


www.fashionrailways.com

Σμαραγδάκι- Ρούλα said...

Μαρία μου τα ντολμαδακια γιαλαντζί... ή όρφανα όπως τα λέμε εδώ στην Κρήτη είναι υπεροχα...για στα χεράκια σας και στην Ντόρα μου αρεσουν έτσι καλήτερα εμενα παρα με κιμά...την επόμενη φορα που θα τα φτιαξεις να γεμίσεις και να βάλεις στο ίδιο ταψί μαζί και κολοκυθακια...μελιτζάνες... πιπεριες και πατατες ΄γεμιστα... θα με θυμηθεις..αν θελεις ρώτησε το Σπιρτόκουτο να σου δείξει πως τα κανουμε εδώ...στον φούρνο...της έστηλα φωτό.. στο μεηλ της πριν λίγο καιρό..είναι μια αλλη εκδοχή..χι..χι.. φιλακια πολλα

censurasigloXXI said...

Εδώ είμαιιιι, και ντολμαδάκια έμαθα να κάνω μια χαρά, πρέπει να είναι πολύ ωραίες με πατατούλες!

Φιλιά πολλά, φιλενάδα.

Βερονικούλα

Eri said...

Τέλεια ιδέα θέλω να τα φτιάξω!!
Φιλάκια καλό ΣΚ!

Mary said...

Μαράκι μου, η Ντόρα σίγουρα σου έκανε το τραπέζι!
Τα φτιάχνω κι εγώ πολλές φορές στο ταψί συμπληρώνοντας τα άλλα γεμιστά, αλλά με κολοκυθάκι δεν τα έχω δοκιμάσει.

Φιλάκια πολλά και στις δυο κοριτσάρες!

ispanopo said...

Καλησπέρα. Μια ερώτηση:το ταψι μένει ανοιχτό με τις πατάτες απο πανω; Δεν χρειάζεται σκεπασμα; Ευχαριστώ πολύ!

Maria B. said...

Καλημερα, ανοικτο το αφηνουμε. Οτι αλλο θελετε στην διαθεση σας, κσλη επιτυχια.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...