Wednesday 19 February 2014

Τάρτα με κοτόπουλο και πράσα


Την νόστιμη αυτή τάρτα, ήθελα να σας την δείξω εδώ και καιρό.
Την πρωτοδοκίμασα από τα χεράκια της νύφης μου, της Άννας. Από τότε την φάγαμε και την ξαναφάγαμε πάντοτε με την ίδια όρεξη! Εύκολη και πεντανόστιμη.
Την φτιάχνω πλέον κι εγώ, μιας και είναι από πιο τις αγαπημένες αλμυρές τάρτες της μικρής.
Έχω κάνει τις δικές μου προσθήκες και μικρές αλλαγές στην αρχική συνταγή, ώστε να την προσαρμόσω σύμφωνα με τις δικές μας προτιμήσεις.
Δοκιμάστε μια πολύ νόστιμη τάρτα και απολαύστε την ζεστή ή χλιαρή.
Μα και όταν κρυώσει ακόμα, το ίδιο νόστιμη παραμένει.

Θα χρειαστούμε:
1 μακρόστενο φύλλο σφολιάτας
800 γρ. φιλέτο στήθος κοτόπουλου
900 γρ. πράσα (ακαθάριστα)
1 μεγάλο ξερό κρεμμύδι
3-4 κουταλιές ελαιόλαδο
120 γρ. τριμμένη γραβιέρα
200 γρ. γιαούρτι στραγγιστό
100 ml. κρέμα γάλακτος
2 αυγά
2 κουταλιές σιμιγδάλι ψιλό
1 κουταλιά λευκό κρασί
μισό κουταλάκι ξερό δυόσμο
μισό κουταλάκι ρίγανη
1/4 κουταλάκι γλυκιά πάπρικα
Τι κάνουμε:
Καθαρίζουμε τα πράσα κρατώντας το λευκό τους μέρος και όσα από τα πράσινα φύλλα είναι τρυφερά. Θα μείνουν 450-500 γρ. περίπου. Τα κόβουμε σε ροδέλες.
Κόβουμε το κοτόπουλο σε μπουκιές. Επιλέγω το στήθος από το κοτόπουλο σε αυτή την συνταγή, καθώς το μπούτια είναι πιο σκληρά.
Ψιλοκόβουμε το ξερό κρεμμύδι.
Σε μεγάλο και βαθύ τηγάνι βάζουμε το ελαιόλαδο να ζεσταθεί καλά, σε μέτρια προς δυνατή φωτιά. Ρίχνουμε τις μπουκιές του κοτόπουλου και τις ροδίζουμε καλά, από όλες τις μεριές. Σβήνουμε με το λευκό κρασί και αφήνουμε να εξατμιστεί. Αφαιρούμε το κοτόπουλο με τρυπητή κουτάλα και το βάζουμε σε μπολ.
Ρίχνουμε τώρα τις ροδέλες του πράσου και το ψιλοκομμένο ξερό κρεμμύδι, μέσα στο τηγάνι. Ίσως χρειαστεί να προσθέσουμε λίγο ακόμα ελαιόλαδο. Τα αφήνουμε να σοταριστούν και να μαλακώσουν. Προσθέτουμε και τα μυρωδικά.
Αποσύρουμε από την φωτιά και τ' αφήνουμε να χλιάνουν.
Κόβουμε το κοτόπουλο σε μικρά κομματάκια. Προσθέτουμε τα σοταρισμένα πράσα με το κρεμμύδι και την τριμμένη γραβιέρα.
Σε άλλο μπολάκι, βάζουμε το γιαούρτι, τα αυγά, το ψιλό σιμιγδάλι και την κρέμα γάλακτος. Τα ανακατεύουμε καλά να ενοποιηθούν.
Προσθέτουμε το μείγμα αυτό στο μείγμα του κοτόπουλου. Αλατοπιπερώνουμε και ανακατεύουμε καλά.
Ανάβουμε τον φούρνο μας στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Βουτυρώνουμε καλά ένα ταψάκι, μεγέθους 28 εκ. Χ 40 εκ. περίπου. Απλώνουμε την σφολιάτα μέσα στο ταψάκι και την τρυπάμε με πιρούνι φαγητού σε αρκετά σημεία.
Ρίχνουμε από πάνω την γέμιση και την στρώνουμε με κουτάλι, να έχει το ίδιο πάχος παντού.
Ψήνουμε για 25 λεπτά περίπου, ανάλογα με τον φούρνο μας ή ως να ροδίσει η επιφάνεια της τάρτας.
Βγάζουμε την τάρτα από τον φούρνο και την αφήνουμε στην άκρη για 5-10 λεπτά, να πέσει η θερμοκρασία της.
Κόβουμε σε κομμάτια στο μέγεθος που επιθυμούμε και σερβίρουμε.
Μπορούμε να προσφέρουμε την τάρτα σαν ορεκτικό σε έναν μπουφέ.
Αλλά και ως κύριο πιάτο με μια σαλάτα όπως η καροτοσαλάτα της Έλενας ή η σαλάτα του Καίσαρα της Βάσιας.
Καλή μας όρεξη!!
Ειρήνη Ε.

16 comments:

DIMI said...

Καλημέρα Ειρήνη μου!!!Λατρεύω τίς τάαρτες!!!Η συνταγή σου,καταπληκτική!!Συνδύασες τόσο όμορφα τίς γεύσεις!!Θά τήν δοκιμάσω αύριο!!Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Αυτήν την υπέροχη τάρτα την δοκίμασα κι εγώ και τα υπόλοιπα κορίτσια μας, στην κοπή της πίτας μας πριν λίγες μέρες!
Πρέπει να πω ότι ήταν μια από τις πιο νόστιμες και "πλούσιες" τάρτες που έχω δοκιμάσει!
Εξαιρετική!!!
Ειρηνάκι γεια στα χεράκια σου!
Φιλάκια, καλημέρα σε όλους!

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Καλημέρα!!! Τρελαίνομαι για τάρτες κι ειδικά όταν έχει και πράσσο! Με κέρδισε, μπράβο στη νυφούλα!!

Unknown said...

Πολύ ωραία πρόταση και ωραίος συνδυασμός!:)

SpIrToKoYto said...

Αγαπητό συνμέλος Ειρήνη,μια Ανοιξη μας έφερες με τόσα χρώματα...Και μάλιστα πεντανόστιμη...!!!

Καλημέρες και φιλιά σε όλες σας...-:)))

- spoonstories- said...

Hello!! Τι έχουμε πάλι εδώ? Υπέροχη τάρτα σφολιάτας με κοτόπουλο, τυρί, λαχανικά και κρέμα γάλακτος?Κατάλαβα, πάλι θα γουργουρίζει το στομάχι μου! Στείλτε καλέ ένα κομμάτι δεν μας λυπάστε?
Ειρήνη μου φιλιά!

Tante Kiki said...

Ωραιότατη τάρτα Ειρήνη μου και με τα υλικά που βλέπω πρέπει να έχει φοβερή γεύση!! Μου άρεσε πολύ και η παρουσίαση!!! Με δυο λόγια τέλεια!!!
Καλή σου μέρα!

Helen Gr said...

Ειρήνη μου, μπράβο! Νόστιμη και αρωματική η τάρτα σου και με αγαπημένα υλικά! Είναι ιδανική και για σνακ αλλά και για μπουφέ.
Ευχαριστούμε!
Φιλάκια

censurasigloXXI said...

Είναι πολλά συστατικά για μια συνταγή ... Θα περιμένω να περνάει την κρίση, αγαπημένη μου, και θα κάνω αυτή την υπέροχη συνταγή που μου προσφέρεις. Ένα μεγάλο ευχαριστώ. Καφέ και φιλί.

Vasia b. said...

Την υπέροχη αυτή τάρτα την δοκίμασα κι εγω και μόνο τα καλύτερα έχω να πω!!!Πολύ πολύ νόστιμη!!!!!
Γεια στα χέρια σου Ειρηνάκι μου!!!
Φιλιά πολλά!!!!!

Δημιουργία said...

Όμορφη η τάρτα σου Ειρήνη, μου αρέσουν τα υλικά της γέμισης που έχει

Matziris Kostas - δάσκαλος said...

Μμμμ.!!!Φαίνεται εξαίσιο! Είμαι και fun του κοτόπουλου.ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ για την έμπνευση!!!

Ερμιόνη said...

Η τάρτα έχει φοβερά στοιχεία.
Υλικά που πραγματικά συνδυάζονται άψογα μεταξύ τους και αρωματικά που αναδεικνύουν τις γεύσεις.
Ωραία επιλογή και για κυρίως γεύμα!
Φιλιά πολλά Ειρηνάκι!

Silena said...

Εξαιρετική τάρτα με υπέροχα υλικά και γεύσεις!!!!
Πολύ νόστιμη Ειρήνη μου!!!! Καλοφάγωτη!!!

Maria B. said...

Ειρηνάκι, τον άντρα μου να ρωτήσεις για την πίτα σου. Τσακισε όλα τα κομμάτια που του έστειλες, εχει να πει τα καλυτερότερα !!!!

γεια στα χεράκια σου

φιλια πολλά πολλά και χρόνια πολλά για την ημέρα !

Mary said...

Ειρηνάκι μου γεια στα χεράκια σου!
Πολύ ωραία είναι, με υπέροχη γέμιση!

Πολλά φιλάκια!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...