Monday 24 February 2014

Γαλατόπιτα


Ξεκινάει η Τυρινή εβδομάδα σήμερα, όπου κατά παράδοση καταναλώνουμε τυριά και ζυμαρικά.
Από γλυκά, κυριαρχούν οι γαλατόπιτες και τα γαλακτομπούρεκα.
Στο πνεύμα των ημερών θα είναι και οι συνταγές μας αυτήν την εβδομάδα!
Για σήμερα λοιπόν, η γαλατόπιτα της μανούλας μου, που η νοστιμιά της όσα χρόνια κι αν περάσουν παραμένει για μένα η ίδια!!!! Αξεπέραστη!!!
Πάμε να σας πω πως θα την φτιάξουμε!
(Οι παρακάτω δόσεις είναι για μεσαίο ταψάκι, για μεγαλύτερο προσαρμόστε ανάλογα)

Τα υλικά μας: 
8 φύλλα κρούστας
3 κουταλιές βούτυρο λιωμένο ( για το άλειμμα)
1 κουταλάκι κανέλα
Για την κρέμα: 
1 λίτρο φρέσκο γάλα πλήρες
6 κουταλιές κορν φλάουερ
10 κουταλιές ζάχαρη
2 κρόκοι + 1 ολόκληρο αυγό
2 βανίλιες
2 κουταλιές σούπας βούτυρο
Στην πράξη: 
Ετοιμάζουμε πρώτα την κρέμα. 
Βάζουμε σε ένα μπολ όλα τα υλικά της εκτός από το βούτυρο, και τα δουλεύουμε με μίξερ χειρός ή σύρμα μέχρι να ενωθούν καλά μεταξύ τους.
Μεταφέρουμε το μείγμα αυτό σε μια κατσαρόλα και το βράζουμε σε μέτρια φωτιά, ανακατεύοντας συνέχεια, μέχρι να αρχίσει να πήζει και να γίνει κρέμα.
Τότε προσθέτουμε το βούτυρο, ανακατεύουμε και αποσύρουμε την κατσαρόλα από την φωτιά.
Αφήνουμε τη κρέμα να κρυώσει. Για να μη πιάσει κρούστα, σκεπάζουμε τη κατσαρόλα με διαφανή μεμβράνη κουζίνας.
Βουτυρώνουμε καλά ένα μέτριο ταψί κουζίνας και τοποθετούμε ένα φύλλο κρούστας. Το βουτυρώνουμε ελαφρά με ένα πινέλο και πασπαλίζουμε με λίγη κανέλα.
Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία για άλλα 4 φύλλα.
Θα στρώσουμε δηλαδή στο ταψάκι μας 5 φύλλα, και θα τα πασπαλίσουμε με όλη την ποσότητα της κανέλλας. Τα πάνω φύλλα, που θα σκεπάσουν την κρέμα, δεν θα πασπαλιστούν με κανέλα.
Πάνω από τα 5 φύλλα της βάσης, απλώνουμε την κρέμα και την στρώνουμε ισόπαχα.
Καλύπτουμε με τα υπόλοιπα 3 φύλλα, βουτυρώνοντας τα ελαφρά στα ενδιάμεσα.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο με αέρα, στους 175 βαθμούς, μέχρι να ροδίσουν καλά επιφάνεια και η βάση.
 Όταν ψηθεί, αφήνουμε λίγο να κρυώσει η πίτα μας και μετά τη κόβουμε σε κομμάτια.
Πασπαλίζουμε αν θέλουμε με ζάχαρη άχνη και κανέλα, και απολαμβάνουμε!
Καλή επιτυχία, καλή Τυρινή εβδομάδα! 
Ελένη Κ. (eleniscooking)

20 comments:

Χαρά Θεοδωρίτση said...

Γμτ δεν έχω φύλλο.
Μ αρέσει πολύ η γαλατόπιτα,αν και στα μέρη μας δε συνηθίζεται,αλλά εγω απ όταν την πρωτοδοκίμασα τη φτιάχνω. Είναι γλυκό της Αποκριάς,όπως το γαλακτομπούρεκο και σε μας, το ρυζόγαλο.
Σε πρώτη ευκαιρία θα τη φτιάξω με τη δική σου συνταγή Ελένη μου.
Καλές Απόκριες, φιλάκια πολλά

simonmad said...

Μαμαδίστικη πιτούλα για τον πρωινό καφέ μας! Τι παραπάνω να ζητήσουμε για να αρχίσει όμορφα η εβδομάδα;;;
Φιλιά και καλημέρες :-)

Ειρήνη Ε. said...

Απίθανη η γαλατόπιτά σου, Ελένη! Ένα από τα πιο αγαπημένα γλυκά της Τυρινής εβδομάδας! Μπράβο στην μανούλα σου για την συνταγή της, μπράβο και σε σένα που την έφτιαξες για να μας γλυκάνεις!
Καλή Τυρινή εβδομάδα σε όλους.

Mary said...

Καλή εβδομάδα κοριτσάκια μου αγαπημένα!
Ελενάκι πολύ ωραία η γαλατόπιτα της μανούλας σου! Ελαφριά και γλυκιά όσο πρέπει για μένα που δεν αντέχω την υπερβολική ζάχαρη.

Φιλάκια πολλά!!!

syros2js said...

ΟΙ μαμάδες μας έχουν την ίδια υπέροχη συνταγή, Ελενάκι μου!
;-)
Λατρεύω! Απλά!
Φιλάκιααααα!
Καλή εβδομάδα!

DIMI said...

Πράγματι μαμαδίστικη συνταγή Ελένη μου!Τήν έφτιαχνε η μανούλα μου.Τί μού θυμίσες!Εύκολη καί νόστιμη συνταγή!Θά πάρω αύριο υλικά νά τήν δοκιμάσω!!Καλή εβδομάδα!!Φιλάκια!

Unknown said...

Μπορώ να φάω και όλο το ταψί! Πολύ ωραία η συνταγή σου Ελένη μου!

Rena said...

Ευκολη φαίνεται η συνταγή σου οπότε λέω να τη φτιάξω!!!!!!
Φιλάκια πολλά!!!!!

alekacraftaholic said...

Την έψαχνα καιρό τη συνταγή αυτή οπότε μου ήρθε ''ως από μηχανής θεός η ανάρτησή σου.Ευχαριστούμε!

Selcouth said...

Νομίζω ότι έφτιαξα κάποτε μια, αλλά είναι τόσο παλιά που δεν θυμάμαι καθόλου πώς ήταν!!!! Να είσαι καλά Ελένη μου που έφτιαξες μια σούπερ γαλατόπιτα! Η μαμά σου θα είναι πολύ ευχαριστημένη που ακολουθείς τη συνταγή της!
Πολλά πολλά φιλάκια! Καλή και χαρούμενη εβδομάδα!

Ερμιόνη said...

Τη λατρεύω τη γαλατόπιτα με την ωραία κρέμα της.
Ζεστή με κανέλα είναι απλά αξεπέραστη!
Φιλιά

Vasia b. said...

Νομίζω πως δεν έχω φτιάξει ποτέ γαλατόπιτα και η δική σου Ελενάκι μου άνοιξε την όρεξη !!!Φαίνεται πολύ νόστιμη και σχετικά εύκολη!!!!
Θα την φτιάξω οπωσδήποτε!!!
Πολλά φιλιά!!
Καλή εβδομάδα!!!!

Μarion, said...

Aμα είναι της μαμάς συνταγή έχει σίγουρη επιτυχία.
Μ αρέσει ζεστή ζεστή.

Καλή εβδομάδα Ελένη

Nicky said...

Φαινεται πεντανοστιμη η γαπατοπιτα της μανουλας σου,πολυ μου αρεσει να περνανε συνταγες απο μανα σε κορη και να κρατιεται η παραδοση.
Πολλα φιλια!

- spoonstories- said...

Πάντα μα πάντα είμαι θετική για ένα κομμάτι γαλατόπιτα!!Ειδικά άμα είναι συνταγή από τη μανούλα σου!! Φιλιά πολλά Ελένη και καλό βράδυ να έχεις!

Chrisi said...

Ε λοιπον δεν έχω κανει ποτε,μηπως ηρθε η ωρα? τελεια εγινε,λεω να τη δοκιμασω με την πρωτη ευκαρια,καλη εβδομαδα,πολλα φιλια.

Anonymous said...

Ωραία γαλατόπιτα! Είναι σαν γαλακτομπούρεκο η εμφάνιση της και με ξετρελαίνει! Καλές Απόκριες!

www.foodaki.gr

mia xara said...

Καλημέρα κορίτσια, πολύ λαχταριστό και αγαπημένο το γλυκάκι σου Ελένη μου!Δε θα σταματούσα σ' ένα μόνο τεμάχιο..χιχι..Φιλιά!

Tante Kiki said...

Υπέροχη η γαλατόπιτά σου Ελένη μου... καταπληκτική έγινε!!!!
Φιλιά!

Maria B. said...

Ο γιόκας μου Ελενάκι μου λατρεύει τη γαλατόπιτα, οπότε θα παρω 2 κομματάκια απο την γαλατόπιτα της μανούλας για το παιδάκι μου !!!! χιχιχι

Ευχαριστούμε πολύ για τη συνταγή !!!

φιλια πολλα πολλά

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...