Friday 21 February 2014

Ρολό κανέλας σπιράλ



Πιστεύω ότι το σημερινό μας γλυκάκι θα σας ενθουσιάσει αν το φτιάξετε τόσο πολύ, όσο ενθουσίασε κι εμένα.
Έχω φτιάξει κατά καιρούς ρολάκια κανέλας με διάφορες συνταγές, αλλά αυτή τη φορά ήθελα κάτι διαφορετικό τόσο σε γεύση όσο και σε εμφάνιση. Έτσι πειραματίστηκα και νομίζω πέτυχα ένα από τα πιο νόστιμα, τα πιο τέλεια εδέσματα από όσα έχω φτιάξει!!!
Ωραίο όχι μόνο στην γεύση, αλλά και στην εμφάνιση!!
Όταν έκοψα το πρώτο κομμάτι, έμεινα έκπληκτη από τα πανέμορφα κυματιστά σχέδια που είχαν δημιουργηθεί.
Πάμε να σας πω πως θα το φτιάξουμε!

Τα υλικά μας για στρογγυλό ταψάκι 20εκ. :
Για την προ-ζύμη:
125 ml ζεστό γάλα
25 ml ζεστό νερό
25 γρ. φρέσκια μαγιά
2 κουταλιές αλεύρι γ.ο.χ
1 κουταλάκι ζάχαρη
Για τη ζύμη:
50 γρ. ζάχαρη
65 γρ. λιωμένο αγελαδινό βούτυρο
1 βανίλια
1 ασπράδι αυγού
350 γρ. αλεύρι γ.ο.χ (περίπου)
Για την γέμιση:
110 γρ. βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
70 γρ. ζάχαρη καστανή ή λευκή
1 κουταλιά κανέλα τριμμένη
Για το γλάσο:
4-5 κουταλιές ζάχαρη άχνη
1 κουταλιά σούπας νερό (προσαρμόστε ανάλογα με το πόσο πηκτό ή αραιό το θέλετε)
Επιπλέον:
1 κρόκος αυγού ανακατεμένος με 1 κουταλάκι νερό
λίγη καστανή ή λευκή ζάχαρη για πασπάλισμα
Στην πράξη:
Ετοιμάζουμε τη προ-ζύμη.
Βάζουμε σε ένα μπολ το γάλα, το νερό και τη μαγιά και ανακατεύουμε καλά μέχρι να λιώσει η μαγιά.
Προσθέτουμε τη ζάχαρη και το αλεύρι και ανακατεύουμε ώσπου να πετύχουμε έναν πολύ αραιό χυλό.
Σκεπάζουμε το μπολ με διαφανή μεμβράνη κουζίνας και αφήνουμε το μείγμα για μια ώρα σε ζεστό μέρος, να «αφρίσει» και να φουσκώσει.
Ετοιμάζουμε την ζύμη.
Όταν η προζύμη είναι έτοιμη, προσθέτουμε στο μπολ τη ζάχαρη, το λιωμένο βούτυρο, τη βανίλια και το ασπράδι αυγού και δουλεύουμε με ένα σύρμα.
Στην συνέχεια αρχίζουμε να προσθέτουμε σιγά σιγά το αλεύρι και να ζυμώνουμε με το χέρι πλέον. Δεν πρέπει να την παραζυμώσουμε. Η ζύμη μας θα είναι έτοιμη όταν θα ξεκολλάει από τα χέρια αλλά θα είναι αφράτη και μαλακή.
Πασπαλίζουμε με αλεύρι ένα μπολ, τοποθετούμε τη ζύμη μέσα, ξαναπασπαλίζουμε με λίγο αλεύρι και σκεπάζουμε με διαφανή μεμβράνη κουζίνας, Την αφήνουμε 1,5 ώρα περίπου σε ζεστό μέρος, να φουσκώσει και να διπλασιαστεί σε όγκο.
Ετοιμάζουμε τη γέμιση.
Σε ένα μπολάκι ρίχνουμε όλα τα υλικά της μαζί και δουλεύουμε μέχρι να ομογενοποιηθεί το μείγμα μας.
Συναρμολόγηση:
Πασπαλίζουμε με αλεύρι μια καθαρή επιφάνεια.
Χωρίζουμε τη ζύμη μας σε 3 ίσα μέρη.
Ανοίγουμε τα ζυμαράκια μας σε ορθογώνια φύλλα πάχους 0,5 εκ., ένα ένα κάθε φορά.
Χωρίζουμε την γέμιση σε 3 ίσα μέρη και την μοιράζουμε στα 3 ζυμαράκια, απλώνοντας την στην επιφάνειά τους με ένα κουτάλι, φροντίζοντας να αφήσουμε λίγο κενό περιμετρικά.
Χωρίζουμε τα ζυμαράκια στα 2, κόβοντας τα κατά μήκος με ένα μαχαίρι. Θα έχουμε έτσι 6 κομμάτια.
Τυλίγουμε κάθε κομμάτι σε ρολάκι, φροντίζοντας να κλείσουμε όσο καλύτερα μπορούμε την γέμιση στο εσωτερικό τους, για να μην μας χυθεί κατά το ψήσιμο.
Παίρνουμε το ταψάκι μας και τοποθετούμε στο κέντρο ένα ρολάκι, το οποίο το έχουμε τυλίξει σαν σαλιγκάρι.
Στρίβοντας ελαφρά τα υπόλοιπα ρολάκια, τα τοποθετούμε κυκλικά και περιμετρικά του κεντρικού κομματιού, δημιουργώντας έτσι ένα σπιράλ.
Σκεπάζουμε το ταψάκι με διαφανή μεμβράνη και το αφήνουμε σε ζεστό μέρος για 1 ώρα περίπου, μέχρι η ζύμη να φουσκώσει και να διπλασιαστεί σε όγκο.
Αλείφουμε τα ρολάκια με 1 κρόκο αυγού ανακατεμένο με 1 κουταλάκι νερό, και τα πασπαλίζουμε με λίγη καστανή ή λευκή ζάχαρη.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο με αέρα, στους 170 βαθμούς, για 30 περίπου λεπτά, μέχρι να πάρει χρώμα η επιφάνεια.
Αφού ψηθεί, αφήνουμε να κρυώσει, αφαιρούμε το ρολό από το ταψάκι και το μεταφέρουμε σε μια πιατέλα.
Ετοιμάζουμε το γλάσο.
Ανακατεύουμε καλά την ζάχαρη άχνη με το νεράκι και περιχύνουμε το γλυκό μας.
Έτοιμο να το κόψουμε σε κομμάτια και να το απολαύσουμε!!
Καλή επιτυχία!
Ελένη Κ. (eleniscooking)

30 comments:

mia xara said...

Καλημέρα κορίτσια, το ρολό της κανέλας δείχνει απίθανο και αφράτο,μπράβο σου Ελένη μου!!Φιλάκια!

DIMI said...

Πώ πώ Ελένη μου,τί μάς παρουσίαζεις σήμερα!!Καταπληκτική συνταγή!!Εχη κάποια διαδικασία,αλλά αξίζει!!Μού αρέση πολύ τό ρολό κανέλας!!Καλό Σ/Κ!!Φιλάκια!!

Unknown said...

Μου αρέσει πάρα πολυ! Είναι πολύ γευστικό! Και ωραία εμφάνιση!:)

- spoonstories- said...

Ελένη τρελαίνομαι για κανέλα,φαντάσου τη βάζω ακόμα και στον καφέ μου, πόσο μάλιστα σε ένα ζαχαρένιο ρολό όπως αυτό.Μου έφτιαξες το πρωινό μου..

Ξανθή said...

Τι όμορφο!!! Καλό Σ/Κ

ΕΛΕΝΑ said...

Μα τι πανέμορφη λιχουδιά μας τρατάρεις σήμερα Ελενάκι μου!!!!
Υπέροχο και σε εμφάνιση και σίγουρα και σε γεύση!!!
Σκέτη ζωγραφιά το γλυκάκι σου!!
Πολλά φιλάκια!!

syros2js said...

Αχ, βρε Ελενάκι!
Φαντάζομαι το άρωμα και... λιώνω!!!
;-)
ΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

Anonymous said...

Σήμερα ήταν η μέρα της κανέλας! Κι εγώ ανέβασα ρολλάκια αλλά τα δικά μου είναι τα κλασικά... Εσύ βλέπω τα εξέλιξες σε έργο τέχνης! Μιαμ μιαμ πόσο τα λατρεύω! Φιλιά!

www.foodaki.gr

SpIrToKoYto said...

Πάλι τα πινέλα ζωγραφικής πήρες...???
Καταπληκτικό...!!!

Καλό μεσημέρι και πολλά πολλά φιλιά σε όλες σας...-:)))))

censurasigloXXI said...

Οοοο, πολύ μ'αρέσει. Πολύ, πολύ!

Ευχαριστώ, φιλιά και καφεδάκι.

Vasia b. said...

Μα είναι καταπληκτικό το ρολό κανέλας που έφτιαξες Ελένη μου!!!
Υπέροχη παρουσίαση επίσης!!!!
Πολύ θα ήθελα ενα κομματάκι για τον απογευματινό μου καφέ!!!!
Φιλιά πολλά!!!!

Unknown said...

Τόσο όμορφο και τόσο λαχταριστό! Πολύ αφράτο και μυρωδάτο φαίνεται Ελένη μου!

Maria Naka said...

Μμμμμ λατρευω κανελα!!! Φαινεται υπεροχο!

Selcouth said...

Τί έφτιαξες πάλι Ελένη μου! Σκίζει από εμφάνιση, αλλά φαντάζομαι και τη γεύση του! Μ' αρέσει η κανέλα.
Γεια στα χεράκια σου!
Φιλάκια πολλά! Καλό Σαββατοκύριακο!

Maria B. said...

Γεια στα γλυκά σου χεράκια Λενάκι μου !!! αχ και να είχα λίγο τώρα με τον απογευματινό μου καφέ !!!! σνιφ ! ! και πάλι σνιφ !

σε φιλώ πολύ πολύ πολύ

καλό σ/β

Γιαγιά Αντιγόνη said...

Εχασα πολλές συνταγές με την απουσία μου...
Θα περιηγηθώ σε όσα έχασα, μη μου έχει ξεφύγει κάτι από τα υπέροχα σας!!!

Φιλιά σε όλα τα κορίτσια!!!

Magda said...

Ενώ οι ζύμες κάθε είδους όπως και τέτοια γλυκύσματα μου αρέσουν πολύ και φτιάχνω συχνά, ρολάκια κανέλας δεν έχω ακόμα αξιωθεί να φτιάξω. Φαίνονται πανέμορφα!! Με έχεις δελεάσει!
Καλό Σ/Κ!

Betty's Cuisine said...

Ζωγράφισες!!!!

marimar said...

Υπέροχο!!! Αλλά αφού ξέρω οτι δεν θα το φτιάξω εγώ, τολμώ και παίρνω κομμάτι και δεύτερο και όσο μένω εδώ μέσα θα πάρω και τρίτο. Γεια στα χέρια σου Ελενάκι!!!!

Rena said...

Μύρισε κανέλα!!!!!!!!!!!!
Φιλάκια!!!!

Anonymous said...

Το έφτιαξα σήμερα κιόλας.
Δεν μπορώ να σας περιγράψω πόσο νόστιμο ήταν.
Ευχαριστούμε πολύ για την τόσο ωραία συνταγή. Μπράβο σας γιατί όλες οι συνταγές σας που έχω δοκιμάσει είναι πολύ πετυχημένες.
Αννα από Καλαμάτα

Μαρία Έλενα said...

Όμορφη συνταγή
Φιλάκια ...

Pepi said...

Καταπληκτική η συνταγή!! Υπέροχο το άρωμα και η γεύση της κανέλας!!
Ο,τι πρέπει για να συνοδεύει μια κούπα αχνιστό καφέ ή αρωματικό τσάι!

Nicky said...

Αψογο και απο εμφανιση και σιγουρα και απο γευση! Εχει μια διαδικασια για να γινει αλλα εχει και τελειο αποτελεσμα.

ELENA S said...

Πω πω πω....τί μας κάνεις πρωινιάτικα!!!!

Ivy, Phyllis and Me! said...

Good Morning Helen, This Cinnamon Spiral Roll is such a treat because whenever I see a recipe for a Cinnamon Roll, I am usually disappointed, because it is made with a pre-prepared roll, so I am over the moon to have discovered your recipe. Your photographs are beautiful and so the Cinnamon Roll looks so tempting. I would love to eat a slice. I will certainly be trying your recipe.
Thank you for such beautiful photographs and for the recipe.
Best Wishes
Daphne

manousina said...

Μου αρέσει πάρα πολύ η κανέλα, οπότε όπως καταλαβαίνετε το λάτρεψα!!!!!

Ειρήνη Ε. said...

Πολύ ωραία συνταγή, Ελενάκι!! Αν και πήρα το κομμάτι μου μόλις μας σέρβιρες αυτά τα φανταστικά ρολά κανέλας, ξέχασα να γράψω το σχόλιό μου από την βιασύνη μου να φάω την μερίδα μου!! Μοσχοβολούν κανέλα! Μπράβο Ελένη!!
Καλή Κυριακή.

Ερμιόνη said...

Εντυπωσιακό, πεντανόστιμο και απλά με κάνει να χάνω τα λόγια μου :)

Mary said...

Ελενάκι μου είναι υπέροχο!
Βλέπω την εικόνα κι αισθάνομαι τη μυρωδιά και τη γεύση!

Φιλιά πολλά!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...