Thursday 6 February 2014

Κέικ-παντεσπάνι ως βάση τούρτας


Σούπερ σοκολατένιο το σημερινό μας κέικ!
Το έφτιαξα για να το χρησιμοποιήσω σαν βάση για τούρτα. Είναι πολύ αφράτο, ζουμερό και δεν στεγνώνει εύκολα.
Ασφαλώς μπορούμε να το καταναλώσουμε και σαν ένα πλούσιο γευστικά, σοκολατένιο κέικ, σκέτο ή με το γλάσο της αρεσκείας μας. Λίγη τρουφίτσα, λίγο αμυγδαλάκι, καρυδάκι, φουντουκάκι τριμμένο πάνω από το γλάσο και είναι έτοιμο για σερβίρισμα.
Όπως σας είπα, το χρησιμοποίησα για να φτιάξω τούρτα για μια ειδική περίπτωση. Γι' αυτό το έψησα σε δύο στρογγυλά ταψάκια των 20 εκ. Αν πρόκειται όμως να το σερβίρουμε σαν κέικ, θα χρησιμοποιήσουμε ένα μεγαλύτερο ταψάκι ή μια φόρμα για κέικς. Ίσως να χρειαστεί περισσότερο ψήσιμο.
Να σας πω ότι, όταν έφτιαχνα την τούρτα, μετά βίας συγκράτησα την μικρή η οποία ήθελε να τσιμπήσει μιαν ακρούλα, οπότε θα μου χαλούσε το τελικό σχήμα του γλυκού. Αλλά και εγώ, να μην σας κρυφτώ, το ίδιο ήθελα να κάνω!!! Προκλητικά σοκολατένιο, ζουμερό και με σχεδόν μεταξένια υφή, με το ζόρι τη γλίτωσε και έγινε το γλυκάκι που είχα αρχικώς προγραμματίσει!!
Πάντως κατά δήλωση της οικογένειας, εγώ δεν την γλιτώνω!! Σύντομα θα το ξαναφτιάξω σαν κέικ σοκολάτας αυτήν την φορά.
Πάμε να δούμε την συνταγή.

Τα υλικά μας: 
270 γρ. αλεύρι που φουσκώνει
150 γρ. βούτυρο τ. Κερκύρας
350 γρ. ζάχαρη
2 μασουράκια άρωμα βανίλιας
80 γρ. κακάο
10 γρ. μπαίκιν πάουντερ
μισό κουταλάκι αλάτι, αφρός αλατιού
3 μεγάλα αυγά
200 ml. φρέσκο γάλα
200 ml. δυνατό καφέ φίλτρου με γεύση φουντούκι
50 γρ. σκούρα κουβερτούρα
Τι κάνουμε: 
Βουτυρώνουμε δύο στρογγυλά ταψάκια των 20 εκ. Κόβουμε δύο κύκλους από αντικολλητικό χαρτί με διάμετρο 20 εκ. και τους στρώνουμε στον πυθμένα των δύο βουτυρωμένων ταψιών. Βουτυρώνουμε και πάλι και αλευρώνουμε καλά τα ταψάκια και στα πλάγια. Τινάζουμε να φύγει το περίσσιο αλεύρι.
Φτιάχνουμε 200 ml. δυνατό καφέ φίλτρου, με γεύση φουντουκιού. Τον αφήνουμε στην άκρη να χλιάνει.
Σε μια κατσαρολίτσα βάζουμε το γάλα να ζεσταθεί καλά. Την κατεβάζουμε από την φωτιά και προσθέτουμε την σκούρα κουβερτούρα, κομμένη σε κομμάτια. Ανακατεύουμε ως να λιώσει η κουβερτούρα. Αφήνουμε το μείγμα στην άκρη να χλιάνει κι αυτό.
Κοσκινίζουμε το αλεύρι μαζί με το κακάο και το μπαίκιν πάουντερ. Προσθέτουμε και το αλάτι.

Σε μπολ ή στο μπολ του μίξερ, βάζουμε το βούτυρο και την ζάχαρη μαζί με το άρωμα βανίλιας και τα χτυπάμε μερικά λεπτά, ως να αφρατέψουν.

Προσθέτουμε ένα ένα, ολόκληρα τα αυγά, συνεχίζοντας το χτύπημα, ως να ενοποιηθούν τα υλικά. Χαμηλώνουμε την ταχύτητα στο μίξερ και προσθέτουμε το γάλα με την λιωμένη κουβερτούρα. Κατόπιν τον καφέ φίλτρου και σταματάμε το μίξερ.
Ρίχνουμε λίγο λίγο το μείγμα των στερεών υλικών στο μείγμα των υγρών υλικών. Ανακατεύουμε με το σύρμα των αυγών ή μια σπάτουλα, ώστε να ενοποιηθούν εντελώς.
Μοιράζουμε το μείγμα του κέικ στα δύο ταψάκια που έχουμε προετοιμάσει. Εγώ για να είμαι πιο σίγουρη τα ζύγισα, ώστε να έχουν το ίδιο βάρος.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 175 βαθμούς Κελσίου, για 25-30 λεπτά, ανάλογα τον φούρνο μας. Ή έως ότου εάν βυθίσουμε την λάμα ενός μαχαιριού στο κέντρο των κέικς, αυτή να βγαίνει καθαρή.
Βγάζουμε τα ταψάκια μας από τον φούρνο. Αφήνουμε στην άκρη τα κέικς για 5 λεπτά, μέσα στα ταψάκια. Κατόπιν τα βγάζουμε και τα τοποθετούμε σε σχάρα μπισκότων, να κρυώσουν εντελώς.
Τα τυλίγουμε σε πλαστική μεμβράνη, για να μην στεγνώσουν ως την ώρα που θα τα χρησιμοποιήσουμε.
Όπως σας είπα και στην αρχή της ανάρτησης, τα κέικς αυτά χρησιμοποιήθηκαν για την παρασκευή άλλου γλυκού. Μιας υπέροχης τούρτας, την συνταγή της οποίας θα σας δώσω σύντομα.
Καλή επιτυχία!!
Ειρήνη Ε.

19 comments:

mia maria said...

Πολύ ωραίο! Πολύ σοκολατένιο!

SpIrToKoYto said...

Ειρήνη χρυσό μου,μας έριξες τα σαγόνια πρωινιάτικα...Και σιγά μη τη γλύτωνες με αυτά που φτιάχνεις...

Καλημέρες και φιλιά σε όλες σας...-:))))

ΕΛΕΝΑ said...

Κι εγώ στην ίδια κατάσταση με το συνμέλος Βιβή είμαι, δηλαδή με τα σαγόνια στο πάτωμα!!
Υπέροχο Ειρηνάκι, και σαν κέικ και σαν βάση τούρτας!
Και φυσικά περιμένουμε ανυπόμονα την συνταγή της τούρτας που δείχνει σούπερ σπέσιαλ!!
Φιλιά!

- spoonstories- said...

Ειρηνάκι τα έχουμε πει αυτά...δεν δείχνεις τέτοια γλυκάκια αν πρώτα δεν μου στείλεις ένα κομμάτι, χιχιιχι. Φιλια πολλα

Unknown said...

Πολύ ωραίο το κέικ-παντεσπάνι, είμαι και στην διαδικασία αναζήτησης ιδεών για τούρτες, θα με βοηθήσει νομίζω...

Vasia b. said...

Ειρηνάκι μου το παντεσπάνι έτσι κι αλλιως είναι το φόρτε σου!!!
Η διπλή του χρήση σαν κεικ και σαν παντεσπάνι είναι ιδιαίτερα δελεαστική και υπέροχη!!!
Αυπομονώ και για την τούρτα!!!
Φιλιά πολλά!!!

Anonymous said...

Βολευει να τα κανω κ μικρα κεκακια στη μαφινιερα;

Μαρία Έλενα said...

Όμορφη συνταγή
Φιλάκια ...

Beauty Follower said...

Να δεις καποια φίλη με ρώταγε
αν εχω καμια συνταγη για πασντεσπάνι
τουρτας!

Selcouth said...

Ειρήνη μου, έγραψες! Πολύ ωραία και εντυπωσιακή η τούρτα που βλέπω στο τέλος. Φαντάζομαι ότι τα παντεσπάνια θα απογείωσαν τη γεύση της.
Καλό απόγευμα! Φιλιά.

DIMI said...

Πολύ όμορφη η συνταγη σου Ειρήνη μου!!!Μέ τό βούτυρο Κερκύρας καί τήν σοκολάτα,τό παντεσπάνι σου,απογειώνεται σέ γεύση!!!Καλό βράδυ!!Φιλάκια!!!

Silena said...

Με το δίκιο της η μικρούλα δεν μπορούσε να συγκρατηθεί!!!!! Καταπληκτικό Ειρήνη μου!!!
Καλό βράδυ να έχετε! Φιλιά!

Δημιουργία said...

Σοκολάτα αγάπη μου, σήμερα το κεκακι σου Ειρήνη μου.

Ερμιόνη said...

Τη σημειώνω τη συνταγή γιατί σε εμπιστεύομαι απόλυτα!
Βούτυρο Κερκύρας, βανίλια και καφές με γεύση θα δίνουν σούπερ αρωματικό αποτέλεσμα!
Περιττό δε να πω ότι ανυπομονώ και για την τούρτα!
Φιλιά

Maria B. said...

Ρηνάκι την έφτιαξες για να μας την φέρεις σήμερα ???? το κατάλαβα εγώ ότι κάτι εκπληξη θα μας έχεις !!!χιχιχιχιχιχιχιχι!!!

γεια στα χεράκια σου, πανέμορφη είναι !!!!

φιλια μέχρι το απόγευμα.

Ειρήνη Ε. said...

Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια και χαίρομαι που σας άρεσε η συνταγή.
Φίλε,η ανωνυμε,η, δεν έχω δοκιμάσει να ψήσω το κέικ σε ταψάκι για μάφινς, αλλά γιατί όχι; Μάλλον θα χρειαστείς περισσότερα από ένα, ταψάκι. Θα πρέπει επίσης, να προσέξεις τον χρόνο ψησίματος.
Καλό μεσημέρι.

Anonymous said...

Ευχαριστω! Θα δοκιμασω στη μαφινιερα κ θα σας πω!

κυκλάμινο said...

Τέλειο!!! Φιλάκια

Mary said...

ΜΜΜΜμμμμμμμμΜΜΜΜ!!!
Ειρηνάκι μου θα ετοιμάσω το μεσημεριανό μας ξελογιασμένη...

Σε φιλώ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...