Monday 28 May 2012

Λικέρ εσπεριδοειδών και λικέρ κανέλας (τεντούρα), 2 σε 1

Σήμερα σας κερνάμε δύο διαφορετικά λικεράκια!
Ένα λικέρ με άρωμα εσπεριδοειδών αλλά και ένα λικέρ κανέλας σαν την πατρινή τεντούρα, που μου αρέσει παρά πολύ.
Μετά από πολλά πειράματα τα πέτυχα και τα δυο με έναν μόνο κόπο.
Αν σας αρέσουν τα ποτά με δυνατό άρωμα, φτιάξτε με μια δόση, δυο τελείως διαφορετικά λικέρ και απολαύστε τα με τριμμένο πάγο στην βεράντα σας, τις όμορφες καλοκαιρινές βραδιές που έρχονται..

Θα χρειαστούμε:
8 ξύλα κανέλας
20 μοσχοκάρφια γαρύφαλλο
1 μοσχοκάρυδο
500 ml βότκα
250 ml μπράντι η κονιάκ
φλούδες από μισό μανταρίνι – μισό νεράντζι – μισό πορτοκάλι – μισό λεμόνι
1 κούπα χυμό μανταρινιού και πορτοκαλιού
2 κούπες ζάχαρη καστανή
1,5 κούπα νερό
Πάμε να το φτιάξουμε:
Σε ένα γυάλινο βάζο που κλείνει καλά, βάζουμε την βότκα, το μπράντυ, τις κανέλλες, τα γαρύφαλλα, το μοσχοκάρυδο, τον χυμό και τις φλούδες από τα εσπεριδοειδή.
Αφήνουμε το λικέρ μας κλειστό για 2 εβδομάδες, ώστε να βγάλουν οι φλούδες των εσπεριδοειδών το άρωμα τους .
Ανακινούμε καθημερινά το βάζο μας.
Οι 2 εβδομάδες είναι ο χρόνος που απαιτείται για το λικέρ εσπεριδοειδών.
Εάν όμως θέλετε ένα λικέρ κανέλας (τεντούρα) δεν έχετε παρά να αφήσετε το λικέρ κλειστό για 2 εβδομάδες ακόμα, δηλαδή συνολικά για 4 εβδομάδες, συνεχίζοντας να ανακινείτε το βάζο συχνά..
Έτσι οι κανέλες και τα γαρύφαλλα θα δώσουν όλο το άρωμα τους και θα υπερτερεί το άρωμα και η γεύση της κανέλας από αυτό των εσπεριδοειδών.
Όταν το λικέρ μας είναι έτοιμο, το στραγγίζουμε καλά, αφαιρούμε τις φλούδες και τις κανέλες και το περνάμε από βαμβάκι ή φίλτρο καφέ.
Ετοιμάζουμε ένα σιρόπι με την ζάχαρη και το νερό, βράζοντάς τα για 5 περίπου λεπτά. Το αφήνουμε να κρυώσει και το προσθέτουμε στο λικέρ μας.
Ανακατεύουμε καλά και αφήνουμε το λικέρ να «δέσει» για 1 εβδομάδα, ανακινώντας το βάζο συχνά.
Τέλος το περνάμε πάλι από βαμβάκι η φίλτρο καφέ για να απομακρυνθούν υπολείμματα αν υπάρχουν και να γίνει διαυγές.
1) Εάν θέλετε, μπορείτε στις 2 εβδομάδες να αφαιρέσετε την μισή ποσότητα από το λικέρ και να συνεχίσετε με το υπόλοιπο για άλλες 2 εβδομάδες.
Έτσι μοιράζοντας την ποσότητα, θα μπορείτε να απολαύσετε και τα 2 λικεράκια!!
2) Στην περίπτωση που φτιάξετε και τα δύο λικέρ, μπορείτε να ετοιμάσετε το σιρόπι όταν θα είναι και τα δύο έτοιμα και να το μοιράσετε στα δύο λικεράκια.
3) Μπορείτε να αντικαταστήσετε την καστανή ζάχαρη με λευκή, αλλά η καστανή δίνει πιο όμορφο χρώμα στο λικέρ μας.
Μην την αντικαταστήσετε όμως με μαύρη ζάχαρη, γιατί θα αλλοιώσει την γεύση.
Καλή επιτυχία, στην υγειά σας, καλή σας εβδομάδα!!
Μέτη

69 comments:

Irene said...

μια που προχθες μιλησα για την τεντουρα, λεω να το δοκιμασω. ευκολο φαινεται.

ειρηνη

Ozlemaki said...

poly nostimo kai kalo. ygeia sta xeria sas. egw eftiaksa kanelada (xoris alkol), limoncello (me tsikoudia) kai me fraoules. Epidi twra emina apo tsikoudia -pou den yparxei sti Smyrni- lew akoma na ftiaksw 2 mpoukalia me vodka.

purpleleath said...

Λατρεύω την κανέλα!!! Σούπερ φαίνεται!!! Φιλάκια

Elpiniki said...

Τελεια φαινονται... λατρευω αυτα τα αρωματα! Βεβαια ακομα λικερ δεν επιχειρησα, εχουμε τη γιαγια γι αυτα!

Ειρήνη Ε. said...

Μέτη, καλημέρα. Καλέ, θα ζαλιστούμε πρωί πρωί με τα αρωματικά σου λικεράκια!!! Μοσχοβόλησε ο τόπος!!! Και τι ευκολία! Με έναν κόπο, έχουμε δύο λικέρ. Η Έλενα έχει αρχίσει να ψάχνει για νεράτζια, το ίδιο θα κάνω και εγώ. Τα λικέρ σου, μας άναψαν τα αίματα!! Γι' αυτό θα ακολουθήσω τη συμβουλή σου και θα βάλω τριμμένο πάγο μέσα, να δροσιστώ!!!
Καλή εβδομάδα να έχουμε.

Νίκη said...

Τα λατρεύω τα λικεράκια! Θα σημειώσω τη συνταγη να την έχω στα υπόψιν γιατί αυτό πρεπει να είναι σούπερ αρωματικο!
Καλη εβδομάδα!

Tante Kiki said...

Υπέροχο...θα το φτιάξω!!! Την καλημέρα μου!

Ερμιόνη said...

Συμπαθώ ιδιαίτερα τα λικέρ ειδικά όταν πρόκειται για σπιτικά!
Η συνταγή φαίνεται πραγματικά πολύ εύκολη και προκαλεί για δοκιμή!
Φιλιά!

tanyadmin said...

καλημεραααααααα..μ αρέσουν πολύ τα λιεράκιαααα.....θα το φτιάξωωωω είναι πολύ ωραίο...φιλιαααααααα

ΕΛΕΝΑ said...

Δεν θα βρω ένα νεράντζι??
Θα σου πω εγώ!! χα χα χααα!
Το λικεράκι που το δοκίμασα από τα χεράκια της Μέτης, είναι πραγματικά τέλειο!!!!!!
Πιο τέλειο δεν γίνεται!
Μετάκι μου γεια στα χεράκια σου!
Φιλιά, καλή βδομάδα!!

eleni said...

Αν και δεν πίνω ίχνος αλκόολ και δεν ξέρω καν πως είναι η γεύση ενός λικέρ... θα πω πάντως πως μου αρέσουν πολύ τα αρώματα που έχει και σίγουρα θα είναι ένα πολύ καλό και αρωματικό λικέρ!!!
Φιλιά και καλή εβδομάδα!!!

eleni said...

Πολύ ωραίος συνδυασμός,αρωματικό θα έγινε!
Φιλιά!

ΜΕΤΗ said...

Ειρηνη δοκιμασε το ειναι πολυ αρωματικο !!!!
Καλη σου ημερα!!!!

ΜΕΤΗ said...

Özlemaki εγω τα λικερακια μου τα φτιαχνω με βοτκα , γιατι εχει ουδετερη γευση και ειναι και πιο ελαφρια...δοκιμασε τη !!!!!
Καλημέρα!!!

ΜΕΤΗ said...

purpleleath ειναι σουπερ αρωματικο!!!
Φιλακια , καλημέρα!!!!

ΜΕΤΗ said...

Elpiniki σιγουρα της γιαγιας τα λικερ ειναι υπεροχα , αλλα ειναι ευκολο ,δοκιμασε και εσυ και κανε εκπληξη στην γιαγια!!!!!
Καλή σου ημέρα!!!!

ΜΕΤΗ said...

Ειρηνη δεν ξερω τι εχει παθει η Ελενα μας με τα νερατζια.....γεματες ειναι οι νερατζιες κατω απο το σπιτι μου....
παντως το λικερακι γινεται και χωρις νερατζι , μπορεις να βαλεις οτι εσπεριδοειδη θελεις!!!!!!!!
Φιλια , καλημερα!!!!

ΜΕΤΗ said...

Νίκη ειναι πολυ αρωματικο λικερακι και στις δυο εκδοχες του!!!
Καλημερα , καλη εβδομαδα!!!!

ΜΕΤΗ said...

Tante Kiki δοκιμασε το!!!
καλημέρα , καλη εβδομαδα!!!!

ΜΕΤΗ said...

Ερμιόνη φτιαξτο ειναι πραγματικα ευκολο απλα θελει λιγο υπομονη!!!!!!!!!
Φιλια καλημερα!!!!

ΜΕΤΗ said...

tanyadmin τα σπιτικα λικερακια ειναι τα καλυτερα , δοκιμασε το μοσχοβολαει!!!!
Καλημέρα!!!!

ΜΕΤΗ said...

Ελενακι μου θα σου στειλω εγω ετοιμο κοριτσαρα μου .....μην μου κουραζεσαι να ψαχνεις για νερατζια!!!!!
Φιλακια πολλα!!!!

ΜΕΤΗ said...

eleni λικερακι χωρις αλκοολ ....δυσκολο!!!!!!!
Ουτε εγω πινω αλκοολ , αλλα τα σπιτικα λικερακια τα τσακιζω!!!!
Φιλια καλημερα!!!!!

ΜΕΤΗ said...

eleni ειναι πολυ αρωματικα και τα δυο!!!!
Καλημέρα , καλή εβδομάδα!!!

SpIrToKoYto said...

Απίθανο Μέτη...
τώρα έλεγα στην Ελενα στο φάτσα μπουκ οτι κατεβαίνω να κουρέψω νερατζιά...
επί τόπου το φτιάχνω λέμε...
( να σου πω...μέχρι να γίνει το δικό μου σε 2 βδομάδες,δεν στέλνεις ντελίβερι κατά δω που θα μου πέσει το έμβρυο...???)

φιλιά και καλή εβδομάδα σε όλες σας...-:))

Ozlemaki said...

Tha ta dokimasw Meth! Kai kata tixi molis mou efere enan filo ena kalo mpoukali apo tin Mosxa.
tha sou pw ta apotelesmata =)

ΜΕΤΗ said...

Βιβικα μου εφτασεεεεεεεεε!!!!!!!
Το δικο σου θα το πιουμε διπλα στο γνωστο τζακουζι.....!!!!
Φιλακια κοριτσαρα μου!!!!

ΜΕΤΗ said...

Özlemaki φτιαξτα και περιμενω εντυπωσεις!!!!
Φιλια!!!

Lila Xagorari said...

Κι εγώ στο τζακούζι θα το δοκιμάσω αλλά έχω παραγγείλει και κοτοσαλάτα!!!!!!

SpIrToKoYto said...

επίσης η από πάνω μου,έχει παραγγείλει και λαχματζούν...πώς θα τα συνδυάσει,ο Θεός κι η ψυχή της...

Effie's Sweet Home Designs said...

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ!!!!!!!
ΚΡΑΤΩ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΓΗ!!!!!!!

Lila Xagorari said...

Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν ταιριάζει το λαχματζούν, η κοτοσαλάτα και το λικέρ, αφού έχουν ως κοινό παρονομαστή το τζακούζι!!!

ΜΕΤΗ said...

Λιλα μου και εγω μαζι σου......αφου βγουμε απο το τζακουζι.....θα φαμε πρωτα την κοτοσαλατα σαν ορεκτικο....μετα το λαχματζουν σαν κυριως.... και τελος θα πιουμε το λικερακι ....για να χωνεψουμε αφου θα εχουμε σκασει!!!!!!
Ειδες πως τα συνδυασα ολα Βιβικα μου????
Φιλακια πολλα πολλα!!!!!

Elena said...

Μέτη μου, η εβδομάδα μας αρχίζει υπέροχα και τ'αρωματικά σπιτικά λικέρ σου! Θα φτιάξω σίγουρα ένα απ'τα δύο και θα πίνω στην υγειά σου!! Να'χεις μια όμορφη εβδομάδα, φιλιά!

ΜΕΤΗ said...

Effie's Sweet Home Designs δοκιμασε το ειναι πολυ αρωματικό!!!!
Καλή εβδομάδα!!!!

Βάσω - Οι ιστορίες της μαμάς! said...

Μου αρέσουν τα λικέρ κυρίως όταν είναι σπιτικά!

SpIrToKoYto said...

ΛΟΥΛΟΥδένια μου,
το είπες μόνη σου...
κοινό παρονομαστή...
που σημαίνει όπως λέει και η Μέτη,πρώτα ΜΠΑΙΝΕΙΣ στο τζακούζι,μετά τρως κοτοσαλάτα,μετά λαχματζούν και μετά χωνεύεις με το λικεράκι...
χωρίς βουτιά στο τζακούζι,πάει ο κοινός παρονομαστής...ppp
( άντε μαρή να σε δω τώρα...θα μπεις ή θα μας κοιτάς απόξω...???)

υγ.πάλι μπάχαλο τη κάναμε την ανάρτηση...τί είναι αυτό το πράγμα με μας...

paraxeno pirouni said...

Η τεντούρα από τα πιο αγαπημένα ελληνικά λικέρ μαζί με αυτό της μαστίχας!
Σπιτικό, είναι σίγουρα ακόμα καλύτερο!
Αυτό το κόλπο με το βαμβάκι πάντως δε θυμάμαι να το έχω ξανακούσει, χμμ τι μαθαίνει κανείς! :)
Καλή βδομάδα κορίτσια! :)

Eri said...

Φανταστικά τα λικεράκια σου Μέτη! ΘΑ κεραστώ ένα. Καλή εβδομάδα!

Anonymous said...

Μετη εγω αφηνω σε εσας το τζακουζι και συνδιαζω τελεια το λικερακι και μη σου πω το λαχματζουν και την κοτοσαλατα Το ντελιβερι μετα απο το σπιρτοκουτο να περασει απο εδω περιμενω.Ποπη

Unknown said...

Ωραία τα λικεράκια σου Μέτη μου. Η κανέλα αγαπημένη είναι και σπιτικό. Απίθανα θα κεραστώ κι εγώ μέχρι να γίνουν τα δικά μου..φιλάκια και καλή εβδομάδα....

ΕΛΕΝΑ said...

Βιβή, το ξέρεις πόσο λατρεύουμε όλες αυτά τα μπάχαλα χα χα χαα!!!
Η Μέτη φοβάμαι μην παρεξηγηθεί, αλλά τι στο καλό?? Τόσα της τάξαμε!!
Ασε που κοντεύουμε να αδειάσουμε όλο το λικέρ της, και δεν κατάλαβα??
Δύο λικέρ έχει αναρτήσει? Η εγώ τα βλέπω διπλά?? χικ χικ

Maria B. said...

ευτυχώς βρε που δεν είναι α-πατο το τζακουζι γιατί μετά απο τόσο φαγοπότι θα βυθιζόσασταν
........ ''αυτανδρες'' !

χιχιχιχιχιχιχιχιχιχιχι!!!!!

εγώ όπως είδατε είμαι ΚΙΟΥΡΙΑ, προσέχω την γραμμή μου και δεν συμμετέχω στα τζακοτσιμπουσια σας !!!!!!!

Maria B. said...

Έπειδή είμαι και πολύ ΚΙΟΥΡΙΑ όπως είπα και πιο πάνω, εγώ Μετάκο μου θα αναφερθώ μόνο στο λικεράκι σου που είναι υπέροχο και μυρωδάτο.

γεια στα χεράκια σου !!!!!!!


ονειρο και η φωτογράφιση !!!!!!!!!

φιλούπες πολλές πολλές (που είναι το ζουλιαρικό μου, γιατί δεν έχει δηλώσει παρουσια ακόμη???)

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Κλασσικά κι αρχοντικά κεράσματα! Και τα 2 μου αρέσουν πολύ.

Ειρήνη Ε. said...

Μέτη, επανέρχομαι. Έχω ξύσμα περγαμόντου στην κατάψυξη. Κάνει;

Maria B. said...

Ειρηνάκι μου η Μέτη τώρα είναι στις αγκάλες του μορφέα !!!! πριν τις 20:15 που θα πάω απο εκεί για να πάμε για περπατημα, αποκλείεται να ξυπνήσει, οπότε μην περιμένεις απάντηση νωρίτερα !!χιχιχιχιχιχιχιχι!!!!!!

SpIrToKoYto said...

μπα...έσκασε μύτη κι η ΚΙΟΥΡΙΑ...
καλά κιουρία,εσένα θα σε βάλουμε να ρεμβάζεις στη μπάρα και να μαζεύεις καρφίτσες...και μη σε δω να πλησιάζεις τη κοτοσαλάτα και το λαχματζούν...

@ ΕΛΕΝΑ,τί είπες...???
σιγά μη παρεξηγηθεί η Μέτη..από κείνες είναι...

@ ΜΕΤΗ...για πες...κι εγώ έχω ξύσμα περγαμόντου...να το προσθέσω στα εσπεριδοειδή...???

ΕΛΕΝΑ said...

Βιβή εννοείται ότι πλάκα κάνω για την Μέτη!
Οσο για την κιουρία, μην σε δω να της δίνεις κρυφά λαχματζούν, δεν θα σου ξαναμιλήσω ΠΟΤΕ, θα διακόψουμε διπλωματικές σχέσεις:p
Το πολύ πολύ μια γουλιά λικεράκι, επειδή θα έχει ξεροσταλιάσει στην μπαρα!

Eleni said...

Μέτη μου αρέσουν και τα δυο, υπέροχα πραγματικά!!!!
Καλή εβδομάδα!!!
Φιλιά πολλά!!!

Taelia88 said...

Υπέροχα φαίνονται! Και μου αρέσουν πολύ τα λικεράκια!! Τις κρατάω τις συνταγές!! Φιλιά! Καλή εβδομάδα!!

Stella's Κουζινομπερδέματα said...

Εξαιρετικά λικέρ και τα δύο.
Νομίζω πως αν υπάρχει ηδύποτο στο σπιτικό και μάλιστα τέτοιας ποιότητας, είναι πλήρες.

mia said...

Στην υγειά μας ...σας..!!!!καλησπέρα

mia said...

Στην υγειά μας ...σας..!!!!καλησπέρα

anna said...

Τα σπιτικά λικέρ μου αρέσουν.Πρώτη φορά έκανα λικέρ με κουκούτσια από βερύκοκα και ρούμι.Ήταν εκπληκτικό.
Αν βρώ μανταρίνια,(δεν ξέρω έχει ακόμη;)θα το κάνω.Φιλάκια.

ΜΕΤΗ said...

Elena φτιαξτα τα λικερακια και περιμενω εντυπωσεις!!!!
Φιλακια καλο βραδυ!!!!!

ΜΕΤΗ said...

Βάσω τα σπιτικα λικερ ειναι τα καλυτερα!!!!!
Καλο βραδυ!!!

ΜΕΤΗ said...

Λιλα μου οποιος δεν μπει στο τζακουζι .....ουτε τρωει.... ουτε πινει.....αυτη ειναι η συμφωνια της οικοδεσποινας.....
αντε να σας δω με την Βου τι θα κανεται....και καλα χωρις ποτο... αλλα χωρις φαγητο?????
Σματς σμουτς!!!!!!

ΜΕΤΗ said...

The Dark Chef με βαμβακι φιλτραρω παντα τα λικερ μου , ειναι το μοναδικο που δεν περναει τιποτα , θελει λιγο υπομονη , αλλα εχει τελειο αποτελεσμα!!!
Καλο βραδυ!!!

ΜΕΤΗ said...

Eri κερασου κοριτσι μου ...στην υγεια σου!!!!
καλο βραδυ!!!!

ΜΕΤΗ said...

Ποπη μου πολυ ευχαριστως....σε βαζω στην λιστα!!!!!
Φιλια , καλο βραδυ!!!!

ΜΕΤΗ said...

Ευακι μου στην υγεια σου!!!!
Φιλακια πολλα!!!

ΜΕΤΗ said...

ΜΠΑΧΑΛΟ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΟΥΥΥΥΥΥΥ.....??????
Super η καλυτερη μου , μου αρεσει!!!
Ελενακι μου αν τα βλεπεις διπλα καλα πας ακομα , στα τετραπλα σταματα....!!!!!

ΜΕΤΗ said...

Βου μου στα τσακουζοτσιμπουσια αν δεν μπεις μεσα ....σε βλεπω μαζι με την Λιλα τιμωρια στην γωνια ....νηστικες και αποτιστες....χιχιχιχιχιχιχι!!!!!!!
Φιλακια!!!!!!

ΜΕΤΗ said...

ΕΥΓΕΝΙΑ κερασου και απο τα δυο!!!!
καλο βραδυ!!!!

ΜΕΤΗ said...

Ειρηνη κανει και το ξυσμα του περγαμοντου , αλλα μονο στο λικερ εσπεριδοειδων και με μετρο ,γιατι το περγαμοντο εχει πολυ εντονο αρωμα και θα καλυψει ολα τα αλλα αρωματα.
εχω και εγω ξυσμα στον καταψυκτη μου και μολις τον ανοιγω μυριζει περγαμοντο.
Καλο βραδυ!!!

eirini said...

Τρελλαίνομαι για λικέρ!!!!! Τώρα να φανταστείς έχω βάλει ένα σπιτικό που έφτιαξε η μανούλα μου και το πίνω!!! Δεν έπεσα τυχαία στην ανάρτηση!!!!! Τέλειο Μέτη μου αλλά προτιμώ να αφήνω την μανούλα μου να το κάνει... δεν με βλέπω να το επιχειρώ!!!
Φιλιά πολλά πολλά σε όλες σας κορίτσια!!!

mm_skg said...

Πρεπει να ειναι πολυ αρωματικη η τεντουρα! Δεν την εχω υπ'οψιν μου, καθως εδω βορεια δεν πολυκυκλοφορει. Καιρο εχω να κανω λικερ, ευκαιρια να δοκιμασω καινουργιες γευσεις!

Vasia b. said...

Η τεντούρα είναι το αγαπημένο μου λικέρ!!!!!!Λατρεύω ιδιαίτερα τη μυρουδιά της κανέλας!!!
Γεια στα χέρια σου Μετάκι δεν περίμενα ότι γίνεται τόσο γρήγορα και εύκολα αυτό το λικέρ!!! Για τα εσπεριδοειδή δεν τρελαίνομαι τόσο γιαυτό θα φτιάξω όλη την ποσότητα λικέρ κανέλας!!!!
Πολλά πολλά φιλάκια!!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...