Tuesday 29 May 2012

Χούμους με ρεβύθια

Με τη συγκεκριμένη σαλάτα, φλερτάρω από το 2007, τότε που είχα επισκεφτεί το Ισραήλ.
Πήγαινα λοιπόν στον μπουφέ του ξενοδοχείου που μέναμε, και κυριολεκτικά έτρωγα μόνο αυτήν την σαλάτα.
Δεν ξέρω γιατί πολλοί λίγοι Έλληνες την τιμούσαν, αλλά καλύτερα, γιατί έμενε περισσότερη για μένα!!
Πίσω στην Ελλάδα επιχείρησα αρκετές φορές να την φτιάξω, αλλά κάθε φορά κάτι δεν μου άρεσε.
Πρόσφατα όμως έπεσε στα χέρια μου το Cook Book, όπου βρήκα την συνταγή αυτή.
Είχα και ρεβίθια περισσευούμενα από το μεσημεριανό μας, το τόλμησα και… αυτό ήταν!!
Χούμους με ρεβίθια, ακριβώς όπως το ήθελα!!
Πάμε να δούμε πως το έκανα!

Χρειαζόμαστε
1 κούπα ρεβίθια βρασμένα και στραγγισμένα
1 κουταλιά της σούπας ταχίνι
2 - 3 κουταλιές ελαιόλαδο
1 κουταλιά γιαούρτι
μισή σκελίδα σκόρδο λιωμένη (προαιρετικά για πιο πικάντικο αποτέλεσμα)
αλάτι – πιπέρι
2 - 3 κουταλιές ξύδι με κυδώνι (ή 2-3 κουταλιές χυμό λεμονιού)
Στην πράξη:
Αν τα ρεβίθια είναι μαγειρεμένα ήδη, τα στραγγίζουμε καλά από τυχόν υγρά και είμαστε φειδωλοί με το αλάτι!
Αλλιώς τα βράζουμε μέχρι να μαλακώσουν, τα αλατίζουμε κανονικά και τα στραγγίζουμε.
Βάζουμε στο μπλέντερ ή στο μούλτι όλα τα υλικά, και τα χτυπάμε καλά μέχρι να γίνουν «αλοιφή».
Μετά αδειάζουμε το μείγμα σε μπολάκι, το πασπαλίζουμε με πάπρικα και περιχύνουμε με λίγο επιπλέον λάδι.
Το απολαμβάνουμε αλλειμένο σε ψωμάκια ή πιτάκια ή ακόμα και σκέτο με ντοματίνια που του ταιριάζουν πολύ!
Καλή μας όρεξη!
Αμαλία

40 comments:

tanyadmin said...

όπως έχω πει τα ρεβίθια σούπα ούτε που να τα δοκιμάσω αλλά σε κεφτέδες και χούμους είναι από τ αγαπημένα μου..μπράβο σου...και εγώ τρελάινομαι για χούμους...γιαμι...καλή σου μεραααααααα

Ειρήνη Ε. said...

Αμαλία, σαλατούλα νόστιμη η χούμους, αλλά το λέω από τα καλά λόγια που έχω ακούσει για αυτήν. Δεν την έχω δοκιμάσει ποτέ. Αλλά αφού την έφτιαξες εσύ και βγήκε καλή, που πως να το πούμε, με τις γεύσεις είσαι λιγάκι δύσκολη, όσο πατάει η γάτα δηλαδή, τότε είναι εγγυημένη. Έχω και ρεβίθια στο ντουλάπι, και σκεφτόμουν τι να τα κάνω, αφού κανείς εκτός από εμένα, δεν τα τρώει στο σπίτι. Καλή ιδέα
η σαλάτα, μήπως τους πείσω και τα δοκιμάσουν.
Καλή σου μέρα.

Μαριλένα said...

Αμαλί, αν δεν βάλουμε γιαούρτι;

καλημέρα!!

Vasia b. said...

Αμαλίτσα πολύ καλή φαίνεται η χούμους!!!Δεν την έχω φτιάξει ποτέ γιατί η οικογένεια με τα ρεβύθια δεν έχει καθόλου καλές σχέσεις δυστυχώς!!
Θα την φτιάξω όμως μήπως και.....κι αν όχι θα την απολαύσω μόνη μου!!χαχα!!
Καλημέρα με πολλά φιλιά!!!

Maria B. said...

Γεια σου βρε ''μάντη Κάλχα''!!!! κάποιο πουλάκι μου είπε εχθές ότι ελεγες, η Μαρία ΔΕΝ την συνταγή μου !!! και βεβαια έπεσες μέσα!!!!!!!χαχαχαχχααχαχχααχχαχα
και το κακό είναι ότι ΔΕΝ και ο Φώτης, άρα εγώ μόνο κοιτάζω σήμερα, δεν τολμώ ούτε να σχολιάσω !!!!χαχαχα!!


και επειδή σ'εχω ικανή να με ρωτάς ποιος είναι ο μάντης Καλχας σου παραθέτω τα εξής:

*Κατά την μυθολογία ο Κάλχας ήταν κορυφαίος μάντης. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ήταν ότι γνώριζε εξίσου καλά τα πράγματα του παρελθόντος, του παρόντος, και του μέλλοντος. Ο Κάλχας ήταν ο βασικός μάντης του Τρωικού Πολέμου.


φιλια πολλά πολλά πολλά πολλά

Amali said...

καλημέρα, tanyadmin
εγώ ακόμα ρεβύθια δεν έχω κάνει αν και μ'αρέσουν πάααρα πολύ, αλλά το χούμους πολύ το χάρηκα που μου πέτυχε...

καλο μεσημέρι

Amali said...

Ειρηνάκι σκασμένο εγώ;;;
απαπαπαπαπαπαπα
και να φανταστείς ότι τώρα τρώω πολλά από αυτά που δεν έτρωγα!!!!

καλό απόγευμα και πολλά πολλά φιλιά

Amali said...

Μαριλένα μου,
κάθε φορά που έφτιαχνα, ποτέ δεν είχα βάλει γιαούρτι. Μου μύριζε έντονα το ταχίνι και για αυτό δεν μου άρεσε. Δεν μπορώ να πω με σιγουριά αν οφείλεται στην έλλειψη γιαουρτιού, αλλά μια δοκιμή μπορεί να σε πείσει, για το αν θα σ'αρέσει ή όχι... άλλωστε μία κούπα ρεβύθια δεν είναι δα και τόσο μεγάλη ποσότητα..

καλή συνέχεια στη μέρα μας

πολλά φιλιά

Amali said...

Βάσια μου δοκίμασέ την μιάς και δεν έχει σχέση με την κλασική ρεβυθάδα!!!! βάλε και πάπρικα αν σας αρέσει και λαδάκι και ντοματίνια και θα δεις ότι παίρνει άλλη γεύση!!! Αν δεν την φάνε κακό του κεφαλιού τους!!!

πολλά φιλιά

Amali said...

Μαράκι μου εδώ μάντης Κάλχας....

Να σου θυμίσω ότι ο μάντης Κάλχας επίσης είχε έρθει εδώ δίπλα στη Χαλκίδα, στην Αυλίδα όταν ήταν έτοιμοι να ξεκινήσουν την εκστρατεία για την Τροία και τους είπε ότι έχει άπνοια λόγω της βλακείας του Αγαμέμνονα να σκοτώσει το ελάφι της Άρτεμης... εεεεεε καλά το πήγα;;;
μάλλον κάποια ρεύματα του κάλχα από την Αυλίδα ήρθαν και στη χαλκίδα εδώ σε εμένα!!!

πολλά πολλά φιλιά

Να δω πότε θα καταφέρω να σας δω...

Maria B. said...

σματς ! σμουτς ! μικρό μας !!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ερμιόνη said...

Τα ρεβίθια τα λατρεύω σε όλες τις εκδοχές τους, φυσικά και σε αυτή!
Μπορώ να φάω άπειρες φέτες φρυγανισμένου ψωμιού αλειμμένου με χούμους!
Φιλιά Αμαλία μου!

Ειρήνη Ε. said...

Αμαλία, μήπως να βάζαμε και λίγο ψιλοκομμένο μαϊντανό μέσα, να σπάσει καλύτερα την έντονη γεύση του ταχινιού; Έχω δει να τον βάζουν, σε αρκετές συνταγές για χούμους. Ή σαν γαρνίρισμα από πάνω. Και μένα το ταχίνι δεν μου αρέσει ιδιαίτερα, αν και είναι πλούσια τροφή σε θρεπτικά υλικά και θα έπρεπε να το τιμάμε που και που.

ΕΛΕΝΑ said...

Τι έγινε Αμαλία??
Μαζευτήκανε όλα τα σκασμένα σήμερα που δεν τρώνε το χούμους τους??
Βρε εδώ η Αμαλία έφαγε όλο το γκοργκονζόλ της!
Για να σας δώ να αδειάζετε όλες τα πιάτα με το χούμους σας!
Δείτε τι καλό κορίτσι είναι η Ερμιόνη!
Συγχίστηκα και δεν έχω πιει καφέ ακόμη!
Φιλιά Αμαλία μου, keep humming;-)

Betty's Cuisine said...

Σούπερ σαλάτα!
Αν εξαιρέσεις το γιαούρτι, έτσι την φτιάχνω κι εγώ και αρέσει πολύ!!!

Stella's Κουζινομπερδέματα said...

Χούμους, ε;
Μάλλον κάτι μας κάνει το όνομα και το σνομπάρουμε Αμαλία, αλλιώς δεν εξηγείται γιατί είναι ένα νοστιμότατο ντιπ.
Την καλημέρα μου.

SpIrToKoYto said...

δεσποινίς Αμαλίαααααααααα...
εξαιρετική η σαλάτα σου,την έχω φτιάξει πολλές φορές με υπόλοιπο ρεβυθάδας και πίστεψέ με το δικό μου το σκασμένο Λυκάκι την εξαφάνισε...
μετά θυμήθηκε να με ρωτήσει πώς την έφτιαξα,αλλά με τά την απομάκρυνση εκ του τραπεζιού ουδέν καπρίτσιο αναγνωρίζεται..
έκτοτε τη τσακίζει...
και σαν σαλάτα και επάνω σε φρυγανισμένο ψωμάκι,όπως λέει η Ερμιόνη...
μερσί που μου τη θύμησες,έχω πλύ λίγα ρεβύθια που φτάνουν ίσα ίσα για τη σαλάτα σου...
φιλιά πολλά...-:))

( απορία: δηλαδή αν σχολίαζε η ΒΟΥ μας,τί θα έλεγε ακόμα...???...ppp )
ξαναμανά φιλιά σε όλες σας...-:))

Unknown said...

Αμαλία μου ούτε και εγώ έχω δοκιμάσει τα ρεβύθια έτσι. Σαν ρεβύθια σούπα δεν μπορώ να πω μου αρέσουν πολύ αλλά έτσι δεν το έχω δοκιμάσει και αυτό που με κρατάει μακριά δεν είναι τα ρεβύθια αλλά το ταχίνι το οποίο δεν τρώω...
Σαν μια παραλλαγή των ρεβυθιών όμως θα το δοκίμαζα δεν ξέρω μπορεί...φιλιά πολλά..

Μαριλένα said...

Αμαλί μου, ευχαριστώ!! θα δοκιμάσω πρώτα άνευ κι αν δεν.. θα προσθέσω το γιαουρτάκι!
στο σπίτι, μάς αρέσουν πολύ τα ρεβύθια σ' όλες τις μορφές: σούπα, ρεβυθοκεφτέδες, σαλάτα και τα τιμάμε οικογενειακώς :)
και το γιαουρτάκι μας αρέσει, αλλά μιας κι ειναι τόσο καλή η συνταγή, λέω, μήπως συνδυάσω μ' ενα σμπάρο δυο.. που λένε και την κάνω και νηστήσιμη :D

φιλιά πολλά, ευχαριστώ :))
καλά να περνάτε!!

ΜΕΤΗ said...

Αμαλιτσα μου ηθελα ναξερα γιατι σε λενε σκασμενο.....εσενα που ολα τα τρως.....οχι σαν κατι - κατι αλλες που μονιμως ΔΕΝ και ΔΕΝ.....!!!!!!!
Φιλακια πολλα!!!!!

Amali said...

άπειρες φέτες ψωμί για την Ερμιόνη, έφτασέιιιιιιιιιιιιιιιι

πολλά φιλιά

Amali said...

Ναι Ειρήνη μας να βάλουμε, δικό μας είναι ό,τι θέλουμε του κάνουμε!!!!

Amali said...

Λοιπόν έλενα ξεκινάω
εγώ χουμους
εσύ χούμους
Αυτή και αυτές ΔΕΝ χούμους!!!!!

πολλά πολλά φιλιά

Amali said...

Μπεττάκι σε εμένα νομίζω το γιαούρτι έκανε τη διαφορά...

καλό μεσημέρι

Amali said...

Λες Στέλλα για αυτό να το τρώω; πρώτα το δοκίμασα και μετά συστηθήκαμε!!!! χαχαχαχαχαχα
καλό μεσημέρι

Amali said...

χαχαχαχαχαχαχαχα
γεια σου ρε Βιβή με τα ωραία σου!!! εύστοχες όλες οι απορίες σου..
καλή όρεξη με τα ρεβυθάκια σου

πολλά πολλά φιλιά

Amali said...

Ευάκι αν ποτέ το φτιάξεις βάλε λίγο λιγότερο ταχίνι και πίστεψέ με δεν του πολυφαίνεται, και εγώ δεν είμαι ιδαιτέρως φαν αλλά το συγκεκριμένο πιάτο το τσάκισα!!!!

Amali said...

Μαριλενάκι εγώ στο Ισραήλ για νηστίσιμο το έτρωγα -έτσι μας το είχαν σερβίρει- αν είχε και γιαούρτι το κρίμα στο λαιμό τους!!!!

πολλά φιλιά

Amali said...

Ναι ρε συ Μέτη την ίδια απορία έχω και εγώ, γιατί;;; αλλά είναι που μου βγήκε το όνομα βλέπεις...

καλό μεσημέρι και πολλά πολλά φιλιά
καλή συνέχεια στη μικρή

anna said...

Λατρεύω τα ρεβύθια,όπως και όλοι στην οικογένεια!!Θα το δοκιμάσω.
Φιλιά.

Taelia88 said...

Δεν έχω δοκιμάσει αλλά μου αρέσουν όλα τα υλικά! Οπότε δεν βρίσκω λόγο να μην μου αρέσει και το χούμους!! Θα το έχω στα υπ' όψιν! Να κρατήσω λίγα ρεβύθια την επόμενη φορά που θα φτιάξουμε, για να δοκιμάσω τη συνταγή!! Καλή υπόλοιπη ημέρα!!

Eleni said...

Αμαλία μου δεν έχω δοκιμάσει ποτέ μέχρι στιγμής, έχω ακούσει πολύ καλά λόγια όμως για το χούμους!Θα τη τιμήσω τη συνταγή σου, άλλο που δε θέλω λατρεύω και τα ρεβύθια μια χαρά!!!
Φιλιά πολλά!!!

eleni said...

Αμαλία,την έχω δει σε περιοδικά,τηλεόραση κι όλο λέω να την φτιάξω,μα ακόμη περιμένει.
Σαν κι εσένα πρέπει να το αποφασλισω,πιστεύω ότι είναι τέλεια!
Φιλιά!

Rena said...

Δεν έχω δοκιμάσει κάτι παρόμοιο,ίσως το επιχειρήσω κάποια στιγμή,ευχαριστούμε για την συνταγή!!!

Amali said...

Ναι άννα μου δοκίμασε και δεν θα χάσεις..
καλό βράδυ

Amali said...

Ακριβώς έτσι Taelia μου
καλό σου βράδυ

Amali said...

Ελένη και eleni ξαναλεω ναι σε όλα, να την φτιάξετε, γιατί είναι κρίμα τώρα που το βρήκαμε να το χάσουμε!!!!

φιλιά και καλό βράδυ

Amali said...

Παρακαλώ Ρένα,
καλό βράδυ...

Tante Kiki said...

Λατρεύω το χούμους και τα συστατικά του και το τσακίζω... Το φτιάχνω αρκετά συχνά όλο το χρόνο!! Γεια στα χέρια σου και καλό βράδυ!

Sophie said...

Δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ αλλά είμαι πολύ περίεργη να το δοκιμάσω μου άνοιξες την όρεξη!!!Φιλάκια και καλή συνέχεια!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...