Wednesday 30 May 2012

Πως καραμελώνουμε κρεμμύδια

Το καραμέλωμα των κρεμμυδιών έχει την δικιά του τεχνική!
Δεν είναι κάτι δύσκολο, θέλει όμως την ώρα του και υπομονή, για να γίνει σωστά.
Στο σπίτι μας λατρεύουμε τα καραμελωμένα κρεμμύδια και τα χρησιμοποιούμε πολύ.
Κι αν πιστεύετε ότι τα καραμελωμένα κρεμμύδια είναι μόνο για να στολίσουν και να νοστιμίσουν την φάβα σας, δείτε σε πόσες πολλές περιπτώσεις μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε:
Σε χάμπουργκερς. Ψωμάκι, μαρούλι, μπιφτέκι, τυρί, μια φέτα ντομάτας και καραμελωμένα κρεμμύδια ….. τέλειο!!
Σε hot dogs. Ψωμάκι, μουστάρδα, κέτσαπ, τυράκι, λουκάνικο και καραμελωμένα κρεμμύδια …… γιάμι !!
Στις σαλάτες. Νοστιμίζουν όλες τις πράσινες σαλάτες. Επίσης ταιριάζουν υπέροχα σε σαλάτες με πράσινα φασολάκια και μπέικον.
Σε ομελέτες. Δίνουν έξτρα γεύση και νοστιμιά!
Σε ψητές γεμιστές πατάτες. Σε συνδυασμό με αγαπημένα σας υλικά, κάνουν την γέμιση ακαταμάχητη!
Στην αγαπημένη μου γαλλική κρεμμυδόσουπα! Την κάνουν απλά υπέροχη!
Σε σπιτικές πίτσες. Συνδυάζονται με πάρα πολλά υλικά.
Πάνω από τηγανιτές πατάτες, σε συνδυασμό με λιωμένο τσένταρ είναι σούπερ!!!
Ακόμη και μέσα σε μαφινάκια τα βάζω, ανακατεμένα με διάφορα κίτρινα τυριά, για μικρές αλμυρές απολαύσεις.
Σε μπρουσκέτες, σε… σε….. σε ότι μπορείτε να φανταστείτε μπορείτε να απογειώσετε την γεύση με καραμελωμένα κρεμμύδια.
Ελπίζω όλα αυτά να σας έπεισαν, ότι ο χρόνος που χρειάζεται για το καραμέλωμα αξίζει τον κόπο και με το παραπάνω.
Εξάλλου τα καραμελωμένα κρεμμύδια μπορείτε να τα διατηρήσετε για μεγάλο χρονικό διάστημα στο ψυγείο, κλεισμένα καλά σε ένα ταπεράκι.
Πάμε λοιπόν να καραμελώσουμε κρεμμύδια!
Θα χρειαστούμε:
ένα καλό αντικολλητικό τηγάνι
κρεμμύδια – κατά προτίμηση λευκά
ελαιόλαδο
λίγη καστανή ζάχαρη (ή και άσπρη)
λίγο ξύδι μπαλσάμικο
Στην πράξη
Λάβετε υπόψη ότι μετά το καραμέλωμα, η τελική ποσότητα των κρεμμυδιών θα είναι κατά πολύ μικρότερη της αρχικής.
Θα δώσω την εκτέλεση της συνταγής για καραμέλωμα 3 μεγάλων κρεμμυδιών, οπότε αν θέλετε να καραμελώσετε περισσότερα ή λιγότερα, κανονίστε τις δόσεις.
Παίρνουμε λοιπόν τα κρεμμύδια, τα καθαρίζουμε και τα κόβουμε στην μέση.
Κόβουμε κάθε μισό σε λεπτές φέτες.
Βάζουμε σε αντικολλητικό τηγάνι ελαιόλαδο, τόσο όσο να καλύπτει την βάση του και 1-2 κουταλιές ακόμα.
Ανάβουμε το μάτι και μόλις ζεσταθεί το λάδι ρίχνουμε τα κρεμμύδια στο τηγάνι.
Πασπαλίζουμε με ελάχιστη ζάχαρη (για τα 3 κρεμμύδια έριξα λιγότερο από μισό κουταλάκι) και ανακατεύουμε να καλυφθούν όλα τα κρεμμύδια από το λάδι.
Χρησιμοποιούμε κατά προτίμηση μεταλλική σπάτουλα.
Χαμηλώνουμε την θερμοκρασία στο μισό (με ανώτερο το 9 χαμηλώνουμε στο 5).
Από το σημείο αυτό και μετά ΔΕΝ απομακρυνόμαστε καθόλου από το τηγάνι.
Ανακατεύουμε συχνά τα κρεμμύδια, τα οποία σκοπός είναι να καραμελωθούν αργά και σε χαμηλή φωτιά.
Μετά από 20 λεπτά θα δούμε ότι τα κρεμμύδια αρχίζουν να αλλάζουν χρώμα και να σκουραίνουν. Έχει ξεκινήσει το καραμέλωμα.
Συνεχίζουμε το ανακάτεμα για άλλα 10-20 λεπτά, μέχρι τα κρεμμύδια να πάρουν ένα ωραίο σκούρο χρώμα.
Αν σε αυτό το διάστημα δούμε ότι πάνε να μας αρπάξουν, προσθέτουμε λίγο ελαιόλαδο ακόμα, συνήθως όμως δεν χρειάζεται.
Όταν τα κρεμμύδια έχουν πλέον καραμελωθεί, ρίχνουμε στο τηγάνι 1 κουταλιά ξύδι μπαλσάμικο, που τα γλασσάρει όμορφα!! Έτοιμα!
Όπως βλέπετε, η διαδικασία δεν έχει καμία απολύτως δυσκολία.
Θέλει απλά υπομονή, συχνό ανακάτεμα και την συνεχή παρουσία σας για να γίνει σωστά το καραμέλωμα!
Ετοιμάστε καραμελωμένα κρεμμύδια και φυλάξτε τα στο ψυγείο για ένα σωρό χρήσεις.
Ελπίζω να τα απολαύσετε!
Καλή επιτυχία!

56 comments:

Conna said...

Βλέπω ξυπνήσατε πρωί πρωί σήμερα !!

Τα λατρεύω τα καραμελωμένα κρεμμύδια.

Και εγώ έτσι τα φτιάχνω, απλώς χρησιμοποιώ λιγότερο λάδι και φυσικά έχω περισσότερο το νου μου.

Φιλιά

tanyadmin said...

καλημεραααααα..ακριβώς έτσι τα φτιάχνω και εγώ τα καραμελωμένα κρεμμύδια και πράγματι είναι πολύ γλυκά και υπέροχα..αξίζει σίγουρα το κόπο....μπράβοοοο..φιλιαααααααααα

anna said...

Καλημέρα.Με την πρώτη ματιά νόμιζα πως ήταν γλυκό του κουταλιού.Ύστερα διάβασα τον τίτλο.Είναι τέλεια τα καραμελωμένα κρεμμύδια!!!!Φιλιά.

Lila Xagorari said...

Μας αρέσουν πάρα πολύ, ειδικά σε hot dogs!

Vasia b. said...

Υπέροχα τα καραμελωμένα κρεμμύδια!!!!
Μου αρέσουν σε όλες τις χρήσεις που ανέφερες και δένουν επίσης υπέροχα με το ξινολάχανο στα hot dogs!
Καλημέρα με φιλιά πολλά!!!!

Eleni said...

Καλημέρα Ελενάκι!!!Μοσχομύρισαν!!!Μου αρέσουν πολύ τα καραμελωμένα κρεμμύδια δίνουν απίστευτη γεύση όπου και να τα χρησιμοποιήσεις!!!
Φιλιά πολλά!!!

Effie's Sweet Home Designs said...

ΕΛΕΝΑ, ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!!!!!
ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΕΣ ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΦΤΙΑΞΩ ΕΤΣΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΝΑ ΔΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ!!!!!!!
ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ ΚΟΥΚΛΑ ΜΟΥ!!!!!!!!!!

Stella's Κουζινομπερδέματα said...

Αν κάποιος δεν τα έχει φάει Έλενα μου, δεν μπορεί να πιστέψει τη γλυκύτητα τους!
Φιλιά πολλά.

ΕΛΕΝΑ said...

Conna, καλά είσαι σοβαρή??
Πως πίστεψες ότι ξύπνησα τέτοια ώρα?? χα χα χαα!
Προγραμματισμένο το είχα το ποστ!!
Πολλά φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Τάνια μου, απλά λίγο παρακολούθηση θέλουν, κόπο δεν έχουν καθόλου, αλλά όπως λες αξίζει!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Αννούλα, δεν ξέρω αν τα κρεμμύδια δίνουν γλυκό του κουταλιού, έχω δει γλυκό κουταλιού ντοματάκι, ελιά, καρότο, ίσως κάποια στιγμή δούμε και το κρεμμύδι;-)
Εμείς για αλμυρές απολαύσεις τα χρησιμοποιούμε και είναι όπως λες υπέροχα!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Λιλάκι σε hot dogs ταιριάζουν απίστευτα!!!
Πολλά πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Βασάκι μου, σε όλες τις χρήσεις που αναφέρω τα έχω χρησιμοποιήσει κατά καιρούς, σε όλες ταιριάζουν φοβερά!!!
Και σε hot dogs.....σούπερ!!!!!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου σωστά, όπου κι αν τα χρησιμοποιήσουμε, προσθέτουν έξτρα γεύση!!!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Εφάκι να τα φτιάξεις, είναι πανεύκολα!
Και μπορείς να τα διατηρήσεις στο ψυγείο για πολλές πολλές μέρες για διάφορες χρήσεις!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Στελίτσα μου θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου!
Φιλιά, καλή σου μέρα!

Ερμιόνη said...

Ελενάκι μου θα συμφωνήσω μαζί σου, τα καραμελωμένα κρεμμύδια είναι πράγματι φανταστικά!
Έδωσες και απίθανες ιδέες για το μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε!
Φιλάκια!

eleni said...

Τέλεια είναι.. εγώ δεν τα πολύ τρωω τα κρεμμύδια αλλά μια φορά που τα είχα κάνει έτσι για να τα βάλω κάπου ήταν άλλο πράγμα... γλύκισμα!!!
Πολύ ωραίο άρθρο!!!
Φιλιά!!!!!!!!

Μαριλένα said...

τα λατρεύω! πραγματικά!!
σε μένα ειδικά, που το διαιτολόγιο μου είναι τόσο χμμ ..περιορισμένο, έχουν μια ξεχωριστή θέση.

εννοείται πως θα σπεύσω -άσε που έχω καινούριες προμήθειες στέβιας, οπότε με παίρνει και με το παραπάνω, χαχχ

φιλιά πολλά!!

Ειρήνη Ε. said...

Έλενα, τα καραμελωμένα κρεμμύδια, τα αγαπάμε όλοι στην οικογένεια, ειδικά η μικρή.
Οι προτάσεις για την χρήση τους στην κουζίνα μας, θα ληφθούν υπόψιν, για μελλοντικές γαστριμαργικές απολαύσεις.
Καλό απόγευμα να έχουμε.

Elena said...

Μμμμ...είναι φοβερά τα καραμελωμένα κρεμμύδια! Τα χρησιμοποιώ συχνά σε διάφορα φαγητά και δίνουν μια ξεχωριστή γεύση!! Να'σαι καλά Ελενάκι μου, φιλάκια πολλά!

Βάσω - Οι ιστορίες της μαμάς! said...

Δεν έχω καραμελώσει ποτέ κρεμμύδια. Οι ιδέες σου όμως είναι πολύ ωραίες και αξίζει το κόπο να αρχίσω να τα δοκιμάζω.

Crazy Tourists said...

Α τι ωραία!! Θα χρειαστεί σίγουρα!!

Τρελοτουρίστρια

Eri said...

Αχ τι έπαθα πρωί πρωί! Πεθαίνω για καραμελωμένα κρεμμύδια.

Unknown said...

Υπέροχα τα καραμελωμένα κρεμμύδια. Ακόμη και εγώ που είμαι δύσκολη γι΄αυτά δεν λέω ποτέ όχι...φιλάκια πολλά...

ΕΛΕΝΑ said...

Eρμιονάκι σήμερα μια κοπέλα στο facebook μου είπε ότι τα βάζει πάνω από τα μακαρόνια της με τριμμένο τυράκι!
Να άλλη μια ιδέα που δεν έχω δοκιμάσει!
Γενικά ένα σωρό τρόπους μπορούμε να σκεφτούμε για να τα απολαύσουμε!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου σε ευχαριστώ πολύ!
Γίνονται πραγματικά γλύκισμα!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριλενάκι, είδες βρε πως σε φροντίζω?? χα χα χαα!!!
Είδα και τα ... καθέκαστα και έφριξα, τι να πω??
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ειρήνη, είδες τι γκουρμέ κορούλα έχεις??
Ακόμα περιμένουμε συνταγή της να της πεις!!!
Φιλιά, καλό απόγευμα!

ΕΛΕΝΑ said...

Elena μου χαίρομαι πολύ που σου αρέσουν και τα φτιάχνεις!
Κι εμείς τα αγαπάμε πολύ!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Βάσω μου δεν είναι τίποτε δύσκολο!
Και διατηρούνται μια χαρά στο ψυγείο, έτοιμα για ένα σωρό χρήσεις!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Τρελοτουριστριούλα, εννοείται θα χρειαστούν;-)
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ερη αρέσουν και σε σένα!!
Είδες πως ταιριάζουμε!!!!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μπράβο βρε Ευάκι, γιατί κοντεύω να σε ανακηρύξω το τρίτο σκασμένο της παρέας χα χα χαα!
Μετά την Αμαλία και την Μαρία βέβαια!!
Πολλά φιλιά!

Evie said...

Εδώ συνοδεύονται σε κάθε παραγγελία μοσχαρίσιου συκωτιού.

Τα φτιάχνω έξω στο μάτι του μπάρμπεκιου για να αποφύγω την μυρουδιά. Φτιάχνω πολλές μερίδες και βάζω στην κατάψυξη, όπου διατηρούνται πολύ καλά.
Καλό απογευμα Έλενα και φιλιά!

Villy @ For the love of Feeding said...

Κορυφή τα καραμελωμένα κρεμμύδια! Και σε πράσινη σαλάτα με κατσικίσιο τυρί και σε ομελέτα και σκέτα!

Anonymous said...

Πολύ ωραία τα καραμελωμένα κρεμμύδια! Δεν ήξερα ότι μπορούμε να τα βάλουμε και σε σαλάτα. Φιλάκια!!!

Vita said...

Πολύ χρήσιμη ανάρτηση Έλενα! Και όσον αφορά παρασκευή του νόστιμου γαρνιρίσματος, και όσον αφορά τις προτάσεις χρήσης του! Ευχαριστούμε.

Leviathan said...

Υπέροχες οι συμβουλές!! και μένα μ αρέσουν πολύ!! καλησπέρα!!!!

Taelia88 said...

Ενώ το κρεμμύδι δεν το τρώω σε σαλάτες, μαγειρεμένο και καραμελωμένο είναι μούρλια!! Θα το δοκιμάσω αύριο στη σαλάτα με το μαρούλι (είπες ταιριάζει σε πράσινες) και σε σάντουιτς!!! Ελπίζω το αποτέλεσμα να είναι τέλειο!! Φιλιά!!

Maria B. said...

Λενακιμου καλησπέρα,βλπεω οτι εχουμε πολλους φιλους που θελουν να δοκιμασουν την γκουρμεδια σου. Φιλεναδιτσα μου δωσε και το δικο μου μεριδιο, οχι οτι δεν μου αρεσουν (((ΡΡΡΡΡΡΡΡΡ αλλα το κανω να μην μεινουν παραπονεμενοι οι φιλοι μας !!!!!!!χιχιχιχιιχι

Δεν μπορω ομως να μην θαυμασω την τεχνικη σου και το ποσο ωραια μας το παρουσιαζεις!!!!

σε φιλω πολυ πολυ πολυ

Magda | My Little Expat Kitchen said...

Λατρεύω τα καραμελωμένα κρεμμύδια! Γενικώς τους έχω αδυναμία αλλά με αυτόν τον τρόπο μαγειρέματος γίνονται γλύκισμα σκέτο!
Πάρα πολύ ωραία συνταγή!

Tante Kiki said...

Πωπωπωωωωωωω!!!!!Υπέροχα τα καραμέλωσες Έλενά μου... και τα λατρεύω τα άτιμα!! Πράγματι είναι ...γλύκισμα και ταιριάζουν σε πάρα πολλές λιχουδιές και μεζεδάκια!! Γεια στα χέρια σου! Φιλάκια καλή μου!

Χαρά Θεοδωρίτση said...

Κι αυτό το καραμέλωμα μ άρεσε κι ας είναι και κρεμμυδιών!
Φιλάκιιιιιιιιιιιι;;;;;;;;;;;;;;

ΕΛΕΝΑ said...

Evie δεν ήξερα ότι μπορούν να διατηρηθούν και στην κατάψυξη!
Γιατί όχι όμως??
Ωραία ιδέα!

ΕΛΕΝΑ said...

Villy η πρόταση σου μου αρέσει πολύ!!!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Beauty str σε πράσινες σαλάτες, κυρίως με φασολάκια, ταιριάζουν εξαιρετικά!!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Vita μου σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
Φιλιά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Σε ευχαριστώ πολύ Leviathan μου!
Φιλιά, καλό βράδυ!

ΕΛΕΝΑ said...

Taelia μου και σε σάντουιτς ταιριάζει φοβερά!!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι στους περισσότερους (νορμάλ) ανθρώπους αρέσουν πολύ τα καραμελωμένα κρεμμύδια χα χα χαα!!!
Τα οποία είναι σκέτο γλύκισμα, αξίζει να τα δοκιμάσεις!
Φιλάκια πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Μάγδα μου συμφωνώ μαζί σου!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα μου με ένα σωρό τρόπους μπορούμε πραγματικά να τα απολαύσουμε!
Σε φιλώ πολύ!

ΕΛΕΝΑ said...

Φιλιά πολλά κι από εμάς Χαρουλίτα μου!!!!

Anonymous said...

φοβερα τα καραμελομενα αλλα μου βγηκαν μαυρα;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
εκανα κατι λαθος;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

ΕΛΕΝΑ said...

Ανωνυμε/η αν χρησιμοποίησες κόκκινα κρεμμύδια και όχι λευκά, θα σου βγήκαν σίγουρα πιο σκούρα.
Η όλη διαδικασία θέλει πολύ καλό και συχνό ανακάτεμα και μέτρια προς χαμηλή φωτιά.
Επίσης όπως λέω στην συνταγή, αν δούμε ότι πάνε να μας αρπάξουν, προσθέτουμε λίγο λαδάκι με προσοχή.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...