Monday 13 May 2013

Κοτόπουλο με κρεμμύδια στον φούρνο


Όποτε φτιάχνω κάποιο ψητό στο φούρνο, είτε κοτόπουλο είναι αυτό είτε κάποιο άλλο κρεατάκι, προσθέτω επιπλέον ξερό κρεμμύδι από ότι προβλέπει η συνταγή.
Το ξερό κρεμμύδι όταν ψήνεται στο φούρνο γίνεται γλυκό και επιπλέον νοστιμίζει από τα καρυκεύματα του φαγητού.
Συνήθως το κόβω στα δύο ή τα τέσσερα, για μην λιώσει και εξαφανιστεί στο φαγητό κατά την διάρκεια του ψησίματος.
Πρόσφατα μαγείρεψα κοτοπουλάκι φιλέτο στο φούρνο. Σκέφθηκα λοιπόν να προσθέσω επιπλέον κρεμμύδι σε φετάκια αυτήν φορά, τοποθετημένα επάνω στο κοτόπουλο.
Με τον τρόπο αυτό αφ' ενός μεν νοστίμισε το κοτοπουλάκι ακόμα πιο πολύ, αφ΄ ετέρου οι φέτες του κρεμμυδιού προστάτεψαν τα φιλέτα του κοτόπουλου, βοηθώντας τα να διατηρηθούν ζουμερά και να μην στεγνώσουν από την ζέστη του φούρνου.
Μην ξεχνάμε ότι από τα φιλέτα του κοτόπουλου αφαιρείται το δέρμα που τα καλύπτει και τα προστατεύει από το να χάσουν τα υγρά τους και να ξεραθούν.
Εννοείται ότι κρεμμύδια και φιλετάκια, αλλά και η γαρνιτούρα τους, έτυχαν θερμής υποδοχής από την οικογένεια!!!
Και αν έχετε δύσκολα πιτσιρίκια στο σπίτι και μόνο από το άρωμα του φαγητού, θα τρέξουν να το δοκιμάσουν.
Ε, κάτι είναι και αυτό!! Πιστέψτε με!! Σας μιλώ εκ πείρας!!!

Θα χρειαστούμε:
1 κιλό φιλέτα κοτόπουλου
4-5 μεγάλες πατάτες
4 μεγάλα κρεμμύδια
1 μεγάλο καρότο
1 πιπεριά κόκκινη
1 πιπεριά πράσινη
1 κύβο ζωμό λαχανικών ή κοτόπουλου, ψυγείου
μισό ποτήρι κρασιού, κόκκινο κρασί
1/4 - 1/2 κουταλάκι πάπρικα γλυκιά
1 γεμάτη κουταλιά μουστάρδα
1 μέτριο λεμόνι, τον χυμό του
5-6 φυλλαράκια φασκόμηλου
ρίγανη
αλάτι πιπέρι
ελαιόλαδο
Πάμε να μαγειρέψουμε:
Πλένουμε τα φιλέτα του κοτόπουλου πολύ καλά. Τα τοποθετούμε στο κέντρο του ταψιού που θα ψήσουμε το φαγητό μας.
Καθαρίζουμε τις πατάτες και τις κόβουμε σε κομμάτια 1,5 εκ. Τις βάζουμε περιμετρικά του κοτόπουλου.
Καθαρίζουμε το καρότο και το κόβουμε σε κομμάτια. Βάζουμε τα κομμάτια ανάμεσα στις πατάτες.
Καθαρίζουμε τα δύο από τα κρεμμύδια. Τα κόβουμε σε τέσσερα κομμάτια το καθένα και τα βάζουμε και αυτά ανάμεσα στις πατάτες.
Το ίδιο κάνουμε και με τις πιπεριές, τις οποίες αφού τις καθαρίσουμε τις κόβουμε και αυτές σε μεγαλούτσικα κομμάτια.
Προσθέτουμε και τα φυλλαράκια του φασκόμηλου, που θα δώσουν ωραίο άρωμα στο φαγητό μας.
Κόβουμε τα υπόλοιπα δύο κρεμμύδια σε φέτες και καλύπτουμε με αυτές τα φιλέτα του κοτόπουλου.
Βάζουμε στο μούλτι, το κρασί, την μουστάρδα, τον κύβο ζωμού ψυγείου και τον χυμό λεμονιού. Τα χτυπάμε καλά, να αναμειχθούν. Με το μείγμα αυτό ραντίζουμε όλο το φαγητό μας.
Αλατοπιπερώνουμε και προσθέτουμε ελαιόλαδο. Προσθέτουμε και ένα μεγάλο ποτήρι νερό.
Πασπαλίζουμε με την ρίγανη και την πάπρικα.
Βάζουμε το φαγητό μας στο φούρνο, στους 200 βαθμούς Κελσίου.
Αφήνουμε να ψηθεί, ως να μείνει με την σάλτσα του και τα φιλέτα και τα λαχανικά μας να είναι καλοψημένα και ζουμερά.
Αν δούμε ότι το φαγητό μας παίρνει γρήγορα χρώμα, το σκεπάζουμε με αλουμινόχαρτο. Αφαιρούμε το αλουμινόχαρτο πέντε λεπτά πριν βγάλουμε το ταψί από το φούρνο.
Προσέχουμε μήπως χρειαστεί να προσθέσουμε και άλλο νερό, κατά την διάρκεια του ψησίματος.
Σερβίρουμε το φαγητό μας ζεστό.
Αν θέλουμε, το διακοσμούμε με φύλλα φρέσκου φασκόμηλου.
Μπορούμε να φτιάξουμε αυτήν την συνταγή όχι μόνο με φιλέτα κοτόπουλου, αλλά και με ολόκληρα κομμάτια κοτόπουλου, που θα τα καλύψουμε με τις φέτες του ξερού κρεμμυδιού.
Καλή επιτυχία, καλή σας εβδομάδα!
Ειρήνη Ε.

23 comments:

κυκλάμινο said...

παίρνω ιδέες. φιλάκια

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Καλημέρα! Ευχαριστούμε για την ιδέα!!

SpIrToKoYto said...

Καλημέρα καλονοικοκυράδες...Καλή εβδομάδα...!!!
Ειρηνάκι μου,όλο τσαχπινιές μου είσαι και ιδέες...Τις σημειώνω για το επόμενο φιλετάκι στο φούρνο...

Εγώ να προσθέσω οτι ένας ακόμα τρόπος να θωρακίσουμε τα φιλέτα,είναι τα τα καλύψουμε με τυρί κρέμα και από πάνω να δώσουμε και τη δικιά σου πινελιά με τα κρεμμυδάκια...

φιλιά πολλά πολλά σε όλλες σας...-:)))

Eleni said...

Ειρήνη μου, καλημέρα, καλή εβδομάδα!!!
Το φαγάκι σου φαίνεται πεντανόστιμο και το έχεις στολίσει και πολύ όμορφα!!!Τέλειο!
Φιλάκια πολλά!

syros2js said...

Φαίνεται τόόόσο νόστιμο και μυρωδάτο!!!
Καλή εβδομάδα, κούκλα μου!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Τι νόστιμα που μας ξεκινάς την εβδομάδα Ειρηνάκι!!!
Είμαι σίγουρη ότι τα κρεμμύδια θα δίνουν απίστευτη γλύκα στο φαγάκι σου!
Φιλιά, καλή βδομάδα!

Unknown said...

Καλημέρα Ειρήνη μου...Ωραιότατο φαίνεται το φιλέτο κοτόπουλο έτσι και επειδή φτιάχνω συχνά κοτόπουλο θα το δοκιμάσω οπωσδήποτε γιατί το ψαχνό του κοτόπουλου έχει και το πρόβλημα του να γίνει σαν πετσί...
Αν παραμένει ζουμερό με αυτό τον τρόπο θα είναι υπέροχο...
Και η ιδέα με το τυρί από την Βιβή παραπάνω μου αρέσει...θα το δοκιμάσω οπωσδήποτε...Καλή μέρα και καλή εβδομάδα να έχουμε...

mm_skg said...

Πρεπει να ειναι πολυ νοστιμο αυτο το φαγακι!
Καλη εβδομαδα!

Selcouth said...

Κοπανάω ό,τι βρω απάνω στο κοτόπουλο! Κρεμμύδια, φέτες ντομάτας, πιπεριές... Μ'αρέσει γιατί παίρνει άλλη γεύση το φαγητό.
Τωρα πια βάζω και γλυκιά πάπρικα (από 'δω την έμαθα, ούτε ήξερα ότι υπήρχε τέτοιο πράγμα) και μου βγαίνει λουκούμι!
Πολύ ωραίο Ειρήνη μου! Σλουρπ!
Να είσαι καλά και να έχεις μια υπέροχη εβδομάδα!

Helen Gr said...

Ειρήνη μου, φαίνεται νοστιμότατο!
Εξαιρετική η ιδέα σου, μπράβο!
Φιλιά

Γιαγιά Αντιγόνη said...

Θα γίνει με μπουτάκια!
Καλή ιδέα για αύριο!

Φιλιά σε όλα τα κορίτσια μου!

Vasia b. said...

Χρόνια πολλά!!!Χριστός Ανέστη!!!
Πολύ καλή ιδέα Ειρήνη μου το κοτοπουλάκι με τα κρεμμυδάκια του και όλα τα μυρωδικά!!!Θα πρέπει να είναι γευστικότατο!!!!
Καλή εβδομάδα!!!
Φιλιά!!

Ερμιόνη said...

Είναι αγαπημένο υλικό το κρεμμύδι! Και που δεν ταιριάζει αυτή η γλυκιά γεύση άλλωστε!
Σούπερ φαγάκι σήμερα, αρκετά ελαφρύ αλλά πολύ πολύ γευστικό!
Και όντως για την πιτσιρικαρία ιδανικό!
Φιλιά πολλά!

Stella's Κουζινομπερδέματα said...

Προτιμώ να μαγειρεύω στήθος κοτόπουλο παρά ολόκληρο κοτόπουλο και η συνταγή σου αυτή με το κρεμμύδι μου άρεσε πολύ, Ειρήνη!!
Φιλιά

Δημιουργία said...

Αγαπημένο το σημερινό σου φαγακι Ειρήνη μου.Το φτιάχνω και εγώ με τα ίδια υλικά εκτός από τις πατάτες σε ατομικές μερίδες μέσα σε αντικολλητικο χαρτί σαν πουγκακια.Καλή εβδομάδα να έχεις.

eleni said...

Ειρήνη μου,τι γλύκα φαγητό είναι αυτό!
Με τόσα λαχανικά,αλλά ιδίως με τα κρεμμυδάκια θα είναι μμμ... νοστιμότατο!
Φιλιά!

Chrisi said...

Ωραίο πιάτο,και πολυ γευστικό με τα υλικά που έχει μέσα,ναι το κρεμύδι γίνεται τέλειο,στο φουρνο,εμενα εξαλλου είναι απο τα αγαπημένα μου λαχανικα,καλό βράδυ,φιλια.

Anonymous said...

πολύ νόστιμο πιάτο...να σαι καλά

ΔΕΛΦΙΝΑΚΙ said...

ΕΛΕΝΑ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ..ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ..ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΦΑΓΗΤΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕΙΣ.. ΛΑΤΡΕΥΩ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΚΡΕΜΜΥΔΙΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΟΥΣ ΤΙΣ ΜΟΡΦΕΣ - ΨΗΤΑ,ΤΗΓΑΝΗΤΑ,ΒΡΑΣΤΑ,ΩΜΑ..

Patrycja (photoopassion) said...

Hello! Very nice blog and interesting posts, great atmosphere.
  Have a nice day. :)
Welcome to our blog about photography. +
I hope you also enjoy it with us.

Greetings!

"Do what you love is not even that, but anyway"

Maria B. said...

Γειά σου βρε Ρηνιώ μου με τις εμπνεύσεις σου και τις δημιουργίες σου !!! νοστιμότατο το πιάτο σου. Παίρνω την μεριδούλα μου και απολαμβάνω !!!!

φιλουπες πολλές πολλές !!

Roula Tofea said...

Κι εμένα μου αρέσει πάρα πολύ το κρεμμυδάκι.
Πολύ νόστιμο το φαγάκι Ειρήνη μου.
Φιλιά.

DIMI said...

Καλημέρα Ειρήνη!!Η συνταγή σου,φαίνεται νοστιμότατη!!Θά δοκιμαστεί,σίγουρα!Καλή εβδομάδα!!Φιλάκια!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...