Saturday 25 May 2013

Κερασόπιτες ατομικές


Τα κεράσια έκαναν την εμφάνισή τους και δεν με άφησαν ασυγκίνητη!
Οι επιλογές πώς να τα αξιοποιήσω πολλές, και οι ιδέες μου για γλυκές κερασένιες απολαύσεις αρκετές!
Αυτή τη φορά επέλεξα να φτιάξω ατομικές κερασόπιτες, πολύ εμφανίσιμες και πάρα πολύ νόστιμες.
Τραγανή ζύμη και ζουμερή γέμιση, ένα υπέροχο γλυκάκι γι αυτήν την εποχή!
Δοκιμάστε τες, θα τις λατρέψετε!!

Υλικά για 12 κομμάτια:
Για τη ζύμη:
355 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
30 γρ. ζάχαρη άχνη
155 γρ. παγωμένο βούτυρο, κομμένο σε κομμάτια
6-8 κουταλιές νερό παγωμένο
μια τσιμπιά αλάτι
Για τη γέμιση:
450 γρ. κεράσια πλυμένα καλά και καθαρισμένα (χωρίς κουκούτσια)
5 κουταλιές ζάχαρη
4 κουταλιές αλεύρι για όλες τις χρήσεις
2 κουταλιές χυμό λεμονιού
Για το άλλειμα:
1 αυγό ελαφρά χτυπημένο
Τις φτιάχνουμε:
Ανάβουμε τον φούρνο στους 170 βαθμούς με αέρα.
Ετοιμάζουμε τη ζύμη.
Βάζουμε σε ένα μπολ το βούτυρο, την ζάχαρη άχνη, το αλεύρι και το αλάτι. Δουλεύουμε την ζύμη με ένα πιρούνι, ώστε να γίνει ψιχουλιαστή.
Αρχίζουμε να προσθέτουμε σιγά σιγά το νερό, ζυμώνοντας με το χέρι μας. Θέλουμε να πετύχουμε ένα εύπλαστο ζυμαράκι.
Χωρίζουμε τη ζύμη σε δυο μπάλες. Η μια θα είναι το 1/3 της ζύμης και η άλλη τα 2/3.
Παίρνουμε την περισσότερη ζύμη (τα 2/3) και τη χωρίζουμε σε 12 μπαλίτσες.
Με ένα πλάστη ανοίγουμε στρογγυλά φύλλα, με διάμετρο τόση ώστε να καλύψουμε την βάση και τα τοιχώματα των υποδοχών στο μαφινοταψάκι μας, και στρώνουμε την ζύμη στις υποδοχές ώστε να έχουμε 12 «κυπελάκια»
Ετοιμάζουμε την γέμιση:
Βάζουμε σε ένα μπολ τα κεράσια από τα οποία έχουμε αφαιρέσει τα κουκούτσια με το ειδικό εργαλείο.
Προσθέτουμε τα υπόλοιπα υλικά της γέμισης και ανακατεύουμε καλά.
Μοιράζουμε το μείγμα στις υποδοχές με τις ζύμες (κυπελάκια).
Παίρνουμε την υπόλοιπη ζύμη (το 1/3) και ανοίγουμε λεπτό φύλλο.
Αυτό το φύλλο θα το χρησιμοποιήσουμε για να σκεπάσουμε τις κερασόπιτες.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι γι αυτό, όπως: Να κόψουμε λεπτές λωρίδες και να δημιουργήσουμε ένα σχέδιο που να μοιάζει με δίχτυ (όπως στη πάστα φλώρα), να κόψουμε διάφορα σχήματα με κουπ πατ π.χ αστεράκια, καρδούλες κλπ. ή να ανοίξουμε λεπτά στρογγυλά φύλλα για να σκεπάσουμε τις κερασόπιτες.

Αν επιλέξουμε τον τελευταίο τρόπο θα πρέπει να τρυπήσουμε την επιφάνεια σε 2-3 μεριές με ένα πιρούνι ή ένα μαχαιράκι, για να μη ξεχειλίσει η γέμιση και για να παίρνει αέρα.
Τοποθετούμε το ταψάκι στο ψυγείο για 1 ώρα.
Βγάζουμε το ταψάκι από το ψυγείο και με ένα πινέλο αλείφουμε με το χτυπημένο αυγό τις επιφάνειες της ζύμης στις κερασόπιτες.
Ψήνουμε για 40-45 λεπτά περίπου σε προθερμασμένο φούρνο με αέρα, στους 170 βαθμούς, ώσπου να ροδίσουν επιφάνεια και βάση (ψήσιμο πάντα ανάλογα με τον φούρνο μας).
Καλή επιτυχία, καλό σας Σαββατοκύριακο!!!
Ελένη Κ.

48 comments:

Anonymous said...

πολύ ωραίες και νόστιμες...να σαι καλά ..

καλώ την βιβή να μας τις μοιράσει...χαχαχχα ξέρει μόλις δει τα κεράσια..χαχαχχααα

Νίκη said...

Καλημέρα!
Εντυπωσιακές και λαχταριστές οι κερασόπιτες! Η κερασιά στο περιβόλι μας όπου να' ναι θα αρχίσει να μας χαρίζει τα κερασάκια της, οπότε θα έχουμε αφθονη πρωτη ύλη για να τις δικιμάσω!
Καλό Σαββατικύριακο!

SpIrToKoYto said...

Καλημέρα καλονοικοκυράδες μου...
Ελενάκι,η κατάστασή σου είναι πλέον σοβαρή..Εχ'ς ξυφυγ ντιπ λέμε...
Τι ωραίο γλυκό και πόσο όμορφη παρουσίαση...!!!
Παίρνω το αναλογούν και κανα δυό ακόμα στα κλεφτά...

φιλιά πολλά και καλό ΣΚ σε όλες σας...-:))

Γιαγιά Αντιγόνη said...

Tς τς τς τς ...Ημαρτον! Με κολάζεις κορίτσι μου αλλά για να καταπιαστώ να το φτιάξω δεν νομίζω..το αφήνω για τις προκομμένες!
Παίρνω από εδώ και πολύ μου είναι!
Ελενάκι μου να είσαι καλά!

Φιλιά σε όλα τα κορίτσια μου!!

syros2js said...

Αχ, φαίνονται τόσο λαχταριστές!!!
Τις λιμπίστηκα, βρε παιδί μου!!! Πώς το λένε???!!!
;-)
Φιλάκια πολλά!!!
Καλό Σαββατοκύριακο!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Eλενάκι μου τι να πω??
Ρισπέκτ και σπίτσλες!!
Παίρνω κι εγώ το αναλογούν που πήρε η Βιβή συν ένα ακόμη, και σου εύχομαι ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο!
Πολλά φιλάκια!

Martha said...

Λιμπιστικές οι κερασόπιτες, ό,τι πρέπει για ...όλες τις ώρες!!!

Eleni said...

Σε ευχαριστώ πολύ Παναγιώτη μου!!!

Eleni said...

Νίκη μου και εγω τα κεράσια απο τη δικιά μας κερασιά τα μάζεψα.Να τις δοκιμάσεις τις κερασόπιτες είναι καταπληκτικές!
Σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλιά!

Eleni said...

Βιβίκα μου παίρνεις το αναλογούν και κανα δυό ακόμα όπως είπες και αν τελειώσουν εδώ είμαστε πάλι!!!
Χαίρομαι πάρα πολύ που σου άρεσαν!!!
Σε ευχαριστώ πολύ, φιλάκια πολλά!
Σμουτς!!!

Eleni said...

Γιαγιά Αντιγόνη πάρε όσες θέλεις όσο προλαβαίνεις!!!!
Σε ευχαριστώ πολύ!
Πολλά φιλιά!

Eleni said...

Γιάννα μου που να τις δοκιμάσεις κιόλας!!!!Σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλάκια πολλά!

Eleni said...

Ελενάκι μου να πάρεις και συ το αναλογούν και όπως ανέφερα και παραπάνω στη Βιβή όταν τελειώσουν εδώ είμαστε πάλι!!!
Ευχαριστώ πολύ πολύ!!!!
Φιλάκια πολλά!!!
Σμουτςςς!!!

Eleni said...

Μαρθούλα μου συμφωνώ, τρώγονται όλες τις ώρες!!!Σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλιά πολλά!

DIMI said...

Πραγματικά,έργα τέχνης τά κερασοπιτάκια σου Ελένη μου!!Σκέτη γλύκα!!Νά είχα ένα!!Καλό Σ/Κ!!Φιλάκια!!

Βίκυ said...

Απλά Τέλεια!!

Eleni said...

Σε ευχαριστώ πολύ Dimi μου για τα καλά σου λόγια!!!
Καλό Σαββατοκύριακο!
Φιλάκια πολλά!

Eleni said...

Σε ευχαριστώ πολύ Βικάκι μου!!!
Φιλάκια!

Tante Kiki said...

Τί νοστιμιές είναι αυτές;;;; Ελένη μου έγραψες ή μάλλον ζωγράφισες!!! Γλυκό της εποχής, νοστιμότατο και πανέμορφο!!

gwgw said...

Ελενη μου πολυ γουτσου γουτσου οι κερασοπιτουλες σου γεια στα χερια σου!
Καλο ΣΚ φιλακια πολλα!!!

Εφη said...

Τι ωραίο γλυκάκι είναι αυτό; Ξεφεύγει από τα συνηθισμένα κερασογλυκάκια! Καλή Κυριακή Ελένη μου και σε όλα τα κορίτσια! :)

Magia da Inês said...

¸.•°❤❤⊱彡

M A R A V I L H O S O!!!!

Bom fim de semana!
彡❤❤ Beijinhos

Silena said...

Δεν παίζονται τα κερασοπιτάκια σου Ελένη μου!!!!
Απλά υπέροχα!!!! Μπράβο και πάλι μπράβο!
Πολλά φιλιά!

eleni said...

Γλυκιά,ζηλευτή η πρόταση με τις κερασόπιτες,Ελένη!
Μια πιτούλα κλέβω για τον καφέ μου!
Φιλιά!

Anonymous said...

Δεν έχω φάει ποτέ κερασόπιτα:(

Ειρήνη Ε. said...

Ελένη, δεν πιστεύω να έφαγαν όλες τις κερασόπιτες η Έλενα και η Βιβή;;!! Ελπίζω να άφησες μερικές και για μένα!! Σκοπεύω να τις συνοδεύσω με παγωτακι βανίλια. Άπαιχτες!!!!
Καλό απόγευμα.

marianth said...

πω πω μου άνοιξες την όρεξη και είμαι σε διαδικασία να χάσω τα κιλά της εγκυμοσύνης μέχρι τέλους!
Δεν πειράζει Ελένη, φάτε μάτια ψάρια!

mia maria said...

Πολύ όμορφες σε εμφάνιση πρώτα από όλα! Δεν υπάρχει περίπτωση να μην είναι πεντανόστιμες!
Καλή εβδομάδα:)

Katrina said...


Υπεροχα και πολύ νόστιμα πρέπει να είναι!!!!!
Φιλάκια!

Mary said...

Μα αυτά είναι κερασένια αριστουργήματα!!!

Έτσι γλυκιά να είναι η εβδομάδα σου!

Φιλιά!

Ερμιόνη said...

Πανέμορφο κερασογλυκάκι!
Φτιαγμένο με τόση επιμέλεια που λυπάσαι να το φας!
Φιλιά πολλά Ελενάκι και καλή εβδομάδα!

kiki said...

Τα αγαπημένα μου φρούτα! Και σε γλυκό ακόμα καλύτερα!

Vasia b. said...

Ελένη μου υποκλίνομαι!!!!!
Είναι απίθανα και η παρουσίαση εξαιρετική!!!!!
Φιλιά πολλά!!!

Eleni said...

Σε ευχαριστώ πολύ Κική μου χαίρομαι που σου άρεσαν!
Πολλά φιλιά!!!

Eleni said...

Σε ευχαριστώ πολύ Γωγούλα μου, μου άρεσε πολύ που τις βρήκες γούτσου γούτσου!!!!
Φιλάκια πολλά!

Eleni said...

Σε ευχαριστώ πολύ Εφούλα μου!!!
Φιλιά πολλά!

Eleni said...

Σε ευχαριστώ πολύ Magia!!!
Φιλιά πολλά!

Eleni said...

Σε ευχαριστώ πολύ Silena μου!!!
Φιλιά πολλά!

Eleni said...

Σε ευχαριστώ πολύ Ελένη μου, μπορείς να πάρεις όσες θέλεις!!!
Φιλιά πολλά!

Eleni said...

Χρυσούλα μου αξίζει να τις δοκιμάσεις είναι καταπληκτικές!!!
Σε ευχαριστώ πολύ!!!
Φιλιά πολλά!

Eleni said...

Ειρήνη μου κι όμως...τις έφαγαν αλλά ετοιμάζεται δεύτερη δόση!!!
Σε ευχαριστώ πολύ!!!
Φιλιά πολλά!

Eleni said...

Marianth μου μόλις χάσεις τα κιλά φτιάξτε τες είναι τέλειες!!!
Σε ευχαριστώ πολύ!!!
Φιλιά πολλά!

Eleni said...

Μαράκι μου είναι πράγματι νοστιμότατες!!!
Σε ευχαριστώ πολύ!!!
Φιλιά πολλά!

Eleni said...

Katrina μου είναι νοστιμότατες!!!
Σε ευχαριστώ πολύ!!!
Φιλιά πολλά!

Eleni said...

Σε ευχαριστώ πολύ Μαιρόύλα μου για τα καλά σου λόγια!!!
Φιλιά πολλά!

Eleni said...

Σε ευχαριστώ πολύ Ερμιόνη μου χαίρομαι που σου άρεσαν!!!
Φιλιά πολλά!

Eleni said...

Σε ευχαριστώ πολύ Κική μου!!!
Φιλιά πολλά!

Eleni said...

Σε ευχαριστώ πολύ Βασάκι μου, να σαι καλά!!!
Φιλιά πολλά!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...