Tuesday 15 October 2013

Πρασοτυρόπιτα με κρέμα


Ομολογώ ότι μπροστά σε ένα κομμάτι πίτας δεν μπορώ να αντισταθώ με τίποτα!!
Το ίδιο και στους λαχανοντολμάδες (άσχετο, αλλά ούτε σ’ αυτούς αντιστέκομαι :P)
Μία τουλάχιστον φορά την εβδομάδα, μια πιτούλα θα την φτιάξω, και δεν μπορώ να φανταστώ ένα τραπέζι με φίλους ή την οικογένεια, πάνω στο οποίο δεν θα υπάρχει μια λαχταριστή πίτα.
Η σημερινή λοιπόν, είναι από τις πιο γευστικές πίτες που έχω φτιάξει.
Η γλυκύτητα του πράσου ενώνεται με την αψάδα των τυριών μέσα σε μια πολύ νόστιμη κρέμα.
Μπόλικα μυρωδικά δίνουν το άρωμά τους και κάνουν κάθε μπουκιά αυτής της λαχταριστής πιτούλας, απολαυστική!
Όσο για την ευκολία παρασκευής της ….. you know me ;-)
Πάμε να την φτιάξουμε!

Χρειαζόμαστε:
2 φύλλα ζύμης κουρού
6 πράσα (το άσπρο και το τρυφερό πράσινο μέρος)
1 μεγάλο ξερό κρεμμύδι
200 γρ. γκούντα τριμμένο
150 γρ. γραβιέρα ή ρεγκάτο τριμμένο
3 κουταλιές άνηθο ψιλοκομμένο
3 κουταλιές μάραθο ψιλοκομμένο
1 κουταλάκι δυόσμο ξερό ή μερικά φυλλαράκια φρέσκο
1 κουταλάκι εστραγκόν (ταιριάζει πολύ με τα πράσα)
1 αυγό
αλάτι - πιπέρι
Για την κρέμα μπεσαμέλ
60 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
80 γρ. μαργαρίνη
400 ml γάλα φρέσκο
1 κρόκο αυγού
Επιπλέον
1 αυγό για το άλειμμα
Τι κάνουμε:
Κόβουμε τα πράσα σε ροδέλες και το κρεμμύδι σε καρεδάκια.
Βάζουμε ελαιόλαδο σε μια κατσαρολίτσα και τα σοτάρουμε για λίγα λεπτά, να γυαλίσουν.
Προσθέτουμε τον άνηθο, τον μάραθο, τον δυόσμο, το εστραγκόν, λίγο αλάτι (με προσοχή γιατί θα προστεθούν και τα τυριά) και πιπεράκι.
Τα αφήνουμε στην άκρη.
Σε άλλη κατσαρολίτσα ζεσταίνουμε το βούτυρο. Μόλις λιώσει, προσθέτουμε το αλεύρι και ανακατεύουμε δυνατά.
Ρίχνουμε το γάλα μονομιάς και χαμηλώνοντας την φωτιά, ανακατεύουμε με το σύρμα, μέχρι να πάρουμε μια λεία κρέμα.
Προσθέτουμε στην κρέμα τον κρόκο του αυγού και ανακατεύουμε.
Αφήνουμε την κρέμα λίγο να κρυώσει και κατόπιν της προσθέτουμε το μείγμα των πράσων, τα τυριά, και το αυγό ελαφρά χτυπημένο.
Ανακατεύουμε όλα τα υλικά της γέμισης.
Στρώνουμε σε μέτριο πυρέξ το οποίο έχουμε πριν λαδώσει, το ένα φύλλο της ζύμης κουρού.
Αφαιρούμε όση ζύμη περισσεύει από τα τοιχώματα του πυρέξ.
Αδειάζουμε μέσα στο πυρέξ την γέμιση, ισιώνοντας την επιφάνειά της.
Καλύπτουμε με το δεύτερο φύλλο της ζύμης.
Χαράσσουμε ελαφρά την πίτα σε κομμάτια και αλείφουμε την επιφάνειά της με χτυπημένο αυγό.

Με τα περισσεύματα της ζύμης, μπορούμε αν θέλουμε να κόψουμε με κουπ πατ κομματάκια και να στολίσουμε την πίτα μας. Τα αλείφουμε και αυτά με χτυπημένο αυγό.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, αντιστάσεις πάνω-κάτω, στους 180 βαθμούς, για περίπου 1 ώρα ή μέχρι να ροδίσει η πίτα μας.
Όταν την βγάλουμε από τον φούρνο, την αφήνουμε λίγο να κρυώσει και να «ανασάνει», πριν την κόψουμε σε κομμάτια και την απολαύσουμε.
Καλή επιτυχία!!

58 comments:

Ερμιόνη said...

Καλημέρα Ελενάκι!
Η πρασόπιτα είναι μία από τις αγαπημένες μου πίτες!
Υποκλίνομαι στο μεγαλείο της δικής σου πρότασης!
Με τέτοια τυράκια και τόσο ωραία αρωματικά (τι καλά που έβαλες και εστραγκόν), είναι το κάτι άλλο!
Φιλιά πολλά!

gwgw said...

Ποιος θα πει οχι σε μια τετοια πιτα βρε Ελενακι?Εγω που ειμαι πιτου παντως οχι..ολο το ταψι θα ετρωγα τωρα..γεια στα χερια σου,σου εγινε υπεροχη!!
Καλη σου μερα,φιλια!!!

ΑΧΤΙΔΑ said...

Καλημέρα με κουρού που αγαπώ πολύ!Για πρασόπιτα δεν τρελαίνομαι γιατί ο άνδρας μου την αγπάει και τη φτιάχνει συνέχεια.Όμως η ζύμη κουρού..στείλτε ένα κομμάτι επειγόντως..πρωί με το καφέ..το θέλω!

peps said...

Fadadtiki pita!!!! Einai apo tis agapimenes mou!!!

Mary said...

Ελενάκι μου καλημέρα!
Ούτε κι εγώ μπορώ ν' αντισταθώ σ΄αυτά που κι εσύ δεν αντιστέκεσαι...χιχιχι!
Η πίτα σου είναι υπέροχη! Από τη σύνθεση και την εμφάνιση φαίνεται!

Φιλάκια πολλά ζουζουνάκι μου χρυσοχέρικο!

Maria B. said...

Καλέ τι τσαχπινιές είναι αυτές ??? τι έξυπνο στόλισμα είναι αυτό ??? τι μαγείρισα είσαι εσύ παιδάκι μου ???? πεντανόστιμη πρέπει να είναι η πιτούλα σου και πως μοσχοβολάει !!!!! ευχαριστούμε για το κέρασμα !!

πολλές καλημέρες και πολλά πολλά φιλάκια !!

mia maria said...

Μα και ποιος μπορεί να αντισταθεί σε μια τόσο όμορφη πίτα Ελενάκι μου! Και νόστιμη και εμφανίσιμη!

SPYRIDOULA said...

Πεντανόστιμη η πιτούλα σου!!!Γεια στα χέρια σου!!! Φιλάκια πολλά!!!

Selcouth said...

Πω πω ομορφιές και νοστιμιές! Κι εγώ λατρεύω τις πίτες (εκτός της σπανακόπιτας) και απ΄ό,τι βλέπω κι αυτή εδώ είναι πεντανόστιμη! Γεια στα χέρια σου Έλενά μου! Την έχεις στολίσει κιόλας και δείχνει καταπληκτική!
Πολλά πολλά φιλιά! Να έχεις μια όμορφη μέρα!

Giorgos Varvakis said...

Δεν υπήρχε περίπτωση να μη δοκιμάσω ;)
Μου μύρισε, είμαι αγοράκι και δεν κάνει...!!!!
ΥΠΕΡΟΧΗ!!!!!!!!
γεια στα χέρια σου Λενάκι μου
Πολλά φιλιά
καλημέρα

Pela Farsiarotou, φιλολογος/καθηγητρια αγγλικων/ ειδικη παιδαγωγος said...

ομολογώ ότι ούτε κι εγώ μπορώ να αντισταθώ στις πίτες!! ειδικά στις πλούσιες και κρεμώδεις όπως η δική σου!! θα με κεράσεις ένα κομμάτι φιλενάδα εεεεεεεεεεεεεε???? (έχω και καιρό να κεραστώ..!)
φιλούρες πολλές και ξελιγωμένες! <3

Notoula said...

Υπέροχη η πίτα σου!
Μου αρέσει που είναι κρεμώδης και θα την δοκιμάσω με την πρώτη ευκαιρία.
Πολλά φιλιά
ΥΓ. Πόσο γέλασα με τους λαχανοντολμάδες!

Tante Kiki said...

Πολύ ωραία η πρασόπιτά σου ΕΛενάκι μου!! Κι εγώ χρησιμοποιώ τη μπεσαμέλ σε διάφορες πίτες και πράγματι γίνονται πολύ ωραίες και χορταστικές!!! Σου έγινε θαυμάσια!!!
Φιλιά!

Vasia b. said...

Τρελαίνομαι για πιτούλες...κι αυτή εδώ φαίνεται υπέροχη Ελενάκι μου!!!
Πράσο, αρωματικά και τυράκια σε κρέμα .....μμμμμμμμ......νάχα τώρα 1-2-3 κομματάκια!!!!
Φιλάκια πολλά πολλά!!!!

Niki said...

Πολύ καλή, γευστική και χορταστική!Από τις αγαπημένες μου πίτες..!

Rena said...

Καλά αυτό δεν είναι πίτα αλλά έργο τέχνης,φαντάζομαι και στη γεύση το ίδιο!!!!!!
Φιλιά!!!!!!!!!!

Νίκη said...

Καλά τι θεική πίτα είναι αυτή;;
Θα τη δοκιμάσω οπωσδήποτε και υπόσχομαι να επανέλθω με εντυπώσεις!
Από τώρα τη λιγουρεύομαι!
Φιλιά πολλά!

SpIrToKoYto said...

αυτή ....τη ΘΕΛΩ...!!!!
( κι επειδή εγώ δεν με βλέπω να αξιώνομαι,εσύ σαν καλή φιλεναδίτσα...ε...???...ε...??? )...

Φιλιά σε όλες σας...-:)))

Taste Advisor said...

Τρελαίνομαι για πράσο και κρέμα

syros2js said...

Κι εγώ θέλω!!! Κι εγώ θέλω!!!
;-)
Φιλάκια πολλά, κούκλα μου!

DIMI said...

Καλησπέρα Ελενά μου!!!Από ότι βλέπω,ξετρέλανες όλες τίς φίλες μέ τήν θεσπέσια πιτούλα σου!!!!Πάραααα πολύ ωραία!!!!!Μού αρέση τό πράσο!!!!Καί μέ τήν μπεσαμέλ,τήν απογείωσές!!!!Αχ,νά είχα ένα κομμάτι!!!Καλό βράδυ!!!!Φιλάκια!!!

Lila Xagorari said...

Στο κομματάκι μου θέλω και λίγο ροκφόρ μέσα!!!!

Silena said...

Κι εγώ Έλενά μου δεν προβάλλω καμία αντίσταση στις πίτες!!!!!!
Ειδικά όταν είναι τόσο ευπαρουσίαστες και λαχταριστές σαν τη δική σου δεν αφήνω ψίχουλο!!!!
Πολλά φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Eρμιονάκι μου το εστραγκόν είναι η αλήθεια ταιριάζει πολύ με τα πράσα, εγώ το βάζω και στο πρασόρυζο και δεν μπορείς να φανταστείς άρωμα και νοστιμιά που δίνει!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Γωγούλα μου πιτού κι εγώ μεγάλη χα χα χααα!
Οπότε καταλαβαινόμαστε ;-)
Φιλάκια!

mari beika said...

Έλενα απίθανη!! κι εγώ έχω αδυναμία στις πίτες κι έχω να φτιάξω πολύ καιρό, να έρθω να με φιλέψεις;
Φιλιά πολλά.

ΕΛΕΝΑ said...

Αχτίδα μου τυχερή που σου φτιάχνει ο Δημήτρης σου πρασόπιτες, είναι από τις πιο νόστιμες πίτες!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Πέπη μου και δικιά μας αγαπημένη η πρασοτυρόπιτα!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαιρουλίνι μου γλυκουλίνι μου, αν δεν ταιριάζαμε δεν θα συμπεθεριάζαμε χα χα χαα
Πολλά πολλά φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριώ μου από τσαχπινιές πια, άλλο τίποτα χα χα χααα!!!
Πες μου τέτοια να με παρηγορήσεις που ξέρεις πόσο υποφέρω σήμερα αχ βαχ!
Φιλιά πολλά φιλενάδα!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου σ'ευχαριστώ πολύ πολύ!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Φιλάκια Σπυριδούλα μου, σ' ευχαριστώ πολύ!

ΕΛΕΝΑ said...

Sel μου εγώ δεν κάνω εξαίρεση ούτε στην σπανακόπιτα, δος μου πίτα και είναι το καλύτερό μου!!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Γιώργη μου είσαι αγοράκι και δεν κάνει με τίποτα να μην σε φιλέψω!
Το μεγαλύτερο κομμάτι δικό σου!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Πέλααααααα!!!
Που είσαι Πέλα μωρομανούλα??
Κι εσύ μας έλειψες!!!
Ελα κάτσε να σε σερβίρω!
Φιλιά πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Νοτούλα χα χα χαα!
Μα τι να πω??
Αδυναμίες είναι αυτές!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα μου συμφωνώ, η μπεσαμέλ κάνει τις πίτες πιο νόστιμες και χορταστικές!
Τις κάνει και πιο θερμιδοφόρες βέβαια, αλλά εντάξει ... δεν θα φάμε και όλο το ταψί χα χα χαα
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Βασάκι μου, κόπιασε να σε κεράσω όσα κομμάτια θέλεις!
Φιλιά πολλά φιλενάδα!

Chrisi said...

Και όμορφη ,και νόστιμη και αφράτη και με τόσο ωραία κρεμα,πωπω θεικη θα έλεγα μπραβο Ελενα μου πολλα φιλια.

ΕΛΕΝΑ said...

Νίκη μου σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ρενάκι, με κάνεις και κοκκινίζω!
Φιλιά πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Νικάκι μου περιμένω εντυπώσεις!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Βιβή ξέρω, ξέρω!
Ετοιμάζω ταπεράκι!
Κίσις!

ΕΛΕΝΑ said...

Πόπη μου, συνδυασμός ακαταμάχητος!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Γιάννα μου, παραπονεμένη θα σε αφήσω εσένα??
Ιμπόσιμπλ!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Dimi μου, αυτήν την πιτούλα είναι η αλήθεια, την θεωρώ από τις πιο νόστιμες μου!
Σε ευχαρτιστώ πολύ, φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Λίλα, και ξέρεις πως θα του πήγαινε??
Αλλά είπα να μην ... φοβίσω τις "εχθρές" του ροκφόρ χα χα χαα!

ΕΛΕΝΑ said...

Σε ευχαριστώ πολύ πολύ Silena μου!
Φιλάκια, καλό βράδυ!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου και το ρωτάς??
Με μεγάλη μου χαρά!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Νελάκι μου να σαι καλά!
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
Πολλά φιλιά!

Kate'sCakeBox said...

Ελενάκι μου αν δεν το κατάλαβες μας έκανες ένα σούπερ δώρο σήμερα..δεν υπάρχει τέτοια θεική συνταγή!!την λάτρεψα όταν την μελέτησα και διάβασα τα υλικά της..τρελαινόμαστε για πράσο στην οικογένεια και πιστεύω ότι και στα τραπέζια που κάνουμε κατά καιρούς θα έχει την πρώτη θέση..να είσαι καλά πάντα κοριτσάκι μου..ευχαριστούμε..άπειρα φιλάκια..

Anonymous said...

ΑΠΛΑ ΤΕΛΕΙΑ...

Ειρήνη Ε. said...

Ελενάκι, την αγάπη μου για τις πίτες και μάλιστα τις πρασόπιτες, την ξέρεις! Χωρίς περίσσια λόγια, θα το πάρω όλο το ταψί της πεντανόστιμης πρασόπιτάς σου και θα το τσακίσω! Όχι! Δεν είμαι φαταούλας, αλλά οι αδυναμίες, δεν κρύβονται!
Καλή μας ημέρα.

Unknown said...

Και μένα όλως παραδόξως μου αρέσουν τα πράσα για αυτό δεν θα πω όχι στην πιτούλα σου Ελενάκι...
Καλό βράδυ..

mookies said...

Λατρεύω τις πίτες και ειδικά την πρασόπιτα. Με κρέμα δεν έχω δοκιμάσει και η δική σου φαίνεται ιδιαίτερα λαχταριστή. Ευκαιρία είναι λοιπόν.
Φιλιά

Roula Tofea said...

Μου άνοιξες την όρεξη!!!!
Φανταστική, φιλάκια.

Magda said...

Τρελαίνομαι για τέτοιες πίτες! Γειά στα χέρια στου Ελενάκι!! Φιλιά!

ΔΕΛΦΙΝΑΚΙ said...

καλησπέρα...νόστιμη μου φαίνεται..καλό σ/κ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...