Thursday 24 October 2013

Γουρουνόπουλο στην σούβλα


Εδώ και πολλά χρόνια λέγαμε όλοι στην οικογένεια, ότι θέλουμε να ψήσουμε ένα γουρουνάκι στη σούβλα, αλλά ποτέ δεν το είχαμε κάνει.
Ο λόγος?? Δεν μπορούσαμε να βρούμε μικρό γουρουνάκι στα κιλά που θέλαμε!!
Όμως φαίνεται ότι είχε έρθει το πλήρωμα του χρόνου!
Όπως περιδιάβαινα λοιπόν στο διαδίκτυο έπεσα επάνω στη φάρμα Μπράλος
Παίρνω τηλέφωνο και μιλάω με την ευγενέστατη κυρία Ρούλα και της λέω ότι θέλω ένα γουρουνάκι μέχρι 12 κιλά. Δίνω την διεύθυνση μου για την παραλαβή και αυτό ήταν όλο!!
Παρέλαβα το γουρουνάκι την ημερομηνία που ήθελα, και στην διεύθυνση που δήλωσα.
Η αποστολή ήταν δωρεάν και όλο το γουρουνάκι κόστισε 66 ευρώ δηλαδή 6 ευρώ το κιλό.
Η δε νοστιμιά του ήταν απερίγραπτη, όπως και η βραδιά μας.
Ξεκινήσαμε στις 4.30 το απόγευμα βάζοντας φωτιά και στις 5.30 το βάλαμε επάνω.
Μετά τις 7 που ήρθαν και οι υπόλοιποι άρχισε ... το πανηγύρι !!!!! Μαζευτήκαμε –ήμασταν 15 άτομα- γύρω από την φωτιά και περιμέναμε με αγωνία το αποτέλεσμα !
Πάμε λοιπόν να δούμε τι κάναμε!!!

Χρειαζόμαστε:
ένα γουρουνάκι 11 κιλά
μπόλικο χοντρό αλάτι,
πιπέρι
1 μεγάλη χούφτα ρίγανη
3/4 κούπας του νες καφέ γάλα φρέσκο και συμπληρώνουμε το υπόλοιπο 1/4 της κούπας με ελαιόλαδο μέχρι πάνω
1 πινέλο για άλειμμα
χυμό ενός λεμονιού
2 κουταλιές μέλι
15 κιλά ξυλοκάρβουνα
σύρμα για το δέσιμο
Στην πράξη:
Πλένουμε καλά το γουρουνάκι μέσα – έξω, το σκουπίζουμε και ξυρίζουμε το δέρμα του με μια καινούργια ξυριστική μηχανή για να φύγουν οι τριχούλες που μένουν μετά το γδάρσιμο.
Το περνάμε στη σούβλα και το δένουμε σύμφωνα με τις οδηγίες που είχαμε δώσει για αρνί στη σούβλα εδώ
Πριν ράψουμε την κοιλιά ρίχνουμε μπόλικο χοντρό αλάτι, πιπέρι και μια γερή χούφτα ρίγανη.
Εν τω μεταξύ έχουμε ανάψει την φωτιά μας με περίπου 10 -12 κιλά κάρβουνα σύμφωνα με το κόλπο του φίλου μας του Γιώργου Μαλλιώρα , που είναι κ α τ α π λ η κ τ ι κ ό.
Η φωτιά έκανε περίπου ¾ για να γίνει.
Μόλις γίνει την στρώνουμε κατά μήκος της ψησταριάς και από την αντίθετη μεριά που γυρίζει η σούβλα δηλαδή εάν γυρίζει δεξιά βάζουμε την φωτιά από την αριστερή πλευρά για να μη στάζει το λίπος επάνω στη φωτιά.
Στα πλευρά και τα μπούτια φροντίζουμε να έχει περισσότερη φωτιά.
Στην αρχή το βάζουμε ψηλά και με το μηχανάκι να λειτουργεί αρκετά γρήγορα.

Προς το τέλος το κατεβάζουμε πιο χαμηλά. Στην πορεία μπορεί να χρειαστεί να προσθέσουμε λίγα κάρβουνα.
Κάθε μισή περίπου ώρα αλείφουμε όλο το γουρουνάκι με το μίγμα γάλακτος-λαδιού για να φουσκώσει η πέτσα και να γίνει τραγανή.
Μια ώρα πριν το βγάλουμε, προσθέτουμε στην κούπα με το γάλα/λάδι το χυμό του λεμονιού και τις 2 κουταλιές το μέλι. Ανακατεύουμε καλά και συνεχίζουμε το άλειμμα.
Ψήνουμε για 4,30 περίπου ώρες.
Όταν είναι έτοιμο το κόβουμε σε μερίδες όσο μπορούμε καλύτερα και το σερβίρουμε παρεϊτσα με αλατοπίπερο ανακατεμένο, για να ρίξουμε από πάνω, όπως κάνουμε με το κοκορέτσι.
Φωτογραφίες σερβιρίσματος δεν υπάρχουν, γιατί δεν πρόλαβαν να υπάρξουν !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Έγινε ανάρπαστο !!!! Ώσπου να πάω να φέρω το πιατάκι με το αλατοπίπερο για να ρίξουμε από πάνω, είχαν ήδη σερβίρει στα πιάτα !!!!!!!
Έγινε χαμός σας λέω !!!! Φανταστική νοστιμιά !!!
Αποφασίστε να το φτιάξετε και θα με θυμηθείτε !!!!

36 comments:

Ειρήνη Ε. said...

Τι μας κάνεις Μαράκι μας;;!! Τη μια με την μπουζοπούλα, τώρα με το ροδοψημένο γουρουνόπουλο στην σούβλα, με όλα τα μυστικά του καλού ψησίματος!!! Με τέτοιες νοστιμιές, πως να αντισταθεί κανείς και να μην κόψει ένα, δύο, τρία κομματάκια πετσούλα, τουλάχιστον;; Φαντάζομαι τι γλέντι έγινε!! Με τέτοιο μεζέ!!!
Καλή μας ημέρα.

Ερμιόνη said...

Καλημέρα Μαράκι!
Κάτι μου λέει ότι περάσατε πολύ όμορφα!
Καλή παρέα και ένα πεντανόστιμο φαγητό, τι άλλο να ζητήσει κανείς;
Σε φιλώ!

Ξανθή said...

Αρνάκια και κατσικάκια έχω ψήσει πολλάάάάά γουρουνάκι όχι. Τώρα που έμαθα που να το αγοράσω τρέχω!!
Φιλάκια Μαρία!!

Tante Kiki said...

Καλημέρα Μαρία μου... αυτή δεν είναι ανάρτηση είναι υπερπαραγωγή!!!! Άντε τώρα εγώ να συγκεντρωθώ!!!! Μια μεριδούλα θα την ήθελα!!!!
Φιλιά1

KANTHAR0S said...

Καλά, νταξ. Χθες που είχε μπάλα και την παρακολουθούσα με τα φιλαράκι μου, αφού είχαμε φάει σουβλάκια και είχαμε πιει τις μπύρες μας, πετάγεται ένας από την παρέα και λέει ''να είχαμε και ένα γουρουνόπουλο τώρα...''. Ούτε παραγγελιά να το είχαμε κάνει!

SpIrToKoYto said...

Καλά νταξ - που λέει και ο KANTHAROS - αυτό είναι που λέμε γουρουνάκι γάλακτος...Στην κυριολεξία...
Οχι για να ξέρεις τι βγάζουμε εμείς προς πατρίδα μεριά...

Συμπερασματικά,ναι....μπορείς στο επόμενο πάρτυ να φέρεις ένα τέτοιο...Ξυρισμένο φυσικά...
άντε πάμε για το επόμενο...

Καλημέρες και φιλιά σε όλες σας...-:))

ΕΛΕΝΑ said...

Καλά, νταξ!!! (ας το πω κι εγώ)
Περάσαμε τέλεια, φανταστική βραδιά όπως λέει και το Μαράκι!
Το γουρουνόπουλο έγινε λουκουμάκι, έλιωνε στο στόμα, ας μην αναφέρω και την νοστιμιά της τραγανής πετσούλας του που ήταν το κάτι άλλο!!
Την επόμενη φορά θα βγάλουμε και φωτογραφίες το γουρουνόπουλο σερβιρισμένο, γιατί αυτήν την φορά στην κυριολεξία το εξαφανίσανε με το που ψήθηκε χα χα χαα
Φιλιά πολλά Μαριώ μου!

Crazy Tourists said...

Να είχα λίγη πετσούλα!!

Τρελοτουρίστρια

mm_skg said...

Αναλογιζομαι την τραγανη πετσουλα και κατι παθαινω!!!
Μπραβο κοριτσια παντα τετοια ωραια!

Vita said...

Μαράκι έγραψες! Ευχαριστούμε για τη συνταγή και ...ζηλεύουμε!

DIMI said...

Ωραία ανάρτηση,Μαρία,αλλά καί τό γουρουνόπουλο,φανταστικός μεζές!!!Κάθε Χριστούγεννα σουβλίζει ο άντρας μου,στήν γιορτή του!!!Είναι πολύ καλός ψήστης!!!Καλό μεσημέρι!Φιλάκια!!

Lila Xagorari said...

Γουρουνάκι με πετσούλα τραγανή..........τι μου θύμισες τώρα, πανηγύρια στην Ήπειρο τα καλοκαίρια!!!!

Selcouth said...

Καλή παρέα, ωραίο φαγητό, άντε και λίγο κρασάκι, είναι η καλύτερη "συνταγή". Πάντα τέτοια Μαρία μου!
Καλό μεσημέρι και καλή όρεξη.

Vasia b. said...

Τι να πω εγω τώρα που έμαθα όλες τις λεπτομέρειες την επόμενη μέρα που ήρθα και δεν είχε μείνει ούτε κοκκαλάκι!!!!!!!!
Επίσης δεν αναφερθηκες καθόλου στην υπέροχη ψησταριά χάριν της οποίας έγινε λουκουμάκι το γουρουνοπουλάκι χαχαχα!!!!!
Τέλειος ο μεζές Μαράκι μου και πάντα τέτοια όμορφα να γίνονται και να είμαι κι εγω βεβαίως βεβαίως εκεί!!!
Φιλάκια πολλά πολλά πολλά!!!!

Unknown said...

Καλέ τι ναι τούτο? Αμάν!!!...εξαιρετικό!!!!
Αισθάνομαι να τρέχουν τα σάλια μου με την τραγανή πετσούλα...και σαν να μου έρχεται και η μυρωδιά....
Πω πω πω...μπορώ να έχω μια μεριδούλα παρακαλώ από το επόμενο?

Anonymous said...

teleio kai h syntagh eirthe thn katallhlh stigmh.stis 9 noembriou tha psh soume gourounaki.kai tha baloume to meigma gala ladi.proth for a to akouo omos gia to meli kai to gala .alhthia paizei megalo polo sthn traganh petsoula?

Maria B. said...

Ειρηνάκι μου οπως τα λες γίνανε !! απιστευτη γεύση και απίστευτη βραδιά !!! Να κανονίσουμε να μαζευτούμε για να το ξανακάνουμε!!!!

φιλια πολλά και καλό τριήμερο !

χρόνια πολλά σε όλους οσους γιορτάζουν !!!

Maria B. said...

Ερμιονάκι μου καλή σου μερα, Οπως είπα και στην Ειρήνη μας ήταν υπέροχα! Ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια!!!

φιλια πολλά και καλά να περάσετε το τριήμερο !

Maria B. said...

Ξανθούλα μου, τι κάνεις ??? ολα καλά ??? Τώρα είναι μια καλή ευκαιρία να παραγγείλεις το γουρουνάκι σου και να απολαύσεις την νοστιμιά του !!!!!

καλά να περνάτε, φιλια πολλά !!!!

Maria B. said...

Συγκεντρώσου Κικίτσα μου, συγκεντρώσου και έλα να σου δώσω μεριδούλα !!!!!!!!!! χιχιχιχ!!!
Ηταν υπερπαραγωγη το γουρουνάκι μας γιαυτό βγήκε έτσι και η ανάρτηση !!!!!

σε φιλώ πολύ πολύ και καλή ξεκούραση το τριήμερο !!!!

Maria B. said...

Νταξ Κανθαρε! μ'εστειλες με το μήνυμά σου !!!!!!!!!! Είδες παιδί μου τα μεγάλα πνεύματα συναντώνται !!!! Είμαι σίγουρη ότι περάσατε ωραια με τις μπυρες σας και με τα σουβλάκια σας !!! εσεις ποδοσφαιρο να έχετε και όλα τα άλλα περνάνε σε δεύτερη μοίρα - φυσικά όλα αυτά οσα βλέπετε το ματς, μετά αρχίζετε και ζητάτε ...κάτι νόστιμο !!!!!!! ετσι κανουν και οι δικοί μου σπίτι !

Κανθαράκο μου σε φιλώ πολύ πολύ και ευχαριστούμε για την επίσκεψη!

Maria B. said...

Καλά νταξ Βιβάκο μου !!!!χαχαχχααχαχ
Οκ ελήφθει οβερ !!!!!!!
μόνο πες μου τι χρώμα κορδέλα θέλεις να έχει το δώρο σου !!!!! χιχιχιχιχιχιχιχιχι


φιλια πολλά πολλά πολλά και καλό τριήμερο με πολλές πολλές μουσικές εκπομπες !!!!!!!!!

Maria B. said...

Εσύ κυρία Ελένη μας που ήσουν επι των φωτογραφιών γιατί δεν τραβηξες τις τελικές φωτο ε? γιατί ??? επρεπε να τους πάρεις το μοντέλο, ουπς συγνώμη την πετσούλα ήθελα να πω, απο το στόμα για φωτογράφιση προς χάριν του μπλοκ μας !!!!!!!!!!το φαντάζεσαι τι θα πάθαιναν εαν τους το έκανες ????? χιχιχιχιχ

φιλια πολλά πολλά και καλό τριήμερο !!!



Να χαιρόμαστε τον Δημητρούλη μας !!!!!!!!! είδες? βάζω ''μας'' !!! αφου του εχουμε ομαδική αδυναμία !!!!!!!!! Να τον χαίρεσαι Λενάκι μου και να είναι πάντα καλά !!!

Maria B. said...

grazy touriστ, το λες τόσο παραπονεμένα που με πληγώνεις ! αχ! Λοιπον, στο επόμενο ψήσιμο ή ερχεσαι να απολαυσεις τη μερίδα σου ή σου την στέλνω με κουριερ! δεν μπορεί να μου μείνεις έτσι παραπονεμένο !!!!!!!!!!!! χιχιχι

φιλια πολλά πολλά και καλό τριήμερο


Maria B. said...

mm_skg, τραγνή η πετσούλα του δεν θα πει τίποτα, ήταν πεντανοστιμή, μιαμμμμ !!! άχ τι μου τη θυμισες τώρα ???? χιχιχιχι

φιλια πολλά πολλά και ευχαριστούμε για την επίσκεψη !!!!

Maria B. said...

Vitaki μου γλυκό, που είσαι εσύ ??? ολα καλά Βαγγελίτσα μου?? εχουμε καιρό να τα πούμε και μου έλειψες, ξέρεις ότι σου εχω αδυναμία, δεν είναι κάτι καινούργιο !!!!!! Σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια !!!!

σε φιλώ πολύ πολύ πολύ

Maria B. said...

DIMI, αφού εχετε και καλό ψήστη Ντιμι μου τι άλλο θέλετε! σίγουρα θα απολαμβάνετε τις νοστιμιές που σας φτιάχνει !!! Να τον χαιρόσαστε τον ψήστη σας !!!!!

σε φιλώ πολύ,

καλήμερα και καλό τριήμερο !!!

Maria B. said...

Λιλάκι, τι γίνεται όλα καλά ?
Ετσι είναι οπως τα λες, όλη η Ελλάδα τα καλοκαίρια απ' ακρη σ'ακρη μυρίζει γουρουνάκια !!!!! χιχιχιχι

πολλές καλημέρες και φιλια πολλά
καλό τριήμερο.

Maria B. said...

selcouth, ετσι είναι ακριβώς όπως τα λες !!! όταν έχεις καλή παρέα ότι και να τρώς παίρνει άλλη διάσταση ! βεβαια αμα είναι και γουρουνάκι στη σούβλα δεν θα του πούμε και όχι, έτσι δεν είναι ??? χιχιχιχι

καλημέρα και πολλά φιλιά !!!

Maria B. said...

Βασσακι μου, αγάπη μου γλυκειά !! ξέρεις ότι μας λείψατε πολύ που δεν ήσασταν εκεί, αλλά τι να κάνουμε ας όψεται η δουλειά !!!

Οσο για την ψησταριά που λες, δεν μπορώ να καταλαβω τι θελεις να πεις! εμένα μου την έκαναν δώρο οι γείτονες μας, γιατί είχαν και αλλες πολλές και δεν ήξεραν τι να τις κάνουν, εσύ θέλεις να πεις κάτι άλλο ???? χαχαχχααχαχαχα μήπως τους ξέρεις ???? Βεβαια εχεις και κάποιο δικιο που το αναφέρεις γιατί εαν δεν ήταν η μεγάλη ψησταριά - γουρουνόπουλο γιοκ !!!!!!!!!!!! ήδη εχει αναστενάξει η κακομοίρα με τόσα ψησίματα που της έλαχαν !!!!!!! χιιχιχ

πιστεύω να μπορεσετε να κατέβετε και να είμαστε παρεϊτσα, μεχρι τότε σε φιλώ πολύ πολύ πολύ πολύ αντε δεν λέω παραπάνω γιατί θα παρεξηγηθούν οι άλλες !!!!!!

Maria B. said...

Ευάκι μου, γλυκό μου Ευάκι, βρήκαμε κάτι που σου άρεσε και δεν θα τρέξω να ικανοποιήσω την επιθυμία σου ????? τρέχω τρέχω να σου φέρω τραγανή και αλμυρούτσικη πετσούλα για να απολαύσουν οι γευστικοί κάλυκες της ''παραγωγούς'' μας !!!!!!!!!!!!!!!

Αντε με το καλό η εκπομπή την Τρίτη, θα είμαστε όλοι εκεί να ακούσουμε τις ''γυναικείες υποθέσεις'' !!!!!!!!

https://www.facebook.com/#!/events/227325667431264/



φιλια πολλά πολλά και καλό τριήμερο !!!

Maria B. said...

δεν ξέρω βεβαια εαν έβαλα σωστά το λινκ αλλά εαν πάτε απο εκεί θα βρείτε τι πρέπει να πατήσετε για να ακούσετε την εκπομπή των κοριτσιών μας !!!!!!!

Maria B. said...

Ανωνυμε, με το καλό να ψήσετε και εσεις το γουρουνάκι σας και εύχομαι να το απολαύσετε όπως εμεις !!!! Ο φιλος που εφτιαξε το μίγμα γάλατος κλπ είπε ότι με αυτό τον τρόπο φουσκώνει η πέτσα και δεν γίνεται στεγνή. Το σίγουρο είναι ότι δεν ήταν όντως στεγνή η πέτσα. Ηταν τραγανή και πεντανόστιμη. Μαλλον πρέπει να έχει δικιο γιατί αν σκεφτείς ότι του το είπε τυπος που εχει γουρουνια και ψήνει συνέχεια, σίγουρα ξέρει κάτι παραπάνω απο εμάς !!!

και πάλι εύχομαι να περάσετε καλά και να το τσικνισετε ακόμα καλύτερα !!!!!!!! φιλια πολλά πολλά και καλό τριήμερο.

Mary said...

Έχω λιώσει με το ξύρισμα...
Σαπουνάδα μπόλικη με πινέλο ή αφρό του βάλατε βρε? αχαχαχαχααα!!!
Μαράκι μου μερακλίδικο, πολύ ωραία και χρήσιμα όσα μας έμαθες!
Πάντα χαρές να έχετε και καλά ψησίματα!

Φιλάκια πολλά κοπελάρα μου!

Maria B. said...

Mary, Μαιρούλα μου γλυκιά και εγώ έτσι απάντησα όταν μου δώσανε τηλεφωνικές οδηγίες περί ξυρίσματος οι ειδικοί !!!!!!! μου φάνηκε τόσο αστείο ! αλλα είχε όμως δίκιο ο φίλος μας, αν και ήταν τέλεια καθαρισμένη η πετσα σε μερικά σημεία υπήρχαν μερικές σχεδόν αόρατες τριχούλες, οπότε αυτό ήταν πολύ πολύ καλή λύση!!!!!

ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια και εγώ σε φιλώ πολύ πολύ.

Περασα και απο το μπλοκ σου και γέλασα πολύ με την αναρτησή σου !!! εφυέστατη !!!!!!!

καλό τριήμερο !!

Anonymous said...

πολύ χρήσιμη ανάρτηση ...στωω για το σεμινάριο......καλά ψησίματα

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...