Thursday 28 May 2015

Γλυκό κουταλιού τριαντάφυλλο


Νεραϊδένιο χρώμα, σαγηνευτικό άρωμα, υπέροχη γεύση, ντελικάτη εμφάνιση!!!!
Γλυκό τριαντάφυλλο ή ροδοζάχαρη, όπως είναι και η Π.Ο.Π. ονομασία από το μοναστήρι των Ταξιαρχών στο Αίγιο.
Πριν όμως πάμε στην συνταγή, να πούμε κάποιες λεπτομέρειες, που σίγουρα θα βοηθήσουν στην καλύτερη απόδοση του γλυκού μας.

Τα τριαντάφυλλα που θα χρησιμοποιήσουμε πρέπει να είναι από κήπο και όχι από ανθοπωλείο, καθώς επίσης δεν πρέπει να είναι ραντισμένα.
Διαλέγουμε μόνο αυτά που έχουν έντονο άρωμα.
Ο καλύτερος χρόνος για να κόψουμε τα τριαντάφυλλα και να είναι το άρωμά τους στο ζενίθ, είναι το πρωί, περίπου από τις 9 μέχρι τις 11, πριν αρχίσει να καίει πολύ ο ήλιος και χάσουν το άρωμά τους.
Γλυκό μπορούμε να κάνουμε με όλα τα τριαντάφυλλα, αρκεί να έχουν έντονο άρωμα.
Επίσης μπορούμε να φτιάξουμε όλο το χρόνο, με κορυφαία τα τριαντάφυλλα του Μαΐου - τα μαγιάτικα τριαντάφυλλα.
Περισσότερο άρωμα θα βρείτε στον τύπο των English roses, τα ροζουλιά, όπως αυτά στην φωτογραφία.

Θα χρειαστούμε:
150 γρ. ροδοπέταλα από τριαντάφυλλα
3 ποτήρια ζάχαρη
3 ποτήρια νερό (προτιμάμε να είναι εμφιαλωμένο, για να μην σκεπάσει το χλώριο του νερού της βρύσης το λεπτό άρωμα του γλυκού)
χυμό από μισό λεμόνι
(Αν έχουμε περισσότερα ροδοπέταλα, αυξάνουμε αναλογικά τα υπόλοιπα υλικά) 
Στην πράξη:
Κόβουμε με το ψαλίδι τα τριαντάφυλλα και τα βάζουμε σ’ ένα καλαθάκι, προσέχοντας να μην τραυματίσουμε τα πέταλα τους.

Παίρνουμε ένα ένα τα τριαντάφυλλα, τα γυρίζουμε ανάποδα στην παλάμη μας και κρατάμε τα πέταλα με τα δάκτυλά μας.

Πιάνουμε το κοτσανάκι με το άλλο χέρι και το στρίβουμε ελαφρά.

Μόλις ολοκληρώσουμε την βόλτα του στριψίματος, μένουν στο ένα χέρι τα πέταλα και στο άλλο χέρι το κοτσανάκι.

Παίρνουμε ένα-ένα τα πέταλα και κόβουμε μ’ ένα ψαλιδάκι όλο το άσπρο τμήμα του φύλλου που βρίσκετε στην βάση.
Εάν δεν το αφαιρέσουμε, το γλυκό μας θα γίνει πικρό όση ζάχαρη και να του βάλουμε.
Προσοχή λοιπόν, δεν πρέπει να προσπεράσουμε αυτό το στάδιο!

Όταν τα τελειώσουμε, τα πλένουμε ελαφρά αλλά πολύ καλά και τα στεγνώνουμε ανάμεσα σε δυο πετσέτες.
Αν διαθέτετε το σκεύος με την φυγόκεντρο, χρησιμοποιήστε το, είναι ότι καλύτερο, με δύο-τρία γυρίσματα είναι έτοιμα.
Τα βάζουμε σε μια φαρδιά και αρκετά μεγάλη κατσαρόλα.

Τα ραντίζουμε με την ζάχαρη

Και τα ανακατεύουμε με τα χέρια μας απαλά ώστε να πάει παντού η ζάχαρη.

Σκεπάζουμε την κατσαρόλα με το καπάκι της και τ’ αφήνουμε για μια δύο ώρες.
Όταν περάσει ο χρόνος αυτός, ρίχνουμε στην κατσαρόλα το νερό και την βάζουμε στη φωτιά.
Βράζουμε για περίπου 5-6 λεπτά σε δυνατή φωτιά, ανακατεύοντας αρκετά συχνά με μια ξύλινη κουτάλα.
Μειώνουμε την φωτιά στη μισή ένταση, δηλαδή εάν η διαβάθμισή της κουζίνας μας είναι 1-9, ξεκινάμε με το 9 και μειώνουμε στο 5.
Βράζουμε το γλυκό για ακόμη περίπου 10 λεπτά ή μέχρι να δούμε ότι έχει δέσει το σιρόπι.
Όταν είναι έτοιμο, ρίχνουμε τον χυμό από το λεμόνι, τ’ αφήνουμε να πάρουν 2-3 βράσεις και κατεβάζουμε το γλυκό από την φωτιά.
Όσο είναι ζεστό, το βάζουμε σε γυάλινα βαζάκια αποστειρωμένα που κλείνουν καλά και όταν κρυώσουν τα φυλάμε στο ντουλάπι.

Το γλυκάκι μας είναι πλέον έτοιμο και μπορούμε να το απολαύσουμε σαν σιρόπι στο παγωτό, στο γιαούρτι, σε πανακότα, σε οποιαδήποτε άλλη κρεμώδη κατασκευή, σιροπιάζουμε παντεσπάνια, μείγμα για καριόκες ή όπου αλλού θέλουμε να το χρησιμοποιήσουμε σαν σιρόπι.
Το χρώμα του, το άρωμά του και η γεύση του είναι απίστευτα !!!!
Καλή επιτυχία!

17 comments:

Vita said...

Έχω δει τις τελευταίες μέρες συνταγές που δεν αφαιρούν το λευκό μέρος του ροδοπέταλου και αναρωτιέμαι:τι σόι τριαντάφυλλα είναι αυτά; δεν τους πικρίζουν; ή μόνο για τις φωτογραφίες φτιάχνουν το γλυκό; Μπράβο Μαρία! Εξαιρετική ανάρτηση!

mia maria said...

Γεια στα χέρια σου! Πολύ αρωματικό! Και τι χρώμα!

zina said...

το λατρευω σκετο, με παγωτο καιμακι ή με γιαουρτακι! αλλα μου φαινεται πολυ μπελαλιδικο για να το κανω!

φιλακια

Anonymous said...

Καλοφάγωτο. Μήπως θα μπορούσες (έστω και κατά προσέγγιση) να αναφέρεις ογκομετρικά (και μόνο στη δική σου παρασκευή εννοείται) μια αναλογία ζάχαρης : πετάλων; Ευχαριστώ.

ΜΕΤΗ said...

Όταν έχεις τέτοιες τριανταφυλλιές που βγάζουν τόσο αρωματικά τριανταφυλλα.......φτιάχνεις τέτοια φανταστικά γλυκάκια!!!!!

Γειά στα χέρια σου Μαράκι μου...ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΑΖΑΚΙ ΜΟΥ???

Φιλάκια πολλά πολλά!!!!

SpIrToKoYto said...

ΒΟΥ αγαπημένη,ζωγράφισες...Λατρεμένο γλυκό και εσύ το πέτυχες τέλεια...Βλέπω χρώμα και δέσιμο και φαντάζομαι άρωμα και γεύση...!!!!
( πού είναι το βαζάκι μου...???...που λέει και η Μέτη...???)

Καλημέρες και πολλά πολλά φιλιά σε όλες σας...♥ ♥ ♥

Ξανθή said...

Το έφτιαξα φέτος με τριαντάφυλλα μαγιάτικα εκατόφυλλα που μου χάρισε αγαπημένη φίλη από τον κήπο της.

Vasia b. said...

Μαράκι μου τι νεραϊδοτριανταφυλλένιο γλυκάκι εφτιαξαν τα χεράκια σου!!!!!Φαντάζομαι πόσο πολύ θα πηγαίνει πάνω απο το παγωτάκι που θα με κεράσεις την Κυριακή!!!!!
Τι υπέροχη παρουσίαση!!!!!
Ευγε φιλεναδίτσα μου!!!!
Φιλάκια πολλά πολλά!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Νεραϊδοτριανταφυλλλένιο (που λέει και η Βάσια)!!!!!
Που είναι το βαζάκι μου?? (που λένε η Βιβή και η Μέτη)
Πιο τέλειο δεν γίνεται!!! (αυτό το λέω εγώ, μόνη μου)!!!!
Φιλιά πολλά πολλά Μαράκι μου!!!

Unknown said...

Λατρεμένο και πολυαγαπημένο!! Μόνο που δεν βρίσκω τριαντάφυλλα από κήπο και το αγοράζω. Πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες σας! Υπέροχη η συνταγή!

alekacraftaholic said...

Kρίμα!Τέτοια τριαντάφυλλα μοσχομυριστά και μεγάλα έχω στον κήπο αλλά δεν την ήξερα τη συνταγή.Δεν πειράζει,του χρόνουθα το φτιάξω .Αν είναι κόκκινα τα τριαντάφυλλα κι όχι ροζ πειράζει;
Φιλιά!

mm_skg said...

Υπεροχο εγινε!
Καλοφαγωτο!

DIMI said...

Από τά αγαπημένα μου γλυκά τού κουταλιού Μαρία μου,μέ όμορφες αναμνήσεις από τό μοναστήρι Ταξιαρχών στο Αίγιο,πού είναι η καταγωγή τού πατέρα μου!!Κρίμα πού δέν μπορώ νά τό βρώ εδώ στήν Αθήνα!Εγινε τέλειο!!!Γειά στά χέρια σου!!!

mia xara said...

Καταπληκτικό το γλυκό σου, Μαρία μου!!!Μακάρι να είχα ένα βαζάκι! Καλημέρα, ΧΟΧΟ

Ειρήνη Ε. said...

Εξαιρετικό γλυκό του κουταλιού, εξαιρετικά φτιαγμένο! Μπράβο Μαράκι μου! Υπέροχο! Αιθέριο! Νεραϊδένιο! Καλοφάγωτο!
Καλό βράδυ!

Maria B. said...

Καλημέρα !!! εαν θέλετε να το φτιάξετε (Aleka) μπορείτε να το κάνετε με οποιαδήποτε τριαντάφυλλα και όλη την εποχή του χρόνου αρκεί να είναι αρωματικά.

Ευχαριστούμε για την επισκεψη !!!!! φιλια πολλά πολλά πολλά πολλά !!!


@Vita, Βαγγελιώ μου και εγω την ίδια απορία έχω !!!! σε φιλώ πολύ πολύ !!

evi@thehealthycook said...

αγαπημένο γλυκό και πολύ χρήσιμη ανάρτηση!!
καλοφάγωτο!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...