Thursday 14 May 2015

Καβούρια με σάλτσα στην κατσαρόλα


Τα καβούρια, για αυτούς που ξέρουν να τα φάνε, είναι ένας καταπληκτικός μεζές για ουζάκι!!!!
Και λέω όσοι ξέρουν να τα φάνε, γιατί θέλουν τρόπο στο άνοιγμα και στην συνέχεια στο πιπίλισμα του κελύφους τους, για να πάρουμε όλη την νοστιμιά τους!!!!
Πρόσφατα τα έφαγα μαγειρεμένα από τα χεράκια της φίλης μου Κατερίνας.
Δεν μπορώ να σας περιγράψω την νοστιμιά τους, ήταν πραγματικά υπέροχα!
Τα φωτογράφισα και η Κατερίνα μου έδωσε την συνταγή της για να την μοιραστώ μαζί σας και να τα φτιάξω κι εγώ οπωσδήποτε!!!
Πάμε να δούμε πως τα έφτιαξε!

Χρειαζόμαστε:
10 καβούρια
5 κρεμμύδια ξερά κομμένα σε φετάκια
2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες
1 μικρή καυτερή πιπεριά (προαιρετικά)
2 πιπεριές πράσινες κέρατο
1 κρασοπότηρο ελαιόλαδο
1 κιλό φρέσκες ώριμες ντομάτες κομμένες καρεδάκια
(ή 2 κουτιά ντοματάκια κονκασέ)
1 κύβο ζωμό λαχανικών
1 σφηνάκι ούζο
1 μικρό ματσάκι μαϊντανό
αλάτι και πιπέρι
μια τσιμπιά ζάχαρη
Επί τω έργω:
Τα καβουράκια όταν τα φέρνουμε στο σπίτι από τη αγορά είναι ακόμη ζωντανά, γι αυτό θέλει λίγο προσοχή καθώς θα τα πιάνουμε.
Βάζουμε σε μια μεγάλη κατσαρόλα νερό και μόλις πάρει βράση, με μια λαβίδα, ρίχνουμε στην κατσαρόλα ένα ένα τα καβούρια και σε 5 λεπτά το πολύ τα σουρώνουμε.
Τώρα ξεκινάει το πιο δύσκολο μέρος, που είναι το καλό καθάρισμά τους.
Αφού κρυώσουν λίγο, τα πλένουμε πολύ καλά ένα ένα και τα τρίβουμε με ένα καθαρό σφουγγαράκι σκοτς μπράιτ, χρησιμοποιώντας το από την σκληρή μεριά του.
Όταν τελειώσουμε με αυτή την διαδικασία, ξεκινάμε να ετοιμάσουμε την σάλτσα.
Σε μια κατσαρόλα βάζουμε το ελαιόλαδο και μόλις ζεσταθεί ρίχνουμε τις πιπεριές, τα κρεμμύδια και το σκόρδο και τα σοτάρουμε.
Σβήνουμε με το ούζο και περιμένουμε λίγα λεπτά, να εξατμιστεί το αλκοόλ.
Προσθέτουμε τις φρέσκες ντομάτες (ή τα ντοματάκια κονκασέ), τον κύβο λαχανικών, τον μαϊντανό ψιλοκομμένο, την ζάχαρη, αλάτι και πιπέρι (αν έχετε βάλει καυτερή πιπεριά δεν χρειάζεται να προσθέσετε πιπέρι) και 1 ποτήρι νερό.
Αφήνουμε την σάλτσα μας να βράσει για περίπου 15 λεπτά.
Κατόπιν ρίχνουμε τα καβούρια στην σάλτσα. Τα αφήνουμε να μαγειρευτούν μαζί με την σάλτσα τους για 30- 35 λεπτά ακόμη.
Τα καβούρια δεν θέλουν μαγείρεμα για πολλή ώρα. Μόλις δέσει η σάλτσα, είναι έτοιμα.
Η σάλτσα παίρνει άρωμα θάλασσας από τα καβούρια και είναι εξαιρετική για να βουτήξουμε φρέσκο ψωμάκι.
Το καβούρι θέλει κόψιμο στην μέση με ένα κοφτερό μαχαίρι ώστε να ανοίξει σε δύο κομμάτια.
Η υπόλοιπη δουλειά, γίνεται με τα … χέρια φυσικά!
Καλή ουζοκατάνυξη!!
Vasia B.

12 comments:

SpIrToKoYto said...

Ω Χριστέ μου την κακούργα τί έφτιαξε...!!!
Πού να βρω να τα φτιάξω τέτοιες ώρες τέτοια λόγια...Φάτε μάτια καβούρια...!!!

Καλημέρες και πολλά πολλά φιλιά σε όλες σας..♥ ♥ ♥

ΕΛΕΝΑ said...

Αυτό κι αν είναι μερακλίδικο μεζεδάκι Βασάκι μου!
Κι αυτή η πικάντικη σαλτσούλα του, όλα τα λεφτά!
Πάω να φέρω το ουζάκι και έρχομαι!
Φιλιά πολλά!

Mary said...

Αχουουουουύ!!! Τι είναι τούτο Βασάκι μου; Τρελαίνομαι για καβούρια, αλλά να μη τα δω και τα βάλω ζωντανά στην κατσαρόλα, δεν αντέχω...
Γι αυτό θα τα δώσω στο Ελενάκι να τ' αναλάβει και μετά αναλαμβάνω τα υπόλοιπα... χε χε!

Φιλάκια καλημέρας!!!!!

SpIrToKoYto said...

Σιγά μη περιμέναμε εσένα ξανθιά...Το ουζάκι ήδη σερβιρίστηκε...χε χε...

Maria B. said...

Σετάκι για να φατε τα καβούρια είχατε ?? δεν είχατε, γιαυτό και τα τρώγατε με τα χέρια !!! περαστε κυρία μου απο την ομαδα μας που θα το ποστάρω και να σας το δανείσω για την επόμενη φορά !!!! χιχιχι

ονειρο φαίνονται Βασάκι μου. Παντα ετσι να απολαμβάνετε το φαγάκι σας !!!

φιλια πολλά πολλά

ΕΛΕΝΑ said...

Εγώ δεν έχω πρόβλημα να φάω τα καβούρια με το χέρι, μια απλή πρίνσες είμαι στο κάτω κάτω :P
Αλλά Μαιρουλίνι μου αυτό που αποφεύγεις εσύ, αυτό προσπαθώ να αποφύγω κι εγώ, να τα βάλω ζωντανά στην κατσαρόλα.
Θα αναθέσουμε την δουλειά αυτή σε κανένα αρσενικό για να ξεμπερδεύουμε!

ΥΓ. Η πρίνσες Βου, σιγά μη δεν είχε το σχετικό σετάκι.
Τα σετάκια της είναι πασίγνωστα πλέον!

Αγγελική~CooKika said...

Τα καβούρια είναι ο τέλειος μεζές. Παιδεύεσαι λίγο αλλά η νοστιμιά τους στο ανταποδίδει!!
Φιλιά!

zina said...

μπηκαμε σε καλοκαιρινη διαθεση νομιζω!!! και εκανες και τελειο φαγακι!

andrik said...

Καλησπέρα ..θέλουμε λίγο από τον χρόνο σου για να μας βοηθησεις με τα βραβεια μας ...
ΜΠΕΣ ΕΔΩ ΨΗΦΙΣΕ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ http://theacity.blogspot.gr/2015/05/the-city-awards-2015.html ΚΑΙ ΑΝ ΘΕΣ ΑΦΗΣΕ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΨΗΦΙΣΕΣ.ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΣΤΗΛΕΣ ΣΤΗΡΙΖΕΙΣ!!!!
ΥΠΕΡΕυχαριστούμε για τον χρόνο σου!!!

DIMI said...

Τέλειο μεζεδάκι Βάσια μου!!Καβούρια δέν έχω φτιάξει ποτέ!Αρέσουν πολύ στόν άντρα μου!!Καλό απόγευμα!!

ΜΕΤΗ said...

Τα λατρεύω τα καβούρια , αλλα με σάλτσα δεν τα έχω φτιάξει ποτέ.....την επόμενη φορά θα τα δοκιμάσω έτσι!!!

Φιλιά πολλά πολλά!!!

Ειρήνη Ε. said...

Κορίτσια εγώ θα τα φάω τα καβουράκια μου με ή χωρίς ειδικά εργαλεία! Μου αρέσουν πολύ και η σημερινή συνταγή είναι νοστιμότατη!! Δεν υπάρχει περίπτωση να μου ξεφύγουν!!
Καλό βράδυ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...