Thursday 7 May 2015

Γλυκό κουταλιού κουμ κουάτ


Κουμ κουάτ, kam kwat, το χρυσό πορτοκάλι των Κινέζων!
Καημό μεγάλο είχα να φτιάξω αυτό το γλυκάκι, που το λατρεύω για την πολύ ιδιαίτερη, κρουστή γεύση των μικρών χρυσαφένιων καρπών. Όμως σε όσα μανάβικα και λαϊκές πήγα, ποτέ δεν κατάφερα να το βρω.
Και που το βρήκα?? Σε ένα μικρό μανάβικο στο χωριουδάκι μου, όπου είχα πάει το τριήμερο της Πρωτομαγιάς!
Απίστευτο????? Κι εγώ δεν πίστευα στα μάτια μου όταν το είδα!!
Εφοδιασμένη λοιπόν με το πολύτιμο χρυσαφένιο απόκτημά μου, έφτιαξα για πρώτη φορά γλυκό κουταλιού κουμ κουάτ, το οποίο δεν θέλω να περιαυτολογήσω αλλά δεν μπορώ … θα το κάνω, έγινε τέλειο!!!!!!!!!
Δεν ξέρω το μαναβικάκι μας που βρήκε κουμ κουάτ, ούτε με νοιάζει, εγώ πάντως του έδωσα παραγγελία να μου φέρει κι άλλα, για να φτιάξω διπλή και τριπλή ποσότητα.
Πάμε να το φτιάξουμε και παρέα!

Τα υλικά μας:
650 γρ. κουμ κουάτ (τόσα βρήκα)
650 γρ. ζάχαρη
520 ml νερό
3 κοφτές κουταλιές χυμό λεμονιού
χυμό από μισό λεμόνι
1 βανίλια άρωμα
Τι κάνουμε:
Το κουμ κουάτ είναι πανεύκολο στην παρασκευή του, έχει όμως κάποια μικρά μυστικά.
Το πρώτο είναι το τρύπημα.
Με ένα καλαμάκι από σουβλάκι, τρυπάμε το κάθε κουμ κουάτ σε 4-5 σημεία, από την μια άκρη του καρπού ως την άλλη.
Το τρύπημα είναι απολύτως απαραίτητο, αν θέλουμε να πάρουμε γλυκάκι γεμάτο και τσουπωτό, και καλά ξεπικρισμένο. Διότι έτσι και το νερό θα περάσει μέσα στον καρπό και θα τον ξεπικρίσει, αλλά και το σιρόπι στο τέλος που θα τον γλυκάνει και θα τον «γεμίσει»
Αφού λοιπόν τρυπήσουμε όλα τα κουμ κουάτ, τα βάζουμε σε λεκάνη με νερό που να τα καλύπτει και τα αφήνουμε 2 ώρες, αλλάζοντας το νερό 2-3 φορές σ’ αυτό το διάστημα.
Κατόπιν τα βάζουμε σε κατσαρόλα με αρκετό νερό και τα νεροβράζουμε 3 φορές. Την πρώτη φορά για 8 λεπτά και τις άλλες δύο από 3 λεπτά. Ο χρόνος μετράει από την ώρα που θα ξεκινήσει ο βρασμός.
Σε κάθε νερόβρασμα προσθέτουμε μια κοφτή κουταλιά χυμό λεμονιού μέσα στο νερό. Αυτό είναι το δεύτερο μυστικό. Το λεμόνι θα βοηθήσει ώστε το γλυκάκι μας να διατηρήσει το όμορφο χρώμα του.
Αφού τελειώσουν και τα 3 νεροβράσματα, σουρώνουμε το γλυκό και το αφήνουμε στην άκρη να κρυώσει.
Με το νερό, την ζάχαρη, την βανίλια και τον χυμό μισού λεμονιού ετοιμάζουμε ένα σιρόπι βάζοντας τα όλα να βράσουν σε δυνατή φωτιά για 10 περίπου λεπτά, στην διάρκεια των οποίων το σιρόπι μας θα έχει δέσει αρκετά.
Προσθέτουμε στο σιρόπι και τα κουμ κουάτ και τα αφήνουμε όλα να πάρουν 3-4 βράσεις. Προσέχουμε στο στάδιο αυτό γιατί το περιεχόμενο της κατσαρόλας αρχίζει να αφρίζει, οπότε απλά ανακατεύουμε τακτικά και απαλά με ξύλινη κουτάλα.
Αποσύρουμε την κατσαρόλα από την φωτιά και αφήνουμε το γλυκό στο σιρόπι για όλο το βράδυ.
Την επόμενη δένουμε και πάλι το γλυκό μας αν χρειάζεται. Εγώ χρειάστηκα λιγότερο από 5 λεπτά, ήταν ήδη αρκετά δεμένο το σιρόπι.
Τρίτο μυστικό, πασίγνωστο πια. Πιάνουμε την κατσαρόλα από τα χερούλια και την κουνάμε κυκλικά, ώστε το σιρόπι να εισχωρήσει μέσα στο γλυκό όσο το δυνατόν περισσότερο και να μας δώσει λαχταριστά, γεμάτα, κρουστά κουμ κουάτ που δαγκώνοντας τα να πλημμυρίζει το στόμα μας πλούσιο σιρόπι.
Αν πετύχετε λοιπόν κουμ κουάτ, μη το σκεφτείτε καθόλου! Αγοράστε όσο πιο πολλά μπορείτε και ετοιμάστε ένα από τα ωραιότερα γλυκά κουταλιού!
Καλή επιτυχία!

23 comments:

Ειρήνη Ε. said...

Φίνο και αρωματικό το γλυκό κουμ-κουάτ που μας έφτιαξες Έλενα!!! Χρυσαφένιο, ολοστρόγγυλο, καμαρωτό στέκεται στο πιατάκι "σίγουρο" και το ίδιο ακόμα για την νοστιμιά του! Μπράβο Έλενα για την επιτυχημένη παρασκευή του και τις αναλυτικές οδηγίες που το συνοδεύουν! Καλοφάγωτο!
Καλή μας ημέρα.

paraxeno pirouni said...

Εύγε! Εκτός του ότι είσαι πολύ αναλυτική, μας δίνεις και συνταγή που δεν χρειάζεται ασβέστη και άλλα "περίεργα". Σαν Κερκυραία το κουμ κουάτ το λατρεύω και ντρέπομαι που ομολογώ πως δεν το έχω φτιάξει ποτέ! Μέχρι τώρα το έβρισκα και το αγόραζα έτοιμο από συλλόγους και μικρούς παραγωγούς του νησιού. Υπόσχομαι πως αν το φτιάξω θα το κάνω με τη συνταγή σου!
Πάντως εγώ κατά καιρούς έχω δει κουμ κουάτ και στο σ/μ (αυτό με του πουλιού το γάλα...) εδώ στην Αθήνα.
Φιλιά, να έχεις μια όμορφη μέρα!

Ξανθή said...

Πέρσι έφτιαξα 20 βάζα με κουμ κουατ που μας έστειλαν από Κέρκυρα για τις ανάγκες του Bazaar. Φέτος μου έδωσαν λίγα από Λακωνία, μάλλον από εκεί φτάνουν στο χωριό σου, και έφτιαξα μόνο μαρμελάδα η οποία είναι εξίσου με το γλυκό υπέροχη.
Καλοφάγωτο.

Mary said...

Καλημέραααααααα!!!!
Τι βλέπουν τα ματάκια μου και δεν χορταίνουν την εικόνα και την περιγραφή;
Ελενάκι μου είναι υπέροχο, λαχταριστό, πολύ μα πάρα πολύ επιτυχημένο και δεν περιαυτολογείς!Μα τι δέσιμο είναι αυτό; Γυαλίζει και προκαλεί!
Έχω να το γευτώ από τότε που είχαμε πάει στην Κέρκυρα κι αλήθεια δεν το έχω βρει πουθενά εδώ σαν καρπό.

Γεια στα χεράκια σου, φιλάκια πολλά!!!

Beauty Follower said...

Αυτο το φρουτάκι το εχω συνδυασει με την Κερκυρα... να μασταν εκει τωρα για καφε!!!

http://beautyfollower.blogspot.gr

Tante Kiki said...

Καλημέρα Έλενά μου!! Τέλειο έκανες το γλυκάκι ...προχθές βρήκα κουμ κουάτ στον μανάβη της γειτονιάς μου και ήμουν αναποφάσιστη μια που δεν τ έχω δοκιμάσει ποτέ!! Τώρα με τη συνταγή σου το αποφάσισα!!!
Φιλάκια!!

ΜΕΤΗ said...

Φύτεψε η μαμά μου 2 δεντράκια κουμ κουατ στην αυλή μας , φέτος είχαν 5-6 καρπούς το καθένα , Ελενάκι από του χρόνου θα σε προμηθεύω εγώ....

Τέλειο σου έγινε το γλυκάκι , φαντάζομαι και την γεύση του.....

Φιλάκια , καλημέρα!!!

syros2js said...

Α, έχουμε ένα μικρό δεντράκι στον κήπο μας!
Μόλις ξεπεταχτεί λιγάκι και αρχίσει η παραγωγή (πολύ αισιόδοξη με βρίσκω!), θα δοκιμαστεί η υπέροχη συνταγή σου!!!
ΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ, Ελενάκι μου!!!

Maria B. said...

Ονειρεμένο και λαμπερό !!! τέλειο σου έγινε Λενάκι μου !!!! πιό τέλειο δεν νομίζω να γινότανε !!!!!
το λατρεύω το κουμ κουατ και σίγουρα μόλις βρω θα αγοράσω να το φτιάξω με τις οδηγίες σου που εδωσαν αυτό το υπέροχο γλυκάκι !!!!

καλοφάγωτο - απ' την παρτίδα που παρήγγειλες περιμένω το μερίδιό μου !!!! χιχιχι !!!

φιλάκια πολλά πολλά

Maria Pirgianaki said...

Δεν έχω δοκιμάσει ποτε αυτό το ειδος καρπού και θα ήθελα για να έχω την γεύση του πως είναι .Αγαπώ και προτιμώ τα γλυκά του κουταλιού...έχουν μια ωραία γεύση στο στόμα μετα το φαγητο και όχι μονο...την καλημέρα μου και σ'ευχαριστουμε γι'αυτη την θαυμάσια συνταγή σου!

Αθηνά said...

Το λατρεύω απλά αυτό το φρουτάκι!! Και το γλυκό του κουταλιού του φυσικά!! Σκέφτομαι και την μαρμελάδα του και ξερογλύφομαι!! Αν αποφασίσω να το κάνω γλυκό τη δική σου συνταγή θα ακολουθήσω!! Σε ευχαριστούμε πολύ ! Την καλησπέρα μου, φιλιά πολλά!

sun kiriaki said...

τελειο φρουτακι!!!!ενω ωμο δεν τρωγεται και τοσο ευχαριστα κατα την αποψη μου, σε γλυκο του κουταλιου ή λικερ ειναι θεικο!!!ελενα συγχαρητηρια λοιπον για το τοσο πετυχημενο γλυκακι σου!!!!
πολλα φιλια!!!!1

zina said...

αγαπημενο γλυκακι!!! και με ενα καφεδακι συντροφια παρακαλω!!!

Vita said...

Ως λάτρης παντός εσπεριδοειδούς, ζήλεψα το γλυκό σου! Καλοφάγωτο!

Δημιουργία said...

Καλοφάγωτο Έλενα το γλυκάκι σου, το κουμ κουατ είναι πολύ όμορφο και το δικό σου φαίνεται λαχταριστό λαχταριστό.

DIMI said...

Καλησπέρα Ελενά μου!!Τέλειο έγινε τό γλυκάκι σου!!Υπέροχο καί διάφανο τό χρώμα του!!Γειά στά χεράκια σου!!Τό φτιάχνει μία φίλη μου Κερκυραία καί πάντα μού δίνει ένα βαζάκι!!Καλό απόγευμα!!Φιλάκια!!

Unknown said...

Έτσι τσουπωτό και γεμάτο είναι τέλειο! Και τι χρωμα! Πολύ εύκολη η διαδικασία του Έλενα, μένει μόνο να βρούμε κουμ κουάτ!

Gina-Teta said...

650 γραμμαρια εγώ έφτιαξα το χειμώνα 10 κομμάτια!!! Αρωματισε η κουζίνα και δεν προλαβαν να γνωρίσουν την αγκαλια του βάζου!!!!

- spoonstories- said...

Το σπιτικό λένε ότι είναι υπέροχο γλυκό του κουταλιού ακι εγώ δεν έχω δοκιμάσει ποτέ μου..!! Ντροπή μου το ξέρω αλλά δεν έτυχε να βρω να φτιάξω! Πάντως το δικό σου το ζήλεψα πολύ πολύ!!

Sophie said...

Πολύ ωραίο γλυκάκι!!!

Ερμιόνη said...

Ελενάκι, ακόμα και από τις φωτογραφίες και μόνο φαίνεται πόσο πετυχημένο έγινε το γλυκό σου!
Πράγματι πάντως δεν είναι και τόσο εύκολο να το βρεις. Αφού εξασφάλισες προμηθευτή λοιπόν δώστου να καταλάβει :)
Σε φιλώ!

Unknown said...

Το δικό μου έγινε σκληρό! Γιατί;
Ωραία γεύση ωραίο χρώματα αλλά σκληρό !!!

ΕΛΕΝΑ said...

Γιατί κάτι δεν ακολούθησες σωστά είτε στους χρόνους, είτε στο σωστό τρύπημα ώστε να εισχωρήσει μέσα το σιρόπι και να το γεμίσει, είτε στο τέλος όταν κουνάμε κυκλικά την κατσαρόλα ώστε να γεμίσουν καλά τα κουμ κουάτ με σιρόπι.
Αν δεν γεμίσουν καλά με σιρόπι τα κουμ κουάτ, τότε θα μείνουν ζαρωμένα, άρα και σκληρά.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...