Saturday 9 May 2015

Ροδομηλόπιτα


Δηλαδή μεταξύ μας, μια απλή μηλόπιτα είναι, αλλά στο πιο φιόρε λόγω της Πρωτομαγιάς που φτιάχτηκε!!
Μια μηλόπιτα σε σχήμα τριαντάφυλλων!
Μη σας τρομάζει το ντιζάιν, είναι πανεύκολο να τυλιχτεί και να ψηθεί, δίνοντας το «ανθηρό» αποτέλεσμα που βλέπετε!

Τι θα χρειαστούμε:
- 1 φύλλο σφολιάτας (άντε επειδή είστε εσείς, πάρτε το έτοιμο, μη σας βάλω να φτιάξετε και χειροποίητη σφολιάτα)
- 2 μήλα (βιολογικά, γιατί θα τα χρησιμοποιήσουμε με τη φλούδα)
- καστανή ζάχαρη (και άσπρη μπορείτε να βάλετε, αλλά η καστανή έχει άλλη χάρη και κυρίως γεύση. Και καραμελώνει καλύτερα)
- κανέλα (του πάειιιιιιιιιιι τρελά )
- λίγο φρέσκο βούτυρο για να αλείψετε τη σφολιάτα
- εσάνς βανίλιας (την vanilla extract, την σπιτική, που σας έχω πει πώς να τη φτιάξετε, την φτιάξατε??? Όχι??? Εσείς χάσατε, αλλά κομμάτια να γίνει, παραλείψτε την )
- 1/5 λίτρο νερό με 2 κουταλιές ζάχαρη άσπρη (για να ζεματίσουμε τα μήλα)
- μισή κούπα νερό και μισή κούπα ζάχαρη άσπρη και μισό σφηνάκι λικέρ τριαντάφυλλο (για το σιρόπι ). Αν δεν έχετε λικέρ τριαντάφυλλο, αντικαταστήστε ένα μέρος από το νερό της μισής κούπας του σιροπιού με ροδόνερο.
Πάμε να το εκτελέσουμε:
Πλένουμε πολύ καλά τα μήλα και τα κόβουμε σε λεπτές φέτες, χωρίς να αφαιρέσουμε την φλούδα τους.

Τα ζεματάμε για 3-4 λεπτά σε κατσαρολάκι που έχουμε βάλει το μισό λίτρο νερό με τις 2 κουταλιές άσπρη ζάχαρη.

Τα σουρώνουμε.
Μην τα κάνετε νιανιά, θέλουμε απλά να μαλακώσουν λίγο για να μπορούμε να τα τυλίξουμε μετά.
Τα αφήνουμε στην ησυχία τους να κρυώσουν.
Σε ένα άλλο κατσαρολάκι φτιάχνουμε σιρόπι με την μισή κούπα νερό και την μισή κούπα λευκή ζάχαρη, προσθέτοντας ή το σφηνάκι με το λικέρ τριαντάφυλλο ή αντικαθιστώντας ποσότητα του νερού με ροδόνερο. Το αφήνουμε και αυτό να κρυώσει.
Ανοίγουμε το φύλλο της σφολιάτας στον πάγκο μας και επειδή συνήθως όλο και κάποια σκασίματα μας κάνει, ειδικά όταν την ξεπαγώνουμε, της κάνουμε ένα πέρασμα με το ρολό να έρθει στα ίσα της.
Με το φρέσκο βούτυρο που το έχουμε σε θερμοκρασία δωματίου, αλείφουμε την σφολιάτα και την φόρμα των cupcakes που θα χρησιμοποιήσουμε για να ψήσουμε τα ροδόμηλά μας.

Πασπαλίζουμε την σφολιάτα με την καστανή ζάχαρη και την κανέλα - ποσότητα δεν βάζω, γιατί άλλοι την θέλουν κρατημένη στη ζάχαρη και άλλοι σερμπέτι.
Περί ορέξεως ροδομηλόπιτα!!

Χαράζουμε το φύλλο σε 8 ίσιες λωρίδες, στρώνουμε τα μήλα όπως φαίνεται στην φωτογραφία και ραντίζουμε με λίγες σταγόνες εσάνς βανίλιας.

Τυλίγουμε τις λωρίδες της σφολιάτας με τα μήλα σαν τριαντάφυλλο, όπως επίσης φαίνεται στη φωτογραφία.
Μην μου σκιάζεστε, πανεύκολο είναι, μόνο του ρολάρει το φύλλο.

Τοποθετούμε τα ροδόμηλα στο βουτυρωμένο ταψάκι με τις θήκες και ψήνουμε στους 180 βαθμούς, για περίπου 25 λεπτά ή ανάλογα με τον φούρνο και μέχρι να τα δούμε να ροδοψήνονται.

Μόλις τα βγάλουμε από τον φούρνο, ρίχνουμε σε κάθε «τριαντάφυλλο» 2 κουταλιές από το κρύο σιρόπι, αφήνουμε λίγο να κρυώσουν και να τραβήξουν και σερβίρουμε.
Είδατε πόσο εύκολα και εντυπωσιακά είναι??? Μην μου πείτε ότι πονέσατε???

Και μερικά ΤΙΠάκια:
1)Η δοσολογία που σας έδωσα είναι για το ένα φύλλο σφολιάτας.
Αν τώρα εσείς θέλετε να κάνετε ροδώνα, προσαρμόστε τις ποσότητες ανάλογα.
2) Το ίδιο κόλπο, δηλαδή το τύλιγμα σε τριαντάφυλλο, μπορείτε να το κάνετε και για αλμυρό μεζεδάκι, αντικαθιστώντας το μήλο με μπέικον (και τα υπόλοιπα υλικά με αλμυρά ε??? πχ τυράκι. Μην μου βάλετε σιρόπια και ζάχαρες στο μπέικον. Λέω … γιατί καμιά φορά πού ξέρεις?)
3) Αν είστε τρελανθείς όπως εγώ, τσουρνέψτε και λουλούδια από τον γείτονα και κάντε το σερβίρισμα σε πιατέλα σαν στεφάνι Πρωτομαγιάτικο!
Δεν πιάνει το τσούρνεμα, είναι έθιμο λόγω της ημέρας ;-)
4) Κι επειδή η γιορτή της Μητέρας είναι αύριο, στείλτε αδιάβαστη την μητέρα (που ένα σοκ θα το πάθει από τη νοικοκυροσύνη της κόρης), προσφέροντάς της και λουλούδια και γλυκά με τον παραπάνω τρόπο.
(Αααααα...τώρα που είπα γιορτή της μητέρας! Μην ξεχάσω να πάρω τηλέφωνο τον γιόκα μου, να του υπενθυμίσω να πάρει τηλέφωνο την μανούλα του να της ευχηθεί. Κάθε χρόνο το κάνω!)
Καλό Σαββατοκύριακο, ασπασμούς από ένα
SpIrtoKoyto

16 comments:

Unknown said...

Καλημέρα !! Τι ωραία παρουσίαση !!

Ξανθή said...

Καλημέρα, εγώ το έχω δει πρώτη και σε ευχαριστώ πολύ.
Μ΄αρέσει που λες ότι είναι πανεύκολο!!
Για τα χεράκια σου!!
Φιλιά και Χρόνια Πολλά σε όλες τις μαμάδες αύριο!

Irene said...

πολυ εντυπωσιακο και πανευκολο απο ο,τι φαινεται.
μπραβο.
ειρηνη

ΕΛΕΝΑ said...

Μα πόση φαντασία και τέχνη πια!!!
Respect!!
Λες να βγω κι εγώ στην γύρα να τσουρνέψω λέλουδα??
Ξέρω μια φίλη με μια φανταστική βεράντα τίγκα στο λέλουδο, μάλλον εκεί θα πάω κι ο Θεός βοηθός!
Φιλάκια, καλό Σαββατοκύριακο, Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες αύριο!

Maria B. said...

Τι να πρωτοθαυμάσω Βιβακο μου ? τις υπεροχες φωτό ? το τεεεέλειο κείμενο ή την υπεροχη μηλοπιτα σου ? φτου ! ροδομηλοπιτα ήθελα να πω !!!! χιχιχιχι!!!! όλα τελεια !! όσο για την γεύση, δεν την φανταζομαι απλώς γιατί την ξέρω (εχω και αλλες φωτο όταν την είχα δοκιμασει!!) και μπορώ να πω ότι είναι πεντανόστιμη!! φτιάξτε την και δεν θα χάσετε !!!!

Αυτό με το τηλεφωνημα στον υιό πολύ μου άρεσε !!! χιχιχιχι !! Βιβακο μου να χαίρεται ο γιόκας σου την μανουλα του !!!!


φιλια πολλά πολλά και χρόνια πολλά για αύριο !!!!!!!!!!!

Vita said...

Αχ το έφτιαξες! Κι εγώ το έχω το έχω στο πρόγραμμα! Μου άρεσε πολύ. Τι εμφάνιση!

Μαρία Έλενα said...

Πολύ όμορφη συνταγή
Φιλάκια ...

Katrina said...

Τελεια σου λεω τελεια μου αρεσει πολυυυ!!!!!!!!!

Mary said...

Πολύ ωραία, εντυπωσιακά και βέβαια πεντανόστιμα τριανταφυλλένια μηλοπιτάκια, μπράβο!!!

Χρόνια πολλά σε σένα Βιβουλίνι και σε όλες τις Μαγείρισσες της Καρδιάς μας!
Φιλάκια πολλά!!!

ΜΕΤΗ said...

Τέλεια η παρουσίαση αλλά και η γευση τους , μιας και τα έχω και εγώ δοκιμάσει από τα χεράκια σου !!!!

Χρόνια πολλά σε όλες μας κορίτσάρες μου , αλλά και σε όλες τις μανούλες του κόσμου!!!!

Πολλά φιλιά!!!

Tante Kiki said...

Εντυπωσιακά τα τριανταφυλλένια μηλοπιτάκια και πολύ ωραία η παρουσίασή τους!!!
Φιλιά!

DIMI said...

Τέλεια τά μηλοπιτάκια σου!!Τά είχα δεί στό ΦΒ!!Θά δοκιμαστούν σύντομα!!Φιλιά!

mia maria said...

Τι ωραία ιδέα! Πολύ εντυπωσιακή εμφάνιση!
Χρόνια πολλά σε όλες της μαμάδες :)

Ειρήνη Ε. said...

Τι ωραία ιδέα τα μηλολούλουδα, Βιβή!!
Πεντανόστιμα, πανέμορφο δώρο για να τιμήσουμε αλλα και να εντυπωσιάσουμε τις μανουλες μας την ημερα της γιορτής τους! Να τις χαιρόμαστε όσοι τις έχουμε κοντά μας, να τις θυμούνται με αγάπη όσοι δεν τις έχουν πια! Να μας χαίρονται τα δικά μας παιδάκια!
Αμίμητη η υπενθύμιση που έκανες στον γιο σου να μην ξεχάσει να κάνει δώρο στον μητέρα του! Εγώ το "πήγα" λίγο πιο πλαγίως! Υπενθύμισα στην κόρη μου να μην ξεχάσει να πει χρόνια πολλά στην γιαγιά της για την γιορτή της μητέρας!! Χιχιχι!!
Και του χρόνου!

Anonymous said...


είναι τόσο απλά να τα φτιάξεις, αλλά τόσο ευπαρουσίαστα και σίγουρα πολύ νόστιμα.

SpIrToKoYto said...

Πολύ πολύ σας ευχαριστώ όλες σας για τα καλά σας λόγια ( σχεδόν ροδομηλοκοκκίνησα από τη χαρά μου )...♥ ♥ ♥
Και επειδή ως ξανθιά - ξανθιά είπα,όχι μεγαλοκοπέλα - ξέχασα να το αναφέρω στην αρχική ανάρτηση ,συμπληρώνω πως η αιτία για το γλυκό αυτό ήταν η Πρωτομαγιάτικη πρόκληση -πρόσκληση της Ξανθής...
Δείτε την εδώ:
http://www.asproylas.gr/2015/05/%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CE%B1%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B5%CF%81%CE%AD%CF%82.html

( υγ.Ξανθιά,θα σου κόψω τα χέρια...Πάρε οτι θες από το σπίτι,σπάστο όλο,μην ακουμπήσεις λουλούδι μου,σ'έφαγα λάχανο...αααααα...και μη ξεχάσεις το συκαλάκι καθώς θα ρχεσαι...♥ )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...