Saturday 6 June 2009

Συγκομιδή αμπελοφύλλων

Από τα μέσα Μάιου μέχρι το αργότερο στις αρχές Ιουνίου, επιβάλετε να κάνουμε ορισμένες εργασίες στα κλήματα που έχουμε στο κτήμα, στον κήπο ή στην κληματαριά μας.
Εκτός από τα δύο – τρία ραντίσματα που θα κάνουμε, πρέπει να αφαιρέσουμε τα περιττά βλαστάριακαι να βγάλουμε τα πολλά φύλλα που σκεπάζουν τα τσαμπιά, το λεγόμενο ξεφύλλισμα.
Με αυτό τον τρόπο καταφέρνουμε να γίνεται καλός αερισμός στον καρπό επιτρέποντας συγχρόνως να περνάει στο φυτό η γύρη που μεταφέρει ο αέρας ώστε να γίνεται η γονιμοποίηση και να δένουν σωστά τα τσαμπιά.Λίγο αργότερα θα πρέπει να αφαιρέσουμε τα τσαμπιά που έχουν αδύνατες ρώγες για να αφήσουμε τα υπόλοιπα να αναπτυχθούν καλύτερα.
Εμείς έχουμε 2-3 ριζούλες μαύρο νυχάτο και άλλες 2-3 ριζούλες σαββατιανό. Τα έχουμε βάλει στον φράχτη μας για να κάνουν παρέα με το αγιόκλημα και το γιασεμί !!!δηλαδή εκεί που βλέπεις ένα τσαμπάκι....... τσουπ και λίγα λουλούδια από το αγιόκλημα!!!Όταν κάνω το ξεφύλλισμα και κόβω τα βλαστάρια είναι η ώρα που θα μαζέψω και τα φύλλα για τους ντολμάδες μας. Συνήθως παίρνω τα βλαστάρια και τα κομμένα φύλλα αγκαλιά, σιγά μην στέκομαι όρθια και να μαζεύω εκείνη την ώρα, τα ακουμπάω στο τραπέζι της βεράντας, φτιάχνω ένα καφεδάκι και αρχίζω να ξεδιαλέγω ποιά φύλλα θέλω να κρατήσω.
Τα κόβω μ’ ένα κλαδευτήρι ή ένα ψαλίδι την άκρη τους ώστε να μην μείνει το σκληρό επάνω στο φύλλο και να χρειάζεται να το κόψω την ώρα που θα τα έχω βράσει.Δεν πρέπει να είναι πολύ μικρά, ούτε πολύ σκληράΜερικοί κάνουν τουρσί και την κορυφή από τα βλασταράκια.Όταν τελειώσω τα μετράω και τα χωρίζω σε πακετάκια βάζοντας μέσα ένα χαρτάκι που γράφει πόσα φύλλα έχει μέσα, συνήθως κάνω των 50 και των 100.
Κλείνω καλά το πολυμπάκ και το βάζω όπως είναι στην κατάψυξη – δεν χρειάζονται ούτε βράσιμο αλλά ούτε και πλύσιμο.
Εάν έχετε χώρο στο καταψύκτη σας βάλτε τα σακουλάκια σ’ ένα πλαστικό μπολάκι για να μην σπάνε οι άκρες τους όταν τραβάμε κάτι άλλο απότομα.
Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να φτιάχνουμε όλο το χειμώνα τους αμπελο-ντολμάδες που τόσο λατρεύουμε και θα τους βρείτε ΕΔΩ!!!!!

27 comments:

Ξανθή said...

Μαράκι καταπληκτική παρουσίαση,κι ωραία η κληματαριά σας!!!
Αντε και του χρόνου!!

Matziris Kostas - δάσκαλος said...

Επειδή , Μαρία,έχω μια κληματαριά στη αυλή μου ακολουθώ ήδη την ίδια διαδικασία , απλά ρίχνω μόνο θειοχαλκίνη, για να αποφεύγω τα πολλά ραντίσματα. Μήπως δεν κάνω καλά;

Μαριλένα said...

και κηπορός Μαράκι συν τοις άλλοις!

φιλάκια και καλά να περνάς :))

Μαριλένα said...

κηπουρός καλέ, τι κηπορός μου βγήκε! :)))

Rena said...

Πολυτάλαντο το Μαράκι μου!!! Πολύ μου αρέσουν τα κλήματά σας, στο έχω ξαναπεί γενικά τα φυτά στο εξοχικό σας. Πάντα προσεγμένα και περιποιημένα. Όσο για το ποστ δεν έχω να πω τίποτα, μιλάει από μονο του. Φιλάκια πολλά!

Maria B. said...

Ξανθουλα μου ευχαριστώ πολύ !!! να είσαι καλά ! καλό καλοκαίρι σας ευχομαι !!! κοντευουν οι ετοιμασιες του γάμου??

Ωραια φωτο έχεις βάλει στο προφίλ σου !!φιλάκια στον Θαναση

Maria B. said...

Κωστή μου, καλή σου μέρα, σου απάντησα στο μειλ σου που βρήκα στο προφίλ σου, εαν δεν το λάβεις ενημερωσέ με σε παρακαλώ για να στο ξαναστείλω, είναι ολες οι οδηγίες σχετικά με το ράντισμα.

φιλια

Maria B. said...

Μαριλενάκι μου καλή σου μέρα !!! τελικά τι ειμαι κηπορός ή κηπουρός ??? χιχιχιχιχι !!!
θα πατε πουθενά για μπάνιο ??

καλό σ/κ

Maria B. said...

Γλυκό μου Ντελι, πάντα με την καλή σου κουβέντα!! μες την γλυκα είσαι !! ευχαριστώ πολύ-πολύ!!!!

καλο σ/κ και φιλάκια πολλά !!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου καλημέρα:))
Μας έχεις συνηθίσει πλέον στις "υπερπαραγωγές" σου, σήμερα έχουμε άλλη μία, χίλια μπράβο σου!!!

Μαριλενάκι μας προέκυψε πολυτάλαντη, τι να την κάνουμε??
Φιλιά σε όλους, να περάσετε ένα πολύ όμορφο τριήμερο!

Και καλή ψήφο, για να μην ξεχνιόμαστε;-)

Ξανθή said...

Μαράκι σε ευχαριστώ πολύ, ο γάμος πλησιάζει 15/7 και θα το μάθετε από το Blog μας μιας κι ο γαμπρός είναι και τεχνικός μας σύμβουλος!!
Καλό καλοκαίρι και σε σας!!
Τέλειωσαν οι εξετάσεις;;
Φιλάκια

γαστεροπλήξ said...

τυχεροί όσοι έχετε ένα κομμάτι γης στο χωριό, εγώ προς το παρόν βολεύομαι με δυο μικρούλες κληματαριές στη βεράντα, ότι πρέπει μας έρχεται.
υπέροχες οι κληματαριές σου, πολύ ωραίο και προσεγμένο το ποστ. καλό τριήμερο

ΑΧΤΙΔΑ said...

Αγάπη μου σε τρώω!!!Η κληματαριά του Δημ΄λητρη στο μπαλκόνι μας με έχει κάνει να μαζδεύω στα κρυφά τα αμπελόφυλλα γιατί λέει οτι του χαλνώ την ομορφιά της.Έχει γίνει υπέροχη, αυτό το κλίμα το αγοράσαμε για συγκομιδή φύλλων και τώρα κοιτά τα σταφύλια που έγιναν, μικρά ακόμα και χαίρεται.Οταν πήγα Έδεσσα μάζεψα φύλλλα απο άγριο κλίμα και ήταν το κάτι άλλο σε γεύση στα ντολμαδάκια.Προχθές βράδυ έκανα ντολμαδάκια γιαλαντζί τώρα που είδα την ανάρτηση σου με έκανες να λυμπηστώ τα άλλα με κιμά και αυγολέμονο .Θα το ρημάξω το κλίμα του το βράδυ...!Φαντάζομαι θα το κάνεις, μαζεύω αγουρίδες ,τις βάζω στη κατάψυξη και τις βάζω στο φαγητό που γίνεται .

marian said...

Μαράκι μου τέλεια παρουσίαση!!!
μπράβο σου!!!
Και οι κληματαριές σου τι να πω;τέλειες!!!!!
Καλά είστε νοικοκυρές από τις λίγες!!!
Μπράβο βρε κορίτσια!!!
Εγώ επειδή αυτά τα κάνει η μανούλα μου, αισθάνομαι εντελώς ανοικοκύρευτη όταν σας ακούω τι κάνετε!!!
Μπράβο βρε κορίτσια!!!
Μπράβο Μαράκι μου που παρόλο που δουλεύεις κάνεις και τόσα άλλα πράγματα!!!!

Πολλά φιλιά!!!
Καλό τριήμερο και καλή ψήφο!!!!!:)

Z. said...

Καλά μιλάμε για μια ΝΕΑ υπερπαραγωγή!
Μαρία μας συγχαρητήρια.
Τα των ψεκασμών κ.λ.π ενδιαφέρουν κι εμένα, που διαθέτω μια σουλτανίνα 2-3 ετών, αλλά άμα τη δεις τι ψωραλέα είναι θα λυπηθείς το νερό που της ρίχνω! Άσε που ο αέρας προ ημερών την κατέστρεψε σχεδόν ολοσχερώς...Λες και είχες πάρει ραβδί και τη ράβδισες!
Αχ! πόσο ζηλεύω το πράσινό σας...

Unknown said...

ελενα....μετά απο τις τεράστιες φυτείες με φράουλα....χαχα..τώρα να τα αμπελόφυλλα...
νάσαι καλά.....χαχα πολύ καλό

Vana said...

ΑΠΙΘΑΝΟ ποστ!
Ευχαριστώ Μαρία!

Θα ήθελα κι εγώ τις οδηγίες για το ράντισμα πλιιιιζ!

Matriga said...

Καλά Μαράκι μου δεν παίζεσαι... Είσαι αστέρι και τρέμει η καρέκλα της άλλης Υπουργού ;-)
Μπράβο σας κορίτσια. Απόψε που είχα τραπέζι έφτιαξα τα λιγκουίνια με γαρίδες και τα πέτυχα! Τι θα γίνει βρε κορίτσια;; Θα με κάνετε μαγείρισσα τελικά ή ανταγωνίστρια; lol
Πάντως από Δευτέρα σας στέλνω fan γιατί είπα για το blog σας, αφού άρεσε η κουζίνα σας στους φίλους! Kαλή σας νύχτα :))

Λίνα said...

Πολύ όμορφη παρουσίαση Μαρία.Και οι κληματαριές σου τέλειες.Καλό μάζεμα λοιπόν και του χρόνου με υγεία.

elen said...

Πολύ ωραία παρουσίαση μπράβο Μαρία. Και εγώ τα συντηρώ στην κατάψυξη αφού τα τυλίξω σε ρολάκια ανά 30-40 φύλλα, με διαφανή μεμβράνη και τα τοποθετώ στην κατάψυξη, έτσι δεν σπάνε και πιάνουν και λιγότερο χώρο. Μετά ξεπαγώνουμε και τα γεμίζουμε κατευθείαν.

Μαριλένα said...

Mαράκι πήγαμε χτες για λιγότερο κόσμο και τελικά μια από τα ίδια!

έτσι, αυριο θα εγκαταλείψω τον Χρονη και τα παιδιά και θα μεινω σπίτι: αυτοί θα εκδράμουν ξανά, αλλά δίχως εμενα..

βρε Μαράκι, ψάχνω να βρω το γλυκό που γινεται με τα κερασακια (γλυκό του κουταλιού) που έχουμε στο ψυγείο και θέλουμε να τα ..ξεφορτωθούμε, αλλά δεν το βρίσκω η ανίκανη!
όποτε βρεις χρόνο, ριξε μια ματια, μήπως και..

τώρα που εχω χρονο, πάω να στολισω το μπλογκ μου με τα βραβεία που μου δώσατε! :))))

φιλιά πολλά
και καλα να περνάτε!

stratos o ψήστης said...

Καλά ξέρω χάθηκα αλλά είχα μαστόρους στο blog. Το Μαράκι που είναι την κοπάνησε;ΕΛΕΝΑ καλή επιτυχία στα παιδιά μας!

Maria B. said...

Δεν σας έχω απαντήσει γιατι με φάγανε οι ψήφοι, οι βόλτες και τα μπάνια!! σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια, ειμαστε ακόμη στις μίνι διακοπές μας, με την κόρη μου να προσπαθεί να διαβάσει ιστοριά (δίνει αύριο). Τέλος πάντων, Ζαμπία μου και Βανάκι θα προσπαθήσω να σας στειλω τις οδηγίες απο εδω εαν δεν τα καταφέρω θα στειλω αυριο μειλ απο το γραφείο.

Μαριλενακι μου θα τα πουμε αυριο !

φιλάκια πολλά πολλά !

Μαριλένα said...

καλή επιτυχία στο παιδί!!!

όποτε μπορέσεις Μαράκι
φιλιά πολλά :))

Z. said...

Επιτυχια (εύχομαι) στο ζόρικο μάθημα της ιστορίας και στη ζωή γενικότερα!

Maria B. said...

Μαριλενάκι μου ευχαριστώ πολύ !

Ζαμπακι μου πολύ εύστοχη η ευχή σου !! μακάρι να ειναι καλά και να εχει επιτυχίες !!! σ'ευχαριστώ πολύ !

Unknown said...

Καλησπέρα, έχω μια ερώτηση σχετική με τα αμπελόφυλλα, είναι όλα εντάξει για να γίνουν ντολμαδάκια ή μόνο κάποιες ποικιλίες ?έχω μαζέψει από ένα κλήμα απέναντι από το σπίτι μου αλλά δεν έχω ιδέα τι ποικιλία είναι και στο πίσω μέρος τα φύλλα ειναι τριχοειδή...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...