Thursday 18 June 2009

Κουρκουτόπιτα

Σας έχει τύχει ποτέ να σας περισσέψει φαγάκι και να λυπάστε να το πετάξετε?? Κοτόπουλο, ένα-δυο λαχανικά, τυριά, αλλαντικά, κιμάς μαγειρεμένος, μανιτάρια, καλαμπόκι, λίγο κρεατάκι ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο?? Αξιοποιείστε τα περισσεύματα με μια πανεύκολη πιτούλα. Η βασική ιδέα είναι το κουρκούτι που φτιάχνουμε. Από κει και πέρα, μπορείτε να προσθέσετε εσείς ότι θέλετε και να φτιάξετε την δική σας πίτα, με τα υλικά που θέλετε.
Για το κουρκούτι χρειαζόμαστε
2 φλιτζάνια αλεύρι φαρίνα
2 φλιτζάνια γιαούρτι στραγγιστό
2 φλιτζάνια γάλα
3-4 αυγά
Τι κάνουμε:
Σε βαθύ μπολ βάζουμε όλα τα υλικά για το κουρκούτι και ανακατεύουμε πολύ καλά να ενσωματωθούν όλα τα υλικά. Γίνεται ένας παχύρρευστος χυλός.
Αδειάζουμε το μείγμα σε καλά βουτυρωμένο πυρέξ ή ταψί. Από πάνω ψιλοκόβουμε τα υλικά που θέλουμε να προσθέσουμε στην πίτα. Ανακατεύουμε πολύ ελαφρά, ώστε να καλυφθούν τα υλικά από το κουρκούτι, και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο για 25-30 λεπτά, μέχρι να ροδίσει η επιφάνεια της πίτας.
Τι πρόσθεσα στην πίτα που βλέπετε
1 κομμάτι φέτα τριμμένη
λίγα κίτρινα τυριά που μου είχαν περισσέψει
2 πράσινες πιπεριές σε καρεδάκια
Προτού την ψήσω πασπάλισα την επιφάνεια της πίτας με πολύχρωμα πιπέρια, δώρο που μου έφερε από την Ελβετία η φίλη μου η Αγγελικούλα.
Έψησα 10 λεπτά στον αέρα (180 βαθμούς) και τον υπόλοιπο χρόνο αντιστάσεις πάνω-κάτω. Εσείς προσαρμόστε ανάλογα με τον φούρνο σας.

Κι εδώ άλλη μια κουρκουτόπιτα που έκανα μιαν άλλη μέρα, με περισσεύματα από κιμά μαγειρεμένο, λίγο καλαμπόκι βρασμένο που είχε περισσέψει από άλλο φαγητό και λίγη τριμμένη φέτα.Κατά τα γνωστά, πρώτα άδειασα το κουρκούτι στο ταψί και από πάνω σκόρπισα τον κιμά ,το καλαμπόκι και την φέτα. Ανακάτεψα ελαφρά να καλυφθούν από το κουρκούτι και έψησα όπως λέω παραπάνω.
Ανάλογα με τα υλικά που θα βάλετε στην πίτα, κανονίστε αν χρειάζεται να προσθέσετε αλάτι ή όχι. Εγώ συνήθως δεν βάζω, γιατί σχεδόν πάντα προσθέτω τυριά και δεν θέλω να μου γίνει περισσότερο αλμυρή.
Καλή επιτυχία.

54 comments:

Anonymous said...

Μια πιτούλα που γίνεται τάκα τάκα έ ? Πολύ καλή ιδέα να αξιοποιούμε έτσι τα περισσεύματά μας. Μιαμ.
sgr

Amelie said...

Φανταστική ιδέα! Θα την κάνω σήμερα κιόλας επιστρέφοντας από το γραφείο, να αδειάσει και το ψυγείο από τα περισσεύματα!!! Ευχαριστούμε πολύ!

Rena said...

Ωραιότατη ιδέα Ελενάκι. Τίποτα δεν πετιέται, άσε που είναι και νόστιμες αυτές οι κουρκουτόπιτες.

Μαριλένα said...

πολύ καλή ιδέα!
ποτέ δεν πετάω φαγητό. ποτέ ομως!
ειμαι παραπάνω απ ό,τι πρέπει ενοχική, για να το κάνω.

ετσι, Ελενα μου, έχω φτάσει να είμαι κορυφή στο μαγείρεμα και στις ιδέες με φαγητά που περισσεύουν, καλύτερη κι απ΄όταν μαγειρεύω κανονικά, χαχχχ

φιλιά πολλά
και καλές κουρκουτόπιτες!

Maria B. said...

Υπέροχη η ιδέα σου Ελενάκι. Εχθές περίσεψε αρακάς και λίγο κοτόπουλο ψητό λες να μπορώ να φτιάξω την κουρκουτόπιτα?? για δώσε μου τα φώτα σου φιλεναδίτσα μου !!

mia maria said...

Μπράβο Έλενα καλά τα είπες. Και εγώ το ίδιο κάνω και δεν μένει τίποτα! Ανακύκλωση και στο φαγητό!

Amali said...

Έλενά μου καλημέρα
η συνταγή σου μου είναι παντελώς άχρηστη για τον απλό λόγο ότι ποτέ δεν περισσεύει φαγητό!!!όχι βέβαια επειδή το τρώμε όλο -ως γνωστόν είμαστε λιτοδίαιτοι- αλλά επειδή είμαι καλή στη διαχείρηση των τροφών και φτιάχνω ακριβώς όσο τρώμε!!!!!
Πλάκα κάνω πολύ ωραία η ιδέα σου ευχαριστούμε πολύ και θα αξιοποιηθεί λίαν συντόμως....

πολλά πολλά φιλιά
Αμαλί

* Μαριώ συγγνώμη που επεμβαίνω για πίτα θα μας πει το Λενιώ, αλλά εγώ τον αρακά θα τον έκανα ριζότο και το κοτόπουλο σαλάτα φιλιά

ΙΟΥΛΙΑ said...

Ελενα συγχαρητήρια για την ιδέα.
Εχθες είχαμε μακαρόνια με κιμά και μου περλισσεψε κιμάς.
Να φτιάξω την δεύτερη κουρκουτόπιτα που λες??

Κατερίνα Κ. said...

Ελενα τι ωραία ιδέα??
Εχω πολλά κολοκυθάκια. Τα φάγαμε γεμιστά, τα φάγαμε πίτα, τα φάγαμε με κρέας, αλλά μου είχαν φέρει αρκετά και έχω ακόμα.
Να τρίψω μερικά μέσα στο κουρκούτι, θα γίνει καλή πιστεύεις??

ΕΛΕΝΑ said...

Λιζάκι, η ιδανική πίτα για αξιοποίηση περισσευμάτων!
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Αmelie μου καλή επιτυχία!!
Οτιδήποτε κι αν βάλεις μέσα (εκτός από ζυμαρικά) γίνεται πολύ νόστιμη.
Αν βάλεις και τυράκια, γίνεται σούπερ!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ρενάκι μου σωστά. Και σκέτη κουρκουτόπιτα να την δοκιμάσεις, πάλι νόστιμη είναι!
Φιλιά πολλά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριλενάκι μου ... ενοχικό!!
Πες μας ιδέες κάποια στιγμή για αξιοποίηση περισσευμάτων! Αυτές οι ιδέες είναι πάντα χρειαζούμενες!
Πότε θα φύγετε διακοπούλες τελικά??
Πολλά φιλάκια:))

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου, όχι μόνο μπορείς με τα περισσεύματα του φαγητού να κάνεις πίτα, αλλά θα σου γίνει και σπέσιαλ!!!
Kisses (που λέει και μια ψυχή)

ΕΛΕΝΑ said...

Βig mama μου, σωστά!!
Οπου μπορούμε, προσπαθούμε να κάνουμε ανακύκλωση!
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλίτσα μου!!
Μα δεν το ξέρω εγώ τι χρυσοχέρα, προκομμένη και καλοδιαχειρίστρια είσαι εσύ??
Αν προσθέσω και τα πανέμορφη, πανέξυπνη και λοιπά προσόντα σου, δεν σε φτάνει καμιά;-)

Αν η Μαρία έχει το κοτόπουλο με τον αρακά κοκκινιστά, τότε δεν μπορεί να τα αξιοποιήσει ούτε σε ριζότο ούτε σε σαλάτα, οπότε πιστεύω αυτή η πίτα θα την καλύψει.
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ιουλία μου να την φτιάξεις, να την φτιάξεις!!
Κι εγώ με περισσεύματα από κιμά που είχα με μακαρόνια, έχω φτιάξει την δεύτερη.
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Κατερινάκι πιστεύω θα γίνει τέλεια!!
Τρίψε μερικά κολοκυθάκια, πρόσθεσε και λίγη φετούλα και δεν θέλεις τίποτε άλλο!
Μαζί με μια σαλάτα, έχεις ένα κανονικό γεύμα!!
Φιλιά!!

eirini said...

Έλενα, τί ωραία και χρήσιμη ιδέα είναι αυτή!!! Εγώ να σου πω τί κάνω; Ότι μου περισσεύει το κάνω ομελέτα! Μου αρέσουν πολύ τα αβγά και έτσι όποτε έχω περίσσευμα οποιουδήποτε φαγητού το βάζω σ'ένα τηγάνι με δύο αβγά και το τρώω!
Αυτό όμως που μας έδειξες σήμερα είναι πολύ ενδιαφέρον και θα το δοκιμάσω όπωσδήποτε!!!
Πολλά φιλιά!!!!

marian said...

Καλησπέρα!!!!
Ελενάκι μου πάντα ήθελα μια συνταγή για τέτοιου είδους "πίτα"!!!
Εφτιαχνε κάτι παρόμοιο η σπιτονοικοκυρά μου όταν ήμουν στο πανεπιστήμιο στα Γιάννενα!!!!
Μου άρεζε τόσο πολύ που χρόνια τώρα κάνω συνδυασμούς για να πετύχω την υφή και την γεύση!!!
Η δική σου (η πρώτη φωτο), εχει ακριβώς την ίδια εμφάνιση, αν εχει και την ίδια γεύση τότε πιάσαμε 13αρι!!!!!!!
Βέβαια εκείνη την έφτιαχνε πάντα με τυριά και μαϊντανό, όχι με ότι της περίσσευε!!!θα δοκιμάσω και θα σου πω!!!!!!!!!

φιλάκια πολλά!!!!

Υ.Γ θα σχολιάσω σήμερα για την κερασόπιτα γιατί χθες πάλι γύρισα αργά από το σχολείο(μέχρι να τελειώσουμε και την απαραίτητη γραφειοκρατία, θα τα δούμε όλα!!!!!),
και μετά έπιασε εκεινη η κοσμοχαλασιά,και ούτε υπολογιστή τολμούσαμε να ανοίξουμε,ούτε τηλεόραση!!!Δεν είχαμε και ρεύμα και έτσι δεν σχολίασα την υπέεεεεεεεεεεεεεεεροχη κερασόπιτα σου!!!!!!!!!!
Τέλεια,τελεια, τέλεια!!!!
Το κεράσι γλυκό, υπέραγαπημένο οικογενειακο μας γλυκό!!!!
Θα την δοκιμάσω υπόσχομαι και αν τους την δώσω και με παγωτό, θα φάνε και μένα!!!!!
Κάνει να βάλω γλυκό αντί για μαρμελάδα κεράσι;;

φιλάκια :))

ΑΧΤΙΔΑ said...

Πολύ καλη ιδέα , έχω πολλά κολοκυθάκια που μου έφεραν, σκεπτόμουνα κάτι τέτοιο σήμερα στο μαγαζίμ με κρεμμυδάκια, άνηθο, δυόσμο, τυριά ότι έχω ..μα δεν έχω γιαούρτι ..αν δεις το σχόλιο πες μου μια ιδέα.Γάλα έχω πολύ.

Μαριλένα said...

το Σάββατοοοοο

:))

Τασολάμπρου Χρυσούλα said...

Ωραία ιδέα!!
Ερώτηση 1. γίνεται αφράτη ;;;
Ερώτηση 2. υπάρχει περίπτωση να μην την πετύχω;;
Απ' ότι θα κατάλαβες Ελενα δεν είμαι και πολύ του πειράματος.

Καλό απόγευμα!!

πουαντερι said...

Νομιζω πως ειναι ιδια με αυτη που φτιαχνει η πεθερα μου, μονο που την λεει "μπατζινα".
ειναι πολυ νοστιμη και ευκολη!

Betty's Cuisine said...

Πολύ καλή ιδέα 'Ελενα, από τις απλές και γρήγορες που μου αρέσουν...έχω κι εγώ μια με κολοκυθάκια στα προσεχώς, όταν την φτιάξω θα μου πεις τη γνώμη σου...Φιλιά...

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ said...

κουρκουτόπιτα ή μην πετάξεις τίποτε, ως εγγονή Βλάχου, έχω φάει πιτούλεεεεεεεεεεεεεεεεες!!!!!!!!!!!!!!!

αλλά ποτέ δεν είναι αρκετές, μια χαρά τα βόλεψες τα περίσσια, κι άντε μετά να σου πουν "το ίδιο φαγητό θα φάμε και σήμερα;"

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS said...

AMA EXEIΣ ΟΡΕΞΗ ΤΕΛΙΚΑ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ.ΝΙΑΜ ΝΙΑΜ.ΝΟΣΤΙΜΟΤΑΤΗ ΦΑΙΝΕΤΑΙ.ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ.

ΕΛΕΝΑ said...

Ειρηνάκι σωστή!! Και με ομελέτες μπορούμε να αξιοποιήσουμε περισσεύματα φαγητών.
Αυτή η πίτα μου βγάζει πιο πολύ "φαγάκι" και γι αυτό την προτιμώ, η ομελέτα μου βγάζει πιο πολύ "μεζεδάκι", που για 3 άντρες .... καταλαβαίνεις!!! Θέλω και συμπλήρωμα!
Φιλάκια πολλά!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μarian μου ακόμα δεν ξεμπέρδεψες τελείως με το σχολείο, ε??
Ελπίζω να μην κρατήσουν πολύ τα γραφειοκρατικά και σύντομα να απολαύσεις τις διακοπούλες σου!!
Στην κερασόπιτα θα έλεγα καλύτερα μαρμελάδα αντί για γλυκό, για να μπορέσεις να το σιριπιάσεις καλύτερα.
Γιατί με την μαρμελαδίτσα φτιάχνουμε το σιρόπι. Στην δικιά μου είχα αφήσει και ολόκληρα κομματάκια από κεράσι και έγινε πολύ καλό!
Φιλιάαααα:)))

ΕΛΕΝΑ said...

Αχτιδούλα μου λες δηλαδή να αντικαταστήσεις το γιαούρτι με γάλα?? Δεν το έχω κάνει και δεν ξέρω αν θα είναι το ίδιο.
Ισως θα έπρεπε τότε να αυξήσεις το αλεύρι, γιατί στα υλικά υπάρχουν ήδη 2 φλιτζάνια γάλα και φοβάμαι θα βγει πολύ υδαρής.
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριλένα

Θα μου λείψεις!!!!!!!!!!!!!!!!!
Καλά να περάσετε:)))))))))

ΕΛΕΝΑ said...

Xρύσα
1) Γίνεται λίγο πιο σφιχτή από το γαλακτομπούρεκο, για να σου δώσω να καταλάβεις.
2) Δεν υπάρχει ούτε μία στο τρισεκατομμύριο περίπτωση να αποτύχεις. Είναι αστεία εύκολη πίτα.
Ολα μαζί τα ανακατεύεις, φτιάχνεις το κουρκούτι και τελείωσε!!
Φιλιά!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Πουαντερίτσα μου γευστικά δεν έχουν καμία σχέση οι δύο πίτες νομίζω.
Η μπατζίνα γίνεται λεπτή και τραγανή, ενώ αυτή είναι κανονική πίτα, έχει "πάχος" δηλαδή, όπως βλέπεις και στην φωτό.
Επίσης η μπατζίνα (όπως την τρώω εγώ στην Καρδίτσα όταν πηγαίνω - γιατί υπάρχουν διάφορες παραλλαγές) έχει κολοκυθάκια, γάλα, φέτα και αυγά.
Αυτή τη πίτα μπορείς να την φτιάξεις με οποιοδήποτε λαχανικό, κρεατικό, αλλαντικό κλπ και κάθε φορά να προκύψει διαφορετική γεύση.
Καλή ξεκούραση εύχομαι τώρα που τελειώσανε τα σχολεία και καλό καλοκαίρι:))

ΕΛΕΝΑ said...

Μπετούλα μου περιμένω εναγωνίως την πίτα σου, που δεν αμφιβάλλω καθόλου ότι θα είναι μια σκέτη λιχουδιά!!
Φιλιά:))

ΕΥΗ ΚΟΥΚ said...

Μας κουρκούτιανες εντελώς...... Πίτες, οι αγαπημένες μου!!!! Και χαίρομαι ιδιαίτερα που βρίσκω ανθρώπους της ίδιας φιλοσοφίας με μένα: δεν πετάμε τίποτα.... Αν ανακατέψω όλα τα υλικά μαζί, (και τα περισσεύματα) και μετά τα ρίξω στο πυρέξ αλλάζει κάτι; Φιλιά.

ΕΛΕΝΑ said...

Πες τα βρε Γαστεροπλήξ!!
Γλιτώνω και την γκρίνια τους "πάαααλι αυτό θα φάμε??".
Τους τα χώνω σε μια πίτα και ξεμπερδεύω;-)

Peter M said...

I made a Kourkouto last year and it was very well received...a good dembeliko recipe!

ΕΛΕΝΑ said...

Σκρουτζάκο μου, κι εγώ λυπάμαι να πετάω φαγάκια!!
Καλό σου βράδυ κι εσένα:))

ΕΛΕΝΑ said...

Eυάκι μου φαντάζομαι κανένα πρόβλημα δεν θα υπάρχει αν τα ανακατέψεις όλα μαζί.
Εμένα με βολεύει πιο πολύ έτσι, γιατί παραμένει μια "βάση" ζύμης για την πίτα.
Περί ορέξεως .....
Φιλιά πολλά, καλό βράδυ:))

ΕΛΕΝΑ said...

Peter, αφού το χω δηλώσει ότι είμαι τεμπέλα, τεμπέλικη πίτα θα έφτιαχνα;-)

eleni said...

Έλενα,πολύ ωραία ιδέα!Είναι κρίμα να πετάμε το φαγητό που περισσεύει-η γιαγιά μου το έλεγε αμαρτία.Για μένα που είμαι μόνη με τον άντρα μου τέλειο!
Φιλιά!

Αγγελικη Ν said...

Άργησα! Πρόλαβα κανένα κομματάκι?
Αυτές οι πίτες είναι υπέροχες και για πρωινο-μεσημεριανό μπουφέ!
Μπράβο Ελενάκι!

Truthseeker.Vasiliki said...

Έλενα μπράβο! Τέλεια ιδέα για ανακύκλωση των όσων φαγητών μας περισσεύουν!
Εύκολα και γρήγορα τα κάνουμε μια νόστιμη κουρκουτόπιτα! Που τρώγεται όλες τις ώρες φυσικά και τρελαίνει μικρούς και μεγάλους!

Δοκιμάστε την και γλυκειά παιδιά.
Όταν δεν έχετε περισσεύματα, βάλτε μέσα στο κουρκούτι ζάχαρη και πολύ λίγο corn flower και καναδυό βανίλιες και ψήστε την.
Γίνεται ένα τέλειο γλυκό!

Καλό μεσημέρι
και πολλά φιλιά.

Amali said...

Λοιπόν Έλενα την έφτιαξα έτσι σαν μεζεδάκι στα γρήγορα για αυριο που θα πάμε στο τροχόσπιτο, βέβαια εμένα μου βγήκε πιο φουσκωτή, τρί - πατη ένα πράμα... Μάλλον επειδή έβαλα φαριναπ, από γευση δεν δοκίμασα ακόμη αλλά θα είναι εγγύηση!!!
θα στείλω φώτο να δεις
καλό ΣΚ
Αμαλία

ΕΛΕΝΑ said...

Elenaki κι εγώ λυπάμαι να πετάω φαγητό, να σου πω την αλήθεια.
Πιστεύω ότι τα περισσότερα περισσεύματα με κάποιoν τρόπο μπορούν να αξιοποιηθούν και να μην πάνε χαμένα.
Φιλάκια, ελπίζω να περνάς πολύ όμορφα στις διακοπούλες σου:))

ΕΛΕΝΑ said...

Αγγελικούλα μου νομίζω είναι μια πίτα .... παντός καιρού και πάσης ώρας;-)
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Βασιλικούλα μου να σου πω την αλήθεια, κάποια στιγμή το σκέφτηκα να την κάνω και γλυκιά.
Πιστεύω μια χαρά θα γίνεται!
Φιλιά, καλό σου ΣΚ!!

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλίτσα, δεν φταίει το αλεύρι.
Υποθέτω την έκανεσ σε μικρό πυρέξ.
Θέλει μεγάλο πυρέξ ή ταψί για να απλωθεί το κουρκούτι.
Ανάλογα με το πάχος της πίτας που θέλεις, χρησιμοποιείς και ανάλογο ταψί.
Πιστεύω και φουσκωτή νόστιμη θα σου έγινε!
Καλοφάγωτη!!

ΑΧΤΙΔΑ said...

Έκανα μια πίτα θαύμα φίλη μου , με το μυαλό μου όπως το σκέφτηκα.Την έβγαλα φωτογραφία είναι πανεύκολη και θα σας τη πω για αύριο, η κόρη μου η Ιωάννα μόλις πήρε όλη την υπόλοιπη .Ο σκασμένος ο άνδρας μου δεν την άρεσε ο ζηλιάρης γιατί λέει δεν έχει φύλλο(;)

kiki said...

Πολύ καλή ιδέα για να βάζουμε ό,τι μένει!

Amali said...

Λοιπόν Λενιώ το ταψί ήταν μεγάλο, η πιτούλα ήταν φουσκωτή φουσκωτή μέχρι που πήρε χαμπάρι ότι ηθελα να την τεμαχίσω...
μετά έπεσε στα κανονικά της επίπεδα σαν τη δικιά σου...
από νοστιμιά δεν το συζητώ εεε;; εγγύηση
Πολλά φιλιά Αμαλία

ΕΛΕΝΑ said...

Aχτιδούλα μου δεν αμφιβάλω καθόλου ότι θα την έκανες σούπερ!!
Ηθελε με φύλλο ο Δημητράκης σου??? Την επόμενη φορά πες του θα του κάνεις το χατήρι;-)
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα είναι μια ιδέα για να αξιοποιούμε περισσεύματα!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Aμαλίτσα, μα είπα κι εγώ!! Πόσο φουσκωτή μπορεί να έγινεαυτή η πίτα!
Είδες που σε φοβήθηκε?? χα χα χα!!
Φιλάκια!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...