Thursday 11 June 2009

Γαύρος .... πίτα!!

Μια διαφορετική και πρωτότυπη συνταγή για να απολαύσουμε ένα από τα πιο νόστιμα ψαράκια, τον γαύρο.
Χρειαζόμαστε:
1 kg γαύρο (καθαρισμένος μένει περίπου στα 700 γρ)
250 gr μανιτάρια φρέσκα
1 κρεμμύδι ξερό
2 - 3 κρεμμυδάκια φρέσκα
½ πιπεριά πράσινη
½ πιπεριά κίτρινη
2 πιπεριές Φλωρίνης ψημένες
1 κουτί ντοματάκια ψιλοκομμένα (370 περίπου gr)
2 κουταλιές της σούπας μουστάρδα
2 - 3 σφηνάκια τσίπουρο ή ούζο (ανάλογα με την προτίμηση)
μαϊντανό,
ρίγανη
σκόρδο
αλάτι, πιπέρι, λίγο λάδι
Ας το φτιάξουμε:
Κόβουμε τα κρεμμύδια, τις χρωματιστές πιπεριές και τα μανιτάρια σε φέτες, και τις πιπεριές Φλωρίνης κατά μήκος. Ψιλοκόβουμε τον μαϊντανό.
Καθαρίζουμε το γαύρο, αφαιρούμε το μεσαίο κόκαλο και κρατάμε το φιλέτο του.
Σε βαθύ αντικολητικό τηγάνι αφυδατώνουμε τα μανιτάρια και στη συνέχεια ρίχνουμε τα κρεμμύδια ξερά και φρέσκα. Σκεπάζουμε με το καπάκι και αφήνουμε σε μέτρια φωτιά να απορροφηθούν τα υγρά τους.
Όταν πια κοντεύουν να απορροφηθούν, ρίχνουμε το λάδι, σκόρδο και μαϊντανό και δυναμώνουμε τη φωτιά.
Μόλις ζεσταθεί το λάδι προσθέτουμε τη μισή ποσότητα από τα ντοματάκια, ανακατεύουμε και μετά από περίπου 5 λεπτά αφού θα έχει πάρει μία βράση κλείνουμε τη φωτιά.
Στρώνουμε λίγο περισσότερο από το μισό γαύρο στη βάση της γάστρας μας όπως φαίνεται στη φωτογραφία και από πάνω απλώνουμε τις λωρίδες από τη μία από τις δυο πιπεριές Φλωρίνης.Από πάνω ρίχνουμε το μείγμα με τα μανιτάρια και τα κρεμμύδια που ετοιμάσαμε και πάνω από αυτά απλώνουμε την δεύτερη πιπεριά όπως βλέπετε παρακάτω.Με ένα μαχαιράκι αποκολλάμε το γαύρο από τα τοιχώματα της γάστρας και τον γυρίζουμε να καλύψει το μείγμα.Καλύπτουμε την επιφάνεια που έμεινε κενή με τον υπόλοιπο γαύρο. Πάνω από το γαύρο ρίχνουμε τις ωμές πιπεριές.Σε ένα βαζάκι ή σε ένα σέικερ ρίχνουμε το υπόλοιπο ντοματάκι, τη μουστάρδα, το τσίπουρο, τη ρίγανη, το αλάτι, το πιπέρι και λίγο λάδι, ανακινούμε με προσοχή πολύ καλά και αδειάζουμε το περιεχόμενο πάνω από το φαγητό μας. Κλείνουμε το καπάκι της γάστρας και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο για περίπου μισή ωρίτσα.
Σβήνουμε τον φούρνο, αφαιρούμε το καπάκι της γάστρας και αφήνουμε το φαγητό μέσα στο φούρνο με μισάνοιχτη την πόρτα να εξατμιστούν κάποια από τα υγρά του.
Καλή μας όρεξη.
Αμαλία

40 comments:

Maria B. said...

Αμαλίτσα!!!! αυτό δεν είναι γαυρόπιτα αυτό είναι εργο τέχνης, κέντημα με τα όλα του !!!!!!!!

υπέροχο!! φαντάζομαι και η γεύση της θα είναι αντίστοιχη της εμφάνισής της !!!!!! μπράβο σου !!

ΙΟΥΛΙΑ said...

Μπράβο βρε Αμαλία!!!
Πρωτοτυπότατο!!
Τα μανιτάρια δεν ξέρω αν θα ταιριάζουν με τα υπόλοιπα υλικά, αλλά η ιδέα της πίτας γαύρου με όλα τα υπόλοιπα υλικά μου άρεσε πολύ.
Εχω και γαυράκι, θα το δοκιμάσω σίγουρα.

Mary said...

Απίστευτη συνταγή!!
Όντως όπως λέει και η Μαριώ αυτό δεν είναι φαγητό... είναι έργο τέχνης.
Μπράβο στη μαγείρισσα!

mia maria said...

Πω, πω τι καταπληκτική συνταγή είναι αυτή! Και δε φαίνεται και πολύ δύσκολη! Είναι σίγουρο πως θα τη φτιάξω, το άλλο μου μισό θα ξετρελαθεί!!! Thanks!!!

Amali said...

καλημέρα
έλα βρε Μαρία μου μην υπερβάλεις....άκου κέντημα!!!!
Απλά έβαλα μέσα στο γαύρο αυτά που μέχρι τώρα έβαζα από πάνω....
Ευχαριστώ πάντως
πολλά φιλιά

Amali said...

Ευχαριστώ Ιουλία μου
τα πάντα είναι θέμα γούστου, εμένα που μου αρέσουν παλύ τα μανιτάρια τα βάζω παντού ή σχεδόν παντού γιατί από κάποιο σημείο και έπειτα αρχίζει ο καλός μου κ γκρινιάζει μπουχτίζει...
Πολλά φιλιά
Αμαλί

Amali said...

Ευχαριστώ marούλα μου
πάρε και ένα γαυράκι είναι και ξεκοκκαλισμένο....
φιλιά
Αμαλί

Amali said...

Big mama το μόνο χρονοβόρο είναι το ξεκοκκάλισμα του γαύρου, όλα τα υπόλοιπα piece of cake που λέμε στα ελληνικά....
πολλά φιλιά
Αμαλί

ΕΛΕΝΑ said...

Amalitsa you are the best and also the first!!!!
Ενθουσιάστηκα τόσο πολύ με την γαυρόπιτα, που θυμήθηκα την ... μητρική μου γλώσσα;-)
Υιοθετώ το πρωτοτυπότατο της Ιουλίας και το κέντημα της Μαρίας!!
Μπράβο Αμαλίτσα, πολύ αναλυτική και η παρουσίαση της συνταγής σου !!
Smac!!

Amali said...

Ευχαριστώ πολύ Έλενα μου, με κάνετε πάντως και αισθάνομαι άβολα με τα τόσα μπράβο...
THANX (να σου απαντήσω και εγώ λοιπόν στη μητρικη σου να καταλαβαινόμαστε..)
Πολλά πολλά φιλιά
Αμαλί

γαστεροπλήξ said...

υπέροχα τα χαψία σου, για να θυμηθώ και τις πόντιες φίλες μου.
το μανιτάρι είναι το κερασάκι στην τούρτα που κάνει το πιάτο ξεχωριστο

Amali said...

γαστεροπλήξ,
ωραία τα ποντιακά αλλά βάλε μας και κανέναν υπότιτλο...Τι είναι τα χαψιά ο γαύρος;;;
Πολλά πολλά φιλιά
αμαλία

Matriga said...

Αμαλία μου, ότι πρέπει για ουζάκια! Είμαι και γαύρος... οπότε μου ταιριάζει :)

Vana said...

Καλά, έπαθα πλάκα τώρα!
Καλέ τι κέντημα είν' τούτο?
Ένα μπράβο είναι λίγο :)))

ΕΥΗ ΚΟΥΚ said...

Καλά τα γαυράκια όνειρο!!!!! Χρησιμοποιείς τα υλικά που βάζω και εγώ σε δική μου συνταγή,εκτός απο τα μανιτάρια, αλλά ποτέ δεν σκέφτηκα να τα στρώσω κατ' αυτό τον τρόπο. Συγχαρητήρια.......... :))))

ΣΜΑΡΩ said...

Τι πρωτότυπη ιδέα και τι υπομονή για να το στήσεις τόσο όμορφα!!!! Α,και καλώς σας βρήκα!! :-)

Z. said...

Γλυκιά μας μικρούλα Αμαλί, μετά απ΄αυτό, ορκίζομαι σ΄όλα τα γαϊδουράγκαθα, ότι δεν θα σε ξαναπειράξω ούτε γι αστείο!

* Σου επιτρέπω να μας τραπεζώσεις ΜΟΝΟΝ μ΄αυτό, όταν θα έρθουμε στα χωρικά σου ύδατα (που σουλατσάρουν κιόλας!)
** Και μην τολμήσεις να πεις, μετά τις πανελλήνιες, μετά τις ενδοσχολικές, μετα τις Σεπτεμβριανές και μετά την 28η, γιατί σ΄έσφαξα...

Amali said...

Matriga μου εμείς το συνοδεύσαμε με τσιπουράκι εκείνη την μέρα, αλλά και το ούζο καλό είναι!!!!!!
κόπιασε!!!!!!!!!
πολλά πολλά φιλιά
Αμαλί

Amali said...

Vana σήμερα έχω κεντήσει όσο δεν κέντησα κατα τα παιδικά μου χρόνια!!!!!!!
ευχαριστώ πολύ
Αμαλία

Amali said...

Ευχαριστώ Εύη μου,
αυτό ακριβώς είπα και στη Μαριώ μας, ότι έβαλα μέσα αυτά που τόσο καιρό έβαζα από πάνω....
πολλά φιλιά
Αμαλία

Amali said...

Σμαρώ καλως όρισες, αν και το επίσημο καλωσόρισμα θα γίνει και από τισς οικοδέσποινες....
Από υπομονή άλλο τίποτα, αλλα σε διαβεβαιώ δεν είναι και τόσο φασαρία όσο δείχνει
Αμαλία

Amali said...

Και τώρα η Ζαμπία μας....
όρκίζεσαι σε όλα μα όλα τα γαϊδουράγκαθα του κόσμου;;;;;

* Το σπίτι μου μπορεί να είναι μικρό, αλλά είναι πάντα ανοιχτό...θα περιμένω εναγωνίως να έρθετε στα τρελά νερά!!!
δηλαδή όταν σε τραπεζώσω γαύρο θες;;;; μπράβο είσαι και φτηνή...

** 1ον οι Πανελλήνιες τελείωσαν, 2ον κοντεύουν να τελειώσουν και οι ενδοσχολικές (λίγα είναι τα ψωμιά μου δηλαδή..) όσο για του Σεπτεμβρίου δεν με πολυ απασχολούν
εεε τώρα αν μας πάει μέχρι Οκτώβρη βλέπουμε....

Πολλά πολλά φιλιά
θα περιμένω
Αμαλί

ΕΛΕΝΑ said...

Bρε Αμαλία, ποιες οικοδέσποινες??
Ολες οικοδέσποινες είμαστε εδώ μέσα!!
Ειδικά σήμερα, εσύ είσαι η οικοδέσποινα που κερνάει!!
Σμαρώ με το πολύ όμορφο όνομα, καλως όρισες στην παρέα μας:))
Εγώ σε καλωσόρισα και χθες στο μπανόφι μου, σε καλωσορίζω και από την γαυρόπιτα της Αμαλίας μας!!
Καλό σου απόγευμα:)

Amali said...

Σμαρώ από που είσαι;;;;
δεν πιστεύω να είσαι η γνωστή!!!!!!
κάτσε να πάρω τηλ να τσεκάρω....

γαστεροπλήξ said...

γλωσσοπλόκα αμέσως κατάλαβες ότι χαψία είναι ο γαυρος, δηλαδή αυτά που γίνονται μια χαψιά, την λέξη την δανείσαμε στους Τούρκους, έτσι λένε το γαύρο ακόμη

Νίκη said...

Πρώτα από όλα σούπερ παρουσίαση.. ΦΟΒΕΡΗ.. δεύτερον θέλω να δοκιμάσω και το προγραμματίζω αμέσως...

Amali said...

Ευχαριστώ γαστεροπλήξ,
προς τα εκεί πήγε και εμένα το μυαλό μου, αλλά καλό είναι να ρωτάμε κιόλας για να μαθαίνουμε στα σίγουρα....

Amali said...

mama να το δοκιμάσεις και να μας πεις τις εντυπώσεις σας εεεε;;;;
ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια..
φιλιά
Αμαλία

Matziris Kostas - δάσκαλος said...

Η εικόνα εξαίσια , φαντάζομαι και η γεύση. Μπράβο σου!Δεν πιστεύω να ΄σαι αντιολυμπιακός και έκανες τόσα ταψιά με γαύρο!

Betty's Cuisine said...

Θα συμφωνήσω με τη Maria B. Εργο τέχνης! Τέλεια η παρουσίαση και θαύμα ο γαύρος...μου αρέσει όπως κι αν είναι μαγειρεμένος τον θεωρώ τον καλύτερο καλοκαιρινό μεζέ - και όχι μόνο!

Αγγελικη Ν said...

Αμαλία αναρωτιέμαι αν είναι σταυροβελονιά το κέντημα!
Καταπληκτική και η παρουσίαση!

Μαριλένα said...

Aμαλίτσα, δεν ξερω για την πιτα σου, αλλά οι φωτογραφίες ειναι σουπερ!!

φιλιά καλέ!
:)))

Amali said...

Ευχαριστώ Matziri Kosta να είσαι καλά,
κοιτά δεν μπλέκουμε το φαϊ με το ποδόσφαιρό....
Καλό βράδυ
Αμαλί

Amali said...

Πω πω Betty και εμένα ο γαύρος μ'αρέσει πάρα πολύ, λίγο με τον τηγανητό δεν τα πάω καλά, αλλά γενικά...
καλό βράδυ
Αμαλία

Amali said...

Αγγελικούλα έτσι που το πάτε το ολόχρυσο καλάμι της Μαρίας θα το χρησιμοποιώ συχνά
Ευχαριστώ πολύ καλό βράδυ
Αμαλία

Amali said...

Μαριλένα δεν έχεις παρά να δοκιμάσεις....
φιλιά και σε σένα...
Αμαλία

marian said...

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Το ΄χω πάθει ένα ΣΟΚ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Τι αριστούργημα είναι αυτό;;;;;;;;;;;;;;
΄Εχω μείνει άφωνη!!!!!!!
Κέντησες κορίτσι μου!!!!!!!!!!!!!
Ποπο!!!!Τέτοιο τραπέζωμα θέλω και γω!!!!!!
Και ειδικά αν έχεις γυρίσει πριν από μισή ώρα περίπου από την δουλειά με δύο ώρες κενό το απόγευμα, όλο αυτό σου φαντάζει το λιγότερο ... έργο τέχνης!!!!!!
Μα δεν σου κάνει καρδιά να το χαλάσεις!!!!!!!!!!!
Αμαλίτσα με το .... "κύρος"(χμ!!!) που μου δίνει η θέση της δασκάλας!!!!! σου βάζω επιεικώς άριστα 10 με 10 τόνους!!!!!!(καλύτερα ... γαυρους!!!!)

φιλάκια πολλά κοριτσάρες!!!!
Μου λείψατε!!!!!!:))

Phivos Nicolaides said...

Αυτός ο γαύρος θα μου άρεσε περισσότερο αν ήμουν Ολυμπιακός!:)

Amali said...

marian, ευχαριστώ και για τα δεκάρια και για τους τόνους και για όλα....
πολλά πολλά φιλιά
Αμαλία

* καλέ πάρε άκου εκεί μην το χαλάσεις θα φτιάξουμε κιάλλα ταψιά!!!!!!

Amali said...

Λοιπόν Φοίβο, μάλλον τελικά έπρεπε να το φτιάξω με σαρδέλλες για να είναι όλες οι ομάδες ικανοποιημένες...
Μπορεί στο επόμενο να το κάνω έτσι!!!
πολλά φιλιά
Αμαλί

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...