Wednesday 24 June 2009

Μπριάμ ή τουρλού

Το μπριάμ είναι πιστεύω απο τα πλέον καλοκαιρινά φαγητά. Τα ζαρζαβατικά που χρειαζόμαστε αυτήν την εποχή είναι στην πιο νόστιμη εκδοσή τους!! Το είδος των λαχανικών που αναφέρω είναι ενδεικτικό, μπορούν να αλλάξουν σύμφωνα με τα γούστα μας και με το τι υπάρχει στο ψυγείο μας.
Χρειαζόμαστε:
3-4 κολοκυθάκια
2-3 μελιτζάνες
1 πιπεριά πράσινη
λίγα κλαράκια μαιντανό
3-4 πατάτες
1-2 κρεμμύδια ξερά
λίγο αλάτι
λίγο πιπέρι
ελαιόλαδο
μια – δυό κουταλιές πελτέ
προαιρετικά :
ένα καρότο
λίγο σκόρδο
Πάμε να το φτιάξουμε:
Πλένουμε καλά όλα τα λαχανικά, τα σκουπίζουμε με χαρτί κουζίνας και τα κόβουμε πολύ ψιλά μέσα στο ταψί που θα τα ψήσουμεΡίχνουμε κατά βούληση αλάτι, πιπέρι και ελαιόλαδο. Διαλύουμε σε λίγο νερό τον πελτέ και το ρίχνουμε ανακατεύοντας στο φαγάκι μας. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, πάνω κάτω φωτιά και στο φούλ για καμιά ώρα. Θα χρειαστεί να το ανακατέψουμε μια – δύο φορές και ίσως χρειαστεί στην διάρκεια του ψησίματος να προσθέσουμε λίγο ζεστό νεράκι. Η επιτυχία είναι να μην έχει πολλά νερά και να μείνει το φαγητό με το λαδάκι και την σαλτσούλα του.Οι καλύτεροι συνοδοί του είναι το φρεσκοψημένο ψωμάκι και η πικάντικη φετούλα.
Όταν ψήνεται δε, η μυρωδιά του είναι θεϊκή!!!
Καλοφάγωτο !!!!!!!
Tip: Μην κόψετε τα κομμάτια μεγάλα γιατί κρατάνε πολλά υγρά, δεν ψήνονται μέχρι μέσα και δεν είναι τόσο νόστιμα όσο τα μικρά.

46 comments:

Amali said...

Καλά μιλάμε ηηηηηηηηηη ταύτιση απόψεων....τι φαγητό να έχω σήμερα;;;; μα τι άλλο μπριάμ, φρέσκα φρέσκα μόλις πριν λίγο αγορασμένα από τη λαϊκή μας!!!!!!
Μαριώ παρόλο που είναι πεντανόστιμο δεν θα πάρω σήμερα να φάει και κανένας άλλος μιάς και εγώ θα το φτιάξω εντός ολίγου...
Καλοφάγωτα λοιπόν
πολλά φιλιά
Αμαλία

Καλέ καλημέρα κιόλας

dhmhtra said...

Καλό και το μπιάμ ,αλλά εκείνο που με τρέλλανε ήταν το χθεσινό παγωτό.
Φιλιά

Xara said...

Πολύ τέλειο φαγητό!!!Εχθές είχαμε!!!

Anonymous said...

Καλημερα,πραγματικα υπεροχο!Μου θυμισε τα παιδικα μου χρονια στο χωριο,τοτε που η μυρωδια του ξετρελανε ολη την γειτονια ενω ψηνοταν στον ξυλοφουρνο!!Φυσικα και θα το ξανακανω τοση ηταν η επιτυχια την προηγουμενη εβδομαδα(τα προνομια του να γνωριζεις την famous και rich blogger προσωπικα!!!!!!)Ευχαριστω!!!!!περιττο να σχολιασω την φωτογραφηση!ανταξια της φημη σας!!!

Kisses
Alma Libre

ΑΓΓΕΛΙΚΗ said...

Καλημέρα , καλημέρα σου'χω δώσει κι ένα βραβείο προσωπική μου μαγείρισσα!

Rena said...

Aπό τα ωραιότερα καλοκαιρινά φαγάκια. Μπράβο Μαράκι μου. Κι όπως λες, απόλυτο συνοδευτικό φέτα και φρέσκο ψωμάκι.

Yannis Triantafyllou said...

Πολύ πολύ όμορφο... εγώ πάντα ξεχώριζα τις μελιτζάνες και τις «χάριζα» στη μάνα μου και κράταγα τα άλλα, τα λαχταριστά, με ζεστό ψωμάκι και ατελείωτη φέτα... χαιρετώ και καλημερίζω !!

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ said...

Mμμμμ....μμμ....μμμμμ.... (ως άλλη Ελένη Μενεγάκη όταν δοκιμάζει τις σπεσιαλιτέ της Αργυρώς...), ωραιότατο καλοκαιρινό φαγητό

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιες

Anonymous said...

Ααχχ με πήραν οι μυρωδιές. Καιρό έχω να το φτιάξω, καλά που μου το θύμησες, ότ,ι πρέπει είναι αυτό το φαγάκι τώρα το καλοκαίρι.
Ο Μιχάλης δεν...
sgr

smp said...

Ευκολο,γρήγορο και νοστομότατο φαγητό με φρέσκο ψωμί και σπιτικό τυράκι!!!

smp

ΕΛΕΝΑ said...

Από τα ωραιότερα καλοκαιρινά φαγάκια Μαριώ μου!!
Απλό και πεντανόστιμο! Τι καλά που έκανες και έβαλες την συνταγή να την έχουμε στο blog μας!!!
Με ξεσήκωσες και πάω να εφοδιαστώ φρέσκα λαχανικά.
Θα φτιάξω και ψωμάκι .... ναι... ναι... τέτοιες προκοπές εγώ!!
Φιλάκια!

mia maria said...

Αγαπημένο καλοκαιρινό φαγητό! Μόνο που εγώ τα λαχανικά τα κόβω σε φέτες όταν είναι για το φούρνο. Έτσι τα κόβω όταν το κάνω στην κατσαρόλα. Έτσι ή αλλιώς πάντως είναι πεντανόστιμο!

eleni said...

Μαρία,φαγάκι νοστιμότατο,καλοκαιρινό!Το φτιάχνω συχνά,σ΄όλους αρέσει πολύ!Το τιπ που λες δεν το ήξερα,θα το έχω υπ΄όψη την επόμενη φορά,που δε θ΄αργήσει.
Φιλιά!

Maria B. said...

Αμαλίτσα μου καλοφάγωτο το μπριαμάκι σας !!!!!!!!! είδες βρε μικρούλι ? τα μεγάλα πνεύματα ...κλπ.κλπ....

Maria B. said...

Dhmhtra, σίγουρα το παγωτάκι δεν έχει καμμιά σχέση με το μπριαμάκι ! είδες έκανα και ρίμα!!!! καλό σου απόγευμα !!

Maria B. said...

Χαρουλάκι μου όταν ''μελώνουν'' τα λαχανικά και εχουν μείνει με το λαδάκι τους δεν είναι τέλεια ???

καλό μεσημέρι μικρούλι μου !!

Maria B. said...

Alma libre, απο την ώρα που στο θύμισα για πες μου πόσες φορές το έχεις φτιάξει και σε πόσες παραλλαγές ???? πάει !!! θα το ταράξεις το μποστάνι της μαμάς, όταν θα πηγαίνεις θα γεμίζεις ένα τελάρο πράγματα και θα έρχεσαι !!!! χιχιχι!!

Maria B. said...

καλη μεσημέρι Αγγελικούλα, ευχαριστούμε πολύ, είσαι πολύ-πολύ γλυκειά !!!

Maria B. said...

Ντελι μου, σιγά μην δεν είχαμε τα ίδια γούστα !!!! χιχιχι!! ετσι - ετσι παιδί μου, φετουλα και ψωμάκι !!!!!

σε φιλώ πολύ - πολύ !!!

Maria B. said...

Είσαι, ΤΟ ΑΤΟΜΟ !!! έκανες και δωράκια στην μανουλα έτσι ??? δεν σου αρέσουν γενικά οι μελιτζάνες ή δεν σου άρεσαν στο μπριαμ????
το καλό βεβαια με αυτό το φαγητό είναι ότι μπορείς να βάλεις ότι ζαρζαβατικό θέλεις!!

καλό απόγευμα !

Maria B. said...

Γλαρενια μου !!!! χαχαχααχα!!!!πολυ καλό αυτό με την Μενεγάκη !!!
θα το λέω και εγώ !!!

φιλάκια και πολλές πολλές μεγάλες αγκαλιές !!!

Maria B. said...

Sugaritsa μου, σιγά μην έτρωγε ο Μιχαλάκης μπριάμ!!!!!!!!!!!!
Σου έχουμε πει ότι εχουμε φτιάξει ειδική κατηγορία ''Μιχαλάκης'' αλλά εκτός απο κατι παγωτα και κάτι τυροπιτακια δεν καταφέραμε να βάλουμε τίποτα αλλο!!!!!χιχιιχιχιχχι!!!
πολύ οικονομικό είναι αυτό το παιδί !!!!

Maria B. said...

smp!!! ωπ! τι ήταν αυτό που είπες ?? φτιάχνεις σπιτικό τυράκι ??? περιμένω ενημέρωση !!!!

καλό απόγευμα φιλεναδίτσα !!!!!

Maria B. said...

Eλενάκι μου τι είναι αυτά που ακούω !!! θα φτιάξεις και ψωμάκι ??? θα μας βαλεις συνταγούλα??? όταν (λέω όταν!) ξυπνάς νωρίς μεγαλουργείς !!!!!
χιχιχιιχιχιχιχιχι

φιλιά πολλά πολλά πολλά !!!!!

Maria B. said...

Big mama, όσο κι αν σου φανεί περίεργο δεν το έχω κάνει ποτέ στην κατσαρόλα, γίνεται ωραίο ???

καλό απόγευμα !!!

TzinaVarotsi said...

Πριν χρονια μια φίλη μου'μαθε το εξής μυστικό.
Στο μπριαμ που έχει μείνει για δεύτερη μέρα, χτυπάς μερικά αυγά (ανάλογα με την ποσότητα του φαγητού που έχει μείνει) και τυρί τριμμένο.
Περιχύνεις το μπριαμ και το ψήνεις για λίγο στο φούρνο, όση ώρα χρειάζεται να ψηθούν τα αυγά.
Είναι μια νόστιμη εκδοχή για όσους δεν το πολυτρώνε.. :)

Maria B. said...

Elenaki μου, είναι τεράστια η διαφορά με το ψιλοκομμένο. Εδω και 2-3 χρόνια που το κάνω έτσι έχει γίνει ένα πολύ-πολύ αγαπημένο μας φαγάκι !!!!! δοκίμασέ το και δεν θα χάσεις !!!

γυρίσατε απο τις διακοπές?

φιλάκια πολλά πολλά

Maria B. said...

Νιόβη, πολύ ωραία ιδέα !!!ευχαριστούμε πολύ !!! ιδιαίτερα για τα παιδάκια που δεν συμπαθούν σκέτα τα λαχανικά !!

καλό σου απόγευμα!

eleni said...

Μαρία,όλο το καλοκαίρι το περνάμε στην παραλία,δεν είναι ακριβώς διακοπές,απλά αλλαγή περιβάλλοντος πλάι στη θάλασσα.

γαστεροπλήξ said...

αν και μόλις προχθές έφαγα, ποτέ δε λέω οχι σε αυτό το θεΐκό ευλογημένο φαγάκι

Giorgos Varvakis said...

Υπέροχο αγαπημένο καλοκαιρινό φαγητό Μαράκι!! Αυτό και τα γεμιστά τα απολαμβάνω από τα χεράκια της δικής μου Μαριώς :)
Πολλά φιλιά
Καλό απόγευμα

Maria B. said...

ελενάκι πολύ μου άρεσε αυτό !!!!!
''δεν είναι ακριβώς διακοπές,απλά αλλαγή περιβάλλοντος πλάι στη θάλασσα'' είσαι απίθανη. Θα σε πάρω κάποια στιγμή τηλέφωνο να μου το αναλύσεις αυτό !!!! χιχιχιιχιχι

καλά να περνάτε !!!!!!!!!!!!

Maria B. said...

γαστεροπληξ! άσε μην παιδεύεσαι να μου εξηγήσεις παραπάνω, είσαι και εσύ μπριαμιδοπληκτη !!!!! χιχιχιχι

καλό απόγευμα !!!

Maria B. said...

αχ βρε συμμαθητούλη μου !!!!
με τα γλυκά σου λόγια άντε να σου αντισταθεί γυναίκα !!! το έχει βρε παιδί μου η σειρά μας !!!!!

φιλάκια στο Μαριώ σου !!!!!!!

marian said...

Καλησπέρα κι από μένα!!!
Μπράβο Μαράκι μου!! Πολύ ωραίο το φαγάκι σου!!!
Πολύ μας αρέσουν οικογενειακώς τα φαγητά με τα φρέσκα λαχανικά!!!
Και το συγκεκριμένο το μαγειρεύω πολύ συχνά όλο το καλοκαίρι!!!Σχεδόν πάντα το έκανα στην κατσαρόλα, το τελευταίο καιρό το κάνω στον φούρνο,
γίνεται μπορώ να πω το ίδιο νόστιμο αλλα στον φούρνο λίγο καλύτερο!!!
Σήμερα εγώ είχα φασολάκια!!!
Αλλά μέσα στην εβδομάδα θα το φτιάξω σίγουρα!!!
όσο για τα υλικά τα ίδια βάζω εκτός από καρότο!!!
Κάτι άκουσα για την μελιτζάνα παραπάνω,εμένα δεν την τρώει η μικρή μου και την ξεδιαλέγει όταν τρώει!!!!

πολλά φιλάκια σε όλες σας και να είστε καλά κορίτσια!!!!
Καλό απόγευμα!!!:)

Ξανθή said...

Αγαπημένο καλοκαιρινό φαγητό προχτές το φάγαμε με ζεστό ψωμί και τυράκι φέτα!!!

Anonymous said...

Ενταξει το παραδεχομαι σπανια ακολουθω κατα γραμμα τις συνταγες!!!! το εκανα μια κανονικα οπως το δινει η συνταγη σας απλα ειχα κοψει κατα μηκος τα λαχανικα(δεν πιανεται αυτο για αλλαγη)και αλλη μια που εβαλα μονο κολοκυθι κομμενο σε λεπτες λωριδες κατα στρωσεις εναλλαξ με φετα κρεμμυδι βασιλικο δυοσμο και μπολικο λαδακι..Ηταν τελειο και τις δυο φορες και για αυτο εχει η μαμα μποστανι να προλαβαινει και να απολαμβανει τις ''δικες'' μας αλχημειες!!!!

KISSES,
Alma Libre

Lila Xagorari said...

Tέλειο και μυρωδάτο το μπριαμάκι.Αν βρω πουθενά κολοκυθάκια!!!! θα το φτιάξω σύντομα.Ομολογώ οτι το κόλπο με τα ψιλοκομμένα λαχανικά ούτε κι εγώ το ήξερα.

mar9659 said...

Μαρία μου η εσείς συντονίζεστε με τις σκέψεις μου του τι θα μαγειρέψω η εγω με τις δικές σας.Το λέω αυτό,διοτι απο τότε που σας παρακολουθώ,έχουν συμπίψει αρκετές φορές να έχω μαγειρέψει κάποιο φαγητό πριν φύγω για την δουλειά μου καζι να το βλέπω αναρτημένο.Το ίδιο συνέβει και σήμερα καλή μου, έκανα τουρλού,διότι έτσι το λέμε στα μέρη μας και νάτο,τι σου λέω παιδάκι μου,εχω άδικο,τωρα μόλις άνοιξα το λαπτοπ και έκανα την περατζάδα μου και βλέπω το φαγάκι σας. Πράγματι είναι απο τα πιό νόστιμα καλοκαιρινά φαγάκια και υγιεινό,μόνο που εγώ το κάνω μεν ίδιο,αλλα στην κατσαρόλα χμμ μιάμ ,μιάμ είναι πεντανόστιμο!!!Καλό σας απόγευμααα!!

Anonymous said...

Μαρία, φαγάκι εξαιρετικό! Έτσι το φτιάχνω κι εγώ αφήνοντας το, προς το τέλος, λίγο στο γκριλ, όπου ξεροψήνονται τα επάνω επάνω, στρωμένα μερικές φορές με φέτες τομάτας φρέσκιας.

Καλό απόγευμα!
Ζ.

Phivos Nicolaides said...

Δεν το ήξερα ότι το μπριάμ (!) είναι απο τα πλέον καλοκαιρινά φαγητά!! Φαίνεται να 'φοριέται' με συγχωρείτε, τρώγεται πολύ αυτό τον καιρό!

Betty's Cuisine said...

Αγαπημένο και πολύ καλοκαιρινό, τα ίδια υλικά χρησιμοποιώ κι εγώ συν ροδέλες φρέσκιας ντομάτας (και άμα λείπει ο καλός μου ρίχνω και μανιταράκια αλλιώς δεν τολμώ...χαχα)...

Truthseeker.Vasiliki said...

Μπράβο Έλενα με τις ωραίες ιδέες!
Ένα καλοκαιρινό φαγητό που τρώγεται ευχάριστα από όλους, μικρούς και μεγάλους.
Στο φούρνο γίνεται πιο νόστιμο.
Αν πετύχουμε να μείνει με το λαδάκι του είναι πεντανόστιμο...

Καλό απόγευμα.

eirini said...

Καλέ... σήμερα έκανα!!! χαχα... κοίτα σύμπτωση! Λοιπόν Μαράκι να σου πω κι ένα μυστικό για να γίνει ακόμα πιο νόστιμο! Μαζί με το νεράκι, ρίξε και ένα ποτήρι καλό λευκό κρασί και μετά βάλτο στο φούρνο! Γίνεται ακόμα πιο νόστιμο, πίστεψέ με!!!

Φιλιά πολλά!!!!!

Peter M said...

Ahh Briam my love...you arrived just in time...for the hot summer when the body needs to be nourished with something light.

Anonymous said...

Δοκιμάστε να προσθέσετε και λίγες μπάμιες, αν παραείναι "πράσινο" βάλτε λιγότερα κολοκυθάκια.

Μπορείτε να το κάνετε και με μοσχάρι, ταιριάζει απίστευτα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...