Wednesday 17 June 2009

Κερασόπιτα

Τις προάλλες έφτιαξα μαρμελαδίτσα κεράσι με ολόκληρα κομμάτια κεράσι. Έγινε αρκετή, γι αυτό είπα ένα μέρος της να το αξιοποιήσω, κάνοντας μια κερασόπιτα.
Χρειάστηκα :
Στο τηγάνι
500 γρ. κεράσια ΚΑΘΑΡΙΣΜΕΝΑ
1 κούπα ζάχαρη
1 βανίλια άρωμα
2 σφηνάκια λικέρ κεράσι
Για την πίτα
2 κούπες σιμιγδάλι ψιλό
1,5 κούπα ζάχαρη
250 γρ. βούτυρο
1 κούπα κρέμα γάλακτος
3 κουταλάκια μπέικιν
2 σφηνάκια λικέρ κεράσι
3 βανίλιες άρωμα
5 αυγά
Για το σιρόπι
1 κούπα μαρμελάδα κεράσι
2 κούπες νερό
το ζουμί που έμεινε στο τηγάνι
Στην πράξη
Σε αντικολλητικό τηγάνι έβαλα 2-3 κουταλιές βούτυρο και έριξα τα κεράσια, απ’ τα οποία βεβαίως είχα αφαιρέσει τα κουκούτσια με το ειδικό εργαλείο. Τα ανακάτεψα για λίγο, πασπάλισα με 1 κούπα ζάχαρη, πρόσθεσα και 2 σφηνάκια λικέρ κεράσι και 1 βανίλια, και ανακατεύοντας συνεχώς για περίπου 5 λεπτά, άφησα να σιγοβράσουν και να βγάλουν τα κεράσια τα υγρά τους.
Με τρυπητή κουτάλα, έβγαλα τα κεράσια και κράτησα στην άκρη το ζουμί που έμεινε στο τηγάνι.
Έφτιαξα την πίτα.
Χτύπησα στο μίξερ την ζάχαρη με τα αυγά και το βούτυρο. Πρόσθεσα την κρέμα γάλακτος, το λικέρ και ξαναματαχτύπησα. Τελευταία πρόσθεσα τα στερεά υλικά, δηλαδή βανίλιες, μπέικιν και σιμιγδάλι. Ξανά χτύπημα στο μίξερ.
Άδειασα το μείγμα σε καλά βουτυρωμένο πυρέξ. Από πάνω έβαλα προσεκτικά τα στραγγισμένα κεράσια.Έψησα την πίτα για μισή ωρίτσα στους 180 βαθμούς. Την άφησα να κρυώσει. Χάραξα σε κομμάτια.
Την περιέχυσα με το σιρόπι, που έφτιαξα ως εξής.
Στο περιεχόμενο του τηγανιού (το ζουμί δηλαδή που έμεινε από τα κεράσια), πρόσθεσα μια κούπα μαρμελάδα κεράσι και 2 κούπες νερό. Ανακάτεψα καλά και άφησα να βράσουν όλα μαζί για λίγο.Τρόπος σερβιρίσματος
Σερβίρετε την κερασόπιτα με μία μπάλα παγωτό δίπλα, ή και σκέτη ακόμα.
Καλή επιτυχία!

66 comments:

Amali said...

Λενιώ πολύ ενδιαφέρουσα ακούγεται η σημερινή σου πρόταση!!!!λέω να δοκιμάσω να πάρω ένα κομματάκι με μπόλικο παγωτό όμως εεε;;;
Καλημέρα κίολας μπράβο πρωϊνή είμαι σήμερα με τα σχόλια...
πολλά πολλά φιλιά
Αμαλία

roadartist said...

Κόλαση...
Λαχταριστή...Φιλάκια!!!!

Giorgos Varvakis said...

ΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ !!!!!

Καλημέρα Λενιώ. Και τι δε θα έδινα για ένα κομματάκι!!!
Φιλιά πολλά

πουαντερι said...

Καλημερα!!!!!!!!
Δεν εχω ξαναφαει τετοια κερασοπιτα, θεικη φαινεται και με παγωτο;! ΩΧ!

ΙΟΥΛΙΑ said...

Λυπήσου μας κοριτσάκι μου, πόσο θα μας βασανίσεις ακόμα με τα γλυκά σου?????? Χα χα χα!!
Τέλεια φαίνεται Ελενα, πραγματικά ένα πρωτότυπο καλοκαιρινό γλυκό!
Και με παγωτό δίπλα, κόλαση!!

BIKY said...

ΑΑΑΑΑΑΑΑ
πρέπει να είναι καταπληκτική
Να ρωτήσω θα μπορούσε να γίνει και με άλλα φρουτα όπως φράουλες

Amelie said...

Καλημέρα! Να ζητήσω μία διευκρίνηση για τη νόστιμο αυτό γλυκάκι; Η κερασόπιττα θα πρέπει να είναι κρύα, το σιρόπι; Ζεστό ή χλιαρό; Ευχαριστώ πολύ!!!

Mary said...

Χριστέ μου... τι είν’ πάλι τούτο? Έτσι όπως το βλέπω στη φωτό, δεν μπορώ να μαζέψω τα σάλια μου...
Θα την φτιάξω (μη σου πω κι απόψε αν προλάβω) γιατί δεν μπορώ να βλέπω εφιάλτες το βράδυ.
Ο εφιάλτης στο δρόμο με τις κερασόπιτες!!!!

mar9659 said...

Ούφ!!ούφ !ούφ! Ελενα βάλθηκες να μου την σπάσεις την δίαιτα. Ε!μα πιά ,πως να μην πάρω ένα κομμάτι,νατην δοκιμάσω για να την φτιάξω κι όχι τίποτα άλλο θα την φάω μάλλον εγώ, την πιό πολύ γιατί αυτό το σαβ/κο δεν έχω τραπεζώματα....χαχαχαχα!!καλά με τα γλυκάκια σου την σοκολατοπανακότακαι το Μπανόφι,πήραν φωτιά τα πηρούνια τους,έχω βίντεο,μόλις βρώ χρόνο θα αναρτήσω κάποια αποσπάσματα,σου μιλάω για το γέλιοοο!!με εβγαλες ασπροπρόσωπη...το γλέντι τελειωσε στις 9 το βράδυ κι όλοι φύγαν με τις καλύτερες εντυπώσεις και απο τα φαγητά μουέτσι; χαχαχαχα χαλάλιτους η κούραση μου,αφου έβλεπα την ευχαρίστηση στα πρόσωπά τους και στα πηρούνια τους φυσικά χαχαχα!!φιλιά πολλά σόρυ αν παρασύρθηκα απο το μπλάμπλα μου!

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΙΑ ΑΝΑΠΟΔΗ said...

τι ωραια που θα ειναι!!!
αλλα και ποσο δυσκολη για ν ατη φτιαξω ...
καλημερα φιλακια

mia maria said...

Φαίνεται πεντανόστιμη! Αλλά επειδή βαριέμαι να καθαρίζω τα κεράσια θα πάρω λίγο από τη δικιά σου!

Maria B. said...

Ντουπ ! Ντουπ ! Ντουπ!! αυτός είναι ο θόρυβος που έκανα απο το πέσιμο. Τι υπέροχο που είναι το γλυκό σου Λενάκι μου !!! λίγο μπελαλίδικο αλλά σε αποζημιώνει φαντάζομαι η γεύση του και το άρωμά του. Ευχαριστούμε πολύ για την συνταγή !!

σματς σμουτς!

Crazy Tourists said...

Κόλαση!!! Κι ας μην έχει σοκολάτα!!!!

Τρελοτουρίστρια

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλίτσα, πρωϊνή σε βλέπω σήμερα!!!
Με παγωτό είναι πραγματικά κόλαση!
Το γλυκάκι είναι σιροπιαστό και ... κερασάτο, οπότε του ταιριάζει πολύ δίπλα μια μπάλα παγωτό!
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Roadartist μου καλημέρα, πως πάνε τα τρεχάματα??
Κοντεύεις??
Φιλιά, καλή σου μέρα!!

ΕΛΕΝΑ said...

Γιώργοοοοοοοοοοο!!!!
Σου έχω φυλάξει το κομμάτι σου!!
Φιλιά:))

ΕΛΕΝΑ said...

Πουαντερίτσα μου, που να έχεις φάει, αφού είναι γλυκάκι που ... σκαρφίστηκα μια μέρα μόνη μου χα χα χαα!!!
Και ευτυχώς δεν έτυχε... πέτυχε!
Και από τότε το έχω φτιάξει αρκετές φορές και πάντα μας αρέσει το ίδιο!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ιουλίτσα μου ναι, μες το βασανιστήριο σας έχω χα χα χα!
Κόπιασε, σου έχω το γλυκάκι σου με παγωτό δίπλα!

ΕΛΕΝΑ said...

Bικάκι μου με φράουλες δεν ξέρω, γιατί δεν ξέρω πως θα συμπεριφερθούν στο τηγάνι.
Μπορεί όμως να γίνει με πολλά άλλα φρούτα, όπως βερύκοκα, ροδάκινα ή και χειμωνιάτικα φρούτα όπως αχλάδια!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Kαλημέρα Amelie μου:))
Χλιαρή προς ζεστή η πίτα και ζεστό (όχι καυτό) το σιρόπι!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαιρούλα, η Ιουλία μου λέει πως σας βασανίζω, εσύ ότι σας προκαλώ εφιάλτες, σκέτο θρίλερ η κερασόπιτά μου χα χα χαα!!
Καλή επιτυχία αν την φτιάξεις!
Φιλάκια πολλά:)

ΕΛΕΝΑ said...

Mαριάννα μου πόσο χαίρομαι που έσκισες στο τραπέζι σου!!!
Συγχαρητήρια και εύχομαι πάντα να καλοπεριποιείσαι έτσι την παρείτσα σου!!
Πολλά φιλιά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ασπα μου δεν είναι καθόλου δύσκολη, πραγματικά!
Το ξαναλέω, εγώ δεν ξέρω να φτιάχνω δύσκολα φαγητά, είναι πολύ απλές όλες οι συνταγές που δίνω.
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Big mama, αν έχεις το ειδικό εργαλειάκι, το καθάρισμα των κερασιών είναι παιχνιδάκι.
Αμέσως βγαίνει το κουκούτσι και το κεράσι δεν καταστρέφεται.
Ομως επειδή καταννοώ απόλυτα την τεμπελιά, ως δηλωμένη τεμπέλα, σου φυλάω το κομμάτι σου με μια μπάλα παγωτό δίπλα.
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαρία, σήκω επάνω και έλα να σερβιριστείς!!
Με ξέρεις εμένα να κάνω μπελαλίδικα πράγματα?? Πολύ εύκολη είναι η κερασόπιτα, δεν έχει κάτι δύσκολο. Το πιο ... μπελαλίδικο είναι να καθαρίσεις τα κεράσια, κατά τ' άλλα it's a piece of cake (στην κυριολεξία;-)
Mατς μουτς!!

ΕΛΕΝΑ said...

Τρελοτουριστριούλα μου, είπα να σας κερασο-κολάσω αυτή τη φορά και να μην σας ξανασοκολάσω πάλι!
Φιλάκια!

Εφη said...

πωωω πωωωωω. τι θα γινει με σας βρε κοριτσια; σαλιο δεν μας εμεινε. μας τρεχουν συνεχως. και εχουμε και κατι αγορακια εδω, που θα παθουν τπτ απο την λαχταρα. να τα βλεπουν και να τα γευονται μονο με την φαντασια τους.και ειναι και απο τα γλυκα που μαρεσουν.
ειναι παντως μεγαλος πειρασμος τα καλουδια που φτιαχνετε ολες. καλο σας μεσημερι.

Rena said...

Αχ βρε Έλενα τι μου κάνεις. Δείχνει τόσο τέλεια αλλά κι εμένα με πιάνει τεμπελιά με το καθάρισμα των κερασιών. Να σκεφτείς μου ζήτησαν γλυκό του κουταλιού κι όλο το σκέφτομαι. Παίρνω κερασματάκι από τα χεράκια σου λοιπόν, τι πιο ξεκούραστο :)

ΕΛΕΝΑ said...

Eφάκι, στείλε τα αγοράκια κατα δω μεριά να τα τρατάρουμε, μην στεναχωριέσαι καθόλου:))
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ρενάκι μου κι εγώ βαριόμουνα, αλλά το πήρα απόφαση κι έκανα και γλυκό κεράσι και κερασόπιτα.
Είπα μια ψυχή που ναι να βγει ....!
Ελα για ξεκούραστο κερασματάκι τώρα, γιατί δεν ξέρω πότε θα με ξαναπιάσουν οι προκοπές μου:P
Φιλιάααααααα!!!!

Truthseeker.Vasiliki said...

Καλέ, τί λαχταριστό κομμάτι είναι αυτό πάλι;
Τέλεια φαίνεται να είναι και από χρώμα σκίζει!!!
Κερασοκόλαση πραγματική!
Να είσαι καλά Έλενα

Καλό μεσημέρι
και καλοφάγωτη.

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ said...

πρόλαβα κανένα κομματάκι, δελεαστικότατο γλυκό δείχνει πεντανόστιμο, τι μου κάνεις!!!!!!!

ΕΥΗ ΚΟΥΚ said...

Καλά τα είδα όλα με το γλυκάκι σου και ότι πρέπει τώρα για το καλοκαίρι, με παγωτούλι..... 2 ερωτήσεις είχα αλλά στη μια για το σιρόπιασμα καλύφθηκα απο αλλη απάντηση.(πέρασε τη διευκρίνηση στην ανάρτηση ώστε να μην χρειάζεται να διαβάζουμε όλα τα σχόλια) Η 2η ερώτηση αφορά τα αυγά, γίνεται με λιγότερα;
Τι μας κάνεις καθότι γλυκατζήδες.... Φιλια :))

Δημιουργία said...

Εγω παντως πηρα ενα κομματι γιατι τον καφε μου σκετο δεν μπορω να τον πιω.Την γλυκα της να εχεις,καλο απογευμα.

Dorothy said...

Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ κερασόπιτα, αλλά φαίνεται πολύ νόστιμη!

eirini said...

Δεν έχω φάει ποτέ τέτοιο πράγμα και πρέπει να είναι πολύ νόστιμο!!!!!!!!!!

Betty's Cuisine said...

Πω πω... τι ωραία που φαίνεται η κερασοπιτούλα σου! έχω πει να περιορίσω τα γλυκά γιατί όποτε τα φτιάχνω ποτέ δεν μας είναι αρκετό ένα κομματάκι...και βρε Ελενάκι μου που θα πάει αυτή η κατάσταση; το χω πει πάρα πολλές φορές, τα γλυκά σου είναι φοβερός πειρασμός-κι έτσι αυτή τη φορά θα αρκεστώ στην οπτική απόλαυση... δυστυχώς!!!

Teteel said...

Εσταξε το σιρόπι μέχρι εδώ!!! Τι υπέροχη πίτα φαίνεται αυτή!!!Πως θα εμφανιστώ στην παραλία αν φτιάχνω και τρώω όλες τις νοστιμιές που μας δείχνετε; Είστε υπεύθυνες για την ευχαρίστηση της γέυσης μου και για τα κιλάκια που βάζω...(τι ωραία σας φόρτωσα όλες τις ατασθαλίες μου)! Καλό βράδυ σε όλες.

Μαριλένα said...

Ελενα, τι ομορφιά ειναι αυτή;;;
και με μια μπάλα παγωτό δίπλα, γινεται ..ακαταμάχητη!

ευτυχως φεύγουμε, αλλιώς θα γινόμουν άλλη τοση :))

φιλιά πολλά
και την καλησπερα μου!

elen said...

Πω πω φαίνεται κολασμένη!!!! Άμα είδα ότι μπαίνει και σιρόπι ξετρελάθηκα, είμαι του σιροπιού τι να κάνουμε. Έλενα μου δεν έχω λόγια.....Φανταστική!!!Πολλά φιλιά

Z. said...

Βάζω την παλάμη μπροστά στα μάτια, μισανοίγω τα δάκτυλα, κοιτάζω την "αμαρτία" και...τα ξανακλείνω.
Που θα πάει όμως; Θα φτάσω στο στόχο μου και μετά...ποιος με πιάνει!

* Κι εκείνο το ολομέταξο βρεγμένο κόκκινο του κερασιού! Αποθέωση! Έλενά μας.

kiki said...

Ήρθα να πάρω 3 κομμάτια!!! :-)))))))))))))))))))))

Νίκη said...

Κική άφησε και για μένα ένααα.... please please please

Αγγελικη Ν said...

Έλενα, μη τα πάρει όλα η Κική! Είμαστε και εμείς στη σειρά!

ΕΛΕΝΑ said...

Βασιλικούλα μου σε ευχαριστώ πολύ, κόπιασε για κέρασμα:))
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Γαστεροπλήξ, για σένα πάντα υπάρχει φυλαγμένο κερασματάκι, you know that;-)

ΕΛΕΝΑ said...

Ευάκι μου άντε να αφαιρεσεις 1 αυγουλάκι, όχι όμως περισσότερα θα έλεγα, για να σου γίνει αφράτη!
Φιλάκια:))

ΕΛΕΝΑ said...

Δημιουργία μου, μα πίνεται σκέτος ο καφές?? Δεν θέλει το κάτι τις του??
Καλά έκανες λοιπόν!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Dorothy μου έχει πολύ "κερασένια" γεύση, νόστιμο είναι!
Φιλιά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ειρηνάκι μακάρι να ήσουν κοντά να σε τράταρα ένα κομμάτι!
Φιλάκια:))

ΕΛΕΝΑ said...

Βetty μου σε νοιώθω!!!
Ξέρεις πόσες φορές τα φτιάχνω και αρκούμαι στην οπτική απόλαυση??
Αντε και στην τεχνική του ισιώματος, που μου έμαθε η Αγγελικούλα Ν.
Δηλαδή αν είναι στραβό το κομμάτι, το ...ισιώνεις και τρως αυτό που περισσεύει χα χα χα!
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Eλευθερία μου, παίρνουμε εμείς όλο το βάρος των αμαρτιών σου, κόπιασε να σε κεράσουμε χωρίς τύψεις;-)

ΕΛΕΝΑ said...

Mαριλενάκι φεύγεις?????????
Πότε????????????
Αααααααααα, θα μου λείψεις!! Πολύ!!!
Φιλιάαααααα!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου κι εγώ στα σιροπιαστά μιαν αδυναμία την έχω.
Κι αυτό είναι ένα πολύ κερασένιο σιρόπι το άτιμο!!
Φιλάκια!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλέ Ζαμπία άνοιξε τα ματάκια σου!! Δεν δαγκώνει το γλυκάκι χα χα χαα!!!
Φιλάκια, θα τα πούμε και τηλεφωνικά αύριο:))

ΕΛΕΝΑ said...

Kικίτσα, mama, Αγγελικούλα, μα είναι δυνατόν να μην έχω προνοήσει για όλες??
Φιλάκια πολλά:))

Phivos Nicolaides said...

Προκλητικότατη!!

ΕΛΕΝΑ said...

Φοίβο... yes it is;-)
Φιλιά!!

despoina said...

Παναγίτσα μου, Έλενα. Τι γλυκό είναι αυτό. Με μπόλικο σιροπάκι και με παγωτό από πάνω... Μόνο που το σκέφτομαι, τρέχουν τα σάλια μου. Ήμαρτον!

Peter M said...

Elena, this is my first time ever seeing or hearing this cherry pie...gorgeous...dripping with goodness!

Anonymous said...

Κορίτσια βοήθεια. Φτιάχνω το γλυκό αλλά αν προσέξατε δεν αναφέρεται στην πίτα πόση ζάχαρη βάζουμε. Σας παρακαλώ πείτε μου γιατί την φτιάχνω τώρα. Φιλάκια

ΕΛΕΝΑ said...

Δεσποινάκι μου είναι πραγματικά ο τέλειος συνδυασμός, παρείτσα με παγωτάκι!
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Petr, σε ευχαριστώ!
Δοκίμασέ την κάποια στιγμή, πολύ "κερασένια"!!

ΕΛΕΝΑ said...

Aνώνυμη, χίλια συγγνώμη για την αργοπορημένη απάντηση, αλλά λείπαμε όλες το ΣΚ!
Εχεις δίκιο, δεν αναφέρω την ζάχαρη, πάω αμέσως να την συμπληρώσω. 1,5 κούπα ζάχαρη θέλει, δεν ξέρω αν τελικά την έφτιαξες υπολογίζοντας την ζάχαρη.
Ελπίζω να σου έγινε καλή!
Καλή βδομάδα!

Anonymous said...

Σ' ευχαριστώ πολύ Έλενα. Την έφτιαξα τελικά με 2 ποτήρια ζάχαρη και έγινε παρα πολύ ωραία.

ΕΛΕΝΑ said...

Aχ ευτυχώς, χαίρομαι που σου πέτυχε!! Είχα στεναχωρηθεί που δεν σε πρόλαβα!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...