Tuesday 30 June 2009

Γλυκό κουταλιού καρότο

Τη συνταγή μου την έδωσε η Γιώτα που έχει τσιπουράδικο στη Χαλκίδα πίσω από το ΙΚΑ και κάθε φορά που πάμε εκεί για φαγητό, μας κερνάει και το γλυκάκι της…. εννοείται καρότο.
Το γλυκό αυτό διάλεξα να φτιάξω στην βάφτιση του γιόκα μου, για να το προσφέρω μαζί με τις μπομπονιέρες.
Τι χρειαζόμαστε:
1 kg καρότα καθαρισμένα (χρειαζόμαστε περίπου 1.3 kg ακαθάριστα αν τα καθαρίσουμε με τον αποφλοιωτή)
1 kg ζάχαρη
1 lt νερό
2 βανίλιες
10 με 15 γαρύφαλλα ή μοσχοκάρφια (όπως τα λέει η πεθερά μου..)
1 λεμόνι
150 - 200 gr αμύγδαλα
Πάμε να το φτιάξουμε:
Βάζουμε τα αμύγδαλα μέσα σε ένα κατσαρολάκι με νερό
Μόλις πάρουν μια βράση, αποσύρουμε από τη φωτιά, τα σουρώνουμε και τα τοποθετούμε σε ένα πιάτο. Με τα ακροδάχτυλά μας τα πιέζουμε ελαφρά ώστε να διαχωριστεί η φλούδα από τον καρπό.
Προσοχή γιατί γλιστράνε πολύ και εκσφενδονίζονται στα μήκη και τα πλάτη της κουζίνας μας…
Αν έχετε μικρά παιδιά βάλτε τα να σας τα καθαρίσουν, είναι πολύ διασκεδαστικό και τα απασχολείτε κιόλας.
Τα καθαρισμένα αμύγδαλα, τα τοποθετούμε σε ένα πιάτο στρωμένο με απορροφητικό χαρτί. Όταν τα συγκεντρώσουμε όλα τα κόβουμε κατά μήκος στα 4.
Καθαρίζουμε, πλένουμε και τρίβουμε τα καρότα στον ειδικό τρίφτηώστε να προκύψουν μακρόστενα sticks.(αναφέρομαι σε αυτόν τον τρίφτη γιατί αν είναι πιο χοντροκομμένα ίσως αλλάζουν οι χρόνοι).
Σε μία μεγάλη κατσαρόλα βάζουμε νερό μέχρι τη μέση περίπου και μόλις αρχίσει να βράζει ρίχνουμε το καρότο, το αφήνουμε 12 λεπτά και το σουρώνουμε πάρα πολύ καλά. Προσοχή να είναι πάρα πολύ καλά σουρωμένο, γιατί ότι υγρά μένουν επιβραδύνουν το δέσιμο του σιροπιού αργότερα…
Ετοιμάζουμε το σιρόπι
Βράζουμε σε μία κατσαρόλα το νερό, τη ζάχαρη τις βανίλιες και τα γαρύφαλλα ανακατεύοντας συχνά με μία ξύλινη κουτάλα .Μετά από 25 λεπτά ρίχνουμε το χυμό του λεμονιού και 10 λεπτά αργότερα ρίχνουμε το καρότο και αφήνουμε για περίπου 10 λεπτά ίσως και λίγο περισσότερο ακόμα να βράσει.
2 -3 λεπτά πριν κλείσουμε τη φωτιά, ρίχνουμε και τα κομμένα αμύγδαλα για να πάρουν την τελευταία βράση.
Παρατηρήσεις:
Οι χρόνοι που δίνω είναι ενδεικτικοί γιατί τις φορές που το έφτιαξα ποτέ δεν ήταν ίδιοι. Παίζει ρόλο το πόσα υγρά έχουν τα καρότα μας, αλλά και η κατσαρόλα που χρησιμοποιούμε.
Οι οδηγίες που μου δόθηκαν ήταν να προσέχω το σιρόπι να βράσει και να είναι πηχτό χωρίς να πάρει χρώμα. Αφού το έσβησα δεν απέσυρα την κατσαρόλα από το μάτι της κουζίνας αλλά το άφησα να πάρει όλη την επιπλέον θερμότητα και έτσι όσο κρύωνε το γλυκό τόσο καλύτερο δέσιμο επιτύγχανα…
Η μαμά μου για να τσεκάρει αν το σιρόπι έχει δέσει, βγάζει λίγο από το γλυκό με ένα κουτάλι να κρυώσει και στάζει μία σταγόνα από το σιρόπι πάνω στο νύχι του αντίχειρά της.
Αν το σιρόπι στέκεται σχηματίζοντας μία ωραία σταγόνα τότε είναι εντάξει, αν στάζει στο δάχτυλό της και δεν στέκεται τότε θέλει και άλλο βράσιμο...
Μπορούμε να το απολαύσουμε σκέτο, όπως όλα τα γλυκά του κουταλιού άλλωστε και ταιριάζει πάρα πολύ με λίγη κανελλίτσα από πάνω.
Επίσης είναι πολύ ωραίο συνοδευτικό για γιαούρτι ή παγωτό.
Και προφανώς αν δεν θέλουμε να βάλουμε τα αμύγδαλα κανένα πρόβλημα είναι εξίσου ωραίο.
Καλή επιτυχία
Αμαλία

46 comments:

THANASIS MAKEDONAS said...

Καλημέρααααα αυτό είναι το βρήκα!!!!!!!!!!και σκεφτόμουν πώς θα ανεβάσω λίγο το ζάχαρο που έπεσε,χαχαχαχαχαχα.πάλι μας ξελιγώνεις πρω'ί' πρω'ί' πάντα περιμένουμε την επόμενη συνταγή.

Maria B. said...

Αμαλίτσα μου με τον όμορφο και νεοφώτιστο Νικόλα σου !!! επειδή είχα την τιμή να δοκιμάσω απο το γλυκάκι της βαπτισης θα στο πω αλλη μια φορά ότι το καροτάκι σου ήταν καταπληκτικό. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όποιον θέλει να το φτιάξει. Οπως επίσης να πω ότι την πρώτη φορά που έφαγα γλυκό καρότο, με πιεσαν για να το κάνω γιατι δεν μπορούσα να φανταστώ το καρότο σε γλυκό και όχι στην ψαρόσουπα, στον φυσικό του χώρο !!! Βέβαια από τότε είμαι φαν !!!

Και πάλι Αμαλίτσα μου θερμές ευχές για τον μικρούλη σας !!!!

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΙΑ ΑΝΑΠΟΔΗ said...

καλημερα , το φτιαχνω κι εςγω αυτο το γλυκακι , κι εχουμε ολο το χειμωνα για το γιαουρτι μας , νοστιμοτατο , φιλια πολλα πολλα

ΙΟΥΛΙΑ said...

Καλημέρα.
Το γλυκό αυτό το έμαθα από την Ελενα, που είχε βάλει παλιότερα μια συνταγή στο Χάνγκρυ, αλλά νομίζω ήταν κάπως διαφορετικό.
Ολο λέω να το φτιάξω, γιατί την έχω φυλάξει την συνταγή, κι όλο κάτι τυχαίνει.
Νομίζω ήρθε η ώρα του!

Ειρήνη said...

Παρ' ότι τα γλυκα κουταλιού δεν συγκαταλέγονται στις αδυναμίες μου, αυτό το καροτένιο γλυκάκι μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρον και ασυνήθιστο. Σε αντίθεση με την Μαρία πιστεύω ότι η γεύση του καρότου ταιριάζει σε γλυκές δημιουργίες (π.χ. κάροτ κέηκ).

Να το χαίρεστε το αγοράκι σας με υγεία και χαρά!

dhmhtra said...

Καλημέρα...
Δεν θα πιστέψετε ότι το Σάββατο έφτιαξα το γλυκό καροτάκι ,με την διαφορά ότι εγώ το έκανα με όλόκληρα καροτάκια πολύ μικρά.
Θα βάλω κάποια στιγμή φωτογραφίες.
Φιλιά

Amali said...

Καλημέρα Θανάση,
μπράβο!!! εεε δεν θα το έλεγα ότι ανεβάζει και ιδιαίτερα το ζάχαρο, χαλαρωτική ένεση θα είναι!!!!!!!
πολλά φιλιά
Αμαλία

marian said...

Αμαλίτσα μου καταρχήν να σου ζήσει ο μικρός Νικόλας!!!!
Τα βαζάκια σου είναι απίθανα!!!
Τι χρυσοχέρα μανούλα είσαι εσύ;Μπράβο σου!!!!!!!
Κατα δεύτερον μπράβο σου για την υπέροχη συνταγή που μας δίνεις σήμερα!!!
Εφαγα κάποια στιγμή γλυκό καρότο αλλά κομμένο σε λεπτές φετούλες!!!ομολογώ νοστιμότατο αλλά σαν εμφάνιση δεν με ξετρέλανε!!!
Νόμιζα ότι έτρωγα ... γλυκιά φασολάδα!!!!!
Ετσι όμως οπως το παρουσιάζεις εσύ μου άρεσε πάρα πολύ!!!
Και επειδή είμαι σε φάση να φτιάχνω γλυκά κουταλιού τώρα λέω να το δοκιμάσω!!!!
Φιλάκια πολλά πολλά σε όλες σας!!!

Amali said...

Ευχαριστώ πολύ και πάλι Μαράκι μου, για τις ευχές σου
όντως έχει φοβερή γεύση και εκτός ψαρόσουπας...
πολλά φιλιά
Αμαλί

Amali said...

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΙΑ ΑΝΑΠΟΔΗ
όπως το είδα -γιατί πρώτη φορά φτιάχνω- εμείς πρέπει να κάνουμε τσουβάλια καρότου για να έχουμε όοοοοολο το χειμώνα....
πολλά φιλιά
Αμαλία

Amali said...

Ιουλία μου,
όταν ξεθάψεις τη συνταγή θα δεις ότι είναι πολύ διαφορετικό της Έλενας, λεπτομέρειες θα σου πει όμως και η ίδια
Ήρθε η ώρα του, σαν απειλή ακούστηκε αυτό για το καροτάκι μας...
πολλά φιλιά
Αμαλία

Amali said...

Ειρήνη μου ευχαριστώ για τις ευχές,
δεν το έχω δοκιμάσει σε κέϊκ από γλυκό του κουταλιού, παρά μόνο ωμό, είναι καλό λές;
φιλιά Αμαλία

Amali said...

Δημητρούλα είδες τα μεγάλα πνεύματα συναντιούνται...
βάλε να δούμε
Πολλά φιλιά
Αμαλία

Amali said...

marian
ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου να είσαι καλά...
τι πλάκα που είχε η περιγραφή σου γλυκιά φασολάδα!!!!!!!!!
και από την άλλη η Μαρία μας με την ψαρόσουπα
αυτό δείχνει πάρα πολύ σαν γλυκό του κουταλιού και δεν παραπέμπει σε γνωστές γεύσεις του καρότου που ξέρουμε!!!
πολλά πολλά φιλιά
Αμαλία

ΕΛΕΝΑ said...

Kι εγώ, κι εγώ το έχω δοκιμάσει αυτό το γλυκάκι από τα χεράκια της Αμαλίας, μιας και είχε την καλοσύνη να μου στείλει ένα βαζάκι:))
Είναι εξαιρετικό ομολογουμένως!!

Ιουλίτσα το δικό μου είναι τελείως διαφορετικό και σε εμφάνιση και σε γεύση. Είναι σε ροδέλες και όχι σε sticks. Θα το .... σερβίρω μόλις τελειώσουμε το βάζο της Αμαλίας;-)

Καλημέρα σε όλους, πολλά φιλιά!!

Phivos Nicolaides said...

Να δοκιμάσουμε και αυτό το γλυκό, γιατό όχι. Φαίνεται τόσο νόστιμο...

γαστεροπλήξ said...

πολυαγαπημένο γλυκάκι, εγώ το έμαθα 16 ετών όταν αρραβωνιάστηκα, ήταν η σπεσιαλιτέ της πεθεράς μου, αλλά όχι τριφτό, σε ροδέλες πολύ εντυπωσιακές που τις έκοβε ο πεθερός μου. τριφτό το έφτιαξα λίγα χρόνια αργότερα, για πιο ευκολία. μου αρέσει πολύ.
τέλειες οι μπομπονιέρες γλυκάκι, θυμίζουν τις παλιές εποχές όπου τα πάντα γινόταν χειροποίητα σε αρραβώνες γάμους βαπτίσια.
πολλά φιλιά

Ξανθή said...

Είναι κάτι που ψάχνω εδώ και καιρό, μιας κι έχω διαβάσει τουλάχιστον πέντε διαφορετικές συνταγές.
Θα δοκιμάσω την δική σου μόλις έχω φρέσκα καρότα από κήπο γνωστό μου!!!

Amali said...

Λενιώ κατά το χειμώνα σε βλέπω να το βάζεις το δικό σου το καρότο γιατί έχουμε ακόμα βάζαααααααααα
πολλά πολλά φιλιά
Αμαλία

Amali said...

Φοίβο καλησπέρα,
να το δοκιμάσεις γιατί είναι και ανάλαφρο
πολλά φιλιά
Αμαλία

Amali said...

γαστεροπλήηηηηηηηηηξ 16!!!!!!! αρραβωνιάστηκες!!!!!!! Παναζία μου πόσο τσικό νοιώθω τώρα!!!!!!
Το παρέρχομαι και πάμε για τα υπόλοιπα, αυτό ακριβώς ήταν και το νόημα και τα έκανα όλα μόνη μου να θυμίζουν κάτι από παλιά .... και γιατί έχω βαρεθεί πιά όλα τα ετοιματζίδικα!!!
πολλά φιλιά
Αμαλία

Amali said...

Ξανθή ψάξε ψάξε δεν θα το βρεις...
κι όμως να που το βρήκες!!!
Γιατί ήσουν ανικανοποίητη με τις άλλες 5 συνταγές;;
Πολλά φιλιά
Αμαλία

Z. said...

Συγχαρητήρια και πάλι μικρή Αμαλί, που δεν σταματάς να μας εκπλήσσεις...

Φιλιά στον petit Nicolas σου!

Betty's Cuisine said...

....πάντως βρε κορίτσια, τις πιο όμορφες και πρωτότυπες συνταγές σε σας τις βρίσκω...πολύ ωραίο φαίνεται το γλυκό σου, δεν έχω δοκιμάσει ποτέ, αλλά μπαίνω σε πειρασμό να το φτιάξω..

Roadartist said...

Δεν έχω φάει ποτέ τέτοιο γλυκό..

Betty's Cuisine said...

...και βέβαια λόγω της (μόνιμης) αφηρημάδας μου, ξέχασα να σου ευχηθώ...Να σου ζήσει το αγοράκι σου, να το χαίρεσαι και να το καμαρώνεις!

despoina said...

Αμαλία, σου βγάζω το καπέλο. Μικρή κοπέλα και να μπεις σε τέτοιο κόπο. Και το αποτέλεσμα εξαιρετικό. Συγχαρητήρια και να τον χαίρεσαι το μικρούλη σου. Πολύχρονος και ευτυχισμένος. Πολλά φιλιά.

Λίνα said...

Εγώ πάλι δεν το έχω ξανακούσει, ούτε το έχω φάει ποτέ αυτό το γλυκό.Μάλλον δεν το φτιάχνουμε εμείς στο νησί. Βέβαια το καρότο είναι γλυκό από μόνο του. Άρα γιατί όχι και γλυκό του κουταλιού.
Πάντως ένα έχω να πω, γειά στα χέρια σου Αμαλία, δείχνει υπέροχο.

ΕΛΕΝΑ said...

Κόρες το Σαββατοκύριακο θα βάλουμε ποστ για την βάφτιση του Νικολή, φυλάξτε τις ευχές σας για τότε:))
Σήμερα κεραστείτε από το γλυκάκι της Αμαλίας!!

Amali said...

Γειά σου Ζαμπάκι,
καλά το ολόχρυσο καλάμι της Μαρίας νομίζω σε λίγο θα μου είναι απαραίτητο, γιατί θα αρχίσω να παίρνω την ανιούσα!!!
και που είσαι ακόμα....μόλις δοκιμάσεις να δεις τι θα πάθεις.. είδες είδες άρχισα!!!
Πολλά φιλιά
Αμαλί
και ευχαριστώ για τα φιλιά θεία (Νικόλας)χιχιχιχιχι

Amali said...

Betty μου και εγώ πρώτη φορά το έκανα, και ευτυχώς από ότι μου είπαν δεν απέτυχε!!!ευτυχώς! 6 κιλά για πρώτη φορά καλά δεν είναι;;;
Η γέυση του πάντως θα σε αποζημιώσει
πολλά φιλιά
Αμαλία

* Μπέττυ καλως ήρθες στο κλάμπ των μόνιμα αφηρημένων... Είμαι πρόεδρος!!χιχιχιχι ευχαριστώ για τις ευχές σου

Amali said...

Roadartist να η ευκαιρία τι περιμένεις;;;;

Amali said...

Σιγά βρε Δέσποινα μικρή κοπέλα, απλά είμαι λίγο μικρότερη από τα κορίτσια (μισή γενιά), απλά μου αρέσει η παράδοση και προσπαθώ όσο και όπου μπορώ να την αναδεικνύω
Ευχαριστώ για τις ευχές
Αμαλία

Amali said...

Λίνα μου και εγώ τώρα περίπου ένα χρόνο ίσως λίγο περισσότερο το έχω ανακαλύψει και μέχρι πρότινως το έτρωγα μόνο σε κάποια ουζερί που το έφτιαχναν και μας κερνούσαν τώρα όμως ξέρω και εγώ....
Πολλά φιλιά
Αμαλία

Amali said...

Έλενα είσαι και μαρτυριάρα εεεεεε;;;;
Φιλάκια σε πειράζω...
Αμαλί

anemona said...

Πολύ ενδιαφέρον το γλυκάκι ήθελα να το φτιάξω
Σε ευχαριστώ πολύ

vicky said...

Αμαλία, γεια. Δοκίμασα κι έφτιαξα τη συνταγή σου, χωρίς τ' αμύγδαλα, και όντως το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό.
Το σιρόπι όμως δεν ήταν αρκετό κι έτσι την επόμενη μέρα, έφτιαξα κι άλλο σιρόπι και τά'δεσα όλα μαζί. Πώς γίνεται να φτιάξω περισσότερο σιρόπι για να "καλυμπάει" μέσα το γλυκό χωρίς να ζαχαρώσει; όποιος μπορεί να βοηθήσει ευχαριστώ πολύ προκαταβολικά!
Βίκη

Maria B. said...

Vicky γειά σου, στείλαμε την απορία σου στην Αμαλία, αλλά μάλλον δεν θα εχει προσβαση σε ιντερνετ και γιαυτό δεν σου έχει απαντήσει ακόμη.
Ετσι λοιπόν θα σου πω τι κάνω εγώ με τα γλυκά του κουταλιού όταν θέλω περισσότερο σιρόπι.
Δεν ξέρω ποση ποσότητα καρότου έκανες για να σου δώσω ακριβής αναλογίες.
Αυτό που μπορώ να σου προτείνω εαν θέλεις αρκετό σιρόπι είναι να αυξήσεις κατά 50% την ζάχαρη και κατά 50% το νερό ή αν θέλεις λιγότερο σιρόπι αύξησέτα κατά 25% απο την αρχική τους αναλογία.
Επίσης αυξησε αναλογικά και όλα τα υπόλοιπα υλικά (βανίλιες-μοσχοκαρφα-λεμόνι) εκτός απο τα καρότα.

ευχομαι καλή επιτυχία! για ότι άλλο θελήσεις, εδώ είμαστε !!!

φιλια πολλά

vicky said...

Μαρία Β. ευχαριστώ πολύ για τη συμβουλή σου! Απ'τις δοκιμές που έχω κάνει ως τώρα, όλα τα φρούτα φαίνονται να θέλουν περισσότερο σιρόπι απ'αυτό που μια συνταγή αρχικά προτείνει.
Ευχαριστώ πάντως για την πολύ γρήγορη ανταπόκριση και όταν στη δεύτερη παρτίδα, εφαρμόσω τη συμβουλή σου, θα σου πω πως πήγε!
Καλή συνέχεια!

Maria B. said...

Βικάκι γειά σου και πάλι, στα γλυκά του κουταλιού συνήθως προσέχουμε πάντα εαν χρειάζεται λίγο νεράκι παρα πάνω. Οταν το φρούτο ειναι λίγο πιο σκληρό (πιο άγουρο) συνήθως θέλει περισσότερο νερό, αν είναι πιο ώριμο βγάζει αρκετά υγρά κατά το δέσιμο και έτσι δεν χρειάζεται να συμπληρώσεις και αλλο νερό.

Μου κάνει όμως εντύπωση που γράφεις ότι πάντα χρειάζεται να προσθέσεις υγρά. Μήπως σου αρέσει να δένεις αρκετά το σιρόπι και γιαυτό δεν σου μένει αρκετό ??
εγώ τα τελευταία χρόνια συνηθίζω να το δένω ελαφριά, δηλαδή κάτι ανάμεσα στον παλιο τρόπο (πολύ δεμένο σιρόπι) και στο σιρόπι της κομπόστας. Θεωρώ ότι έτσι καταλαβαίνω περισσότερο την γεύση του φρούτου και δεν νοιώθω ότι τρώω ένα καραμελωμένο φρούτο αλλά ένα φρούτο με όλες του τις γεύσεις, τυλιγμένο με σιροπι και είναι πιστεψέ με πάαααρα πολύ νόστιμο.

καλή επιτυχία, περιμένουμε την συνεχειά σου !!!!

φιλια πολλά και καλή βδομάδα

Amali said...

επιτέλους κατάφερα να μπω και να γράψω και εγώ σχόλιο!!!!
Βίκυ θα σου έγραφα ακριβώς αυτά που λέει και η Μαρία μας, απλά είχα πρόβλημα με τη σύνδεσή μου μάλλον και δεν μπορούσα να μπω στα σχόλια!!!
καλή επιτυχία και περιμένουμε λεπτομέρειες

Anonymous said...

Το εκανα σημερα. Ειναι η πρωτη φορα που κανω γλυκο του κουταλιου. Τρομερα ευκολο και μου βγηκε τελειο. Ακολουθησα ολη τη συνταγη βημα βημα απλα προσφεσα στο σιροπακι ενα ξυλακι κανελα γιατι με τρελαινει η μυρωδια της. Οπως και να εχει, εγινε τελειο. Η τυχη της πρωταρας. Ευχαριστω πολυ για την συνταγη αυτη. Τοσο ευχαριστηθηκα την διαδικασια που θυμαμαι την συνταγη απ'εξω.

Amali said...

Καλημέρα Άννα,
μπράβο χαίρομαι που σου άρεσε, αλλά και που το ευχαριστήθηκες και δεν είναι η τύχη της πρωτάρας!!!!
Εγώ κανέλα ρίχνω μετά σκόνη όταν το σερβίρω γιατί δεν την συμπαθούν όλοι... αλλά και μέσα μούρλια θα είναι

και σ'άλλα λοιπόν μια και η αρχή έγινε...

Μαρίνα said...

Αμαλία Καλησπέρα
1 λίτρο νερό χρειαζόμαστε για το σιρόπι??

Unknown said...

Μαρίνα ναι
είναι για το σιρόπι, για το βράσιμο το νερό δεν χρειάζεται μέτρημα γιατί ούτως ή άλλως δεν το κρατάμε το σουρώνουμε το βρασμένο καρότο

Antoni's Place said...

το γλυκο κουταλιου σας ειναι υπεροχο μολης το εκανα για την βαφτηση του γιου μου!!!!!!1συχαριτηρια

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...