Wednesday 1 July 2009

Σπανακοκεφτέδες

Μιας και καλοκαιράκι, μπαλκονάκι, βεραντούλα, ουζάκι, μπυρίτσα, μεζεδάκι .... ορίστε ένα μεζεδάκι που σκάρωσα τις προάλλες.
Πολύ νόστιμοι και μυρωδάτοι σπανακοκεφτέδες, συνόδευσαν μεταξύ άλλων την μπυρίτσα μας.
Ζεστοί ήταν σούπερ, αλλά και όσοι πρόλαβαν να μείνουν για την επόμενη μέρα .... σούπερ ήταν κι αυτοί!
Χρειαζόμαστε:
3/4 κούπας ελαιόλαδο
5-6 κρεμμυδάκια φρέσκα ψιλοκομμένα
μισό κρεμμύδι ξερό τριμμένο
260 γρ, σπανάκι κατεψυγμένο ή 400 γρ. φρέσκο
μισή κούπα άνηθο ψιλοκομμένο
1/3 κούπας μαϊντανό ψιλοκομμένο
1/3 κούπας φρέσκο δυόσμο ψιλοκομμένο ή 1 κουταλιά αποξηραμένο
1 αυγό
200 γρ. φέτα
φρεσκοτριμμένο πιπέρι
2 κούπες περίπου αλεύρι
Το φτιάχνουμε:
Σοτάρουμε στο ελαιόλαδο τα κρεμμύδια να γλασαριστούν και να μαλακώσουν.
Προσθέτουμε το σπανάκι. Αν είναι φρέσκο το ζεματίζουμε πρώτα και το στραγγίζουμε καλά.
Τα ανακατεύουμε όλα καλά για 5 λεπτά σε σιγανή φωτιά. Προσθέτουμε μαϊντανό, άνηθο, δυόσμο, πιπέρι, (όχι αλάτι) και αποσύρουμε από την φωτιά.
Αφήνουμε μισή ωρίτσα να κρυώσει το μείγμα μας.
Σπάμε μέσα στο μείγμα το αυγό και κατόπιν την φέτα χοντροτριμμένη. Ανακατεύουμε πολύ καλά.
Στο τέλος προσθέτουμε σταδιακά το αλεύρι, ώστε να πάρουμε ένα μείγμα όχι πολύ σφιχτό, που να πλάθετε όμως σε κεφτέδες.
Αφήνουμε το μείγμα αν θέλουμε για 10-15 λεπτά στο ψυγείο για να πλάθεται πιο εύκολα.
Πλάθουμε κεφτέδες στο μέγεθος που θέλουμε, αλευρώνουμε ελαφρά και τηγανίζουμε σε καυτό λάδι μέχρι να ροδίσουν από τις 2 πλευρές.
Καλή επιτυχία.

51 comments:

Peter M said...

OPA! Nato to kalokairi ke ta mezedakia!!!! I've never had these, they look & sound delish. I'll bring Tsipouro from the horio.

mia maria said...

Και κοίτα που έχω μισό πακέτο σπανάκι κατεψυγμένο και έλεγα τι να το κάνω! Πολύ ωραία η ιδέα σου!

Rena said...

Ελενάκι τέλεια τα σπανακοκεφτεδάκια σου. Τα έχω δοκιμάσει παλιότερα, είναι πραγματικά πεντανόστιμα!

άλλη Αγγελική said...

Κοίτα τι μου κάνεις πρωινιάτικα! Πειρασμός τα κεφτεδάκια σου. Με σκέφτομαι να τα τρώω στο σπίτι σου στο χωριό... με μπυρίτσα... ααχχχχ...

ΙΟΥΛΙΑ said...

Τέλεια, τέλεια, τέλεια!!!
Κι εγώ τα είχα φτιάξει όταν τα είχες δώσει παλιότερα!
Ενα θα σας πω. Μετά το ποπ δεν έχει στοπ!!
Δεν σταματάς στον ένα σπανακοκεφτέ με τίποτα!

Anonymous said...

Αμαν τι είναι τούτο ?
Απίθανη ιδέα για κεφτεδάκι.
Ελενάκι έγραψες !
sgr

Lila Xagorari said...

Kαταπληκτικοί και μυρωδάτοι οι σπανακοκεφτέδες. Έχω μπόλικο σπανάκι στον καταψύκτη οπότε θα τους δοκιμάσω το συντομότερο.Με τα ίδια μυρωδικά και την ίδια διαδικασία μπορούμε να φτιάξουμε και κολοκυθοκεφτέδες. Μ'ένα σμπάρο δυο τρυγώνια που λένε.

Χριστίνα said...

Ελενάκι έγραψες για μιαν ακόμη φορά! Εχω φτιάξει διάφορους κεφτέδες, με σπανάκι ποτέ και θέλω να τους δοκιμάσω!
Πως πέτυχες έτσι τέλειο το σχήμα??
Αααα, να σου πω και για χθες που με ρώτησες για το ταξίδι.
Σε επαγγελματικό ταξίδι ήμουν, αλλά συνδύασα το τερπνόν μετά του ωφελίμου!!
Φιλιά!

kiki said...

Εγώ θα τα ψήσω! Χαχα! ;-)

Amelie said...

Είναι όντως πολύ νόστιμοι οι σπανακοκεφτέδες, να τους δοκιμάσετε! Εγώ πάντως τους πλάθω και τους βάζω στο ταψί πάνω σε αντικολλητικό χαρτί, γίνονται εξίσου νόστιμοι αν κάποιος δεν θέλει να φάει κάτι τηγανητό!

γαστεροπλήξ said...

χωρίς σχόλια, και η μπύρα παγωμένη!!!!!!!!

Amali said...

Έλενα τέλεια και σε σχήμα και σε γαύση, φαντάζομαι...
όλου του είδους τα κεφτεδάκια είναι τα αγαπημένα μου, με κυμά, με πρασινάδες, με όσπρια, με ντομάτες, με μαλάκια με ταραμά.. όλα όλα τα τρώω και συμφέρω....
Ελενα πετάγομαι Αθήνα προέκυψαν έτσι ξαφνικά κάτι δουλείες δεν χρειάζεται να μου ζεστάνεις το πιάτο τα τρώω και κρύα!!!!!!!
Πολλά πολλά φιλιά
Αμαλία

ΕΛΕΝΑ said...

Peter, bring the tsipouro and I'll bring the spanakokeftedes;-)
Kalo mina:))

ΕΛΕΝΑ said...

Big mama
μια χαρά γίνεται και με κατεψυγμένο σπανάκι, εγώ το έχω βολευτεί πολύ όταν δεν βρίσκω φρέσκο!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ρενάκι μου τα δοκίμασες??
Χαίρομαι που σου άρεσαν, είναι ωραίο μεζεδάκι για μπυρίτσα!
Φιλιά πολλά:)

ΕΛΕΝΑ said...

Αγγελικούλααααα!!
Μην τα σκέφτεσαι, έλα στο χωριό να τα ... τσακίσουμε.
Φεύγω το Σαββάτο και θα μείνω μια βδομάδα εκεί.
Είσαι πάντα καλοδεχούμενη εκεί, you know that:))
Smaaaaacc!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ioυλία μ' άρεσε αυτό το "μετά το ποπ δεν έχει στοπ" χα χα χα!!
Σωστό, δεν σταματάς ποτέ στον ένα!
Φιλιά, καλό μήνα:)

ΕΛΕΝΑ said...

Λιζάκι μου σε ευχαριστώ πολύ!!
Φιλάκια και καλό μήνα να χουμε:)

ΕΛΕΝΑ said...

Λίλα σωστά!!
Ορεξη να χουμε (που δεν μας λείπει δηλαδή) και από τρυγόνια ... όσα θέλεις;-)
Καλό μήναααααα!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Xριστινάκι χαίρομαι πολύ που κατάφερες να συνδυάσεις δουλειά με διασκέδαση!!!
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα .... δεν αμφέβαλα χα χα χα!
Φιλάκια:)

ΕΛΕΝΑ said...

Amelie ψητούς δεν τους έχω δοκιμάσει, πιστεύω ότι θα γίνονται και ψητοί μια χαρά!
Τι έγινε με το blog σου??
Προσπαθώ να μπω και δεν μπορώ.
Δεν φαντάζομαι να το έκλεισες?? Μάλλον θα το διαμορφώνεις φαντάζομαι αυτόν τον καιρό!
Καλό μήνα!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Γαστεροπλήξ..... έφτασεεεεε!!! χα χα χα!
Καλό μήνα!

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλίτσα .... έλα, έλα εσύ και μην σε νοιάζει!
Θα στα ζεστάνω, αν και κρύα μια χαρά είναι!!
Φιλάκια, καλό μήνα:)

marian said...

Καλησπερούδια!!!!
Μπήκα το πρωι μια στιγμή, είδα τους υπέροχους σπανακοκεφτέδες, αλλά είχα τέτοια δουλειά σήμερα που δεν προλάβαινα όχι σχόλιο να γράψω,αλλά ούτε για .... να πάω!!!!!
Είχα γενική το σπίτι, γιατί το απόγευμα περιμένω κόσμο, έκανα και δύο γλυκά και είμαι στην αναμονή!!!
Κορίτσια οι σπανακοκεφτέδες, οι ντοματοκεφτέδες, οι κολοκυθοκεφτέδες είναι μεγάλη μου αδυναμία αλλά συνήθως ποτέ δεν τους καλοπετυχαίνω!!!
Λενιώ μου οι δικοί σου είναι τέλειοι κι από εμφάνιση και απ΄ότι φαίνεται και από γεύση!!!
Η συνταγή σου είναι η τελευταία μου ελπίδα να τους πετύχω!!!

φιλάκια πολλά πολλά!!!
Πάω να πιω καφεδακι!!!!

ΕΥΗ ΚΟΥΚ said...

Καλά είναι απίθανοι απ ότι βλέπω. Τέλειο σχήμα και χρώμα..... Τι μας κάνεις αχ, να δω πως θα βγω στην παραλία..... Καλό μήνα φιλάκια :)))

Λίνα said...

Φοβερή η ιδέα σου. Και από ότι φαίνεται θα είναι και τέλειοι.
Μπράβο Έλενα.
Καλό μήνα.

Betty's Cuisine said...

ωωω... υπέροχοι! άντε να ρθει το σαββατοκύριακο να ανασκουμπωθώ και πάλι γιατί μέσα στη βδομάδα δεν προλαβαίνω πια ούτε να φάω! φοβερό το μεζεδάκι σου, θα το φτιάξω οπωσδήποτε σύντομα, και μόνο από την εμφάνιση είμαι σίγουρη ότι θα κάνει θραύση... Καλό μήνα Ελενάκι

Olga said...

'Ελενα μου εγώ κόλλησα στην εισαγωγή σου![Μπαλκονάκι, μπυρίτσα, παρεούλα ]και άλλα τέτοια ευχάριστα!!Αυτό μου έδωσε την διάθεση για τα υπέροχα κεφτεδάκια σου.Ξέρεις να τα ..σερβίρεις υπέροχα!!

Matziris Kostas - δάσκαλος said...

Συνταγές όπως η παρούσα, αγαπητή Έλενα, εκτυπώνονται και αναρτώνται με μαγνητάκια πάνω στο ψυγείο , για να τις δει η νοικοκυρά και να μπει στο χορό των γεύσεων.Το μόνο πρόβλημα είναι ότι δε σε προλαβαίνουμε. Καλό βράδυ!!

ΑΧΤΙΔΑ said...

Δεν έχω κάνει ποτέ με σκέτο σπανάκι και επειδή τρελλαίνομαι για τέτοιου είδους κεφτέδες , αντιγράφω και θα την κάνω σίγουρα, σ' ευχαριστώ.Ντοματοκεφτέδες έχεις κάνει;

ΕΛΕΝΑ said...

Marian καλή επιτυχία στην "μάζωξή" σου, που είναι σίγουρη!!
Εκανες δυο γλυκά βρε θηρίο??
Γεια στα χέρια σου!!
Πολλά φιλιά, καλό μήνα!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Eυάκι, λες να τρομαξουν οι παραλίες??? Πάρε έναν σπανακοκεφτέ, έχουμε ... λίγο περιθώριο ακόμα:PPP
Fili;a!!

ΕΛΕΝΑ said...

Kαλό μήνα Λίνα μου, σε ευχαριστώ πολύ!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλό μήνα Betty μου:))
Το Σαββατοκύριακο να κοιτάξεις να ξεκουραστείς λιγάκι, σίγουρα το χρειάζεσαι με τόσα τρεξίματα μες την βδομάδα!!
Φιλιά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ολγάκι μου όλα καλά??
Το καλοκαιράκι είναι μοναδικό, δεν το αλλάζω με τίποτε!!
Πολλά φιλιά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Κωστή, κάνεις κι εσύ το κόλπο με τα μαγνητάκια?? χα χα χα!!!!
Εχεις δίκιο, πρέπει να μειώσουμε λίγο τον ρυθμό μας, αλλά θέλουμε τόσο πολύ να σας καλοπεριποιηθούμε που μας πιάνει ο .... οίστρος;-)
Καλό μήνα:))

ΕΛΕΝΑ said...

Aχτιδούλα μου ντοματοκεφτέδες σπέσιαλ κάνει η Μαρία μας.
Σε λίγες μέρες θα βάλει συνταγή της μανούλας της,όπως μου έλεγε!
Κάνεις εσύ?? Τι ρωτάω??
Σίγουρα κάνεις και είναι σπέσιαλ!!
Καλό μήνα!!

Maria B. said...

Αχ Ελενάκι μου με τα γνωστά μου τρεξίματα δεν προλαβαίνω ούτε τις συνταγές μας να σχολιάσω !!!! αχ αχ !!! που θα πάει θα ηρεμήσω κάποια στιγμή!!

Λοιπον δεν τα είχα ακούσει ποτέ αυτα τα σπανακοκεφτεδάκια, τα οποία φαντάζουν τέλεια !!! είναι φοβερή ιδέα. Οπως είπε και η Κική θα είναι ωραία και στο φούρνο για όσους αποφεύγουν τα τηγανιτά, τα φανταζομαι στα μαφινοταψάκια, για να παρουν ωραίο σχήμα!!!!!!

ευχαριστούμε Ελενάκι για την φοβερη ιδέα/συνταγή !!!!!!!

φιλια πολλά πολλά

Maria B. said...

A! όσο για τα ντοματοκεφτεδάκια έχω σουπερ συνταγή της μανουλας που την είχε πάρει εδω και χρόνια απο μια ταβέρνα, αλλα να δω πότε θα προλάβω να τα φτιάξω για να τα φωτογραφίσω. Πιστεύω να γίνει σύντομα!!!


Μαριανάκι μου τι γλυκάκια έφτιαξες ?????

Amelie said...

Έλενα, έκανα μία μικρή αλλαγή στο όνομα του blog, πλέον λέγεται ameliedeli@blogspot.com, Επειδή είμαι γαλλοτραφής ήθελα να διορθώσω λίγο το όνομά μου για να είναι σύμφωνο με τη γαλλική γλώσσα! Ελπίζω να σε δω εκεί!

Amelie said...

http://ameliedeli.blogspot.com/ (Μου είπαν να τη δίνω ολόκληρη τη διεύθυνση, οπότε σας την παραθέτω σωστά!)

Roadartist said...

Κολάστηκα.. Μιάμι!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου κοίταξε τις δουλίτσες σου και μην σε νοιάζει τίποτε.
Λες να γίνονται και στα μαφινοταψάκια?? Why not??? Θα το επιχειρήσω!!
Φιλιά πολλά πολλά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Amelie το διορθώνω και οπωσδήποτε θα τα λέμε κι από εκεί!!
Καλή σου μέρα:))

ΕΛΕΝΑ said...

Roadartist μου καλημέρα!!
Ολα καλά???

Anonymous said...

Ελενάκι βοήθεια, απορία..... Τους έφτιαξα και έγιναν ανάρπαστοι. Μόνο που δεν μπορούσα να τους πλάσω και λίγο λίγο πρόσθετα αλεύρι, μέχρι που έβαλα σχεδόν τη διπλή ποσότητα αλεύρι και τελικά έγιναν λίγο κάπως σφιχτοί. Τι δεν έκανα καλά ?
Πάντως τους τσάκισαν, μαζί κι εγώ βέβαια....
sgr

ΕΛΕΝΑ said...

Λοιπόν Λιζάκι μου, το μείγμα όπως γράφω και στην συνταγή, δεν πρεπει να είναι πολύ σφιχτό, αλλά να μπορείς να πλάσεις κεφτέδες με αυτό.
Νομίζω ότι η διπλή ποσότητα αλεύρι ήταν too much.
Δεν χρειαζόταν τόσο πολύ.
Επίσης όπως γράφω, αφήνω το μείγμα για λίγη ώρα στο ψυγείο, κανένα τεταρτάκι, κι έτσι μετά πλάθεται πιο εύκολα.
Η κούπα που χρησιμοποιώ είναι των 200 ml.
Το σπανάκι και λοιπά χορταρικά, να είναι καλά στραγγισμένα.
Σε κάθε περίπτωση, το μείγμα δεν πρέπει να είναι σφιχτό, άντε να θέλει λίγο παραπάνω αλευράκι από αυτό που γράφω, σίγουρα όχι το διπλό.
Βάλε την επόμενη φορά το μείγμα για κανένα τεταρτάκι στο ψηγείο πριν τους πλάσεις, και θα δεις μετά πόσο εύκολα θα πλάθονται.
Φιλάκια!

Anonymous said...

Να δεις που αυτό τελικά έφταιγε και κόλλαγαν στα χέρια μου.
Σε ευχαριστώ για την απάντηση. Θα τους ξαναφτιάξω σίγουρα γιατί μας άρεσαν πάρα πολύ.
sgr

Vassi said...

Ax βρε Ελενα μου εχει τελειωσει το μελανι στο printer.Συνταγη για συνταγη δεν αφησα.Τι ιδεες υπεροχες ειναι αυτες!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Vassi μην παιδεύεσαι και τις τυπώνεις χα χα χαα!
Εδώ είναι το blog δεν φεύγει!
Οποτε θέλεις τις βρίσκεις.
Κι αν υπάρξει ποτέ πρόβλημα, στείλε μου μέιλ και θα σου στείλω όποια συνταγή θέλεις!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...