Wednesday 15 July 2009

Παγωτό καϊμάκι

Το παγωτό αυτό είναι το αγαπημένο μου. Επίσης ήταν και ο καημός μου να το φτιάξω κάποια στιγμή.
Αφού μάζεψα διάφορες συνταγές, τις συνδύασα (αν και πάνω κάτω όλες παρόμοιες είναι), κατάφερα να συγκεντρώσω και τα υλικά και το ….αποτόλμησα.
Το αποτέλεσμα με ενθουσίασε. Είχα επιτέλους σπιτικό παγωτό καϊμάκι. Νόστιμο και μαστιχωτό όπως το ήθελα. Και το μοιράζομαι μαζί σας.
Τα υλικά μας
3 κούπες καϊμάκι ή κρέμα γάλακτος με όλα τα λιπαρά της
3 κούπες γάλα πλήρες
1 κούπα ζάχαρη
3 κοφτά κουταλάκια σαλέπι
1 κοφτό κουταλάκι κρυστάλλους μαστίχας.
Πως το φτιάχνουμε
Χτυπάμε στο μπλέντερ (ή σε γουδί) την μισή ζάχαρη με την μαστίχα, να γίνουν σκόνη.
Διαλύουμε το σαλέπι σε μισή κούπα γάλα.
Στη συνέχεια βάζουμε σε κατσαρόλα το υπόλοιπο γάλα και το ζεσταίνουμε. Όταν το γάλα γίνει χλιαρό, προσθέτουμε το σαλέπι διαλυμένο στο γάλα και την μαστίχα με την ζάχαρη. Ανακατεύουμε καλά.. Προσθέτουμε την υπόλοιπη ζάχαρη και το καϊμάκι (ή την κρέμα γάλακτος αν δεν βρούμε καϊμάκι).
Από την ώρα αυτή ξεκινάμε να ανακατεύουμε την κρέμα, αφού χαμηλώσουμε λίγο την φωτιά. Μου πήρε 20-25 λεπτά να ανακατεύω με χάρη το περιεχόμενο της κατσαρόλας, για να μην μου σβολιάσει η κρέμα και για να πήξει λίγο επίσης. Δείτε το σαν μια καλή άσκηση γυμναστικής ή σαν ευκαιρία να τα πείτε στο τηλέφωνο με την κολλητή σας, όση ώρα ανακατεύετε την κρέμα. Σε κάθε περίπτωση ….think positive.
Αφού τελειώσουμε με το ανακάτεμα, αποσύρουμε την κατσαρόλα από την φωτιά, και αφήνουμε το περιεχόμενο να κρυώσει λίγο. Όποιος διαθέτει παγωτομηχανή, ακολουθεί την γνωστή διαδικασία. Όσοι δεν έχουμε, αφού αδειάσουμε την κρέμα σε μπολ, την τοποθετούμε στην κατάψυξη. Κάθε μία ώρα βγάζουμε το παγωτό και το χτυπάμε με μίξερ χειρός ή στο μπλέντερ. Μετά από 2 χτυπήματα είναι έτοιμο.
Σερβίρουμε το παγωτό ως γνωστόν με σιρόπι βύσσινο, ή γλυκό του κουταλιού βύσσινο ή κεράσι και ψιλοκομμένα καβουρδισμένα αμυγδαλάκια.
Τώρα, όσον αφορά τα υλικά, σε γνωστό μεγάλο Σ/Μ ανακάλυψα σαλέπι σε φακελάκια. Το κάθε κουτί περιέχει 4 φακελάκια με σκόνη σαλέπι. Αυτό για όσους δυσκολεύονται να κατέβουν στο Κέντρο να αγοράσουν σαλέπι από τα μαγαζάκια που πουλάνε μπαχαρικά περίεργα.
Το καϊμάκι επίσης υπερτερεί της κρέμας γάλακτος, αν και δεν χάθηκε ο κόσμος αν δεν βρείτε. Υπάρχουν κάποια ζαχαροπλαστεία που πουλάνε καϊμάκι, κυρίως αυτά που φτιάχνουν τούρκικα γλυκά.
Καλή επιτυχία!

40 comments:

Σταυρούλα said...

Ελενα καλημέρα!Πάλι με λιχουδιές ξεκινάει η μέρα.Τρελαίνομαι για παγωτό Σικάγο!Δεν ξέρω αν έχεις γράψει τη συνταγή του. Να είσαι καλά,φιλιά!

Unknown said...

I'm sure this is much better than the kaimaki you buy. I used to have an ice cream maker but I had to give it away. It was seriously damaging my waistline!

Μαρια Νικολαου said...

Γιατί παιδί μου καϊμάκι? Τι έχω κάνει σ αυτή τη ζωή;
Α πα πα πα
Πειραζει που σε παγωτό λατρεύω μόνο μα μόνο μα μόνο τη μοναδική απλή γεύση της βανίλιας;

ΘΕΛΩ ΒΑΝΙΛΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

Giorgos Varvakis said...

Λενιώ μου καλημέρα!! ΤΟ αγαπημένο μου!!!! Έχω τρέλα με όλα τα "μαστιχοτά".
Πέρα από το μισάωρο της κοινωνικής κριτικής, μια χαρά τη βρίσκω τη διαδικασία.
Φιλιά πολλά

Lila Xagorari said...

Πρωί πρωί τα σαγόνια στα πατώματα Ελενίτσα μας. Χάθηκε ένα σκετο μπισκοτάκι για το καφεδάκι μου? Πως θα πάω τώρα εγώ στο Ναύπλιο που σε όλη τη διαδρομή θα με στοιχιώνει εκείνο το κερασάκι στην κορυφή? Εξαιρετικό το παγωτάκι κι επειδή το έφτιαξα σχετικά πρόσφατα έχω να σας πω οτι καμμία σχέση δεν έχει με το καϊμάκι του εμπορίου.

Amali said...

Έλενα μου πάλι τυχερή είσαι ως προς τη μερίδα μου.. όλο και κάποιος εθελοντής θα βρεθεί να την καπαρώσει!!!πάντως το παγωτάκι σου δείχνει να είναι σαν μια θεϊκή απόλαυση.
ΠΟλλά φιλιά
Αμαλί

kiki said...

Προχτές έφτιαξα! Μιαμ!

ΙΟΥΛΙΑ said...

Αχ βρε Ελενα, και τι δεν θα δινα για λίγο από το μαστιχωτό καϊμάκι σου!!
Το αγαπημένο παγωτό του συζύγου, αν είναι και σπιτικό, δεν σου λέω τίποτα!
Λες να του κάνω έκπληξη με σπιτικό καϊμάκι??

Αγγελικη Ν said...

Από τα αγαπημένα μου παγωτά! Να θυμηθώ να το φτιάξω όταν θα είμαι στην Αθήνα! Ελενα μου, ωραιότατο!

γαστεροπλήξ said...

κι εγώ ψηφίζω καϊμάκι, όταν γράφεις 3 κούπες καϊμάκι προφανώς εννοείς βουβαλίσιο γάλα, διότι μόνο με βουβαλίσιο γίνεται το αυθεντικό!!!
τέλειο παγωτάκι, ο αδελφός του γαμπρού μου φτιάχνει το πιο τέλειο καϊμάκι που έχω φάει ποτέ, διότι δούλεψε κοντά σε ένα Κωνσταντινοπολίτη τεχνίτη και του έμαθε πολλά μυστικά...
βάλε μια διπλή μερίδα με μπόλικο βύσσινο!!!!!!!!!

Peter M said...

Po pO, apo ta ta pio agapimena pagota...da exeis ligo otan ertho?

ΕΛΕΝΑ said...

Σταυρούλα μου δεν την έχω γράψει ακόμα, θα την βάλω κι αυτήν κάποια στιγμή και θα στην αφιερώσω αφού σου αρέσει τόσο πολύ!!
Είπαμε, από παγωτάκια άλλο τίποτα!!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Cupcakes gr.
Σίγουρα είναι καλύτερο το σπιτικό παγωτάκι από το αγοραστό.
Εγώ δεν έχω παγωτομηχανή, κάθε χρόνο λέω ότι θα αγοράσω μία και όλο το αναβάλω. Πάντως και χωρίς παγωτομηχανή, μια χαρά μου γίνονται τα παγωτάκια τόσα χρόνια.
Καλό σου απόγευμα:))

ΕΛΕΝΑ said...

Mαράκι μου έχω βάλει συνταγή για παγωτό βανίλια και πολύ καλή μάλιστα!!
Οσες φίλες το έφτιαξαν, είχαν να πουν τα καλύτερα, είναι από τα ωραιότερά μου παγωτά, δοκίμασέ το και θα με θυμηθείς!!
Φιλιά!!

mar9659 said...

Γιατί καλή μου γυναίκα...γιατί Έλενα μου το κάνεις αυτό,δηλ.όσα κιλά έχασα να τα βάλω...;ε!βεβαια είναι δυνατον να φτιάχνεις καΪμάκι παγωτό και είναι απο τα αγαπημένα μου,κι όχι μόνο δηλ.σε παγωτό...και να μην δοκιμάσω,,χαχα!!ουφ,ούφ ούφ!!και απο πάνω συρόπι απο συκο γλυκό που έφτιαξα....μιάμιάμ!σκέτο κόλαση!!φιλάκια πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Γιώργο μου έτσι λέει και ο καλός μου, ότι είναι ΤΟ παγωτό!!!
Η κοινωνική κριτική χρειάζεται κι αυτή, συνήθως με κάποιον μιλάω στο τηλέφωνο αυτό το μισάωρο χα χα χα!
Φιλάκια, καλό σου απόγευμα:))

ΕΛΕΝΑ said...

Λίλα μου πας Ναύπλιο??
Καλό ταξίδι!!
Συμφωνώ κι εγώ μαζί σου, πολύ καλύτερο το σπιτικό από το αγοραστό καϊμάκι!!
Φιλιά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλίτσα, μην μου πεις βρε σκασμένο ότι δεν τρως ούτε παγωτό καϊμάκι!!!!
Μα τι θα σε ταίσουμε εσένα, μόνο ψαρομεζεδάκια??
Θα δώσω την μερίδα σου στον Γιώργο, που το εκτιμάει;-)
Φιλιάαααα!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα το έφτιαξες??
Βρήκες σαλέπι στη Ζάκυνθο?? Φαντάζομαι μάλλον από Αθήνα θα το έφερες, ε??
Καλοφάγωτο:)

ΕΛΕΝΑ said...

Ιουλίτσα μου λέω.... λέω!!
Αν είναι το αγαπημένο του αντρούλη σου, να του το φτιάξεις ... θα σε λατρέψει;-)
Φιλιά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Αγγελικούλα μου, φαντάζομαι ότι εκεί θα είναι δύσκολο να βρεις τα υλικά! Δοκίμασέ το στην Αθήνα, γίνεται πολύ καλό και μαστιχωτό!!
Φιλάκια!!

Deeba PAB said...

Delicious goodness I can't read. SIGH!! Is this Greek? It's YUM!!

ΕΛΕΝΑ said...

Γαστεροπλήξ μου, ναι, αυτό ακριβώς εννοώ.
Μέχρι στιγμής δεν έχω καταφέρει να βρω και το φτιάχνω με κρέμα γάλακτος, που και μ' αυτήν μια χαρά παγωτό γίνεται!
Βάζω σπέσιαλ μερίδα, κόπιασε:))

ΕΛΕΝΑ said...

Peter έλα εσύ με το καλό και θα έχω απ' όλα:))

ΕΛΕΝΑ said...

Mαριαννάκι έφτιαξες σύκο γλυκό????
Ααααααααα!! Ανταλάσσω δυο συκαλάκια με 3 σπέσιαλ μερίδες παγωτό καϊμάκι;-)
Φιλιάαααα!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Deeba @Passionate About Baking
welcome:))
I am afraid these are all Greek for you, but please be my guest!!

Betty's Cuisine said...

Αμάν Ελενίτσα τι μου κάνεις... έτσι και το δει ο καλός μου δεν τη γλυτώνω! είναι το αγαπημένο του και αν είναι και σπιτικό δεν το συζητώ, δεν μας φτάνει διπλή δόση!
Η δε φωτό όλα τα λεφτά, νομίζω ότι θα απλώσω το κουταλάκι και θα το γευτώ!!! Φιλιά

Μαρια Νικολαου said...

Α δεν το πρόσεξα
παω να ελεγξω και κατοπιν να δημιουργήσω!!!

kleiw said...

Yparxei...esto,kati ligo,Elena mou?molis twra mphka!kai....trexoun ta salia mou!!!tha prepei otan elthw Ellada na parw ylika mazi mou!!!kathe fora to ksexnw!!!einai to pagwto pou latrebw!!!geia sta xeria sou kardoulina mou!!!filakia apo kardias!!!

mar9659 said...

Φιλεναδα για πάρτυ σου,όλο το βάζο με το συκαλάκι,αν και δεν ξέρω αν θα προλάβεις....μα κάτι θα γίνει..την αγάπη μου!!!καλό βράδυ νάχεις γλυκειά μου!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Betty μου φαίνεται οι "καλοί" μας έχουν τις ίδιες γευστικές αδυναμίες στα παγωτά, διπλή δόση κάνω πάντα από το καϊμάκι για να τον ... προλάβω τον δικό μου;-)
Καλό βράδυ!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου είμαι σίγουρη ότι θα μεγαλουργήσεις:)
Είναι παγωτό με αυγά, μην σε πτοήσουν τα αυγά, δεν τα καταλαβαίνεις καθόλου στην γεύση, γίνεται πάρα πολύ νόστιμο!
Καλό βράδυ!

ΕΛΕΝΑ said...

Κλειούλα μου γλυκιά, όταν έρθεις στην Ελλάδα, θα φροντίσω εγώ να σου φέρω τα υλικά, να το κάνεις με τα χεράκια σου, που ετοιμάζουν τόσες νοστιμιές!!
Φιλιά πολλά:))

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριάννα μου, ο λόγος σου με χόρτασε.... να σαι καλά!!
Καλό βράδυ και σε σένα:))

Anonymous said...

να ρωτήσω κάτι...ανακατεύω 25-30 λεπτά σε χαμηλή φωτιά για να πήξει ή να ομογενοποιηθεί το μίγμα; ή για να βράσει; ή τιποτα από όλα αυτά;
Η ιδέα για σπιτικό καϊμακι παγωτό καταπληκτική
Ευχαριστώ πολύ

Roadartist said...

Elena πολλά μπράβο!!!! Όταν αποφασίσω να αρχίσω να μαγειρεύω θα σε ζαλίσω ..λίγο.. :)

ΕΛΕΝΑ said...

Aνώνυμη/ε συγγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση, αλλά το ΣΚ η σύνδεση που είχα δεν ήταν και η καλύτερη!!
Ανακατεύεις για να πήξει ελαφρά (δεν πήζει πολύ) το μείγμα.
Είναι από τα πιο νόστιμα σπιτικά παγωτά, πραγματικά αξίζει να το φτιάξεις!
Καλή σου βδομάδα!!

ΕΛΕΝΑ said...

Roadartist μου, αποφάσισέ το εσύ και ζάλισέ με όσο θέλεις;-)
Φιλιά!!

Anonymous said...

Ενώ διάβασα αρκετές σελίδες, όπως και αυτή εδώ, για την παρασκευή του συγκεκριμένου παγωτού. Ενώ εκτέλεσα, τις οδηγίες και με το παραπάνω. Ενώ η γεύση του είναι υπέροχη, μαζί με σιρόπι βίσσινο. Η υφή του, δεν είναι σαν αυτή που έχει το καιμάκι που παίρνουμε απέξω. Εννοώ, κρεμώδες και μαστιχωτό. Αντίθετα είναι στέρεο, με γεμάτο κρυσταλλάκια πάγου και ελαφρώς κρεμώδες. Αναρωτιέμαι, θέλει περισσότερο σαλέπι για να σφίξει ? Θέλει τελικά παγωτομηχανή, γιατί το ανακάτεμα με mixer, ή με το χέρι δεν πετυχαίνει την ίδια δουλειά?Πως μπορούμε να τελειοποιήσουμε σαν την φωτογραφία σας ? Ευχαριστώ πολύ για την συνταγή! Οποιαδήποτε πρόταση δεκτή!

ΕΛΕΝΑ said...

xolidoxos
Εγώ ούτε παγωτομηχανή έχω, και το σαλέπι που έβαλα ήταν ακριβώς στην ποσότητα που δίνω.
Το καϊμάκι μου έγινε κρεμώδες και μαστιχωτό, αυτό ακριβως που βλέπεις στην φωτό.
Να σημειώσεις δε, ότι ούτε κρυσταλάκια μου έκανε, ούτε τίποτε άλλο.
Εκανες αυτην την συνταγή? Η κάποια άλλη??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...