Friday 24 July 2009

Μελιτζάνα..... η αγαπημένη!!

Η μελιτζάνα είναι το ζαρζαβατικό που δεν λείπει ποτέ από το σπίτι μας όλο το καλοκαίρι.
Με καταγωγή από την Τσακωνιά, θέλω να «παινεύομαι» ότι στο σπίτι μας μπαίνουν μόνο οι αυθεντικές τσακώνικες μελιτζάνες, οι οποίες είναι πολύ γλυκές και θέλουν ελάχιστο έως καθόλου ξεπίκρισμα.
Τις μελιτζάνες τις μαγειρεύουμε με ένα σωρό τρόπους στο σπίτι μας, από τον παραδοσιακό μουσακά μέχρι κέικ με μελιτζάνα και φυσικά το αγαπημένο μου γλυκό κουταλιού το τσακώνικο μελιτζανάκι.
Θα προσπαθήσω όλες τις συνταγές να τις μοιραστώ μαζί σας.
Ξεκινάω με δυο πολύ νόστιμα και καλοκαιρινά μεζεδάκια με μελιτζάνα.

Κροκέτες μελιτζάνας
Θα χρειαστούμε
600 γρ. μελιτζάνες
1 μεγάλο κρεμμύδι
1 αυγό
μαϊντανό
μισή κούπα λάδι
πιπέρι
1 κουταλάκι μοσχοκάρυδο
200 γρ. φέτα
μια κούπα τριμμένη φρυγανιά
Τις φτιάχνουμε
Ψήνουμε τις μελιτζάνες αφού τις ξεπικρίσουμε πρώτα, στο γκριλ.
Όταν μαλακώσουν, τις αφήνουμε να κρυώσουν και αφού τις ξεφλουδίσουμε προσεκτικά τις βάζουμε στο μπλεντερ μαζί με τα επόμενα 6 υλικά, να γίνουν πολτός. Αδειάζουμε το μείγμα σ’ ένα μπολ και προσθέτουμε την φέτα τριμμένη και την φρυγανιά. Ανακατεύουμε καλά.
Αν χρειαστεί (σ’ εμένα δεν χρειάστηκε) προσθέστε λίγο φρυγανιά ακόμη.
Πλάθουμε μακρόστενες κροκέτες, όπως στα σουτζουκάκια, αλευρώνουμε και τηγανίζουμε, μέχρι να ροδίσουν και από τις 2 πλευρές. Δεν χρειάζεται πολύ τηγάνισμα, μην ξεχνάτε ότι οι μελιτζάνες είναι ήδη ψημένες.
Μπορείτε να ετοιμάσετε το μείγμα και από την προηγούμενη μέρα ή νωρίτερα την ίδια μέρα και να το διατηρήσετε στο ψυγείο

Ρολάκια μελιτζάνας με φέτα
Χρειαζόμαστε
4-5 μελιτζάνες τσακώνικες
2 αυγά
150 γρ. φέτα
2 κουταλιές κρεμμύδι τριμμένο
2 κουταλιές άνηθο ψιλοκομμένο
πιπέρι
γαλέτα
Στην εκτέλεση
Κόβουμε τις μελιτζάνες σε φέτες. Τις ξεπικρίζουμε λίγο (οι αυθεντικές τσακώνικες δεν θέλουν πολύ ξεπίκρισμα) και τις τηγανίζουμε σε ηλιέλαιο.
Προσοχή, να μη γίνουν ξεροψημένες. Να τηγανιστούν αλλά να παραμείνουν μαλακές, ώστε να μπορούν να διπλωθούν σε ρολάκια. Γι αυτό χαμηλώνουμε την φωτιά, ώστε να μην μας αρπάξουν.
Σε μπολ ανακατεύουμε την φέτα θρυμματισμένη, το ένα αυγό, το κρεμμύδι, άνηθο και πιπέρι.
Βάζοντας μια κουταλιά από το μίγμα αυτό σε κάθε μελιτζάνα, σχηματίζουμε τα ρολάκια. Τυλίγουμε το καθένα σε αυγό, γαλέτα και μετά πάλι αυγό και τα τηγανίζουμε σε ηλιέλαιο, μέχρι να χρυσίσουν. Μετά…κραααακ και τυράκι
Καλή επιτυχία!

32 comments:

Giorgos Varvakis said...

Καλημέρα Λενιώ μου!! Αυτό δεν είναι ανάρτηση είναι "ωδή στη μελιτζάνα"!! Υπέροχες και οι δύο :) Ανυπομονώ για τη συνέχεια...!!!
Πολλά φιλιά
Καλό Σαββατοκύριακο

anemona said...

καλημέρα

Η μελιτζάνα είναι το ζαρζαβατικό που δεν πρέπει να λείπει από το σπίτι..
εμείς την αγαπάμε…
την έχω μαγειρέψει με πολλούς τρόπους.. αλλά κροκέτες όχι….
μου έλειπε από τις συνταγές μου….
τέλεια !!!
θα το μαγειρέψω το Σαββατοκύριακο θα τρελαθεί ο μικρός…
λατρεύει την μελιτζάνα και τις κροκέτες… (ο τέλειος συνδυασμός
Έλενα σε ευχαριστώ πολύ…..

Lila Xagorari said...

Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες και θα πω μόνο......θέλουμε και τις υπόλοιπες συνταγές και γρήγορα!!!

Amali said...

Καλά Έλενα αυτές τις μέρες θα γίνει ο γάμος του κεφτέ και της κροκέτας!!!!!!!!!!!θα τα παντρέψω και θα κάνω προς τιμήν τους ένα τρικούβερτο γλέντι με τσίπουρα μέχρι να σκάσουμε από το ποτό ή το φαϊ
περιμένω εναγωνιως και τα υπόλοιπα μελιτζανοποιήματα!!!!
πολλά φιλιά
Αμαλία

Maria B. said...

καλημέρα σας !!! καλέ τι μεζεδάκια χάρμα είναι αυτά !!! δεν είχα ξαναδεί κροκέτες μελιτζάνας, φανταζουν υπέροχα!!!! ευχαριστούμε Λενιώ!!!


Οταν σας δώσει το Ελενάκι μας την συνταγή που έχει με το γλυκό μελιτζανάκι δεν θα ξαναφτιάξετε ποτέ διαφορετική συνταγή όσο δοκιμασμένη και αν την έχετε. Εγω που λατρεύω το γλυκό και είχα δοκιμάσει παρα πολλές εκδοχές, σας υπογράφω ότι αυτή είναι η καλύτερη.

elie said...

Μας έχετε καταστρέψει με τα μεζεδάκια σας. Όλο ουζάκια και παραλίες σκέφτομαι!

eleni said...

Έλενα,αυτές τις μέρες βλέπω συνταγές που μ΄αρέσουν πολύ!Μ΄αρέσουν πολύ οι μελιτζάνες,όπως κι αν είναι μαγειρεμένη.Και οι δυο συνταγές εξαιρετικές,θα τις τιμήσω δεόντως!
Πραγματικά οι τσακώνικες είναι οι πιο νόστιμε και γλυκές,αλλά Ελενάκι και τις άλλες ποτέ δεν τις ξεπικρίζω,δε μ΄ενοχλεί η γεύση τους.
Φιλιά!

Anonymous said...

Τις λατρεύω τις μελιτζάνες και φυσικά και οι 2 συνταγές σου με ξετρέλαναν. Μπαίνουν στο αρχείο μου.
sgr

Ξανθή said...

Ελενα οι μελιτζάνες είναι και σε μας αγαπημένες. Θα ήθελα να μου πεις πότε είναι στα μέρη σας κάποια εκδήλωση προς τιμήν της μελιτζάνας μήπως μπορέσω να προγραματίσω επίσκεψη,γιατί το έχω χάσει δυο φορές από έλλειψη ενημέρωσης.

γαστεροπλήξ said...

καλέ θα καταστραφούμε!!!!!!
πως να μην πιούμε τσίπουρο τώρα;
αλκολικιά θα γίνω, κοντά σου αν θα μείνω,
τις τιμουμε τις μελιτζάνες και δε λειπουν το καλοκαίρι από το σπίτι...

Betty's Cuisine said...

Αχ Ελενάκι μου, τι λιχουδιές είναι αυτές! Τις κροκετούλες θέλω, αν γίνουν οι μελιτζάνες της πεθεράς μου πριν φύγω θα υλοποιήσω τις νοστιμιές σου...προς το παρόν πίνω ρακί στην υγειά σου!

kleiw said...

Elanaki mou,glukoooo!!!!ti melitzanoTsakwnikes!!!nostimies einai autes????ta rolakia peripou ta ftaxnw!!-ma-!!tis kroketes???aaax!!!ksana sthn kouzina tha me baleis!!!(siga pou den to thelw)telos pantwn!!tha upostw thn dokimasia ths dokimhs!!!xaaxa!!!oso gia Tsakwnikes....sto oneiro mou!!!geia sta xeria sou!!!me filia apo kardias!!!kleiw!!!

kiki said...

Τον τελευταίο καιρό έχω αρχίσει να εκτιμώ τις μελιτζάνες περισσότερο από το παρελθόν! Θα κεραστώ λοιπόν!

ΕΛΕΝΑ said...

Γιώργο χα χα χαα!! Ωδή στην μελιτζάνα?? Της έχω μιαν αδυναμίας της μελιτζανούλας, τι να κάνω??
Φιλιά, καλό Σαββατοκύριακο:))

ΕΛΕΝΑ said...

Ανεμώνη μου, οι μελιτζανοκροκέτες είναι ιδιαίτερα νόστιμες!!
Δυστυχώς δεν μπόρεσα να βγάλω καλύτερη φωτογραφία, όποτε τις φτιάχνω όμως γίνονται ανάρπαστες!!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Λίλα μου δεν χρειάζομαι παρακάλια εγώ χα χα χα!!
Φιλιά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλίτσα, γάμους θα έχουμε λες!! χα χα χα!!
Είπαμε, δεν χρειάζομαι παρακάλια για τα .... μελιτζανοποιήματά μου, είμαι μελιτζανού, τι να κάνω??
Φιλιάαααα!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου οι μελιτζανοκροκέτες, όπως έγραψα και πιο πάνω είναι απίθανες!!
Χωρίς να θέλω να αδικήσω και το άλλο μου μεζεδάκι, που εμένα μου αρέσει πολύ, αλλά κάθε φορά που φτιάχνω τις κροκέτες λέω "γιατί δεν έβαλα διπλή δόση??". Εξαφανίζονται στο λεπτό!!

Το γλυκό μελιτζανάκι θυμάμαι που το έφτιαξες και σου άρεσε, είναι το παραδοσιακό αγαπημένο μας γλυκό κουταλιού.
Θα βάλω την συνταγή σύντομα!
Φιλιά πολλά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Elie μου, γιατί?? Εμείς τι νομίζεις ότι σκεφτόμαστε?? χα χα χα!!
Αααχχ και να μασταν σε μια παραλία τώρα!! Αυτό το Σαββατοκύριακο θα παραμείνω Αθήνα δυστυχώς, γιατί έχω έναν γάμο, αλλά άλλο Σαββατοκύριακο δεν ... θυσιάζομαι;-)
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου εγώ, επειδή ίσως έχω συνηθίσει τόσα χρόνια στις γλυκές μελιτζάνες, δεν αντέχω να πικρίζουν καθόλου!
Εχει τύχει να αγοράσω στην Αθήνα μελιτζάνες που με διαβεβαίωνε ο μανάβης ότι είναι τσακώνικες και που τελικά δεν ήταν. Το καταλαβαίνω αμέσως, οι original δεν πικρίζουν σχεδόν καθόλου.
Αν έρθεις ποτέ στα μέρη μας (μακάρι!!) θα σε πάω να δοκιμάσεις μελιτζάνα, να μου πεις αν έχεις φάει πιο γλυκιά!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Λιζάκι μου κι εμείς τις λατρεύουμε οικογενειακώς. Εξαιρείται το ... σκασμένο, ο γιος μου ο μεγάλος, που δεν τις έχει δοκιμάσει ποτέ!
Θα τον στείλω να κάνει παρέα στο Μιχαλάκη, ο οποίος μην μου πεις ότι τρώει μελιτζάνα?? Δεν θα το αντέξω χα χα χα!
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ξανθή μου, λες προφανώς για την γιορτή της μελιτζάνας, η οποία είναι μια εκδήλωση που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθήσεις έστω μια φορά!!
Αξίζει πραγματικά τον κόπο!!
Γινεται Αύγουστο, συνήθως στα μέσα Αυγούστου!
Μόλις μάθω ακριβώς ημερομηνία, θα σε ενημερώσω έγκαιρα.
Θα βάλω το άλλο ΣΚ και ποστ, με την περσινή γιορτή της μελιτζάνας, για να δεις τι περιλαμβάνει η εκδήλωση.
Οποτε έρθεις πάντως, οπωσδήποτε κανόνισε να συναντηθούμε!
Καλό σου Σαββατοκύριακο!!

ΕΛΕΝΑ said...

Γαστεροπλήξ και το πε η Αμαλία, να πάμε να γραφτούμε στους ανώνυμους αλκοολικούς, έχουμε καταστραφεί!!
Πιάσε ένα τσίπουρο τώρα:PPP

ΕΛΕΝΑ said...

Στην υγειά σου Μπετούλα μου, φέρε κι εδώ μια ρακή κρυφά από την Γαστεροπλήξ, έχει πιει πολύ σήμερα, προσπαθώ να την συγκρατήσω:P

ΕΛΕΝΑ said...

Κλειώ μου, μακάρι να μπορούσα να σου στείλω τσακώνικες, είμαι σίγουρη ότι θα έφτιαχνες ένα σωρό νοστιμιές!!!
Φιλιά από καρδιάς:)))

ΕΛΕΝΑ said...

Kικίτσα εγώ πάντα τις είχα σε εκτίμηση, κόπιασε να κεραστείς:)

mia maria said...

Πολύ όμορφες και οι δύο συνταγές! Λαχταράω τις μελιτζάνες και οι τσακώνικες είναι τόσο γλυκές!

prasino liker said...

Η Χανιωτικη μελιτζανα χαιρεταει την Τσακωνικη.Σημερα ειχαμε μελιτζανες παπουτσακια με τυρακι και ντοματα.Θεικο φαγητο.Νασαι καλα Ελενα.Ελπιζω να περνας ομορφα το καλοκαιρακι.

ΕΛΕΝΑ said...

Big mama, μιαν αδυναμία στις μελιτζάνες την εχω κι εγώ ομολογώ!
Φιλάκια:))

ΕΛΕΝΑ said...

Λικεράααακιιι!!!
Τι σούπερ φαγάκι τους έφτιαξες!!!
Καλό καλοκαίρι, φιλιά στα όμορφα Χανιά!!

Peter M said...

I just knew you would be using Tsakonikes melitzanes! Eggplants areone of my favourite vegetables.

dio said...

Η Συνταγή σας είναι φανταστική. Την έχω δοκιμάσει 2ο φορές και η τελευταία ειδικά ήταν όνειρο να στε καλά!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...