Saturday 18 July 2009

Γούνα

-Τι θα πάρετε?? με ρώτησε ο ευγενέστατος σερβιτόρος στο Πίσω Λειβάδι της Πάρου
-Τι θα μου προτείνατε?? ρώτησα επίσης ευγενέστατα (όπως πάντα) εγώ.
-Γούνα, μου απάντησε πολύ σοβαρά εκείνος
Προσπάθησα να καταλάβω μήπως με κοροϊδεύει. Βλέποντάς τον όμως να παραμένει σοβαρός, τόλμησα να ρωτήσω
-Τι ακριβώς είναι η γούνα??
Και τότε αυτός προθυμότατα μου απάντησε ότι η γούνα.....
...... είναι ψάρι λιαστό αποξηραμένο.
Τα ψάρια που χρησιμοποιούνται για γούνα, είναι συνήθως σκουμπρί, παλαμίδα ή τόνος.
Παίρνουν λοιπόν το ψάρι, το ανοίγουν στα δύο, αφαιρούν με κοφτερό μαχαίρι το κόκκαλο από την μέση, το πασπαλίζουν με αλάτι και ρίγανη και το αφήνουν 3 μέρες στον ήλιο αφού το σκεπάσουν με κάποιο δίχτυ, για να αποφύγουν ενοχλητικά έντομα.
Μετά τις 3 μέρες το ψάρι είναι έτοιμο για να ψηθεί στα κάρβουνα.
Το σερβίρουν με λίιιιγο πιπεράκι, λίγο ρίγανη, ελαιόλαδο και ψιλοκομμένο μαϊντανό
Ο ευγενέστατος σερβιτόρος μου είπε επίσης, ότι αν μετά τις 3 μέρες προσθέσεις στο ψάρι λάδι και αρκετό ξύδι και το αφήσεις άλλες 3 μέρες μέσα στο λαδόξιδο, αλλά σε σκιερό μέρος πλέον, έχεις έναν ουζομεζέ εκπληκτικά νόστιμο.
Εννοείται ότι όλοι παραγγείλαμε γούνα. Ηταν απλά ... τέλεια!Εδώ βλέπουμε φωτός από Ναξιώτικες γούνες, που μου είχε στείλει παλιότερα ο φίλος μου ο Γιάννης, να λιάζονται στον ήλιο.Και δυο φωτογραφίες από το Πίσω Λειβάδι της Πάρου!

36 comments:

mar9659 said...

ΖΗΛΕΥΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ!!!ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΕΓΩΩΩΩΩΩΩΩ!!!ΝΑ ΠΕΡΝΑΣ ΚΑΛΑ ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΦΙΛΗ...ΕΠΕΙΞΑ ΣΤΗΝ ΖΕΣΤΗ ΔΕΝ ΘΑΡΘΕΙ Ο ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΝΑ ΦΥΓΩ ΔΙΑΚΟΠΕΣ;ΘΑ ΣΑΣ ΠΩ ΕΓΩ ΠΟΥ ΜΟΥ ΚΑΝΕΤΑΙ ΤΕΤΟΙΑ...ΑΝΤΕ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΓΟΥΝΑ ΠΕΡΝΑ ΝΑ ΦΑΣ ΚΑΙ ΛΙΓΗ ΤΟΥΡΤΙΤΣΑ,ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΦΡΕΣΚΗ...ΚΕΡΝΑΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΙΟΡΤΗ ΜΟΥ.....ΦΙΛΑΚΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ!!(Υ.Γ. ΤΑ ΚΕΦ.ΕΠΕΙΔΗ ΖΕΣΤΑΙΝΟΜΑΙ,ΚΑΝΩ ΛΙΓ/ΡΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ...ΧΑΧΑΧΑ!!bayyyyyyyy!!!

αντωνης said...

Ειναι μακραν ο καλυτερος μεζες για ουζο στις Κυκλαδες.
Νομιζω οτι γινεται και με κολιο.

Καλημερες, καλο ΣΚ!
:)

Kiki (Run Kiki Run) said...

An kai exoun perasei polla xronia apo tote, afto to fagito to thimamai me megali xara! Itan toso nostimo! x

Teteel said...

Και η Γούνα φαίνεται πεντανόστιμη, και οι φωτό από το Πίσω Λειβάδι της Πάρου τέλειες.Τι ωραία ακτή! Να περνάς καλά, και έτσι να κάνεις και για εμάς που δεν θα πάμε πουθενά, βάζε φωτό να βλέπουμε. Να έχεις ένα υπέροχο Σ.Κ.

Σταυρούλα said...

Καλέ πότε ήσουνα στο νησί μου;
Νοστιμότατη η γούνα αλλά δεν ξέρω πως προέκυψε το όνομα!
Καλά να περνάς,πολλά φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο.

γαστεροπλήξ said...

γούνες φτιάχνω κάθε Αύγουστο δε ζηλεύω, αν κι ως μεζεδάκι είναι τέλειο, καλέ πάλι στα τσίπουρα θα το ρίξουμε; ξέρεις εσύ!!!!

τη ΘΑΛΑΣΣΑ ΖΗΛΕΥΩ!!!!!!!ΖΗΛΕΥΩ!!!!!!!ΖΗΛΕΥΩ!!!!!!!ούτε φέτος έχει θάλασσα το πρόγραμμα........κλαψ, κλάψ!!!!!!!
υπέροχος τόπος, θυμίζει παλιές καλές εποχές όταν οργώνομαι το Αιγαίο, τώρα......κλαψ, κλάψ........

Μαρια Νικολαου said...

Oντως πρεπει να ναι τελειο ψάρι ετσι φτιαγμενο...
Παρο δεν ετυχε να παω (θα παει η κορη μου φετος ) αλλα εχω παει Ναξο.
Οτι κανεις καλο ειναι λενε :):)

eirini said...

Έχω φάει πολλές φορές και είναι απίστευτα νόστιμο! Το κάνουμε κι εδώ σε πολλά μέρη! Κατά την γνώμη μου το καλύτερο γίνεται με σκουμπρί και είναι από τους καλύτερους μεζέδες!
Άπαιχτη ανάρτηση Έλενα!
Η Πάρος πανέμορφη ε;!

Φιλιά πολλά και να περνάς πάντα τόσο καλά!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριάννα χα χα χααα!!
Αυτό με τα κεφαλαία... με τελείωσε!!!
Αστα κι εδώ πολύ ζέστη, ευτυχώς το ΣΚ είμαι δίπλα στην θάλασσα και κάτι γίνεται!
Χρόνια σου Πολλά και καλά, και βέβαια πέρασα να κεραστώ για την γιορτήσου!
Φιλιά!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Αντώνη μου εγώ πρώτη φορά δοκίμασα και μου άρεσε πολύ!
Λες να γίνεται και με κολιό??

Φιλιά σε όλους σας!!

ΕΛΕΝΑ said...

Kικίτσα το χεις δοκιμάσει κι εσύ??
Πραγματικά αξίζει!!
Καλό σου Σαββατοκύριακο!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελευθερία μου τι εννοείς? Δεν έχει διακοπούλες φέτος??
Εύχομαι να τα καταφέρεις έστω και για λίγες μερούλες να ξεκουραστείς.
Οι φωτογραφίες είναι από τις περσινές μας διακοπές στην Πάρο, ένα νησί που αγαπώ πολύ!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Σταυρούλα μου το νησί σου είναι από τα αγαπημένα μου και το επισκέπτομαι όσο πιο συχνά μπορώ.
Πέρισυ το καλοκαίρι ήμουν τελευταία φορά, περάσαμε τέλεια (όπως πάντα όταν είμαι στην Πάρο), φέτος δεν νομίζω να τα καταφέρω να πάω, λόγω εξετάσεων του γιόκα μου!
Ελπίζω του χρόνου!
Φιλιά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Γαστεροπλήξ στο έχω ξαναπεί, μαζί σου θα πάθω κόμπλεξ κατωτερότητας, φτιάχνεις και γούνα??
Θα πάω να πνίξω την ντροπή μου στα τσίπουρα, έλα για παρέα, πάλι φέσι θα γίνουμε ως συνήθως:P

Δεν έχει θαλασσίτσα φέτος??
Ούτε λίγο?? Ελπίζω έστω λίγο να τα καταφέρετε!
Καλό Σαββατοκύριακο!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου θα ξετρελαθεί η κορούλα με την Πάρο, από τα πιο όμορφα νησιά μας!!
Και η Νάξος πολύ όμορφη, άλλη γοητεία έχει το κάθε νησί, διαφορετική!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ειρηνάκι με σκουμπρί το δοκιμάσαμε κι εμείς είναι η αλήθεια!
Πάρα πολύ καλό!
Η Πάρος πανέμορφη!!
Φιλιά πολλά, καλό σου Σαββατοκύριακο!!

Αγγελικη Ν said...

Έλενα να περνάς καλά στην πανέμορφη Πάρο και να στέλνεις φωτογραφίες! να χαίρεται το μάτι μας!

Στην Αιτ/ακαρνανία την γούνα την λένε πετάλι! Φοβερός μεζές πράγματι!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS said...

ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΑΝΤΑΠΟΔΙΔΩ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ.

Peter M said...

Thanks to your post last year about Gouna, I discovered this delicious way to prepare fish...a very memorable meal.

marian said...

Ψαράκια και πάλι ψαράκια!!!!
Τελεια!!!! Διακοπές χωρίς ψαράκια δεν γίνεται!!!!
και τα δικά σου είναι απίθανα!!!
Ευτυχώς που είμαι διακοπές γιατί θα ζήλευα πολύ πολύ!!!!!
φιλάκια πολλά πολλά και καλά να περνάς κοπελάρα μου!!!
πολλά φιλάκια σε όλες σας!!!
Να είστε καλά μου λείπετε!!!!!:)))

Matriga said...

Γεια σου Έλενα! Χαίρομαι που περνάς όμορφα στις διακοπές σου και ομολογώ πως είσαι τυχερή γιατί δεν μπορούμε όλοι να πάμε. Όπως και να έχει είσαι κορίτσι μάλαμα και χαιρόμαστε που μοιράζεσαι μαζί μας όλες τις εμπειρίες σου. Φιλάκια πολλά και κάνε καμιά βουτιά και για μας :)

Unknown said...

μμμμ...πολύ ωραία και φαγητό και τόπος...πέρνα όμορφα....αντε στην υγειά σου.....τα ουζάκια βρε έλενα......χαχα

Antonia Nats said...

Εξαιρετικό blog. Μπράβο

kleiw said...

Elena mou na pernas panta kala!!!einai thaumasios mezes!!tha ton prospathisw!!!an brw to sabbato to katallhlo psari!!!einai kalh kai h suntagoula me to ksudi!xaxa!!!tha sas grapsw ta nea!!!alla tha prepei na brw hmeres hlioloustes pragma duskolo auto to diasthma!!prwta,enhmerwsh,peri kairou kai meta apofasizw thn agora twn psariwn!!xaxaxa!!!
filia sthn Paro mas!!!apo kardias!!

kleiw said...

prospathhsw!!pouffff!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Αγγελικούλα μέλι, στην Πάρο ήμουν πέρισυ το καλοκαίρι, φέτος Αθήνα είμαι ακόμη, δεν έχουμε φύγει για διακοπές!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Σκρουτζάκο μου καλό καλοκαίρι, να περάσεις τέλεια!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Peter, I remember!!!
You are right, it's super!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Mariaaaaannnn!!!
Κι εσύ μας λείπεις πολύ!!!
Ελπίζω να περνάς φανταστικά στις διακοπές σου, χαίρομαι που έστω και λίγο μπορείς να μπαίνεις και να ακούμε ότι είσαι καλά!!
Φιλιά πολλά πολλά:))

ΕΛΕΝΑ said...

Matrigaki μου γλυκό, δεν είμαι στην Πάρο (δυστυχώς), στην Αθήνα ψήνομαι ακόμα.
Τα Σαββατοκύριακα μόνο φεύγω και πάω στα πάτρια, για κανένα μπανάκι!
Φιλιά πολλά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Παναγιώτη, τα ουζάκια πρέπει να τα κανονίσουμε οπωσδήποτε, καλοκαίρι χωρίς ουζάκια γίνεται??
Αντε, ούζα με σένα, τσίπουρα θέλει η Γαστεροπλήξ, ντέφι μας βλέπω να γινόμαστε εδώ μέσα:P

ΕΛΕΝΑ said...

Fanfaronoi, καλώς όρισες, σε ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σου λόγια!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Κλειουλίνα μου, για να φτιάξεις ψαράκια πρέπει να πάρεις μετεωρολογικό δελτίο, ε??? Χα χα χα!!
Ελα Ελλαδίτσα να τα φτιάξουμε και να τα φάμε παρείτσα!!
Φιλιά πολλά!!!

Amali said...

Μμμμμμμμμμμμμ πόοοοοοοοοσο μου αρέσει!!!!!!!!!
Επίσης φοβερός μεζές φτιαγμένος γούνα καπαρτίνα και όλα τα πανωφόρια είναι και η παλαμίδα, αλλά και τα μεγάλα μπαρμούνια...
Αμάν βρε Λενιώ πάλι ξελιγώθηκα και μόλις έφαγα να φανταστείς!!!!

πολλά φιλιά
Αμαλία

ΕΛΕΝΑ said...

Aμαλία η ατάκα με τα πανωφόρια έγραψε!! χα χα χαα!!!
Πραματικά σούπερ μεζές, πολύ το ευχαριστηθήκαμε το γουναρικό!!
Φιλιά!!

KitsosMitsos said...

Καλησπέρα. Έψαχνα πληροφορίες για τη γούνα για δική μου ανάρτηση και έπεσα πάνω στη δική σου!
Εννοείται ότι έβαλα Link κατευθείαν! Πολύ χρήσιμες πληροφορίες.
Την καλησπέρα μου.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...