Monday 11 July 2016

Πως καταψύχουμε φρέσκα φασολάκια


Όλοι θα έχει τύχει κατά καιρούς να αγοράσετε κάποιο κατεψυγμένο λαχανικό από το σούπερ μάρκετ, και μη μου πείτε όχι, δεν θα σας πιστέψω!
Εγώ έχει τύχει να αγοράσω κάποιες φορές κατεψυγμένες μπάμιες ή αγκινάρες, πολλές φορές αρακά και κάποιες λίγες φορές σπανάκι.
Ωραιότατα τα βρίσκω και δεν έχω κανένα πρόβλημα.
Το μόνο κατεψυγμένο λαχανικό που δεν αγοράζω ποτέ από το σούπερ μάρκετ, είναι τα φασολάκια.
Δεν ξέρω γιατί μου φαίνεται περίεργη η γεύση τους. Η αδελφή μου που τα χρησιμοποιεί συχνά, μου λέει ότι είναι η ιδέα μου, αλλά εγώ δεν μπορώ ούτε να τα πλησιάσω.
Τα φασολάκια όμως, είναι το αγαπημένο μου λαδερό, χειμώνα-καλοκαίρι.
Γι αυτό κάθε χρόνο καταψύχω απίστευτες ποσότητες από φασολάκια, αν κάποιος ανοίξει τον καταψύκτη μου θα … τρομάξει από τα φασολάκια που θα βρει μέσα σ’ αυτόν.
Και όταν τα μαγειρεύω, δεν βρίσκω καμιά διαφορά από το αν δεν τα είχα καταψύξει, φρέσκα φρέσκα είναι!!!
Πάμε να δούμε πως τα καταψύχουμε!

Χωρίζουμε τα φασολάκια στις ποσότητες που θέλουμε. Εγώ συνήθως τα χωρίζω ανά κιλό.
Πρώτο βήμα, να καθαρίσουμε φυσικά τα φασολάκια μας.
Κάποιοι πριν τα καθαρίσουν τα πλένουν, λένε ότι αυτό είναι το πιο σωστό.
Εγώ όποτε το έκανα, με δυσκόλεψε μετά στο καθάρισμα, οπότε πρώτα τα καθαρίζω και μετά τα πλένω.
Φροντίζουμε να αφαιρέσουμε ΟΛΕΣ τις ίνες, δεν έχω χειρότερο από το να βρω έστω και μία ίνα στα φασολάκια μου.
Ιδανικό γι αυτό το θέμα, είναι το μικρό, φτηνό γκατζετάκι με το οποίο ξεφλουδίζουμε τις πατάτες. Δεν αφήνει ούτε μισή ίνα στα φασολάκια μας.
Αφού τα καθαρίσουμε, τα πλένουμε πολύ καλά με άφθονο νερό και τα βάζουμε σε σουρωτό να στραγγίσουν.
Κατόπιν τα απλώνουμε σε καθαρές πετσέτες να στεγνώσουν.
Αφού στεγνώσουν, είναι έτοιμα να μπουν σε σακούλες κλεισμένα αεροστεγώς, και μετά να πάρουν τον δρόμο για τον καταψύκτη μας.

Κάποιες φίλες μου μου έχουν πει ότι πριν τα καταψύξουν, τα ζεματάνε για 2-3 λεπτά.
Εγώ ποτέ δεν τα έχω ζεματίσει, τα βάζω ως έχουν στην κατάψυξη, και θα σας συνιστούσα να μην το κάνετε κι εσείς, δεν υπάρχει κανένας λόγος.
Μια φορά που το δοκίμασα από περιέργεια, το αποτέλεσμα ήταν τελείως διαφορετικό και τα φασολάκια μου φάνηκαν λίγο «νερουλιασμένα» και πιο …. δυσκολομαγείρευτα.
Τα λαχανικά τα οποία χρειάζονται ζεμάτισμα πριν μπουν στην κατάψυξη, είναι συνήθως οι «ρίζες», δηλαδή πατάτες, καρότα, ραπανάκια κλπ. Τα φασολάκια μια χαρά καταψύχονται χωρίς να τα ζεματίσουμε.
Όταν πρόκειται να τα μαγειρέψω, αφού τσιγαρίσω κρεμμυδάκι σκορδάκι, ρίχνω στην κατσαρόλα τα φασολάκια όπως είναι, παγωμένα, και συνεχίζω το μαγείρεμα κανονικά σύμφωνα με την συνταγή μου.
Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο καταψύχω και αμπελοφάσουλα.
Ειδικά όταν τα πετύχω στην εποχή τους και σε καλή τιμή (γιατί συνήθως η τιμή τους είναι λίγο «τσιμπημένη»), αγοράζω μπόλικα και τα καταψύχω.

Όπως βλέπετε το να καταψύξουμε φασολάκια, δεν έχει την παραμικρή δυσκολία.
Ανοίγουμε την κατάψυξη, παίρνουμε το σακουλάκι και απολαμβάνουμε το αγαπημένο μας λαδερό χειμώνα-καλοκαίρι!
Καλή επιτυχία!

Για οποιαδήποτε απορία, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας είτε στο μέιλ μας syntageskardias@yahoo.com είτε στην ομάδα ή την σελίδα μας στο facebook κι εμείς θα χαρούμε να σας απαντήσουμε.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...