Thursday 14 November 2013

Σάλτσα κιμά με μανιτάρια


Ποιος δεν αγαπά την σάλτσα του κιμά για τα μακαρόνια; Όλοι μας!!!
Κάποιες φορές όμως θέλουμε κάτι διαφορετικό, μιαν αλλιώτικη πρόταση για να απολαύσουμε την αγαπημένη μας σάλτσα.
Σκέφθηκα λοιπόν να εμπλουτίσω τον κιμά με μανιτάρια που τα αγαπώ ιδιαίτερα και να τον σερβίρω μαζί με ρύζι, ανάμικτο με καλαμπόκι, που αρέσει της κορούλας μου.
Το γευστικό αποτέλεσμα αυτού του "παντρέματος" ήταν ωραιότατο και το ευχαριστηθήκαμε πολύ!!
Μπορούμε να συνοδεύσουμε το φαγητό μας με μια ωραία σαλάτα της αρεσκείας μας.
Πάμε να σας πω πως το έφτιαξα!

Θα χρειαστούμε:
Για τον κιμά
500 γρ. κιμά μοσχαρίσιο
400 γρ. μικρά λευκά μανιτάρια ολόκληρα, φρέσκα ή κονσέρβας
1 μέτριο ξερό κρεμμύδι
1 μέτρια σκελίδα σκόρδο
1 κουταλιά πελτέ ντομάτας, γεμάτη
μισό ποτήρι κρασιού, λευκό κρασί
4-5 κόκκους μπαχάρι
1 κουταλάκι ξερό δυόσμο
λίγη μαντζουράνα
λίγη ρίγανη
αλάτι - πιπέρι
4 κουταλιές ελαιόλαδο
μια πρέζα ζάχαρη
Για το ρύζι
1,5 φλιτζάνι τσαγιού, κίτρινο ρύζι για πιλάφι
3 φλιτζάνια τσαγιού καλαμπόκι
1 κουταλιά λιωμένη μαργαρίνη
Στην πράξη:
Καθαρίζουμε το κρεμμύδι και το σκόρδο και τα ψιλοκόβουμε.
Αν τα μανιτάρια που θα χρησιμοποιήσουμε είναι φρέσκα, με μια ελαφρά νωπή πετσέτα ή ένα πινέλο κουζίνας μαλακό, σκουπίζουμε προσεκτικά τα μανιτάρια, απομακρύνοντας τυχόν χώμα που έχουν. Δεν τα πλένουμε, διότι απορροφούν νερό.
Αν χρησιμοποιήσουμε κονσέρβας τα στραγγίζουμε καλά, τα ξεπλένουμε και τα βάζουμε σε χαρτί κουζίνας, να απορροφηθούν τα πολλά υγρά.
Βάζουμε σε κατσαρολίτσα το λάδι να ζεσταθεί και ρίχνουμε το κρεμμύδι και το σκόρδο να σωταριστούν.
Προσθέτουμε τον κιμά και τα μανιτάρια, να σωταριστούν και αυτά, μαζί με το μπαχάρι.
Σβήνουμε τον κιμά με το κρασί και αφού εξατμιστεί, προσθέτουμε τον πελτέ, τη ζάχαρη, τον δυόσμο, τη μαντζουράνα, την ρίγανη και τόσο ζεστό νερό, όσο να σκεπάζει τον κιμά καλά.
Χαμηλώνουμε τη φωτιά, σκεπάζουμε το φαγητό μας και το αφήνουμε να σιγοβράσει ώσπου να ψηθεί ο κιμάς και το φαγητό να μείνει με τη σάλτσα του.
Δέκα λεπτά πριν να είναι έτοιμος ο κιμάς, προσθέτουμε όσο αλάτι χρειάζεται και φρεσκοτριμμένο πιπέρι.
Σε μεγάλη κατσαρόλα βάζουμε αρκετό νερό με λίγο αλάτι, να βράσει.
Ρίχνουμε το ρύζι καθαρισμένο και πλυμένο, μαζί με το καλαμπόκι.
Δεν αφήνουμε το ρύζι να παραβράσει, να κρατάει λίγο.
Μόλις είναι έτοιμα, τα σουρώνουμε καλά από τα νερά τους και τα περιχύνουμε με μια κουταλιά λιωμένη μαργαρίνη.
Αν θέλουμε να σερβίρουμε πιο όμορφα το φαγητό μας, βάζουμε το ρύζι σε φόρμα με τρύπα στη μέση.

Το ξεφορμάρουμε προσεκτικά σε πιατέλα και το γαρνίρουμε με τον κιμά με τα μανιτάρια.
Μπορούμε να το πασπαλίσουμε με τριμμένο τυρί, για περισσότερη νοστιμιά.
Σερβίρουμε το ρύζι με τον κιμά ζεστά και καλή μας όρεξη!!
Ειρήνη Ε.

17 comments:

Ξανθή said...

Ωραία ιδέα Ειρήνη!!Καλημέρα

Eleni said...

Ειρήνη μου υπέροχη πρόταση!Φαίνεται νοστιμότατο φαγητό και με πολύ ωραία εμφάνιση!
Φιλάκια!!!!!

Selcouth said...

Εντυπωσιακή εμφάνιση, αγαπημένα υλικά, εύκολο φαγητό, τί άλλο να ζητήσω; Το τυράκι στο τέλος θα το βάλω σίγουρα! Ειρήνη μου έγραψες!
Πολλές κι όμορφες καλημέρες!

Anonymous said...

Ωραία ιδέα! Μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε και με μακαρόνια αντί για ρύζι;

SpIrToKoYto said...

Ειρηνάκι,τέλεια ιδέα...Και σε μπουφέ θα μπορούσαμε να το σερβίρουμε,γιατί έχει και εντυπωσιακή εμφάνιση...
Καλημέρες και φιλιά σε όλες σας...-:)))

Maria B. said...

Ειρηνακι μου πολύ ωραία εμφανιση εχει η πρόταση σου, πολλές φορές εχω βάλει και εγώ μανιτάρια στον κιμά και είναι πεντανόστιμα. Δεν είχα σκεφτεί αυτο το σερβιρισμα. Ευχαριστούμε πολύ για την πρόταση !!!!

φιλια πολλά πολλά πολλά πολλά

Vasia b. said...

Ειρήνη μου εξαιρετικη πρόταση και πολύ καλή εμφάνιση!!!!!
Με ρυζάκι δεν το είχα συνδιάσει αλλά φαίνεται υπέροχο και για μπουφέ όπως λέει και το συνμέλος Βιβή!!!
Φιλιά πολλά!!!

KANTHAR0S said...

Θέλω αυτή την σάλτσα. Μπροστά μου. Τώρα.

Unknown said...

Πολύ ωραία ιδέα Ειρήνη και ότι θα έφτιαχνα μακαρόνια με κιμά αλλά θα φτιάξω την δική σου εκδοχή..χωρίς το καλαμπόκι γιατί δεν άρέσει στην ιδιότροπη...χαχαχα
Πολύ ωραία διακόσμηση επίσης...μπράβο Ειρήνη μου..

Katrina said...

Τελεια ιδεα και για μπουφε!!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ειρηνάκι μου επέστρεψα με πονεμένο δοντάκι, και ευτυχώς βλέπω σερβιρισμένο φαγάκι μαλακό και νόστιμο, που μπορώ να το φάω!
Να μου βάλεις και το καλαμπόκι της ιδιότροπης Εύας παρακαλώ!
Φιλάκια!

Helen Gr said...

Πολύ ωραία πρόταση, Ειρήνη μου!
Καλοσερβιρισμένη και λαχταριστή, μπράβο!
Φιλάκια

DIMI said...

Καλησπέρα Ειρήνη μου!!!Μού αρέση πάρα πολύ η συνταγή σου!!!Τέλεια ιδέα!!!Δέν μένει παρά νά τήν δοκιμάσω!!!Καλό βράδυ!!!Φιλάκια!!!

Tante Kiki said...

Αγαπημένο φαγάκι Ειρήνη μου!!! Είναι νοστιμότατο και πολύ ελαφρύ! Γεια στα χέρια σου!

Roula Tofea said...

Πολύ νόστιμο φαίνεται Ειρηνάκι!!!
Ωραιότατη πρόταση! Φιλάκια.

Ερμιόνη said...

Καλημέρα Ειρήνη!
Μου αρέσει που έχεις εμπλουτίσει το ρύζι με καλαμπόκι και τον κιμά με μανιτάρια.
Η μόνη αλλαγή που θα έκανα είναι ότι θα ψιλόκοβα τα μανιτάρια. Έτσι θα γλίτωνα προτάσεις της μορφής "τι είναι αυτό μαμά;" και "εν μου αρέσουν τα μανιτάρια" από το στριμαδάκι μου!
Φιλιά πολλά!

Mary said...

Μπράβο Ειρηνάκι, πολύ ωραίο!
Μανιτάρια κονσέρβας ή φρέσκα εισαγωγής με το κιλό ποτέ ξανά δεν αγοράζω, μόνο φρέσκα Ελληνικά. Έμαθα ότι είναι δηλητήρια δυστυχώς, επειδή βάζουν μέχρι και χλώριο οι Πολωνοί για να διατηρούν άσπρα τα νωπά κι επίσης ένα σωρό χημικά στις κονσέρβες...

Σε φιλώ γλυκιά μου!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...