Wednesday 6 November 2013

Ελιόψωμα ατομικά


Τόσο νόστιμα, που μια φορά αν τα φτιάξετε, θα τα φτιάχνετε συνέχεια όπως κι εγώ!
Αφράτα ελιοψωμάκια, που μπαίνουν εύκολα στην σχολική τσάντα για ένα νόστιμο κολατσιό, συντροφεύουν τα όσπρια ή τα λαδερά μας, τα απολαμβάνουμε όποτε εμείς θέλουμε σαν σνακ.
Εάν πάλι αντί για ατομικά ψωμάκια θέλουμε ένα μεγάλο ελιόψωμο, θα το ψήσουμε σε μακρόστενη φόρμα για κέικς, αυξάνοντας τον χρόνο ψησίματος, όπως θα αναφέρουμε παρακάτω.
Πάμε να φτιάξουμε τα νόστιμα ψωμάκια μας!

Υλικά για 14-16 ελιοψωμάκια:
1 κούπα τσαγιού χλιαρό νερό
1 κούπα τσαγιού αλεύρι ολικής άλεσης, που φουσκώνει μόνο του
2 κούπες τσαγιού αλεύρι γενικής χρήσεως
2/3 κούπας τσαγιού ελαιόλαδο
20 γρ. φρέσκια μαγιά
1 κουταλάκι ζάχαρη
1 κουταλάκι αλάτι (προσαρμόστε στις προτιμήσεις σας)
μισό κουταλάκι ρίγανη
¾ κούπας ελιές ψιλοκομμένες (της προτιμήσεώς σας)
μισό κρεμμύδι ξερό, ψιλοκομμένο
Τι κάνουμε:
Σοτάρουμε ελαφρά το κρεμμύδι σε λίγο ελαιόλαδο.
Σε ένα μπολ βάζουμε το νερό, τη ζάχαρη και τη μαγιά. Ανακατεύουμε καλά να διαλυθούν η μαγιά και η ζάχαρη.
Αναμιγνύουμε τα δυο είδη αλεύρου.
Στο μπολ με την μαγιά, προσθέτουμε το λάδι, το αλάτι και την μισή ποσότητα των αλεύρων.
Ζυμώνουμε ελαφρά.
Προσθέτουμε τις ελιές, τη ρίγανη, το κρεμμύδι και σταδιακά το υπόλοιπο αλεύρι.

Η ζύμη θα πρέπει να είναι αφράτη και πολύ μαλακή, αλλά να μη κολλάει στα χέρια μας.
Σκεπάζουμε το μπολ με μια πετσέτα και αφήνουμε 20 λεπτά τη ζύμη να ανέβει.
Στρώνουμε χαρτάκια για muffins στο μαφινοταψάκι μας.
Παίρνουμε ποσότητα ζύμης λίγο μεγαλύτερη από ένα καρύδι, και την τοποθετούμε στα χαρτάκια.
Δεν χρειάζεται να πάρουμε μεγαλύτερη ποσότητα, γιατί τα ψωμάκια θα φουσκώσουν αρκετά

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο με αέρα, στους 180 βαθμούς, για 25 λεπτά περίπου.
Αν αντί για ατομικά ψωμάκια προτιμάμε να ψήσουμε ένα μεγάλο ελιόψωμο, αυξάνουμε τον χρόνο ψησίματος στα 40-45 λεπτά.
Καλή επιτυχία!!!
Ελένη Κ. (eleniscooking)

22 comments:

Ερμιόνη said...

Μου αρέσει πολύ που είναι τόσο αφράτα!
Τις ελιές μπορεί να μην τις συμπαθώ πολύ, αλλά τα ψωμάκια σου φαίνονται πραγματικά πολύ πολύ νόστιμα Ελένη!
Καλημέρα!

Notoula said...

Οι ελιές μού αρέσουν πολύ , άρα σίγουρα θα μου αρέσουν τα ψωμάκια σου πολύ !!!

ΤΟ ΠΛΕΧΤΟ ΜΠΙΣΚΟΤΟ said...

απο ελιες εχουμε μπολικες, οποτε σιγουρα θα τα φτιαξω!και για το σχολειο οπως ανεφερες, τελειο σνακ!!!

linaaaap said...

Φαίνονται πεντανόστιμα και πολύ αφράτα! Θα το επιχειρήσω κάποια στιγμή!

Unknown said...

Ελιοψωμάκια υπέροχα που είναι και αφράτα...και θεωρώ και εντελώς νοστιμότατα...Μπράβο Ελενάκι μου και πιο πολύ από όλα μου αρέσει η διακόσμηση που κάνεις...
Φιλάκια πολλά πολλά..

SpIrToKoYto said...

Μα τί ωραίες μυρωδιές είναι αυτές πρωί πρωί Ελενάκι μου...???...Από τη μύτη μας τραβάς...!!!!

Καλημέρες και φιλιά σε όλες σας...-:)))

Maria B. said...

Τελεια - τέλεια τα ελιοψωμάκια μας !!!!!! μπράβο Ελενίτσα μου !!!!!!

ευχαριστούμε για την πρόταση.


φιλακια πολλά πολλά και καλη σου μέρα απο το βροχερό Πειραιά.


syros2js said...

Τί... ύπουλα ψωμάκια!!!???
Δεν μπορείς να σταματήσεις στο 1!!!
Θέλεις και 2ο και 3ο κτλ, κτλ, κτλ!!!
;-)
Φιλάκια, κούκλα μου!

DIMI said...

Ελένη,τί τέλεια πού είναι τά ελιοψωμάκια !!!!Πολύ καλή η συνταγή σου!!!Καλό μεσημέρι!!!Φιλάκια!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Εχω τα υλικά όλα και ετοιμάζομαι να τα φτιάξω!!
Πρέπει να είνα υπέροχα Ελενάκι μου!
Σε φιλώ πολύ πολύ!!

SPYRIDOULA said...

Τι υπέροχα που φαίνονται τα ψωμάκια σου!!!Πολύ λαχταριστά!!!Μου αρέσουν οι ελιές και θα τα δοκιμάσω!!! Φιλάκια πολλά!!!

Beauty Follower said...

Εχω παρατηρησει οτι σε τραπέζια ειναι η πρώτη προτίμηση των περισσοτερων... δικαιολογημενα αλλωστε, ειναι πολυ πιο νόστιμα απο μια απλή φέτα ψωμι!

http://beautyfollower.blogspot.gr

Unknown said...

καταπληκτική συνταγή και βρέχειιιιιιιιιιιιι δεν μπορώ να πάω να πάρω ελιές και μαγιάααααααα

Eri said...

Μπουκιά και συγχώριο που λένε Ελένηηηη! Τέλεια, πολύ λαχταριστά!

Unknown said...

Πολύ ωραία συνταγή κι αγαπημένη! Και για όλες τις ώρες! Ωραία πρόταση!:)

Martha said...

Τι όμορφα που φούσκωσαν και τι νόστιμα που δείχνουν. Είμαι και ελιοφάγος, άρα στα υπόψιν!

Katrina said...

Δειχνουν να ειναι νοστιμα και το κρεμιδι που εχεις βαλει μεσα πρεπει να ειναι τελειο!!!!!

Mary said...

Ελενάκι γεια στα χέρια σου κορίτσι μου, πολύ ωραία είναι!
Αφράτα και μοσχομυριστά, πού να φτάσει μια δόση; Μάλλον...τριπλή πρέπει να κάνουμε!

Πολλά φιλάκια!!!

mookies said...

Υπέροχα τα ψωμάκια σου, το ελιόψωμο είναι το αγαπημένο μου σνακ.

Ειρήνη Ε. said...

Μοσχομυριστά και αφράτα, τα ελιοψωμάκια σου, Ελένη! Φαντάζομαι όταν βγαίνουν ζεστά ζεστά από τον φούρνο, πόσο νόστιμα θα είναι! Μαζί με λίγη φετούλα και και μια ντοματοσαλάτα, θα είναι όνειρο!!
Καλό μας βράδυ.

Silena said...

Τρελαίνομαι για τέτοιου είδους σνακ και τα ετοιμάζω συχνά για να μας συντροφεύουν σε αρκετές περιστάσεις!!!! Θα δοκιμάσω τα ελιοψωμάκια σου Ελένη μου γιατί με σκανδάλισαν τόσο αφράτα που δείχνουν!!!!
Καλό βράδυ! Φιλιά!

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...