Monday 25 November 2013

Γαρίδες με κάρυ


Η δική μου συνεισφορά στις μέρες της νηστείας, θέλησα να έχει έναν πιο …. εξωτικό χαρακτήρα!!
Εάν σας αρέσει η ινδική κουζίνα και το άρωμα του κάρυ, θα λατρέψετε το συγκεκριμένο φαγάκι.
Γαρίδες μαγειρεμένες σε γάλα καρύδας, με κάρυ, τζίντζερ και τούρμερικ να δίνουν τα δικά τους αρώματα, με μια υπέροχα δεμένη και μελωμένη σαλτσούλα με κομματάκια μήλου και από δίπλα ένα κάτασπρο ρυζάκι.
Το λατρέψαμε αυτό το φαγάκι!!!
Κάποια στιγμή θα το δοκιμάσω και με κοτόπουλο, αν και πιστεύω ότι η σάλτσα αυτή ταίριαξε ιδανικά με τις γαρίδες.
Πάμε να το φτιάξουμε και παρέα!

Θα χρειαστούμε:
1 κιλό γαρίδες αρκετά μεγάλες
1 φλιτζανάκι ηλιέλαιο ή άλλο ελαφρύ λάδι
250 ml γάλα καρύδας
1 μεγάλη ντομάτα
1 μήλο
2 κουταλάκια κάρυ
1 κουταλάκι τούρμερικ (κουρκουμά)
χυμό μισού λεμονιού
αλάτι – πιπέρι
1 κοφτό κουταλάκι κορν φλάουρ
Για την μαρινάδα
χυμό μισού λεμονιού
αλάτι – πιπέρι
σκόνη τζίντζερ
σκόνη σκόρδου
σκόνη κρεμμυδιού
Στην πράξη:
Καθαρίζουμε τις γαρίδες αφαιρώντας τα κεφάλια και τα κελύφη.
Με μια οδοντογλυφίδα αφαιρούμε προσεκτικά και το εντεράκι από την ράχη τους.
Τα κεφάλια δεν τα πετάμε, τα φυλάμε και φτιάχνουμε μια νόστιμη γαριδόσουπα, όπως περιγράφουμε εδώ.
Βάζουμε τις καθαρισμένες γαρίδες σε ένα μπολ, τις περιχύνουμε με τον χυμό μισού λεμονιού, τις αλατοπιπερώνουμε και τις πασπαλίζουμε με τα μπαχαρικά της μαρινάδας.
Ποσότητες σε αυτά όπως είδατε δεν έχω δώσει, πασπαλίστε τα κατά βούληση. Εγώ τις πασπαλίζω με αρκετή ποσότητα, κυρίως με το σκόρδο και το κρεμμύδι.
Αφήνουμε τις γαρίδες στην μαρινάδα για 15 λεπτά.
Καθαρίζουμε το μήλο, το κόβουμε σε κυβάκια μικρά και το βάζουμε σε ένα μπολ περιχυμένο με τον χυμό μισού λεμονιού.
Ξεφλουδίζουμε την ντομάτα, την στύβουμε ελαφρά να αφαιρέσουμε όσα περισσότερα σπόρια μπορούμε και την πολτοποιούμε στο μούλτι.
Όταν μαριναριστούν οι γαρίδες μας, βάζουμε ηλιέλαιο στο wok και προσθέτουμε τις γαρίδες στραγγισμένες από τα υγρά της μαρινάδας.
Τις σοτάρουμε για 2-3 λεπτά, να αλλάξουν χρώμα.
Προσθέτουμε το γάλα καρύδας, την πολτοποιημένη ντομάτα, το μήλο, αλάτι και πιπέρι.
Προσθέτουμε και όποια από τα μπαχαρικά της μαρινάδας προτιμάμε.
Εγώ πρόσθεσα απ’ όλα, δηλαδή τζίντζερ, σκόρδο και κρεμμύδι.
Ρίχνουμε στο wok και τα υπολείμματα της μαρινάδας.
Κατόπιν προσθέτουμε και το κάρυ και τον κουρκουμά και ανακατεύουμε καλά.
Σκεπάζουμε το wok, χαμηλώνουμε την φωτιά και αφήνουμε το φαγητό να μαγειρευτεί για 10 λεπτά.
Όταν ετοιμαστεί, διαλύουμε το κορν φλάουρ σε μια ποσότητα από τα υγρά του φαγητού, και δένουμε την σάλτσα.
Αν μέχρι να σερβίρουμε το φαγάκι μας δούμε ότι η σάλτσα έχει πήξει, την αραιώνουμε με λίγο νεράκι.
Συνοδεύουμε με ρύζι μπασμάτι, περιχυμένο με αυτήν την υπέροχη πικάντικη σαλτσούλα!!
Δοκιμάστε το, θα σας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις!
Καλή επιτυχία, να έχετε μιαν όμορφη εβδομάδα!

21 comments:

Maria B. said...

Καλημερούδια !!!!!
κρατάω απο τώρα Λενάκι μου το πιατάκι μου γιατί αργότερα δεν θα μείνει ούτε τσοφλι απο τις υπέροχες γαριδούλες σου !!!!!
Από ότι βλέπω το γουόκ έχει μεγάλη ρέντα !!!! χιχιχι!!

σε φιλώ πολύ πολύ πολύ

καλή βδομάδα σε όλους !!!

ΤΟ ΠΛΕΧΤΟ ΜΠΙΣΚΟΤΟ said...

ναι ναι αυτο θελω να φαω σημερα μεχρι να παθω τυμπανισμο!κατα τ'αλλα νηστεια.....

SpIrToKoYto said...

Γιατί δεν την είχες βάλει χθες τη συνταγή ...??...ε...???
Που είχα γαρίδες,να τις κάνω έτσι...??
Τέλος πάντων,κομμάτια να γίνει....Θα τις φτιάξω την επόμενη φορά γιατί πολύ προκλητικές μου φαίνονται...( ελπίζω να μην μας τις εξαφανίσουν κι αυτές για ανάρμοστο περιεχόμενο ...:P )

Καλημέρες και φιλιά σε όλες σας...Και καλή εβδομάδα...-:)))

sundayspoon said...

Τέλειο!!! Προσωπικά ζήλεψα αυτή την υπέροχη σαλτσούλα!!! Νοστιμότατο και εύκολο!!!! Μπράβο!
Φιλάκια!

SPYRIDOULA said...

Τέλειο!!!Φαίνεται πολύ λαχταριστό!!!Φιλάκια!!!

DIMI said...

Καλημέρα Ελενά μου!!Πολύ νόστιμο τό πιάτο σου!!!Είναι καί νηστίσιμο!!!Είναι από τά ποιό αγαπημένα μου φαγητά!!!!!!Καί μέ ριζάκι,σκέτη κόλαση!!!!Καλή εβδομάδα!!!Φιλάκια!!!

paraxeno pirouni said...

Πολύ ωραίες, εύκολες και αρωματικές οι γαρίδες σου Έλενα. Ειδικά η σάλτσα θα γίνεται πολύ εύγευστη και φαντάζομαι και οι κατεψυγμένες, κατώτερης ποιότητας γαρίδες θα νοστιμίζουν περισσότερο έτσι.
Το μήλο έχω δει που μπαίνει σε τέτοια πιάτα συχνά! Άραγε είναι για έξτρα άρωμα & γεύση ή κάτι κάνει στη σάλτσα?
Καλό μεσημέρι & καλή βδομάδα εύχομαι!

Unknown said...

Έχω μεγάλη αδυναμία στο κάρυ και προσπαθώ να δοκιμάσω όσο το δυνατό περισσότερες συνταγές! Μου έδωσες τέλεια ιδέα με τις γαρίδες! Φαίνεται πεντανόστιμο!

Helen Gr said...

Υπέροχο, αρωματικό και καλομαγειρευμένο!
Εύγε, Έλενα, λατρεύω το κάρυ!
Φιλάκια

Ειρήνη Ε. said...

Από τις ωραιότερες συνταγές για γαρίδες που έχω δει, Ελενάκι! Χωρίς να είναι περίπλοκη, δίνει πολύ ωραίο αποτέλεσμα. Εξαιρετικό πιάτο!!
Καλό απόγευμα.

Σοφία Ζ. said...

Ελπίζω να θυμάσαι Έλενα την αγάπη μου για τις γαρίδες. Αν δεν μου έχεις φυλάξει πιάτο, ελπίζω μέσα στη νηστεία να μου κάνεις το τραπέζι! Φιλιά πολλά, καλή εβδομάδα!

Ξανθή said...

Μόλις έβγαλα ψωμί από το φούρνο να είχα κι ένα πιάτο από το φαγητό σου τι ωραία που θα ήταν.

Ερμιόνη said...

Καλή εβδομάδα Ελενάκι!
Αυτές οι εξωτικές πινελιές πραγματικά απογειώνουν το πιάτο! Είναι απίστευτο το ότι ένα τόσο γευστικό φαγάκι είναι παράλληλα νηστίσιμο, νομίζω ότι όλοι όσοι νηστεύουν θα σε ευγνωμονούν και θα πίνουν νερό στο όνομα σου!
Και με κοτόπουλο θα είναι θεσπέσιο!
Φιλιά!

Vasia b. said...

Πάντα εύκολες και πολύ νόστιμες οι συνταγές σου Ελενάκι μου!!!!Αυτή όμως εκτός των αλλων είναι και εξωτική με υλικά που μου αρέσει πολύ ο συνδυασμός τους!!!Εγω θα το δοκιμάσω και με κοτοπουλάκι!!!!
Καλή εβδομάδα!!!
Πολλά πολλά φιλιά!!!

Anonymous said...

Ελενάκι εξαιρετική ιδέα κι έχω κάτι ωραίες γαρίδες που μου έφεραν από τη Βόνιτσα, ευκαιρία να δοκιμάσω τη συνταγή σου! (τρελαίνομαι για κάρυ!) Φιλάκια!

Tante Kiki said...

Νοστιμότατη η συνταγή σου και εύκολη Έλενά μου!!! Λατρεύω το κάρυ και οι γαρίδες σου έγιναν μοσχοβολιστές και λαχταριστές!!
Φιλιά!

Lila Xagorari said...

Ξέρεις οτι δεν αντιστέκομαι ποτέ στις γαρίδες όπως και να είναι.......και μια τηγανιά πατάτες από δίπλα και φέρτε ούζα!!!!

Eleni said...

Τέλειο, τέλειο, τέλειο!!!!!
Ελενάκι πάρα πολύ ωραίο φαγάκι!!!!
Φιλάκια!!!

Roula Tofea said...

Αχχχχ είναι και η ώρα δύσκοληηηη!!!!
Τι ωραίο φαγάκι είναι αυτό....

Mary said...

Άντε τώρα να συγκρίνω αυτό το πιάτο με τα μαυρομάτικα γιαχνί που ετοιμάζω...
Υπέροχο, γεια στα χέρια σου Ελενάκι μου!

Φιλάκια πολλά ζουζουνάκι μου!!!

olivesandolive said...

Μόνο το γάλα καρύδας μου λείπει!!! Πολύ νόστιμες φαίνονται!!! Θα το δοκιμάσω μέσα στην εβδομάδα...Καλημέρα, Έλενα!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...