Tuesday 12 November 2013

Muffins με τρούφα και λάϊμ


Τα κέικς γενικότερα, είναι από τα πιο προσιτά και εύκολα γλυκά, που προτιμούνται από τις περισσότερες νοικοκυρές.
Η παρασκευή τους είναι συνήθως εύκολη και τα καταναλώνει όλη η οικογένεια.
Εδώ και κάποια χρόνια κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στις προτιμήσεις μας, τα μικρά κεκάκια ή muffins, όπως αναφέρονται στο εξωτερικό.
Εδώ και καιρό πειραματίζομαι με διάφορα υλικά στα μαφινάκια που φτιάχνω, προσπαθώντας να πετύχω συνταγές πιο νόστιμες και δελεαστικές.
Μια προσθήκη που έκανα πρόσφατα, ήταν ο νισεστές ή αλλιώς άμυλο αραβοσίτου.
Έχουμε συνηθίσει να τον χρησιμοποιούμε στο άνοιγμα του παραδοσιακού φύλλου, σε διάφορες κρέμες και αλλού. Μου αρέσει η στιλπνή υφή του και σκέφθηκα να το δοκιμάσω μέσα στην ζύμη των μικρών κέικς, αντικαθιστώντας ένα μέρος του αλεύρου που χρησιμοποιώ συνήθως. Το αποτέλεσμα ήταν αυτή η στιλπνότητα του αμύλου, να εμφανίζεται και στα ψημένα κεκάκια, δίνοντάς τους ωραία υφή.
Πήραν ωραίο άρωμα από το ξύσμα ενός άγουρου λεμονιού, που έκοψα κατά λάθος, όταν κλάδεψα την λεμονιά μου. Αψέκαστο καθώς ήταν, μοσχοβολούσε το φλούδι του. Ήταν κρίμα να πεταχτεί.
Η τρούφα της σκούρας σοκολάτας, έδωσε και εκείνη την νοστιμιά της, αλλά και ωραία εμφάνιση στα μαφινάκια.
Το ψιλοκομμένο φουντούκι, που μου είχε περισσέψει από άλλη συνταγή, συμπλήρωσε την όλη γευστική "εικόνα".
Φτιάξτε τα, απολαύστε τα με το τσαγάκι σας, κρύες μέρες έρχονται, με το καφεδάκι σας, ή όπως αλλιώς εσείς αγαπάτε.

Τα υλικά μας:
180 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
70 γρ. νισεστέ
1 κουταλάκι μπαίκιν πάουντερ
1/8 κουταλάκι κανέλα τριμμένη
ελάχιστο μοσχοκάρυδο
30 γρ. τρούφα σοκολάτας σκούρα
1 κουταλιά ψιλοκομμένο φουντούκι
ελάχιστο αλάτι
ξύσμα από μισό άγουρο λεμόνι ή λάιμ
130 γρ. μαργαρίνη
90 γρ. ζάχαρη
1 κουταλιά μέλι
200 γρ. γάλα χλιαρό
1 αυγό μεγάλο
1 κουταλιά μηλόξυδο
1 μασουράκι άρωμα βανίλιας
Τι κάνουμε:
Βάζουμε στις υποδοχές από το μαφινοταψάκι μας, μια χάρτινη θηκούλα. Με ένα πινέλο λαδώνουμε καλά με σπορέλαιο τις χάρτινες θηκούλες.
Αν δεν έχουμε μαφινοταψάκι, χρησιμοποιούμε αλουμινένιες θηκούλες, τις οποίες λαδώνουμε καλά και μετά τις αλευρώνουμε.
Ανάβουμε τον φούρνο στους 160 βαθμούς Κελσίου.
Κοσκινίζουμε το αλεύρι μαζί με τον νισεστέ, το μπαίκιν, την κανέλα, το μοσχοκάρυδο. Προσθέτουμε στο μείγμα του αλευριού, το αλάτι, το ξύσμα πράσινου (άγουρου) λεμονιού ή λάιμ, το ψιλοκομμένο φουντούκι και την τρούφα. Τα αφήνουμε στην άκρη.
Σε μεγάλο μπολ ή στο μπολ του μίξερ βάζουμε την μαργαρίνη μαζί με την ζάχαρη και τα χτυπάμε πέντε λεπτά στην δυνατή ταχύτητα να αφρατέψουν.
Συνεχίζοντας το χτύπημα, προσθέτουμε το αυγό, το μέλι, το άρωμα βανίλιας και το μηλόξυδο. Χτυπάμε άλλα 3-4 λεπτά, να ενοποιηθούν καλά όλα τα υλικά και να είναι αφράτο το μείγμα.
Σταματάμε το μίξερ. Με απαλές κινήσεις και με ένα μεγάλο κουτάλι ή σπάτουλα, προσθέτουμε εναλλάξ το μείγμα του αλευριού και το γάλα.
Προσοχή, ίσως να μην χρειαστεί όλο το γάλα. Θέλουμε να πετύχουμε ένα μείγμα κέικ, που θα είναι μέτριο σε πυκνότητα, απαλό σε υφή, όχι πηχτό ή νερουλό.
Μοιράζουμε το μείγμα στις δώδεκα θηκούλες και βάζουμε το ταψάκι στον προθερμασμένο φούρνο.

Ψήνουμε για 25-30 λεπτά, ανάλογα με τον φούρνο μας. Εγώ έψησα τα κεκάκια βάζοντας το ταψάκι στο μεσαίο ράφι του φούρνου μου.
Αφού τα βγάλουμε από το φούρνο τα βάζουμε σε σχάρα, να κρυώσουν εντελώς.
Τα φυλάμε σε κουτί που κλείνει καλά ή τα διπλώνουμε σε πλαστική μεμβράνη, για να μην στεγνώσουν.
Αν θέλουμε μπορούμε να τα στολίσουμε με κάποιο γλάσο της αρεσκείας μας, βουτυρόγλασο, γλάσο τυριού, γλάσο άχνης ζάχαρης, γλάσο σοκολάτας, ανάλογα με τις προτιμήσεις και την φαντασία μας.
Εγώ δεν πρόλαβα να τα στολίσω. Ήταν μόνο.....12 κεκάκια!!! Εξαφανίστηκαν!!
Καλή επιτυχία!
Ειρήνη Ε.

15 comments:

Ερμιόνη said...

Καλημέρα Ειρήνη μου!
Φαίνεται ότι είσαι σε φάση πειραματισμού, όλο καλούδια φτιάχνεις και μας παρουσιάζεις!
Μου αρέσει ο συνδυασμός σοκολάτας με λεμόνι, είναι διαφορετικός αλλά πολύ ταιριαχτός κατά την άποψη μου.
Και μου αρέσει και η υφή των κέικ... δεν ήξερα ότι ο νισεστές έχει τέτοια επίδραση!
Φιλιά πολλά!

mia maria said...

Πολύ όμορφα! Εύκολα, νόστιμα και μυρωδάτα!

Tante Kiki said...

Καλημέρα Ειρήνη μου!! Ωραία μαφινάκια μας ετοίμασες...σκέτη λιχουδιά!!! Αλλά και η υφή τους είναι υπέροχη!!! Κι εγώ είμαι σε φάση που δοκιμάζω κορν φλάουρ και νισεστέ σε διάφορα!!! -:))
Καλή σου μέρα!

ΔΕΛΦΙΝΑΚΙ said...

νοστιμότατο :)

ΕΛΕΝΑ said...

Αυτά τα τόσο αφράτα και μυρωδάτα μαφινάκια Ειρήνη μου, μου έκλεψαν την καρδιά!!
Λατρεύω το άρωμα του λάϊμ, και η τρούφα θα τα απογειώνει!
Φιλάκια, καλή σου μέρα!

SpIrToKoYto said...

Ειρηνάκι,μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι...Και λεμονάτα και τρουφάτα και μεταξωτά...Θα δοκιμαστούν λίαν συντόμως...

Καλημέρες και φιλιά σε όλες σας...-:)))

Beauty Follower said...

Ο συνδυασμός σοκολάτες με το λίγο ξυνουτσικο αλλα μυρωδατο λάιμ ειαναι εγγύηση!

http://beautyfollower.blogspot.gr/

Maria B. said...

Ρηνάκι μου γλυκό καλό μεσημέρι, τελικά εσύ παιδί μου έχεις κάνει διατριβή στα μαφινάκια !!!!! πολύ ωραίος ο συνδιασμός !!! γεια στα χεράκια σου.


φιλια πολλά πολλά.

Selcouth said...

Ήταν μόνο... 12 κεκάκια! :)) :)) Αφού είδες από τα υλικά Ειρήνη μου ότι θα γίνουν ανάρπαστα, έπρεπε να φτιάξεις διπλή δόση!
Πρέπει όντως να είναι πολύ νόστιμα απ΄ό,τι διαβάζω. Και με αυτό το γλάσο τυριού που αναφέρεις στο τέλος, πρέπει να βγαίνουν ονειρεμένα!
Καλό απόγευμα και καλή συνέχεια!

Unknown said...

Ειρήνη μου εξαιρετικά φαίνονται...
Να απλώσεις το χέρι σου και να πάρεις είναι...με τρούφα κιόλας μέσα...καταγράφονται..οπωσδήποτε..
Καλή μέρα να έχεις

DIMI said...

Καλημέρα Ειρήνη μου!!!Πολύ όμορφα τά μαφινάκια σου!!!Ωραίος συνδυασμός σοκολάτας καί λάιμ!!Σκέφτομαι ότι πρέπει νά τά φτιάξω όπως δήποτε!!!!Καλή εβδομάδα!!!Φιλάκια!!!

Vasia b. said...

Ειρήνη μου έχει αποδειχθεί ότι οι πειραματισμοί σου καταλήγουν σε υπέροχα αποτελέσματα!!!!!!
Τα μαφινάκια τρούφας και λάϊμ φαίνονται καταπληκτικά και δελεαστικότατα!!!!
Φιλιά πολλά!!!!

Roula Tofea said...

Εξαιρετικά Ειρηνάκι!!!
Φιλάκια.

Happy Frog Cakes said...

...κανέλα, μοσχοκάρυδο, λάιμ, σοκολατίτσα και φουντούκια....πολύ αρωματική και λαχταριστή συνταγούλα!!!! Θα τα δοκιμάσω μιας και το χω ρίξει τελευταία στα κεκάκια.... :)
http://happyfrogcakes.blogspot.gr/

Mary said...

ΜΜΜΜΜμμμμμμΜΜΜΜΜΜΜμμμμμ!!!
Άντε μετά να χάσω κιλό... Και μόνο που τα βλέπω θέλω να τα φάω όλα!
Τέλειος συνδυασμός, δεν το συζητώ, γεια στα χεράκια σου Ειρηνάκι!

Φιλιά ζηλιάρικα!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...