Friday 9 May 2014

Λεβάντα ...η " σκωροεξολοθρευτής "


Κάθε χρόνο, όταν κουρεύω- εν χρω θα έλεγα- τη λεβάντα μου, την μαζεύω, την αποξηραίνω και την βάζω σε σακουλάκια, τα οποία ως γνωστόν είναι ένα κι ένα για τις ντουλάπες και τα συρτάρια.
Φέτος την είδα αλλιώς!!
Αντί για τα σακουλάκια - τα οποία αφήνουν και κάποια υπολείμματα του αποξηραμένου φυτού - σκέφτηκα το εξής σατανικό. Να χρησιμοποιήσω την τεχνική των ….. αρωματικών πετρών!!!
Τί είναι τούτο πάλι?? Προσθέτουμε σε αλεύρι, αλάτι και κορν φλάουρ ,αιθέριο έλαιο λεβάντας, ζυμώνουμε και φτιάχνουμε πετρούλες, τις αφήνουμε στον ήλιο να ξεραθούν 1-2 μέρες και αρωματίζουμε το χώρο που θέλουμε.

Είπα λοιπόν να κάνω παραλλαγή.
Πήρα:
1 κούπα φύλλα και άνθη λεβάντας αποξηραμένα και τριμμένα
μισή κούπα αλάτι
1/4 κούπας νερό (ίσως και λίγο παραπάνω)
αλεύρι (σε ποσότητα που να μας δίνει μια σχετικά σκληρή ζύμη)
Τι έκανα:
Τα ανακάτεψα, τα ζύμωσα και με τα κουπ πατ από τα κουλουράκια μου τους έδωσα ανάλογα σχηματάκια.
Τα αράδιασα σε ταψί - όχι...μη...μηηηηη τα βάζετε στο φούρνο...!!! - και τα άφησα στον ήλιο για 2 ημέρες. Την δεύτερη μέρα τα γύρισα κιόλας, μη μου παραψηθούν, συγνώμη...να στεγνώσουν και να ξεραθούν και από την άλλη πλευρά και voila ... έτοιμα τα λεβαντάκια μου!!

Τα τύλιξα σε χαρτάκια φρου φρου και μαζί με τα αρώματα, έτοιμα προς χρήση όταν θα μαζέψω χειμωνιάτικα και θα ξεσηκώσω ντουλάπες.
Γεγονός απολύτως άγνωστο χρονικά πότε συνήθως λαμβάνει χώρα.
Η " σκωροεξολοθρευτής " μου πάντως είναι πανέτοιμη και μάχιμη, περιμένοντας το " πυρ "!!
Εσείς που έχετε ήδη μαζέψει τα ρούχα, μπορείτε να βρείτε φύλλα και άνθη λεβάντας και να τα βάλετε στις ντουλάπες.
Μακριά από τη ναφθαλίνη, είναι καταστροφική και σκυλοβρωμάει με το συμπάθιο.
Μπορείτε να βάλετε τώρα και στις ντουλάπες με τα χειμωνιάτικα, αλλά και στα συρτάρια με τα ρούχα και τη λινοθήκη, απολαμβάνοντας ένα έξοχο, αρωματικό και κυρίως φυσικά υγιεινό τρόπο προστασίας.
Και να είστε προετοιμασμένες κατάλληλα όταν θα κάνετε τις "τούμπες " στις ντουλάπες με τα καλοκαιρινά.
Λεβάντα αν δεν έχετε (κακώς, μόνο νεράκι θέλει) σε γλάστρα στο μπαλκόνι σας, μπορείτε να βρείτε έτοιμη, αποξηραμένη.
Ασπασμούς
SpIrToKoYto

40 comments:

Maria B. said...

Τι είπες τώρα ? ΤΙ είπες τώρα !!!!!
Βρε τι τσαχπινιές είναι αυτές ????
Η τεχνική σου μου θυμίζει αυτό που φτιάχνω για την απομάκρυνση των κατσαριδών. Θυμάσαι τι ωραία τα είχα κάνει με τα κουπ πατ ετσι δεν είναι ? Λοιπόν και εγω το ίδιο κάνω με το ....''ψήσιμο''! 2 μέρες στο ταψί και μετά γύρισμα !!!!!!
Λες, να το βάλω και αυτό στη γκάμα παρέα με εκείνοτων κατσαρίδων ????!!! )))ΡΡΡ

Είσαι απίστευτη !!! ευχαριστούμε πολύ πολύ !!!

Φιλούπες πολλές και καλό σ/κ σε όλους

Ειρήνη Ε. said...

Βιβή έγραψες με το σημερινό σου τιπ! Καταπληκτική ιδέα! Ένα φυσικό σκωροαπωθητικό, με καταπληκτικό άρωμα! Μακριά από τα χημικά! Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε μερικές σταγόνες αιθέριο έλαιο λεβάντας βιολογικής καλλιέργειας, ώστε να τονίσουμε το άρωμα στις πετρούλες;
Καλή μας ημέρα.

ΑΧΤΙΔΑ said...

Κοίτα περίπτωση! Χθες στο κτήμα είδα τη λεβάντα που ξαναφύτρωσε και φύλλωσε.Κρατώ τη συνταγή για αυτά που δείχνεις γιατί λατρεύω τη μυρωδιά της λεβάντας.

Anonymous said...

Συγνωμη για το θαρρος, αλλα υπαρχει κατι που διωχνει τις κατσαριδες?!?! Πειτε μου ναι...

SpIrToKoYto said...

Αγαπητό συνμέλος ΒΟΥ,άσε τους θαυμασμούς και κατσικώσου να μας γράψεις το κατσαριδοκτόνο....Χρήσιμο και οικολογικό είναι εξ όσων γνωρίζω...

SpIrToKoYto said...

Ειρηνάκι,ασαφαλώς θα μπορούσαμε να βάλουμε αιθέριο λεβάντας...Και τώρα μου έδωσες ιδέα...
Την ίδια πρακτική θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε και με ροδοπέταλα και αιθέριο τριαντάφυλλου για αρωματισμό βέβαια σκέτο,των ντουλαπιών...
Κι έχω κάτι τέρατα Μαγιάτικα στη βεράντα...
και με άλλα λουλούδια...

SpIrToKoYto said...

Αχτιδούλα μου,φαντάζομαι ομορφιά στο κτήμα αυτη την εποχή...Οι λεβάντες σου γνέφουν...-:))

SpIrToKoYto said...

Φίλη/ε ανώνυμε/η...σου το λέμε...ΝΑΙ...μισό να σκούξω να ειδοποιήσω την αρμόδια...

ΒΟΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥ...σε ζητάνεεεεεεεεε...Δεύρω έξω...

ΕΛΕΝΑ said...

Τι είπες τώρα ? Τι είπες τώρα !!!!!
(αναφωνώ ως άλλη Βου)
Είσαι απίστευτη !!! ευχαριστούμε πολύ πολύ !!! (επαναλαμβάνω ως άλλη Βου)
Φιλιά πολλά πολλά (αυτά είναι δικά μου)!!

ΕΛΕΝΑ said...

Φίλη ανώνυμη, αν θέλεις γράψε μας στο μέιλ μας syntageskardias@yahoo.com
και θα σου πούμε για το τέλειο κατσαριδοκτόνο που φτιάχνει η Μαρία και που εξαφανίζει με τρόπο μαγικό όλες τις κατσαρίδες.

SpIrToKoYto said...

προς ΕΛΕΝΑ: !!!!!!!!!!!!
( έχω μείνει ενεή με την ευφράδεια )

( επίσης διαμαρτύρομαι εντόνως...Το κατσαριδοκτόνο,παρακαλώ να αναρτηθεί σε κοινή θέα προς χρήση...
Τί διαχωρισμοί είναι αυτοί...???
Και να στρωθεί η αρμόδια να μας το παρουσιάσει...Με φωτό παρακαλώ...Το πριν και το μετά...:P )

nikiad.blogspot.gr said...

Εξαιρετική ιδέα !!!!!

Maria B. said...

χαχαχαα!!!!!!! Δεν υπάρχει περίπτωση να σου πω το μυστικό που έρχεται απο τα βάθη των αιώνων !!!!!!!!!!!!!! χιχιχιχιχι


φιλούπες μικρούλι μου !!!!!

SpIrToKoYto said...

Νίκη μου,και πολύ εύκολη στην υλοποίηση...-:)

SpIrToKoYto said...

καλά μαρή κακίστρω...Αλλά σε συγχωρώ λόγω του "μικρούλι μου"...♥

Maria B. said...

Ειρηνάκι μου και εγω το ίδιο σκέφτηκα με σενα, να τα φτιάξω (μια και εχω αρκετή λεβαντα στον κήπο μου) και να αρωματίσω με αιθεριο έλαιο!!! στην πορεία δε σκέφτηκα αυτό που προτεινε εκ των υστέρων η Βιβή, τριανταφυλλένια ή γαρυφαλλένια !!! τελικά δεν είναι τυχαίο που η μοίρα μας έχει ενώσει αγαπητά μου συνμέλη, έχουμε τα ίδια μυαλά !!!!!!!!!!!!!!! χιχιχιχιχιχιχ

ΕΛΕΝΑ said...

Βιβή μικρούλι μας!
Το μυστικό του κατσαριδοκτόνου είναι επτασφράγιστο, γιατί έρχεται από τα βάθη των αιώνων (επαναλαμβάνω και πάλι την Βου - θα μου μείνει κουσούρι στο τέλος), διότι ως γνωστόν κατσαρίδες υπήρχαν εξ απανέκαθεν, και όταν διαλυθεί το σύμπαν λένε ότι μόνο οι κατσαρίδες θα επιβιώσουν.
Βεβαίως ψεύδονται, γιατί μέχρι τότε η Βου δεν θα έχει αφήσει κατσαρίδα για κατσαρίδα ζωντανή.
Αυτάααααααα!!
Α .... και ξανά φιλιά δικά μου!

Maria B. said...

ε ! μια κλάσση είμαστε αγάπη μου, εαν δε πω εσένα μικρούλι για να χαρώ και εγώ τότε ποιόν θα πω? οεο ???

SpIrToKoYto said...

- Αγαπητό συνμέλος ΒΟΥ: ασφαλώς...τα ίδια μυαλά...( στα κάγκελα,ενίοτε και στα καγκέλια )

- Αγαπητό συνμέλος ΕΛΕΝΑ: Σταμάτα να της το παίρνεις από το στόμα...
( η κατσαριδοανάλυση σου εξαιρετική...Το μόνο κακό,που η ΒΟΥ ,διαταράσσει το οικοσύστημα )

SpIrToKoYto said...

Επίσης,αγαπητά συνμέλη διακρίνω μία λογοδιάρροια,η οποία δεν γνωρίζω αν οφείλεται εις το γεγονός οτι είναι Παρασκευή,'ή στο εξαιρετικού ενδιαφέροντος θέμα που αναπτύσσουμε...
( άει να κάνετε καμιά δουλειά τώρα...Αν σας ξαναδώ εδώ,θα σας τιμωρήσω...Θα ανοίξω τα μικρόφωνα και θα παίζω το Αστέρι μονοκοπανιά για κανένα 2ωρο ) )

Maria B. said...

Eλενάκι μου γλυκό σ'ευχαριστώ που με θαυμάζεις τόσο πολύ ώστε να φτάνεις σε σημείο να με αντιγράφεις !!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Βιβάκο μου εμεις εχουμε πολυυύυυυ καιρό να δούμε κατσαρίδες, εχουμε ξεχάσει και πως είναι, οπότε αλήθεια λες ότι διαταράξαμε το οικοσύστημα !!!!


φιλια πολλά πολλά

Maria B. said...

Εχεις δικιο βρε Βιβάκι, πόσο καιρό είχαμε να το κάνουμε αυτό !!!!! μάλλον είναι η τσαχπίνικη αναρτησή σου που σηκώνει φραμπαλα !!!! χιχιχι

Δεν ξαναγράφω γιατί ενα αστερι θα το αντέξω αλλά για 2 ωρες δεν νομίζω, θα κάνω χαρακίρι !!!!!!!

SpIrToKoYto said...

Χαίρομαι που υπήρξα τόσο πειστική...
A toute al'heure με alle' retoure,αν προλάβει και κανένας άλλος Χριστιανός να γράψει σχόλιο...♥ ♥ ♥

ΕΛΕΝΑ said...

Εγώ με το που άκουσα Αστέρι, εξαφανίστηκα όπως είδατε, σαν τις κατσαρίδες της Μαρίας.
Από τα δύο, προτιμώ τις .... κατσαρίδες χα χα χαααααα!!

Unknown said...

Κι εγώ πάντα βάζω τη λεβάντα στο σακουλάκι, αλλά αυτή η ιδέα είναι σούπερ!
Επίσης, μου κινήσατε την περιέργια με το κατσαριδοκτόνο, αχρείαστο να'ναι....

Betty's Cuisine said...

Κι εγώ πάντα βάζω τη λεβάντα του κήπου μου σε σακουλάκια, η ιδέα αυτή μου φαίνεται τέλεια και θα δοκιμαστεί αυτό το καλοκαίρι!
Αλλά, βρε κορίτσια, λυπηθείτε με, πείτε μου κι εμένα το μυστικό για τις κατσαρίδες, είμαι ικανή να πηδήξω απ το μπαλκόνι στη θέα τους... μπρρρρρρρρ... ανατριχιάζω και που τις σκέφτομαι!!! Πανάθεμά τις, είναι ο μοναδικός λόγος που δεν αντέχω το καλοκαίρι... σνιφ σνιφ... :(

Maria B. said...

Χρύσα μου και Μπετούλα μου !! εχω μια κολλητή φίλη που φτιάχνει το καλύτερο αποθητικό κατσαρίδας που υπάρχει, το φτιάχνει σε μικρές ταμπλετιτσες και το βάζει σε μικρά σακουλάκια τουλινα σαν αυτά που βάζουμε κοσμήματα. Βάζεις ενα τετοιο σε κάθε δωμάτιο (κάτω απο καναπεδες ή κρεββάτι) και κάτω απο τον νεροχύτη (μεσα στο ντουλάπι) και ενα κατω απο τον νιπτήρα (μεσα στο ντουλάπι). Επισης εαν εχουμε αυλή το βάζουμε διπλα στο σιφώνι ή το βάζουμε στο μπαλκόνι μας κοντα στο λουκι, εαν εχουμε μικρά παιδιά ή κατοικίδια το κρεμάμε ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΑΝΑΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΤΣΑΡΙΔΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ δε ότι δεν μαζεύουμε πτώματα, απλά εξαφανίζονται τουλαχιστον για 7-8 μήνες, μετα θέλει αντικατάσταση.

Το υλικό είναι σαν αυτό που περιγράφει η Βιβή. Εμένα μου είχε ''ζυμώσει'' αρκετό και μου το είχε δώσει πριν ξεραθεί και το εφτιαξα και εγω όπως περιγραφει η Βιβή.

Εγώ σώθηκα με αυτό, εαν θέλετε μπορώ να της πω να σας φτιάξει.

φιλια πολλά πολλά

Vasia b. said...

Βρε γαλιάντρες Παρασκευιάτικα γλωσσα δεν βάλατε ...λες και περιμένατε τη Βιβή να μας διαφωτίσει για το νέο λεβαντοσκορωκτόνο σε ταμπλέτες για να πάρετε φωτιά!!χαχα!!!
Βιβή μου κι εγω χρόνια τώρα βάζω την λεβάντα που μαζεύω απο τον κήπο μου σε σακκουλάκια και μοσχομυρίζει η ντουλάπα μου!!Η ιδέα σου όμως είναι καταπληκτική και φέτος θα την εφαρμόσω οπωσδήποτε!!!!
Καλό σαββατοκύριακο!!!
Φιλιά πολλά πολλά όμως!!!!!!!!!

ΥΓ.: Το κατσαριδοκτόνο της Βου είναι το κάτι άλλο...θα κάνετε χρόνια να δείτε κατσαρίδα κι αυτή σε άλλο σπίτι όχι στο δικό σας....

Rena said...

Λοιπόν λεβάντα αγοράζω σε όλες τις μορφές γιατί μου αρέσει τρελά μα ποτέ μα ποτέ δεν είχα σκεφτεί να βάλω μια γλάστρα στη βεράντα μου και απορώ γιατί,αύριο κιόλας θα το κάνω να σε καλά που μου το έβαλες στη σκέψη μου!!!!!!!!
Φιλάκια!!!!!!!!!!

DIMI said...

Υπέροχη ιδέα!!Λατρεύω τήν λεβάντα!!Θά ζητήσω από τήν φίλη μου,πού έχει, νά φτιάξω τό λεβαντοσκορωκτόνο σου!!Καλό Σ/Κ!Φιλιά!

Unknown said...

Καταπληκτικές ιδέες και οι δύο!!!
Μπράβο!!!
Καλό σ/κ
Φιλάκια
Νεφέλη

Μαρία Έλενα said...

Όμορφη ιδέα
Φιλάκια ...

Unknown said...

Ευχαριστούμε πολύ Μαρία!

- spoonstories- said...

Ως τώρα έβαζα λεβάντα αποξηραμένη σε σακουλάκια! Τώρα που μας έδειξες αυτό θα το δοκιμάσω!! Τρομερή ιδέα!

Thalassenia said...

Ωωωωωωω ευχαριστώ πολύ. Τόσα χρόνια έβαζα αποξηραμένα άνθη σε τούλινα σακουλάκια. Τώρα θα αξιοποιήσω και τα φύλλα με τον καλύτερο τρόπο που μας είπες.

Φιλιά θαλασσένια.

Anonymous said...

Καλε εγω δεν καταλαβα τι περιεχει το σακουλακι! Βοηθειστε βρε κοριτσια!! Δεν αντεχω τις απαισιες κατσαριδες!!!!

Anonymous said...

Καλε πειτε μου κι εμενα το μυστικό για τις κατσαριδες...! Pleaseeeeee!!!!
Mαρια.

Mary said...

Η καλύτερη λύση, μπράβο Βιβή!
Χωρίς τα ενοχλητικά απομεινάρια που γεμίζουν τον τόπο, τέλεια ιδέα!
Από τις γλάστρες μου που δυστυχώς έζησαν πολύ λίγο, κατάφερα μόνο λαδάκι να φτιάξω...
Για ντουλάπα, πατάρι κλπ αναγκαστικά βολεύομαι με την έτοιμη...

Φιλιά!

Anonymous said...

Το mail syntageskardias@yahoo.gr μου λεει οτι δεν υπαρχει. Ή κανω καποιο λαθος ή εσεις μας δουλευετε. Τελος παντων γιατι αυτος ο γριφος για τη συνταγη του κατσαριδοκτονου?

ΕΛΕΝΑ said...

Φίλη ανώνυμη
Φυσικά το μέιλ που αναφέρεις δεν υπάρχει.
Κοίταξε καλύτερα το σχόλιό μου και θα δεις ότι κάτι γράφεις λάθος.
Δεν είναι yahoo.gr αλλά yahoo.com
Το τελευταίο πράγμα που κάνουμε σε αυτό το blog, είναι - πίστεψέ με - να δουλεύουμε τον κόσμο.
Καλό σου απόγευμα!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...