Wednesday 7 May 2014

Strawberry curd


Και τι δεν έχω φτιάξει φέτος με τις αγαπημένες μου φραουλίτσες!
Κάθε λίγο και λιγάκι, νοιώθω τρελή επιθυμία να σκαρώσω μιαν ακόμη φραουλονοστιμιά.
Αυτή τη φορά εκτός από την κλασσική μαρμελάδα φράουλα (όπου κατάφερα να …. μαρμελαδιάσω 6-7 κιλά φράουλες), αποφάσισα να φτιάξω και ένα strawberry curd.
Και ενώ τις μαρμελάδες μου όλες σχεδόν τις μοίρασα, το strawberry curd δεν το δίνω πουθενά χα χα χαα! Γιατί ούτε κι εγώ δεν πίστευα ότι θα γινόταν τόσο βελούδινο, τόσο υπέροχο, τόσο φραουλονόστιμο!!!
Θα μοιραστώ όμως ευχαρίστως την συνταγή μαζί σας, ώστε να το φτιάξετε κι εσείς και πραγματικά να το απολαύσετε!!! Πιστέψτε με αξίζει!!!!
Μπορείτε να το απολαύσετε σαν μια κανονική μαρμελάδα στο πρωινό σας, αλλά και να γεμίσετε τάρτες, ταρτάκια, μαρεγκάκια όπως αυτά που μας κέρασε η Ειρήνη, να το βάλετε σε τούρτες και cheesecakes, ή απλά να το …… κουταλίσετε από το βάζο μιας και είναι σκέτος πειρασμός.
Πάμε να το φτιάξουμε!

Τα υλικά μας:
500 γρ. φράουλες (ζυγισμένες καθαρισμένες)
130 γρ. ζάχαρη
60 ml νερό
5 κρόκους αυγών
1 κουταλιά χυμό λεμονιού
75 γρ. βούτυρο (έβαλα Lurpac)
Στην πράξη:
Πλένουμε τις φράουλες και τις κόβουμε σε μικρά κομμάτια.
Τις βάζουμε σε μια κατσαρόλα μαζί με το νερό και τα 60 γρ. από την συνολική ποσότητα της ζάχαρης.
Βράζουμε σε μέτρια φωτιά (π.χ με ανώτερο το 9 βράζουμε στο 5-6) για 15-25 λεπτά (ανάλογα πόσο δυνατή είναι η κουζίνα μας - στην παλιά μου κουζίνα ήθελα 25 λεπτά, στην καινούρια σε 15 λεπτά ήταν ΟΚ).
Ανακατεύουμε συχνά και τα τελευταία 5-10 λεπτά ανακατεύουμε συνεχώς.
Το μείγμα θα γίνει αρκετά πυκνό, σαν πηχτός πελτές για να καταλάβετε, έτσι πρέπει να είναι.
Αποσύρουμε την κατσαρόλα από την φωτιά.
Βάζουμε σε ένα μπολ την υπόλοιπη ζάχαρη, τον χυμό λεμονιού και τους κρόκους των αυγών. Τα χτυπάμε πολύ καλά με το σύρμα.
Τα αδειάζουμε στην κατσαρόλα με το μείγμα της φράουλας και βράζουμε το νέο μείγμα για 2-3 λεπτά σε μέτρια προς χαμηλή φωτιά, ανακατεύοντας συνεχώς.
Κλείνουμε την φωτιά και προσθέτουμε στην κατσαρόλα το βούτυρο σε 4-5 δόσεις, ανακατεύοντας κάθε φορά ώστε να λιώσει το βούτυρο μέσα στα υπόλοιπα υλικά.
Προτιμήστε κάποιο βούτυρο, που δεν έχει έντονη μυρωδιά.
Όταν ενσωματωθεί το βούτυρο, αποσύρουμε την κατσαρόλα από την φωτιά και αφήνουμε λίγο το περιεχόμενο να κρυώσει.
Με το σύρμα ή με μίξερ χειρός, χτυπάμε τα υλικά ώστε να πετύχουμε ένα λείο μείγμα, αν και ήδη το μείγμα μας είναι σχεδόν λείο.
Αδειάζουμε το strawberry curd σε αποστειρωμένα βάζα, και το φυλάμε στο ψυγείο.
Καλή επιτυχία!

18 comments:

κυκλάμινο said...

εεεεεεε;;;;;; με αυγό;;; Στο πρόγραμμα για να την κάνω το Σάββατο από περιέργεια να δω πως θα γίνει. Φιλάκια

Anonymous said...

Φοβερό χρώμα, απίθανη ιδέα!!!!!!!!
Λατρεύω το lemon curd και το φτιάχνω συχνά, σήμερα κιόλας θα φτιάξω και αυτό το curd.
Ευχαριστώ.

Tante Kiki said...

Καλημέρα Ελενάκι μου!!! Έγινε η πολύ ωραία και είναι πολύ χρήσιμη η κρέμα σου!!! Γεια στα χέρια σου!!
Φιλιά!

Anonymous said...

Καλημερα ...ελενακι.....με αυγο?παραξενο...
Θα το δοκιμασω,.......,
Κλεονικη

Μυρωδία said...

Αμάν, τι μου έκανες τώρα! Τι απίστευτο χρώμα! Μου φαίνεται πρέπει ολοταχώς να πάω στο μανάβικο να προμηθευτώ με φράουλες!

SpIrToKoYto said...

Είσαι θησαυρός...!!!
Αλλη ιδέα,καταπληκτική,το μεσημέρι πάω για παρασκευή...

Καλημέρες αι πολλά πολλά φιλιά σε όλες σας... ♥

syros2js said...

Δεν μπορώ καν να φανταστώ τί γεύση θα έχει...
Χμμμ... Μία δοκιμή θα με πείσει, ε?
;-) χιχι!
ΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ, χρυσοχέρα μου!

Vasia b. said...

Πολύ ιδιαίτερη γεύση πρέπει να έχει η νέα φραουλοδημιουργία σου Ελενάκι μου!!!
Ευκολη και γρήγορη...θα την φτιάξω οπωσδήποτε!!!!
Φιλάκια πολλά πολλά!!!!!

DIMI said...

Τέλειο χρώμα Ελενά μου καί σίγουρα πεντανόστιμη η κρέμα σου!!Καί χρήσιμη γιά γέμισμα τάρτας!!Θά τήν δοκιμάσω!!Καλό βράδυ!!Φιλάκια!!

Ερμιόνη said...

Τι να πω βρε κορίτσι!
Είσαι θεά! Strawberry curd!!!
Προσωπικά θα την έτρωγα από το βαζάκι για μέγιστη απόλαυση!
Φιλιά!

- spoonstories- said...

Μόλις πέσουν φράουλες σωστές στα χέρια μου, τις έκανα κιόλας!Μπράβο Έλενα μου!

Maria B. said...

Φραουλες!!!!! τι υπέροχο φρούτο !!! κανονικά με αυτό έπρεπε να κάνει η Ευα το προπατορικό αμάρτημα !!!!!! όνειρο η strawberry curd σου Ελενάκι μου !!!!!!

φιλούπες πολλλές πολλές !!!!!!

Chrisi said...

Πρώτη φορα το βλεπω αλλα φαινεται να είναι νοστιμο και με ωραια πλουσια υφη...θα το δοκιμασω τωρα που εχει πολλες φραουλες,πολλα φιλια.

Ειρήνη Ε. said...

Φραουλονοστιμιά από τις λίγες η strawberry curd, Ελενάκι!! Θα την φτιάξω λίαν συντόμως!
Καλή μας ημέρα.

Unknown said...

Πόσο πρωτότυπο και σίγουρα τόσο νόστιμο!

Νατάσα Δ. said...

Γεια σας και συγχαρητήρια! Μπορείτε να μου πείτε σας παρακαλώ πόσα βάζα βγάζει αυτή η δοσολογία και πόσες μέρες διατηρείται το curd;στο ψυγείο βέβαια

ΕΛΕΝΑ said...

Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια.
Το strawberry curd αν και μαρμελάδα, γίνεται με αυγά, όπως όλα τα curds εξάλλου!

Νατάσα η δοσολογία αυτή βγάζει ένα γεμάτο βάζο, σαν αυτό της φωτογραφίας, το οποίο είναι ένα βάζο μεσαίου μεγέθους.
Διατηρείται στο ψυγείο φυσικά, για αρκετές μέρες, πιστεύω 2 βδομάδες σίγουρα, αν και εμείς το καταναλώσαμε πριν περάσει η εβδομάδα.

Mary said...

Ελενάκι μου ζωγράφισες πάλι!
Οι φραουλίτσες σε όλο τους το μεγαλείο!!!

Φιλάκια πολλά!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...