Saturday 24 May 2014

Κοτόπουλο της Χαβάης, με ρύζι καρύδας


Υπέροχο και άκρως εξωτικό το σημερινό μας φαγάκι!!!
Εάν αγαπάτε τις εξωτικές γεύσεις, θα το λατρέψετε κι εσείς!
Το κοτόπουλο μαρινάρεται για ένα ολόκληρο βράδυ σε μια απίστευτη μαρινάδα, απορροφά όλους τους χυμούς και τα αρώματά της και την επόμενη μέρα είναι έτοιμο να το ψήσουμε και να το απολαύσουμε.
Το συνοδεύουμε με ένα υπέροχο coconut rice, δηλαδή ρυζάκι μπασμάτι μαγειρεμένο μέσα σε γάλα καρύδας, και απολαμβάνουμε έναν συνδυασμό γεύσεων που θα μας μείνει αξέχαστος.
Την συνταγή βρήκα σε πολλά ξένα blogs και sites, που τα περισσότερα εικάζουν ότι έχουν την πρωτότυπη συνταγή, έτσι δεν ξέρω να σας πω την Πηγή της.
Έτσι κι αλλιώς της έχω αλλάξει τα φώτα, προσθέτοντας και χυμό ανανά στην μαρινάδα για ακόμη πιο εξωτικό αποτέλεσμα, αλλά κυρίως αλλάζοντας τον τρόπο μαγειρέματος. Αντί να ψήσω το κοτοπουλάκι στεγνό στην σχάρα μετά το μαρινάρισμα, το έψησα μέσα στην ίδια την μαρινάδα και δεν το μετάνιωσα καθόλου ομολογώ. Έγινε ζουμερό και πεντανόστιμο!
Για την συγκεκριμένη συνταγή, προτιμάμε κόκκινο κρέας κοτόπουλου, από το οποίο έχουμε φροντίσει να αφαιρέσουμε την πέτσα και τυχόν λίπη. Εγώ χρησιμοποίησα ολόκληρα μπούτια από κοτόπουλο. Μπορούμε να το φτιάξουμε και με φτερούγες.
Πάμε να μαγειρέψουμε το εξωτικό μας κοτοπουλάκι!

Θα χρειαστούμε:
6-8 ολόκληρα μπούτια από κοτόπουλο
Για την μαρινάδα
1 κούπα σάλτσα σόγιας
1 κούπα νερό
μισή κούπα καστανή ζάχαρη
125 ml γάλα καρύδας
100 ml χυμό ανανά
1 κουταλιά σκόνη σκόρδου
1 κουταλάκι σησαμέλαιο (προαιρετικά)
2 κρεμμυδάκια φρέσκα ψιλοκομμένα
Επιπλέον
1 κουταλιά κορνφλάουρ
(η κούπα μου είναι χωρητικότητας 200 ml)
Τι κάνουμε:
Αναμειγνύουμε όλα τα υλικά της μαρινάδας σε βαθύ μπολ.
Η ποσότητα της μαρινάδας είναι αρκετή, έτσι πρέπει να είναι. Αν ψήσετε λιγότερα κομμάτια κοτόπουλου, μειώστε τις ποσότητες ανάλογα. Σε κάθε περίπτωση όμως, η αναλογία σόγιας-νερού, πρέπει να είναι 1:1
Τοποθετούμε το κοτόπουλο μέσα στην μαρινάδα, να καλύπτεται καλά από τα υγρά της, και το αφήνουμε έτσι όλο το βράδυ.
Την επόμενη μέρα, αραδιάζουμε τα κομμάτια του κοτόπουλου στο μεγάλο (και βαθύ κατά προτίμηση) ταψί της κουζίνας μας. Προσθέτουμε στο ταψί και την μαρινάδα.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο με αέρα, στους 190 βαθμούς, για 1 ώρα ή μέχρι το κοτόπουλο να είναι έτοιμο.
Στα μισά του ψησίματος, γυρίζουμε το κοτόπουλο και από την άλλη μεριά.
Όταν ψηθεί το κοτόπουλο, αφαιρούμε από το ταψί τα κομμάτια.
Προσεκτικά σουρώνουμε τα υγρά του ταψιού και τα βάζουμε σε κατσαρολάκι να βράσουν με μια κουταλιά κορνφλάουρ. Σιγοβράζουμε για 7-8 λεπτά, ανακατεύοντας συχνά.
Η σάλτσα μας δεν θα γίνει πηχτή, θα αποκτήσει την πυκνότητα μελιού. Έτσι κι αλλιώς, όσο μένει, πήζει.
Σερβίρουμε το κοτοπουλάκι περιχυμένο με την σάλτσα και το συνοδεύουμε με coconut rice.

Coconut rice (ρύζι καρύδας)

Τα υλικά μας:
170 γρ. ρύζι μπασμάτι (1 κούπα)
400 ml γάλα καρύδας
400 ml νερό
1 κουταλιά τριμμένο ινδοκάρυδο
λίγο αλάτι
Πως το φτιάχνουμε:
Βάζουμε στην κατσαρόλα όλα τα υλικά και τα βάζουμε στην φωτιά να βράσουν.
Μόλις αρχίσει ο βρασμός, χαμηλώνουμε την φωτιά αρκετά και μαγειρεύουμε ανακατεύοντας για 1 λεπτό. Κατόπιν σκεπάζουμε την κατσαρόλα και συνεχίζουμε το μαγείρεμα για 15 λεπτά.
Δεν απομακρυνόμαστε, γιατί μπορεί να «φουσκώσει» το γάλα και να χυθεί. Ελέγχουμε και ανακατεύουμε κατά διαστήματα.
Όταν ολοκληρωθεί το μαγείρεμα, το ρύζι θα έχει απορροφήσει όλα τα υγρά.
Απομακρύνουμε την κατσαρόλα από την φωτιά, και αφήνουμε το ρύζι ξεσκέπαστο για ένα δεκάλεπτο πριν το σερβίρουμε.
Καλή επιτυχία, να έχετε ένα όμορφο Σαββατοκύριακο!!

32 comments:

Μυρωδία said...

Καλημέρα! Πολύ μου αρέσουν τα εξωτικά, ο ανανάς είναι από τα αγαπημένα μου φρούτα! Η θεία μου κάνει μία παρόμοια συνταγή, στην οποία βάζει και κομματάκια από ανανά και σουσαμάκι, αλλά δυστυχώς στο σπίτι τους φαίνονται πολύ γλυκά αυτά τα εξωτικά... γκρρρ!

Niki said...

Καλημέρα!!μου αρέσουν πολύ τα γλυκόξινα και το συγκεκριμένο δείχνει τέλειο!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μυρωδία μου καλημέρα!!
Τα εξωτικά φαγάκια είναι και δικά μας αγαπημένα και τα μαγειρεύω συχνά.
Το φαγάκι αυτό δεν είναι γλυκόξινο, δεν έχει καμία σχέση η συνταγή αυτή με το γλυκόξινο κοτοπουλάκι στο οποίο κι εγώ προσθέτω κομμάτια ανανά.
Η γεύση του είναι τελείως διαφορετική και το φαγάκι δεν γλυκίζει καθόλου!
Φιλιά, καλό Σαββατοκύριακο!

ΕΛΕΝΑ said...

Νίκη μου όπως είπα και στην Μυρωδια παραπάνω, δεν είναι γλυκόξινο το φαγάκι αυτό.
Αν σου αρέσουν οι εξωτικές γεύσεις, δοκίμασέ το και δεν θα σε απογοητεύσει!
Φιλιά, καλό Σαββατοκύριακο!

DIMI said...

Υπέροχες συνταγές καί οι δύο Ελενά μου!!Μού αρέση η προσθήκη τού ανανά αλλά καί η μαρινάδα είναι σούπερ!Ακρως καλοκαιρινό φαγάκι!!Καλό Σ/Κ!!Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Dimi μου η μαρινάδα είναι πραγματικά όλα τα λεφτά!!!
Έδωσε ένα πεντανόστιμο φαγάκι!
Σε φιλώ, καλό Σαββατοκύριακο!

Ariadni St. said...

Εξωτικό φαγάκι και διαφορετικό! Για ανανά και καρύδα δεν τρελαίνομαι, αλλά δεν θα έλεγα όχι σε μια δοκιμή.
Καλό και γευστικό μας Σαββατοκύριακο!

Μαρία Έλενα said...

Όμορφο το φαγητό σου.
Φιλάκια ...

ΕΛΕΝΑ said...

Αριάδνη μου μια δοκιμή πιστεύω θα σου αλλάξει γνώμη!
Καλό σου Σαββατοκύριακο!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαρία Ελενα σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλιά, καλό Σαββατοκύριακο!

κορδονέτο said...

Έλενα,μου αρέσουν πολύ οι εξωτικές γεύσεις,αλλά ρύζι με γάλα καρύδας δεν έχω δοκιμάσει. Πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα συνταγή!
Φιλάκια πολλά!

κορδονέτο said...

Επιστρέφω και πάλι για να σου ευχηθώ,
κατόπιν εορτής βέβαια.
Χρόνια σου πολλά με υγεία και ευτυχία.
Κάλλιο αργά παρά ποτέ!
Να'σαι καλά!

Unknown said...

Δεν έχει τύχει να δοκιμάσω κάτι αντίστοιχο αλλά δείχνει πεντανόστιμο! Θα το δοκιμάσω! Καλή εβδομάδα!:)

Δημιουργία said...

Μοσχομυρίζει καλοκαιράκι το φαγάκι σου Έλενα .Καλή εβδομάδα να έχεις.

Mary said...

Ελενάκι μου οι εξωτικές συνταγές είναι το φόρτε σου βεβαίως και το συγκεκριμένο κοτοπουλάκι φαίνεται πολύ νόστιμο!

Φιλάκια πολλά!!!

Pepi said...

Ιδιαίτερες φίνες γεύσεις αυτή η νόστιμη εξωτική συνταγή!
Φιλιά και καλή εβδομάδα!

- spoonstories- said...

Εγώ πάλι που είμαι της ποικιλίας και της αλχημείας τρελαίνομαι για ένα τέτοιο πιάτο!! Τον ανανά τον χρησιμοποιώ συχνά στις συνταγές μου και το ίδιο το γάλα καρύδας! Το αγάπησα το πιάτο!!

ΕΛΕΝΑ said...

Κορδονέτο μου σε ευχαριστώ και για τα καλά σου λόγια και για τις ευχές!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Σε ευχαριστώ πολύ Marion!
Καλή βδομάδα και σε σένα!

ΕΛΕΝΑ said...

Κατερίνα μου σε ευχαριστώ!
Φιλιά, καλή βδομάδα!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαιρούλα μου, ζουζουνίτσα μου!
Φιλιά πολλά πολλά!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Πέπη μου να σαι καλά, σε ευχαριστώ!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Λίλια ήμουν σίγουρη ότι σε εσένα θα άρεσε ιδιαίτερα αυτό το φαγάκι!
Φιλιά!

Ερμιόνη said...

Εντάξει δεν παίζεσαι!
Τι έφτιαξες πάλι βρε κορίτσι;
Το κοτόπουλο δείχνει φοβερό, αλλά και το ρύζι δεν πάει πίσω!
Πολύ μου αρέσει που το μαγειρεύεις σε γάλα καρύδας, σίγουρα θα το δοκιμάσω!
Φιλιά

andrik said...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!!!
ΤΟ BLOG ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΣΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ BLOG ΜΑΣ!!!
ΜΠΕΣ ΕΔΩ ΨΗΦΙΣΕ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ http://theacity.blogspot.gr/2014/05/blog-post_26.html ΚΑΙ ΑΝ ΘΕΣ ΑΦΗΣΕ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΔΩ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ http://theacity.blogspot.gr/2014/05/blog-post_26.html ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΨΗΦΙΣΕΣ.ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΣΤΗΛΕΣ ΣΤΗΡΙΖΕΙΣ!!

Chrisi said...

Αν εξαιρεσω την καρυδα,που δεν την συμπαθησα ποτε και ουτε πρικειται μαλλον ,ολα τα αλλα καταπληκτικα,θα το δοκιμαζα χωρις την καρυδα,ειδικα το κοτοπουλο μου φαινεται υπεροχο,πολλα φιλια.

Maria B. said...

καρυδορυζάκι !!!!! τι ωραία ! καθ'οτι λάτρης της καρύδας θα το τιμήσω δεόντως Λενάκι μου !!!!

το κοτοπουλο δείχνει πολύ ελκυστικό και νόστιμο !!!!!!!!

γεια στα χερακια σου γκουρμενοφιλεναδιτσα !!!!!

καλή βδομάδα και φιλια πολλά πολλά

ΕΛΕΝΑ said...

Ερμιονάκι μου ξέρω ότι ειδικά σε σένα, αυτό το φαγάκι θα αρέσει πολύ!
Σε φιλώ, καλή βδομάδα!

ΕΛΕΝΑ said...

Adrik καλησπέρα!
Θα περάσω από το blog σου!
Καλή βδομάδα!

ΕΛΕΝΑ said...

Νέλλη μου είναι φαγάκι που αξίζει να το δοκιμάσεις!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριώ μου, θενκ γιου, θενκ γιου!!
Μα τι γκουρμεδοβλογ είμαστε, δεν το συζητάω χα χα χαα!
Πολλά πολλά φιλιά φιλενάδα!

Ειρήνη Ε. said...

Ελενάκι.μας αρέσουν οι πικάντικες γεύσεις και αυτή η συνταγή είναι καταπληκτική! Το ρύζι καρύδας είναι πραγματικά ιδιαίτερο και μπορεί να γίνει συνοδευτικό και για άλλα πικάντικα
φαγάκια.
Καλό απόγευμα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...